Honderden FC Porto-fans vluchten het veld op: tribune op instorten

    Honderden FC Porto-fans vluchten het veld op: tribune op instorten

    maandag 15 januari 2018 om 23:50

    Honderden FC Porto-supporters moesten zich maandagavond noodgedwongen in veiligheid brengen op het veld van Estoril omdat de tribune op instorten stond. De fans werden door de lokale autoriteiten verzocht om de tribune in het Estádio António Coimbra da Mota zo snel mogelijk te verlaten.

    Er verschenen scheuren in de tribunes, waarna de supporters op het veld in veiligheid zijn gebracht. Sommige fans hadden medische hulp nodig. De fans konden nergens anders heen en hadden geen andere optie dan te vluchten naar het veld, waar op dat moment de wedstrijd tussen Estoril en FC Porto bezig was.

    Op het moment van het incident stond het 1-0 voor de thuisploeg. De wedstrijd werd met nog veertig minuten te spelen gestaakt. Het is nog niet bekend wat de Portugese voetbalbond met de wedstrijd van plan is. 

    Een verliespartij van Porto zou goed nieuws betekenen voor het Sporting Portugal van Bas Dost. De Portugese topclub heeft een voorsprong van één punt op nummer twee Porto, dat nog wel de wedstrijd tegen Estoril tegoed heeft.

    Plaats een reactie

    Spiegel +10051
    maandag 15 januari 2018 om 23:53
    Gelukkig, tenminste voor zover bekend, nog geen doden.

    Wedstrijdje inhalen komt vanzelf wel weer.
    Veiligheid voorop.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 23:53
    Gewoon andere x uitspelen. Hiervoor verlies partij toekennen is eeb beetje zwak. Zo wil je ook niet kampioen worden.

    Maar boven alles gelukkig dat ze het op tijd doorhadden
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 23:54]
    Vind ik leuk
    masterpsv +16908
    maandag 15 januari 2018 om 23:56
    Dat dit nog kan anno 2018 man man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:15
    Als je het stadion van Estoril eens bezoekt zal je het snappen ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    maandag 15 januari 2018 om 23:57
    Dat dat vandaag de dag nog kan na alles wat er aan stadiondrama s in het verleden gebeurd is.....
    Vind ik leuk
    Setovitch +1432
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:55
    echt he loopt er weer heel best af dit mag nooit meer gebeuren indd
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:13
    Welke dwaas heeft dit artikel geplaatst en goedgekeurd? 'Een verliespartij zou Sporting Lissabon goed uitkomen'. Het zijn geen amateurwedstrijden, maar zelfs daar worden gestaakte wedstrijden uitgespeeld als deze van belang zijn voor het competitieverloop. Denk je echt dat de Portuges bond zegt, jammer voor Porto maar we handhaven de 1-0, terwijl er nog 40 minuten gespeeld diende te worden?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1893
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:37
    Ik denk dat VP bedoeld dat een 1-0 eindstand gunstig is voor Sporting. Puur om even de situatie te schetsen. Niks mis mee volgens mij. :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 01:19]
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:25
    En waarom alleen sporting en niet benfica ( en mindere mate Braga?) ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:15
    Omdat sporting en porto momenteel samen in de titelstrijd zitten, benfica en braga staan op n klein afstandje
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:46
    Benfica staat 3 punten achter sporting en als dit resultaat zo blijft 2 punten achter porto.
    Dan doe je gewoon mee in de titelstrijd
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:03
    Jaa dat wel maar Benfica is het dit seizoen net niet.. het zou niet verdiend zijn ten opzichte van Porto en Sporting op dit moment als ik eerlijk ben. Bovendien hebben nederlanders meer met sporting op dit moment door Dost dan met braga of benfica, zal ook meegespeeld hebben denk ik bij het schrijven van het artikel
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:06
    Dat Benfica het net niet is dit jaar :eens
    Die 'talentvolle' reserve keeper uit Belgie kan er geen hout van (1e keeper wel trouwens) , en het hangt eigenlijk een beetje van de vorm van Jonas af.
    Zie porto altijd als de koopclub van portugal en sporting heeft het nederlandse voetbal een paar tikken gegeven dus doe mij maar benfica
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:23
    Tsjonge jonge wat slecht zeg. Porto heeft de afgelopen jaren bakken met geld uitgegeven aan nieuwe spelers. Al dan niet via 3den. Het heeft ook bakken opgeleverd. Maar stadion onderhoud...ho maar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 00:24]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16026
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:27
    Spellen en lezen zijn niet echt jouw dingetje hè?
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    dinsdag 16 januari 2018 om 01:41
    Grote duimen...dat typt wat minder op een telefoon. Komt bij dat ik geen Nederlandse autocorrectie heb.
    Begrijp wat je bedoelt. Heb een zware dag. Mijn excuses
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 01:42]
    Vind ik leuk
    Recycle +1807
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:32
    Komt wel goed schatje (L)
    Vind ik leuk
    Galacticos +1829
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:36
    Porto uit!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:27
    Porto lijkt mij niet verantwoordelijk voor het stadion van de tegenstander?
    Vind ik leuk
    Dybala +213
    dinsdag 16 januari 2018 om 06:57
    Koekoek
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1893
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:30
    Hier wat fotos:
    http://www.maisfutebol.iol.pt/liga/15-01-2018/fotos-as-imagens-da-bancada-do-estoril-que-assustou-adeptos-do-fc-porto

    Gisteren was er een aardbeving van magnitude 4.9 in het midden van Portugal. Misschien dat daar de schade is begonnen en de tribune de fanatieke Porto fans niet meer aankon. Gelukkig is iedereen ok.
    Vind ik leuk
    HJR +7865
    dinsdag 16 januari 2018 om 01:11
    Inderdaad rond 11:00 in de ochtend. Mijn vriendin voelde het ook in Queluz, dichtbij Estoril. Kan goed zijn dat dat er mee te maken heeft.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1893
    dinsdag 16 januari 2018 om 02:03
    Ja, anders is het wel heel toevallig. Tig stadions in Portugal die er slechter aan toe zijn dan die van Estoril.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:16
    Die van Estoril is er wel heel slecht aan toe hoor van wat ik heb gezien toen ik er was
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 16 januari 2018 om 00:58
    Het kan natuurlijk never gebeuren dat Porto de wedstrijd met 1-0 verliest. Of ze moeten op een ander moment door spelen vanaf het moment waar de wedstrijd gestaakt is met de 1-0 stand of als de bond de wedstrijd echt wil schrappen dan lijkt het me logischer dat Porto de overwinning krijgt aangezien de thuis ploeg geen veilig onderkomen kon bieden om de wedstrijd in te spelen.
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:52
    Zeker, als er een aardbeving is die mogelijk de schade veroorzaakt heeft dan is de plek waar die aardbeving is, de schuldige. Dat zag je gisteren ook in het programma over het bergen van vliegtuigwrakken uit de oorlog. De gemeente waar het wrak ligt moet betalen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5250
    dinsdag 16 januari 2018 om 01:00
    Verschrikkelijk dat je niet veiling bent in een stadion.
    Blij dat we deze toestanden niet in Nederland mee maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 01:39
    Ook bij Twente is er zo'n 5 (of al meer) jaren geleden een tribune in elkaar gezakt. Dit was weliswaar tijdens een verbouwing, maar ondanks de strenge eisen in Nederland is ook hier niet alles veilig. Bij Cambuur werd het een tijdje terug ook verboden om te springen tijdens Tsunami, omdat dit niet langer vertrouwd was met de tribune. Hoe goed je ook je best doet, zulke constructies zijn nooit 100% betrouwbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:25
    En wat te denken van het Rat Verlegh stadion? Jaren geleden bleek daar ook een en ander aan te mankeren, dat hebben ze volgens mij ook moeten herstellen
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 01:33
    Regulamento Disciplinar da LPFP
    art.94

    1.Quando um jogo oficial não se efectuar ou não se concluir em virtude do estádio não se encontrar em condições regulamentares por facto imputável ao clube que o indica, é este punido com a sanção de derrota.

    Dus als de stadion van de thuisteam het begeeft, gaat de overwinning naar de gasten. Lucky us.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1893
    dinsdag 16 januari 2018 om 02:11
    Maar dat is alleen als Estoril blaam treft. Dat wordt dus nog ff afwachten vriend. Voorlopig staat Sporting waar het hoort heheh!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 03:14
    En aangezien er een aardbeving is geweest, is dat niet het geval....
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6602