'PSV ontbindt contract Maher voor transfer naar Twente: nederlaag Utrecht'

'PSV ontbindt contract Maher voor transfer naar Twente: nederlaag Utrecht'

maandag 15 januari 2018 om 12:51

Adam Maher maakt transfervrij de overstap naar FC Twente. Dat meldt Voetbal International. PSV gaat het contract van de middenvelder ontbinden.

Maher ondergaat maandag een medische keuring en zal het seizoen afmaken in Enschede. Aanvankelijk leek het erop dat Twente hem zou huren, maar dat wil PSV niet. De Eindhovense club heeft door het aflopende contract van Maher niets aan een verhuurperiode en stemt volgens VI in met contractontbinding.

Als dat helemaal rond is, zet Maher zijn handtekening onder een verbintenis voor een half jaar bij Twente. Maher kiest voor de Tukkers, omdat hij dan weer kan samenwerken met trainer Gertjan Verbeek. De twee kennen elkaar van hun gezamenlijke periode bij AZ. Twente troeft FC Utrecht af. De Domstedelingen waren tot het laatste moment serieus in de markt voor Maher.

Lees ook:  'PSV-vertrek is kwestie van tijd: Maher ondergaat medische keuring'

Poll

Is Twente een goede club voor Maher?

(3488 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 januari 2018 om 12:53
Mooi dan komt er salaris vrij... Ons PSV is lief voor spelers een warm club..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:57
Jammer dat de fans uit dikke lippen bestaan anders was het vast de grootste en warmste club van het land geweest.......jammer net niet
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:21
Denk dat Ajax en Vitesse de warmste clubs zijn... want die kunnen het dak dicht doen;)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 15:35
Je bedoeld die club die hun trainer nog niet heeft ontslagen of ze hebben de opvolger al klaar staan?.Die het stadion zouden vernoemen naar hun grootste speler en de familie van johan die er schande van spreekt dat het al jaren moet duren.En over het geval nouri zal ik nog maar niet eens beginnen.Lekker warm cluppie ......
Vind ik leuk
035 +2684
maandag 15 januari 2018 om 16:34
Jij reageert erg akelig. Echt geen bijdrage. Bedoel ik vooral jouw eerdere posting mee.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:59
Ja in de jeugd zijn ze zelfs af en toe iets te lief en iets te warm ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:00
Wauw, kan het nog sneuer.
Vind ik leuk
Spiegel +7035
maandag 15 januari 2018 om 13:06
De reactie van de Ajacieden slaat natuurlijk nergens op (muv. Niels) maar de manier waarop jij het er dubbelop legt dat we zon warme club zijn riekt ook naar provoceren bientje.

Tegen Dean en maximaal wil ik zeggen, reageer gewoon niet op die jongen, anders heeft ie zijn doel bereikt.
Vind ik leuk
035 +2684
maandag 15 januari 2018 om 16:36
Prima reactie. Houdt ze maar een spiegel voor.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:42
Kan het niet laten om travo Bien op de hak te nemen, voor de rest gedraag ik me vrij aardig de laatste tijd haha
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:13
Je vraagt er toch gewoon om pik, dus niet zo piepen als je een reactie terugkrijgt die je niet aanstaat ;-)
Vind ik leuk
zwollie +6086
maandag 15 januari 2018 om 13:05
Gewoon klef allemaal, zo warm.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:44
Zolang ze geld uitgeven van de Gemeente en die lampenboer kan dat, owee als ze hun eigen broek moeten ophouden dan zijn boeren behoorlijk koud kan ik je zeggen
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:08
En bij jullie brengen ze hun eigen spelers om zeep door collectief falen en dan de schuld proberen af te schuiven
Vind ik leuk
redknap +937
maandag 15 januari 2018 om 14:22
Top van PSV , wat anders dan Van Geel van Feynooit.

Toch meer "oonze volk"
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:29
Dat wordt gewoon afgekocht denk ik, dus dat ‘komt niet vrij’ in de begroting.
Vind ik leuk
MojoRisin +8222
maandag 15 januari 2018 om 12:53
Lekker voor Twente, zo'n speler transfervrij overnemen..
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
maandag 15 januari 2018 om 12:53
Hebben we verloren dan ;-)
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
maandag 15 januari 2018 om 12:54
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:57]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:56
Waarom zo denigrerend naar mijn club?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:58
Omdat daar alle reden toe is, maar nu valt alles op zijn plek het is jouw club...dat verklaard alles
Vind ik leuk
Korm +27994
maandag 15 januari 2018 om 13:41
*zucht*
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
maandag 15 januari 2018 om 12:58
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:56]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:02
Real Madrid C.F en Philips Sport Vereniging Eindhoven zijn gewoon hele mooie clubs.
Vind ik leuk
pico323 +5054
maandag 15 januari 2018 om 14:14
het is maar waar je van houdt. ik van geen van twee
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:21
En ome Willem eet graag broodjes poep! Bien mama roept je moet zo eten
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:55
Is Psv verlost van 950.000 euro salaris, maar je gaat mij niet wijs maken dat Twente hem 475.000 salaris kan betalen
Vind ik leuk
NederBelg +1543
maandag 15 januari 2018 om 12:58
Daarom tekent hij er maar voor een half jaartje. Hij krijgt er niet wat hij wil verdienen maar wel een basisplaats onder een trainer die hem gaat gebruiken zoals dat in zijn beste jaren het geval was. Erna zoekt hij transfervrij zijn nieuwe club uit.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:04
Dat je tekent voor een half jaar is logisch...transfervrij en dus een bak met tekengeld na een half jaar Twente, bij Psv had hij ook al meer dan een miljoen aan tekengeld
Vind ik leuk
pinkelman +3657
maandag 15 januari 2018 om 13:29
Bij ontbinding contract krijg je naar mijn weten gewoon het resterende salaris mee (en dat is dus nog een half miljoen).
PSV bespaart niets en Maher kan gewoon voetballen terwijl hij zijn salaris heeft ontvangen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:30]
Vind ik leuk
Quareck +5502
maandag 15 januari 2018 om 14:51
Ik denk wel dat er een voorwaarde aan verbonden is dat hij geen centjes mee krijgt, anders is psv niet lief maar lijp :)
Vind ik leuk
NederBelg +1543
maandag 15 januari 2018 om 16:01
Dan had PSV hem net zo goed kunnen laten ballen in eindhoven. Dus dat is onlogisch wat je zegt.
Vind ik leuk
pinkelman +3657
maandag 15 januari 2018 om 16:07
Je laat lijkt me toch geen half miljoen lopen om een half jaartje in twente te ballen. Die clubs komen dan ook wel net zoals ze nu kwamen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:55
Nog steeds zonde dat hij zo stil is komen te staan. Was bij AZ geweldig en mede aan Maher hebben wij de beker gewonnen. Hoop dat hij weer op kan bloeien onder Verbeek.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:56
Hopelijk wordt het weer snel mooi weer zodat A. Maher zijn gemiddelde van 6 tot 7 goede wedstrijden op seizoensbasis weer kan gaan bereiken.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:57
Keuze voor geld ipv sportieve uitdaging. Nu half jaar inleveren en jezelf in de kijker spelen en daarna clubs voor het uitkiezen (denkt ie).
Utrecht had hem graag langer vastgelegd en dan had hij structureel in moeten leveren.
Na 4 jaar banken had je toch een andere instelling verwacht.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:59
Veel mooiere club ook!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:03
FC Twente? Dat is de laatste club in nederland die je een mooie club kan noemen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:22
Lezen ik bedoel Utrecht! dat vind ik een mooie volksclub! maar er staan zoveel reacties dat je niet ziet dat ik reageer op iemand die het jammer vind dat hij niet voor Utrecht heeft gekozen
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:59
Ik wordt hier echt pissig van. Brands had Maher moeten gebruiken in een mogelijke toekomstige deal met Ter Avest die mogelijk Arias kan vervangen. Of regel een doorverkooppercentage van 10 procent. Als Maher het straks bij twente goed doet heb je dr niks aan.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 12:59]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:00
Moet je bij Bien zijn, het is haar club!
Vind ik leuk
Noudyo. +14900
maandag 15 januari 2018 om 16:37
Maher had misschien geteld voor een ton, en je weet niet of Arias weg gaat
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:39
Die spreekt al 2 seizoenen uit weg te willen. Arias zijn mentaliteit is goed maar hij zou zo langzamerhand wel weg willen,
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:59
Maher had nooit naar psv moeten gaan.....
Vind ik leuk
Noudyo. +14900
maandag 15 januari 2018 om 16:37
Achteraf praten is ook wel makkelijk, hè?
Vind ik leuk
remakil +4140
maandag 15 januari 2018 om 13:03
Domme stap van Maher, in Utrecht zou hij veel beter tot zijn recht komen. Zit veel meer voetbal in. Contract voor een half jaar is ook onzinnig, is puur op z.s.m. vertrekken en geld verdienen gericht. Zit hij straks weer op de bank ergens...
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:37
Het zou inderdaad beter zijn geweest dat hij naar FC Utrecht zou gaan. FC Twente zit in de degradatiezone en dat is een stuk moeilijker voetballen dan dat je in de veilige zone speelt.

Misschien dat hij in de zomer hopt naar een ander club.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:25
Maar als hij het niet kan laten zien binnen die twee handen vol wedstrijden weet ik niet of er nog een mooie club komt
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:05
Dat is voor FC Twente toch een echte versterking!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:05
Verstandige move van Maher.
Vind ik leuk
Foebele +44408
maandag 15 januari 2018 om 13:10
Utrecht gaat gewoon voor de betere optie op de langere termijn, Daley Sinkgraven.
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
maandag 15 januari 2018 om 13:16
Misschien kun jij ook de overstap naar Utrecht maken, op de langere termijn haha :D Sinky blijft bij Ajax! :D hahah
Vind ik leuk
Foebele +44408
maandag 15 januari 2018 om 13:53
Nee man, die jongen heeft niets meer te zoeken bij Ajax, al anderhalf jaar geleden afgeserveerd voor een plek op het middenveld en na de komst van Tagliafico ook definitief afgeschreven voor de linksback positie, of wou je serieus beweren dat Daley ook maar enigszins kans maakt om onze nieuwe aankoop uit de basis te houden?

Die jongen moet lekker de kans krijgen zijn carriere weer op de rit te krijgen en dan is Utrecht gewoon een prima ploeg om weer als aanvallende middenvelder aan de bak te komen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
maandag 15 januari 2018 om 13:54
bla bla bla, je zou bijna denken dat jij enig zeggenschap hebt in het transferbeleid van Ajax! :D hahah Hij blijft gewoon bij Ajax! Sinky!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:55]
Vind ik leuk
Foebele +44408
maandag 15 januari 2018 om 13:56
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
maandag 15 januari 2018 om 14:00
hahahah:D Sinky blijft en Foebele wordt getone-policed!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:09
Zo Foebele stout geweest?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:27
Of genaaid door jou, daar ben jij toch van heb ik vernomen van de redactie
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:30
Waarom zou ik dat doen? Met Foebele heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Vind ik leuk
035 +2684
maandag 15 januari 2018 om 16:40
Heppieweerwatlelijksgeschreven? :-))
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
maandag 15 januari 2018 om 13:20
Hoe kom je daarbij?
Vind ik leuk
Foebele +44408
maandag 15 januari 2018 om 13:54
Jullie zullen toch wat creativiteit moeten aantrekken als Labyad vertrekt en ook Ayoub nog uit zijn contract loopt. Lijkt me een goede voor jullie en voor Sinkgraven lijkt het me ook beter als hij vertrekt bij Ajax, linksback is hij niet en wordt hij ook nooit!
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
maandag 15 januari 2018 om 13:57
Daar heb je een punt ik wacht het allemaal rustig af wat er nog allemaal gaat gebeuren! Zijn altijd spannende dagen tot 1 februari.
Vind ik leuk
Foebele +44408
maandag 15 januari 2018 om 13:57
Denk sowieso niet dat hij deze winter al zou komen, want hij is de rest van het seizoen waarschijnlijk nog geblesseerd, maar komende zomer zou hij prima kunnen aansluiten bij jullie.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:11
Was geen gelukkig huwelijk. Ga je goed Adam.
Vind ik leuk
Blindsy +6226
maandag 15 januari 2018 om 13:13
..En dan kijk je naar Fluminense - PSV... en dan zie je Maher een briljante pass over 40 meter geven, zo op het sloffie van Lozano, en dan denk je...
'Ja, dat doet wat met me '... ;-)

Gratis de deur uit, dood- en doodzonde.
Zul je zien dat hij het ook nog eens erg goed gaat doen bij Twente. Nogmaals: dood- en doodzonde.
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
maandag 15 januari 2018 om 13:18
Reactie verwijderd VP
Stop met dit provocerende gedrag,redactie VP
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:59]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:15
Dat vind ik persoonlijk onverstandig. Want nu heeft hij een slechtere uitgangspositie.

Twente gaat hem dan voor minimaal 1,5 jaar willen vastleggen. Dan komt die jongen onder druk te staan in een zwak team.

Waardeloze zaakwaarnemer
Vind ik leuk
Blindsy +6226
maandag 15 januari 2018 om 14:49
Ja, da's misschien ook wel waar. Maar hopelijk valt het mee. Ik zal ook niet zeggen dat PSV slecht met die jongen is om gegaan, soms is een relatie gewoon niet de juiste> Zie Feyenoord die Janssen liet vertrekken. En dan zou Feyenoord het niet goed hebben gezien? Nou, niemand laat een speler vertrekken die in potentie een wereldtopper kan worden.
Alleen hoorde ik mbt Maher de laatste tijd, dat hij prima presteerde op trainingen, en in de wedstrijden waarin hij wel de kans kreeg, goede dingen liet zien. Eigenlijk zat ik gewoon te wachten op de keer dat hij ook in competitieverband eindelijk wat kon laten zien. En dan toch moeten vertrekken, en zelfs transfervrij? Aan de ene kant gewoon aardig van PSV, maar ik hou er ernstig rekening mee dat hij wel eens hele mooie dingen kan gaan laten zien bij Twente. Enfin, we gaan het zien!!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:26
Eerder een nederlaag voor Maher ipv eentje voor Utrecht.
Uuuuuuuuuuuuhhh
Vind ik leuk
Eddy T67 +1034
maandag 15 januari 2018 om 13:30
Die kan zich een half jaar mooi in de kijker spelen en gebruik gaan maken van zijn transfervrije status.
Vind ik leuk
Rodapaus +4419
maandag 15 januari 2018 om 13:33
Niet de minste!
Vind ik leuk
pinkelman +3657
maandag 15 januari 2018 om 13:34
Ik vind het nogal wat van PSV om zijn contract te ontbinden zodat Maher voor niets naar Twente kan.
PSV bespaart niets met deze handeling want het moet dan gewoon zijn salaris uit betalen waar hij nog recht op heeft (half miljoen in dat half jaar).
De kans dat Maher zich weer in de kijker kan spelen bij een elftal dat in zijn dienst gaat spelen is aannemelijk dus dat is een zeer mooi gebaar van de Eindhovense club.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:37]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:14
Waarschijnlijk bespaart PSV het salaris dat Maher bij Twente gaat verdienen de komende 6 maanden, zo gaat dat meestal. Iets besparen is beter dan niets besparen
Vind ik leuk
palko +1817
maandag 15 januari 2018 om 14:04
Persoonlijk beschouw ik de opstelling van PSV inzake Adam Maher als positief. Goede zaak dat de club zich zo constructief opstelt. En de ooit talentvolle en toch nog maar 24 jaar oude speler de kans biedt zijn op een dood spoor geraakte voetballoopbaan nieuwe impulsen te geven. Bij een andere club en in een andere omgeving.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:05
Maher wil dus een contract voor 6 maanden en dan naar het buitenland. Dan verwachten we een Maher die zich dit half jaar de lazerus werkt om een mooie buitenlandse club aan de haak te slaan. Moet te doen zijn. Succes.

Al is het voor een halfjaar. Welkom Maher!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:10
Bericht is nogal suggestief. PSV zou Maher nooit zomaar de deur uit laten gaan en zeker niet naar FC Twente. De transfersom ligt mogelijk op '0', maar ik ga er dan wel vanuit dat er een percentage doorverkoop is vastgesteld.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 15:06
DONE DEAL: Maher officieel speler van FC Twente!

bron: twenteinsite.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 15:11]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 15:24
ik weet niet of dat mogelijk is na afloop van het contract
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:16
Yeah, right... een doorverkoop bij een speler die nog maar 6 maand contract heeft... Daar gaat geen club mee akkoord.
Vind ik leuk
pico323 +5054
maandag 15 januari 2018 om 14:12
was een prima aankoop van Brands. Wat een geldverspilling!!!
Vind ik leuk
guusje +871
maandag 15 januari 2018 om 14:12
brabant is wel lieflijk. alleen jammer dat er zoveel kindjes altijd op meneer pastoor lijken...................
Vind ik leuk
zwollie +6086
maandag 15 januari 2018 om 14:21
Wat is Brandsie toch goed in spelers verkopen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:56
Waar halen ze het geld vandaan?
Vind ik leuk
michelhx +2791
maandag 15 januari 2018 om 14:56
Goeie foto ook zeg...hahaha.
Vind ik leuk
harryp +968
maandag 15 januari 2018 om 15:20
Keurig van PSV.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 15:22
ik denk dat die bij Twente goed terecht komt
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 15:23
Wat was ik blij dat hij destijds niet naar Ajax ging
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:18
Eindelijk verlost van dat luie overbodige varken! Grootste miskoop ever van PSV. Hoop dat Brands hiervan geleerd heeft!
Vind ik leuk
hantayo +934
maandag 15 januari 2018 om 20:40
Zonde dat ie niet voetbalde, en vooral ook voor hem zelf. Hopelijk laat ie zien dat ie boven gemiddeld is zoals we voorheen dachten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSV ontbindt contract Maher voor transfer naar Twente: nederlaag Utrecht'