KNVB wijst ervaren man aan voor Klassieker tussen Ajax en Feyenoord

KNVB wijst ervaren man aan voor Klassieker tussen Ajax en Feyenoord

dinsdag 16 januari 2018 om 12:06

De KNVB heeft Björn Kuipers aangewezen als scheidsrechter voor de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord komende zondag. De arbiter wordt geassisteerd door Sander van Roekel en Erwin Zeinstra, met Siemen Mulder als vierde official. 

Ajax staat op plek twee in de Eredivisie met vijf punten achterstand op PSV en een nieuwe trainer voor de groep in de persoon van Erik ten Hag. Feyenoord staat vijfde, negen punten achter Ajax met een wedstrijd minder gespeeld. Bij de Rotterdammers doet de deze week terugkerende Robin van Persie mogelijk weer mee. De wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord wordt zondag om 14.30 uur gespeeld.

Het duel van PSV met Heracles Almelo, dat zondag om 16.45 uur wordt gespeeld, staat onder leiding van Ed Janssen. De wedstrijd tussen FC Utrecht en AZ wordt geleid door Serdar Gözübüyük. 

Plaats een reactie

Rafael +653
dinsdag 16 januari 2018 om 12:12
Ajax gefeliciteerd alvast met de 3 punten want met Kuipers zijn er 12 man die juigen binnen de lijnen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
alffie +940
dinsdag 16 januari 2018 om 12:15
Haha
Vind ik leuk
Niels92 +9235
dinsdag 16 januari 2018 om 12:15
De eerste Feyenoord Calimero heeft dus al gereageerd:)
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:12
Het is gewoon een ordinaire thuisfluiter, niets meer en niks minder. Heeft niks met Calimero gedrag te maken, Calimero gedrag is gejank over Nijhuis die gewoon laat door voetballen. Ajax -Feyenoord vorige jaar die vrije trap die Kuipers na 17 seconden geeft sloeg totaal nergens op, was wel de 1-0. Begrijp mij goed , Ajax was die dag veel beter en won terecht, maar Kuipers is een laffe zak.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:46
Dat was gewoon een overtreding. Als je dan met een voorbeeld komt, geef dan tenminste een goed voorbeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:20
Dan zou ik als jou was de herhalingen nog maar een paar keer goed terug kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 15:04
Heel eerlijk, ik heb hem zojuist nogmaals terug gekeken en ik vind het jog steeds een vrije trap. Oké het is geen zware vrije trap maar het is er wel 1. Bottegin komt lomp in (zwaaiend met zn armen) en daarnaast is er nog een Feyenoorder bij betrokken. Vind het een vrije trap, 6 van de 10 wordt ie gegeven.
Kortom, niet slim vd verdediger in dit geval.
Vind ik leuk
Nuance +4682
dinsdag 16 januari 2018 om 17:04
Onzin analyse, “zwaaien met je armen” is geen overtreding. Tenzij je wat raakt. Ingreep Botteghin is perfect op de bal. Ga jij eens wat wedstrijden in de Premiere League en Bundesliga kijken. Vind je het gek dat wij niet meer fysiek meekomen met dat mieterige fluiten van Kuipers en dat kut hoeren kunstgras

Nuance out
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 17:09]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:42
Wat hebben die competities hiermee te maken? Het gaat over de ED. Dus als het jou even niet uitkomt dan ga je maar naar andere competities verwijzen? Lekker makkelijk dan haha. Dat er verschil zit tussen de scheidsrechters in NL en Engeland weet iedereen maar je kan dat niet gebruiken op de manier als jij nu doet. Dus als een supporter uit Engeland vindt dat zijn team een vrije trap moet krijgen dan mag hij volgens jou verwijzen naar de eredivisie dat ze daar minder snel fluiten?
Over dat kunstgras ben ik het trouwens met je eens.
Als mijn analyse onzin is dan is jou analyse trouwens helemaal belachelijk, maar dat zijn dan jou woorden.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 19:37
Was ook een vrije trap en als het andersom was geweest was het ook terecht geweest, Kuipers kan het dus ook nooit goed doen.
Vind ik leuk
Nuance +4682
dinsdag 16 januari 2018 om 17:04
Nee, dat was geen overtreding. Hoe kom je daar nou bij? Die vrije trap zat er prachtig in, maar een vrije trap,nee. Heb je zelf gevoetbald? Zet ff die Ajaxbril af.
Kuipers kan geweldig goed fluiten, maar ik vind het een matige, laffe scheidsrechter geworden. Overigens hadden wij zonder die vrije trap ook gewoon verloren die dag. Dan was er wel een andere goal ingevlogen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:44
Haha rustig man. Ik heb die bril al lang afgedaan toen ik begon aan deze “discussie”. Zou jij ook eens moeten doen.
Vind ik leuk
Nuance +4682
dinsdag 16 januari 2018 om 20:07
He gap, lees mijn laatste twee zinnen. Het gaat erom dat voetbal een contactsport is. Schöne raakt de bal kwijt en gaat liggen. Slim, maar met een normale scheidsrechter geen overtreding. Tuurlijk verwijs ik naar andere competities. Want daar wordt gewoon normaal fysiek gevoetbald. Dat is mijn mening. Het is geen zaalvoetbal. Blijkbaar wil jij daar naar toe. Lekker kapotfluiten de wedstrijden en de godenzonen lekker laten rondtikken.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 16 januari 2018 om 23:38
Ik heb dan ook weinig zin in de wedstrijd. Als de Ajacieden niet beter zijn, dan gaan ze wel weer liggen / misbaar maken. Tegen PSV waren ze ook lekker bezig. Onana is verder een gruwelijk irritante tijdrekker. En de man vd snelle voortzettingen, Vermeer, mag niet keepen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 23:40]
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 17:54
Spelers van PSV van afgelopen seizoenen vergeten? Hypocretie ten top.
Vind ik leuk
13 +5671
woensdag 17 januari 2018 om 18:04
Vorige Ajax-PSV vond ik PSV er (te) heftig inkleunen. Dat vond ik afgelopen keer van Ajax.
Vind Ajax verder de afgelopen seizoenen vaak makkelijk vrije trappen / penalties meekrijgen, kaarten aannaaien door schwalbes e.d.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 17:53
Oké, valt weinig te bediscussiëren lees ik al. Ben het met je oneens en daar zal ik het bij laten.
Vind ik leuk
Nuance +4682
woensdag 17 januari 2018 om 19:33
Nee, je zal toegeven dat het een flut vrije trap was. Man man ik schrijf dat Ajax beter was, ook zonder deze vrije trap wel gewonnen zou hebben, dat Kuipers een goeie scheid wás. Dat het slim was van Schöne. En dan ga jij lopen emmeren dat het echt echt echt waar een vrije trap was hoor. Ik heb 35 jaar lopen schoppen en schaven, ik herken een overtreding als ik er eentje zie. Of dat nou voor of tegen Feyenoord is.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 19:46
Ja luister, de manier waarop je reageert op mij geeft mij de indruk dat je totaal niet de intentie hebt om normaal te reageren op mij. Een beetje irritatie jegens Ajax oid is prima maar laat mij er aub buiten.
En geen belediging maar als jij jezelf als maatstaf gebruikt voor wat wel en wat niet een overtreding is.. hoe wil jij dat ik daar serieus op reageer?
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
Nuance +4682
woensdag 17 januari 2018 om 20:28
Je hoeft ook helemaal niet serieus te reageren. Kan mij dat schelen. Het gaat om de analyse van een doodnormale actie van een verdediger die voor zn vent komt en de bal afpakt. Schöne afgejaagd door 2 man zoals je op alle velden door heel Europa ziet gebeuren en waarvoor terecht nooit gefloten wordt. En ja ik heb een pleurishekel aan die arrogante, over het paard getilde godenzonen die alleen maar willen uitdelen, maar owee als er geincasseerd moet worden. Dan liggen ze jankend op het veld. En jij past er perfect bij.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 21:29
Kom op.. echt geen reden om op deze manier te reageren. Prima dat je je punt wilt maken maar op deze manier... snap niet echt wat je wilt bereiken.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 18:49
Als je het over thuisfluiters wil hebben, dan kun je maar beter in de luwte blijven. Want als er een club is die scheidsrechters als thuisfluiters heeft, dan is dat Feyenoord wel. En dan is niet door een Ajax bril kijken.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 19:25
Tuurlijk zie maar hoeveel pingels wij het afgelopen seizoen thuis hebben in gehad in vergelijk met jou schwalbe clubje. Ga die pingels van EL Ghazi , Kluivertje en laats Huntelaar is nakijken. Professioneel noemen ze dat, ik noem het matennaaiers.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:15
je hebt afgelopen week de statistieken gemist waarin blijkt dat Kuipers geen enkele ploeg voordeel of nadeel geeft?

Feyenoord haalt gemiddeld een x-aantal punten. En op dat gemiddelde zit Kuipers toevallig ook
Bij Ajax geldt hetzelfde. Die halen niet meer, en niet minder punten onder Kuipers

Laat het nou toevallig ook de beste scheidsrechter zijn van Nederland
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 12:16]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:22
Verliezers zoeken graag de schuld bij de scheids, hoeven ze het minder over hun collectief falen te hebben
Vind ik leuk
GetRekt +1148
dinsdag 16 januari 2018 om 12:29
'Verliezers'? Ja, alle verliezers? Dus alle verliezers zijn slechte verliezers?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:31
Dat sowieso
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
dinsdag 16 januari 2018 om 13:05
Het gaat relatief vaak over de scheidsrechters bij verliezende teams
Vind ik leuk
GetRekt +1148
dinsdag 16 januari 2018 om 13:07
Het is niet alsof het nooit aan de scheids ligt. Het ligt ook daadwerkelijk wel eens aan de scheids. Neemt niet weg dat je daar niet over moet klagen, omdat het deel van het spelletje is. Toch zou ik niet alle verliezers over een kam scheren.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
dinsdag 16 januari 2018 om 13:11
Het ligt bijna nooit aan de scheids. In bijna alle gevallen waarin over een scheids wordt geklaagd hadden ze ook gewoon kunnen winnen als ze zelf beter waren geweest.
Dan zorg je maar dat je niet afhankelijk bent van wel of geen penal.
Daar heb je gelijk in. Al is het aantal realistische verliezers in de eredivisie beperkt :p
Vind ik leuk
Snipes08 +1164
dinsdag 16 januari 2018 om 12:33
Psv kampioen
Feyenoord beker.

Verliezers???
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:49
Is PSV al kampioen? Waarom spelen we dan nog?
En waarom moet Psv nog tegen Feyenoord in de beker als Feyenoord de beker al heeft?

Lijkt me dat jij in ieder geval veel geld gaat inzetten bij toto! Winst Feyenoord in de beker tegen PSV zal vast veel geld opleveren
Vind ik leuk
Snipes08 +1164
dinsdag 16 januari 2018 om 12:52
Ik heb daar veel kijk op!

Noteer maar:
Een 1tje: 2,10
Een X: 3,35
Een 2tje: 2,75
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 08:38
Ach je zet het jaar er niet bij
Vind ik leuk
Snipes08 +1164
donderdag 18 januari 2018 om 22:17
Was dat tegen mij dean?
Vind ik leuk
frhoi +513
dinsdag 16 januari 2018 om 13:28
Vandaar dat de ajacieden zo klagen de laatste 3 jaar, nu begrijp ik waarom!
Vind ik leuk
GetRekt +1148
dinsdag 16 januari 2018 om 12:27
Mooie statistiek voor een scheids! Desondanks vind ik hem toch minder goed fluiten dan een aantal seizoenen terug. I guess dat scheidsrechters ook mindere periodes hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:33
Dat kan hoor. Moet eerlijk bekennen dat ik niet elke wedstrijd van kuipers bekijk. Lijkt me ook logisch dat een scheidsrechter soms beter is dan de andere keer. Komt ook beetje geluk bij met de snelheid van het spel van tegenwoordig
Vind ik leuk
frhoi +513
dinsdag 16 januari 2018 om 13:27
De beste scheids is hij echt niet meer hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:31
Wie dan wel?
Vind ik leuk
5by5 +684
dinsdag 16 januari 2018 om 15:19
Kuipers de beste scheids van Nederland? Laat me niet lachen
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:15
Thnx man
Vind ik leuk
Alain2708 +5329
dinsdag 16 januari 2018 om 12:20
Bedankt man, ik had al goede hoop, maar door jouw opmerking kan ik pas echt rustig slapen.. :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
dinsdag 16 januari 2018 om 13:06
Gast het is 12:20, ga wat doen :p
Vind ik leuk
Alain2708 +5329
dinsdag 16 januari 2018 om 14:27
Ik? Dan heb je geen idee.. :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
dinsdag 16 januari 2018 om 14:28
Ey jij hebt het rond de lunch over rustig kunnen gaan slapen. Lekker dutje gedaan? ;)
Vind ik leuk
Alain2708 +5329
dinsdag 16 januari 2018 om 18:01
Heerlijk man! hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:21
Juichen. Simpele.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:40
Dat word weer een slome doodsaaie wedstrijd
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:04
Haha, jullie zouden natuurlijk het liefste Naaihuis zien of jullie politieagentje uit Rotterdam. Bij alle andere scheidsrechters zijn bijvoorbaat al zgn bevooroordeeld.... en dat durven supporters te zeggen van een club waarvan alle scheidsrechters al in hun broek doen als ze moeten fluiten in de Kuip met al die schreeuwende tokkies. Over de gunfactor van vorig jaar maar te zwijgen. Feyenoord heeft de meeste strafschoppen thuis gehad van alle eredivisie clubs de laatste 10 jaar. calimero's
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:12
Dit jaar PSV 7, Ajax 6 en Feyenoord 3. Dus calimero met je bloedbak zit je effe verkeerd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:14
Lezen tokkie... ik zei de laatste 10 jaar... dit jaar zijn jullie nauwelijks in de 16 van de tegenstanders geweest
Vind ik leuk
Tottiop10 +1037
dinsdag 16 januari 2018 om 13:38
kom dan met feiten. in plaats maar wat schreeuwen. Je komt een beetje over als een tokkie met met dat ongefundeerde geschreeuw van je
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 16 januari 2018 om 23:45
Tja, in het kampioensjaar hadden we wel heel erg weinig penalties en het jaar ervoor ook in elk geval. Dus nee, het lijkt er eerder op dat scheidsrechters bijna geen penalty meer durven geven in De Kuip.
Vind ik leuk
Stranger +2559
dinsdag 16 januari 2018 om 15:18
Ik neem aan dat je cijfers hebt!
Vind ik leuk
Guust +4529
dinsdag 16 januari 2018 om 13:26
Zo jij dekt jezelf alvast in, billetjes al geknepen dus. Man vergeten hoeveel penalty’s Feyenoord vorig seizoen kreeg, daar hoorden we geen geklaag.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 13:28]
Vind ik leuk
Stranger +2559
dinsdag 16 januari 2018 om 15:19
Vertel eens hoeveel en in verhouding tot de andere clubs en welke waren onterecht?
Als je iets roept heb je natuurlijk ook cijfers!
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 16 januari 2018 om 23:46
Vorig seizoen kreeg Feyenoord heel veel minder penalties dan Ajax en PSV. Ajax minimaal 10, Feyenoord 3 dacht ik.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:24
idd.... de volstrekt onpartijdige beste scheidsrechter van Nederland. man man man
khad eigenlijk gehoopt op higler een keertje...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 15:49
Als ik jullie moet geloven is elke scheidsrechter voor Ajax, dus eigenlijk maakt het geen reet uit wie er fluit er is toch altijd wel commentaar op.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 16 januari 2018 om 23:48
Ik denk niet dat scheidsrechters in NL bewust voor of tegen een club fluiten. Wel dat een bepaalde stijl van fluiten meer in het voordeel van de ene dan de andere club is.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 09:21
Is het juigen of juichen?
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 19:36
Dat jullie kampioen zijn geworden dank doellijn technologie en video referee ben je alweer vergeten zonder dit hulpstuk van de KNVB was Ajax gewoon kampioen geworden
Vind ik leuk
orion73 +894
dinsdag 16 januari 2018 om 12:12
De grootste charlatan van het hele betaalde voetbal krijgt de klassieker. Een grotere incompetente scheidsrechter is niet te vinden.
Vind ik leuk
zwollie +4867
dinsdag 16 januari 2018 om 12:17
Naaihuis is vele malen erger
Vind ik leuk
Rtbos79 +191
dinsdag 16 januari 2018 om 12:26
Europees fluit hij beter dan in eredivisie. Maar ja zal ook wel met instructies van KNVB te maken hebben
Vind ik leuk
Spiegel +4075
dinsdag 16 januari 2018 om 13:09
Oke, kuipers is by far de beste scheidsrechter die we hebben. By far.
Statistieken liegen niet. Laat kuipers nou net bij/tegen elke club rond het gemiddelde aantal punten per club zitten.
Wellicht maakt ie zijn foutjes, zijn we immers mensen voor, maar hij maakt ze in ieder geval niet perse 1 kant op en een scheidsrechter is er om het spel zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Dat gebeurd bij hem.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
dinsdag 16 januari 2018 om 12:14
Had liever Nijhuis gezien, aangezien je dan tenminste een echte wedstrijd krijgt met veel felle duels. Desalniettemin kijk ik uit naar zondag, al schat ik onze kansen niet bijster hoog in.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:18
Jullie kunnen stunten hoor. Bij ons denkt iedereen alweer dat we kampioen gaan worden . Overmoedig. En dan kan je dus alleen maar harder op je bek gaan. Dus we gaan het zien...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 13:13]
Vind ik leuk
feyeniels +19765
dinsdag 16 januari 2018 om 12:20
We gaan het inderdaad zien ;-)

Ik ben bang dat iedereen binnen Ajax nu er een nieuwe trainer is juist extra gas gaat geven. Alle spelers zullen immers willen laten zien dat ze een basisplaats verdienen...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:24
Bij Keizer maakte het niet uit of je gas gaf of niet, hoop dat ze het weer normaal inzien idd
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:16
Ik hoop ook net als elke Ajax supporter dat we de rest van de competitie domineren en kampioen worden, maar om nou gelijk al zo hoogmoedig te doen dat we het al zijn terwijl we nog niet begonnen zijn aan de 2e helft van de competitie? Uitrekend door dat gedrag laten we dan punten liggen tegen fey en utr. Beter eerst winnen en dan pas een punt maken naar de rest. Te vaak hebben wij een grote smoel gehad en hebben we achteraf met lege handen gestaan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 13:17]
Vind ik leuk
GetRekt +1148
dinsdag 16 januari 2018 om 12:30
Wij kunnen niet stunten in de JC Arena. Als Feyenoord daar binnenstapt, vergeten ze hoe ze moeten voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:32
Hardnekkig virus idd, dat ook PSV getroffen heeft dit jaar
Vind ik leuk
Stranger +2559
dinsdag 16 januari 2018 om 15:21
Dat is een waarheid als een koe;-)

Jullie kunnen alleen maar verliezen ,terwijl wij alleen maar kunnen winnen;-)

Ik hoop alleen dat het een betere wedstrijd wordt dan in de kuip.Die was zeer slecht en de minst slechte ploeg won toen,maar het niveau was niet om aan te zien.
Volgens mij lag het aantal aangekomen passen rond de 60% van beide clubs waar het normaal in de 80 is!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 15:25]
Vind ik leuk
3Bier +3495
dinsdag 16 januari 2018 om 12:19
Snap je reactie. Ik ben blij dat het in ieder geval geen Nijhuis is.

Wel apart dat als Nijhuis fluit, je een totaal andere wedstrijd krijgt dan bij andere scheidsrechters. Zou eigenlijk niet moeten.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
dinsdag 16 januari 2018 om 12:21
Nee, iedere scheidsrechter zou eigenlijk één gemeenschappelijke lijn moeten hanteren. Nijhuis staat in mijn ogen soms wat te veel toe, maar de rest vind ik vaak vrij kinderachtig fluiten. Als ze hierin een middenweg vinden, dan denk ik dat dat voor iedereen acceptabel is.
Vind ik leuk
3Bier +3495
dinsdag 16 januari 2018 om 12:29
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is.
Denk ook dat Nijhuis, omdat hij veel toelaat, altijd in het voordeel is van de verdedigende partij. Wat dus in het nadeel is van Ajax, blijkt ook wel uit de statistieken. Niettemin moet Ajax zich daar beter tegen wapenen.
Vind ik leuk
rik1958 +165
dinsdag 16 januari 2018 om 12:29
je bedoelt dat Feijenoord dan na hartelust had mogen schoppen......
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 16 januari 2018 om 23:51
Rik, kijk maar eens ff naar de statistieken. Feyenoord heeft dit seizoen erg weinig overtredingen begaan en kaarten geïncasseerd. Dat geldt niet voor Ajax.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2426
dinsdag 16 januari 2018 om 12:32
Het kan alle kanten op, Niels. Je moet ook rekening houden dat Ajax een nieuwe trainer heeft en mischien nog niet alles is ingewerkt. Het belangrijkste is dat beide ploegen gewoon lekker moet gaan voetballen en er plezier aan hebben, ipv dat plichtmatige voetbal daar in Eindhoven...
Vind ik leuk
feyeniels +19765
dinsdag 16 januari 2018 om 12:35
Dat kan inderdaad ook. Dat de veranderingen er nog niet optimaal zijn ingeslepen.

Ik hoop ook op een mooie pot met veel kansen over en weer. Ga de wedstrijd met vrienden kijken, waarbij er zowel Feyenoorders als Ajacieden aanwezig zijn, dus dan kunnen we elkaar lekker opjutten als de wedstrijd spannend is ;-)
Vind ik leuk
_AJAX_ +2426
dinsdag 16 januari 2018 om 12:46
Gezellig man! Zo hoort dat ook! Veel plezier alvast!
Vind ik leuk
feyeniels +19765
dinsdag 16 januari 2018 om 13:18
Thanks. Jij ook!
Vind ik leuk
Spiegel +4075
dinsdag 16 januari 2018 om 13:12
Ja laten we PSV erbij halen in een discussie waar PSV helemaal niet relevant is.

Chapeau!
Met dat plichtmatige voetbal staat PSV wel gewoon 5 punten voor en voorlopig heeft Ajax of welke andere club dat nog niet ingehaald dit seizoen.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
dinsdag 16 januari 2018 om 13:08
Het voordeel is dat we nu niet wekenlang allemaal Klassieker anekdotes van Nijhuis krijgen. Dat is me veel waard.
Vind ik leuk
Guust +4529
dinsdag 16 januari 2018 om 13:31
Denk dat Ajax dit seizoen een stuk feller is dan Feyenoord, dus ik zou blij zijn met deze scheids ipv Nijhuis. Maar kan onder deze scheids ook hoor, hopen op een mooie wedstrijd iig.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:57
Je bedoeld met Nijhuis had El Ahmadi 3 man de wedstrijd uit kunnen schoppen zonder kaart.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 16 januari 2018 om 23:53
David, kijk maar eens ff naar de statistieken. Feyenoord heeft dit seizoen erg weinig overtredingen begaan en kaarten geïncasseerd. Dat geldt niet voor Ajax.
Vind ik leuk
Laliga +742
dinsdag 16 januari 2018 om 12:17
Had na dat artikel ook niet anders
Gekund denk ik haha
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:17
NEee niet weer kuipers... houdt wel leiding maar neemt veel verkeerde besluiten. Ach ja, welke scheids ook niet...
Vind ik leuk
FSCeara +4313
dinsdag 16 januari 2018 om 12:18
Goed werk weer van de maffia bond. En de winnaar is : Ajax !
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:25
Bedankt. Dat was al wel duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:51
Zo’n opmerking en dan vervolgens real Madrid supporten, mooi man.
Vind ik leuk
FSCeara +4313
dinsdag 16 januari 2018 om 16:25
Jij noemt jezelf gezondverstand en bent ajacied.dat gaat toch ook jiet samen.leuk gebprobeerd maar helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:37
oke bedankt!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:38]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:23
Wat maakt het nou uit wie er scheidsrechter is, de punten gaan toch mee naar Rotterdam deze keer.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
dinsdag 16 januari 2018 om 12:25
Ik waardeer je optimisme ;-)
Vind ik leuk
rik1958 +165
dinsdag 16 januari 2018 om 12:30
heb je ook FIFA gespeeld?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:31
Ze moeten geen mooi voetbal willen spelen net als de ballerina schoentjes van ajax.
Gewoon met en schoffel er doorheen rammen en gaan 3 punten mee naar huis :0)
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:53
Die ballerina schoentjes spelen geen mooi voetbal hoor! Maar dat zijn de voetballers die ze aan hebben. En het is het 1e tegen het 1e dus schoentjes klopt niet helemaal, schoentjes worden bij de kabouters gedragen :( ook zijn het gewoon voetbalschoenen trouwens, ballerina schoenen zijn voor ballet!
Vind ik leuk
stratumseind +101676
dinsdag 16 januari 2018 om 12:38
ik stem voor....
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:59
Net als die 3 punten die wel in Rotterdam zouden blijven: 1-4..... NUFF SAID
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:23
Heel goed v d KNVB kuipers deze wedstrijd Ajax Feijenoord te geven succes kuipers met deze klazieker
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:24
Nu is het duidelijk als ajax wint is het matchfixing.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 12:28]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:26
Prima!
Vind ik leuk
stratumseind +101676
dinsdag 16 januari 2018 om 12:26
Goh hebben ze het er bij de knvb niet door gekregen om hun eigen huisfluitist aan te stellen?
Vind ik leuk
Guust +4529
dinsdag 16 januari 2018 om 13:35
Deze is een beetje slap van je.
Vind ik leuk
stratumseind +101676
dinsdag 16 januari 2018 om 13:37
tis nog vroeg , de dag duurt nog lang
Vind ik leuk
Guust +4529
dinsdag 16 januari 2018 om 13:43
Het is je vergeven dan.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2426
dinsdag 16 januari 2018 om 12:28
Dat Kuipers een voordeel van Ajax is weet ik niet, maar dat wij een thuis een voordeel hebben wel...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:28
Lekker! Gewoon een goede, objectieve scheidsrechter voor deze mooie pot!
Vind ik leuk
rik1958 +165
dinsdag 16 januari 2018 om 12:28
de enige echte onpartijdige scheids gelukkig, was heel bang dat Bassie de wedstrijd zou krijgen, dan hadden de schoppers hun gang kunnen gaan
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:30
Kuipers prima. Speel in de toto een gelijkspel. Leuke wedstrijden een zondag.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:30
Ik had gehoopt op Nijhuis. Met die argentijnse slager op lb en Veltman op rb.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:31
Kamphuis... heeft ons dit seizoen 2 keer gefloten en 2 keer een 100% penalty niet gegeven, tegen zowel Feyenoord als VVV. De penalty die we tegenkregen tegen Feyenoord was al helemaal lachwekkend. Ik hou mijn hart vast voor zaterdag..
Vind ik leuk
HanV +2674
dinsdag 16 januari 2018 om 12:53
Ga je nou klagen over een gemiste strafschop tegen bij de stand 2-0 achter? Birighitti vast op doel, als dat maar goed gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:56
Bij 2-0 achter? Die 2-0 werd pas in de 90e minuut gemaakt kneus. Als Kramer had gescoord was het gewoon 1-1 geweest. Niet zo dom lullen als je nergens vanaf weet
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:12
Moet je ook eerlijk zijn maat, Feyenoord had deze pot gewoon met 4 - of 5 - 1 moeten verliezen... gewoon helemaal kansloos zoals bijna 3 van de 4 klassiekers dat zijn.. dus niet zo lopen mauwen over en simpele beslissing van een scheidsrechter. Als er nl 1 club bevoordeeld wordt in thuiswedstrijden is dat wel Feyenoord ... waar al die tokkies lopen bleren bij iedere valpartij in de 16
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:26
Volgens mij heb je niet door dat ik voor NAC ben en dus juist tegen Feyenoord, maar goed.
Vind ik leuk
HanV +2674
dinsdag 16 januari 2018 om 13:21
Ik hoop dat je club de volgende wedstrijd er een stuk of wat onverdiend tegen krijgt. Je hebt trouwens wel gelijk met het scoreverloop. Ik heb de regel in http://www.football-lineups.com/team/NAC_Breda/Eredivisie_2017-2018/Stats/Penalties/ verkeerd gelezen.
Je klaagt over een gemiste strafschop tegen in een gewonnen wedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:28
Wat maakt het uit dat hij gemist is uiteindelijk? Onterecht is toch onterecht. We konden prima mee met Feyenoord en als zo'n onterechte pingel erin gaat wordt het 1-1 en dan verlies je hem waarschijnlijk nog.
Ja ik zag al dat je voor PEC was, leuk dat jullie het goed doen maar het blijft natuurlijk wel een beetje een nietszeggend clubje. De 'Avondjes PEC' zijn nou niet per se legendarisch
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:33
Laatste klassieker had deze man heel veel fouten. Hopelijk zal het dit jaar anders gaan.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2426
dinsdag 16 januari 2018 om 12:35
Zal kuipers ook fluiten wanneer wij tegen Utrecht moeten?
Vind ik leuk
Teo Smith +16382
dinsdag 16 januari 2018 om 12:52
Go ajax haha.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:56
Ik vraag me af of meneer weer zo'n kadootje gaat geven als vorige keer in de eerste minuut. Was direct de hele wedstrijd gespeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 17:41
Zegt dat niet al genoeg over de verhoudingen tussen beide teams op het moment..
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:49
eigenlijk wel. KNVB moest er aan te pas komen om de competitie nog interessant te maken. Vandaar die handhaving van de rode kaart van Vilhena en dat kadootje in de eerste minuut vorig jaar.

Dit jaar willen ze de strijd weer spannend maken, tussen psv en ajax.
Vind ik leuk
stratumseind +101676
dinsdag 16 januari 2018 om 13:19
Geen makkelie dus er is kans op een eerlijke pot
Vind ik leuk
Oeke +2
dinsdag 16 januari 2018 om 13:21
Dit is gvd niet te geloven waar heeft Feyenoord dit aan verdient,dit duel verdient een onpartijdige scheidrechter.
Vind ik leuk
DrDeef +567
dinsdag 16 januari 2018 om 14:13
Die waus die vorige keer in de eerste minuut een belachelijke vrije trap gaf? En er dit seizoen sowieso geen moer van bakt? Ok dan.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:13
Voor Utrecht-Feyenoord schijnt Kuipers ook al aangesteld te zijn. Raar.
Vind ik leuk
mcmodd +15018
dinsdag 16 januari 2018 om 14:28
Dus: als Feyenoord de wedstrijd van FC Utrecht (inhaal) wint en ook de klassieker, staat Feyenoord maar drie punten achter Ajax. Dit is een nog onbelicht punt. Waarom on(der)belicht? Omdat er een vooraanname is: Ajax zal de klassieker winnen. Het wordt nog mooier als wij vervolgens van Ajax winnen, ziedaar de kans voor Feyenoord om vóór Ajax te komen. Zeker als de inhaalwedstrijd van FC Utrecht tegen Feyenoord verloren gaat, dan neemt Feyenoord zelfs afstand van Ajax, indien ze blijven winnen. Het belang van Van Persie is levensgroot aan het worden. Voor de goede orde: FC Utrecht werkt nergens aan mee, we doen altijd ons best om de eigen wedstrijden te winnen, laat dat duidelijk zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:57
Van Persie schijnt al te trainen met een Feyenoord trainer. Ik zie hem nog wel 20 minuten meedoen. Al verwacht ik geen wonderen gelijk.

En je hebt gelijk. In 1 week kan alles anders zijn. Daarom ben ik ook best wel nieuwsgierig, hoe het er over 1,5 week voor staat. Leuk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 14:59]
Vind ik leuk
mcmodd +15018
dinsdag 16 januari 2018 om 15:04
Het hangt nu ook af van de steun van het Feyenoordpubliek. Ik wens jullie van harte een heel mooie klassieker, dat de beste mag winnen. Zorg wel dat je de beste bent Hup.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 16:34
Feyenoordpubliek? Die zijn er helemaal niet bij met alle regelgeving en gedoe.
Vind ik leuk
mcmodd +15018
dinsdag 16 januari 2018 om 16:37
Jawel joh, die zitten niet in het uitvak van Ajax maar overal verspreid, tot in de viprooms, geloof me.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:35
Ahahahha thuis fluiter of niet Ajax had zoiezo gewonnen van dat armoedige elftalletje uit Rotterdam kom op man. Baas boven baas
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:55
Wij worden dus weer genaaid!
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:57
Ajax gaat Feyenoord vernederen in de ArenA
Vind ik leuk
Oeke +2
dinsdag 16 januari 2018 om 16:02
Waar heeft Feyenoord dit aan verdient?
Een arbiter die een doel voor ogen heeft en dat is een zege voor ajax.
KNVB schaam je
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 16:33
Tja hoe vaak heeft Feyenoord de afgelopen 20 jaar gewonnen in de Arena van Ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 17:52
Hoe kan de KNVB dit doen??? Dit is echt met afstand de slechtste scheids
Vind ik leuk
Setovitch +1060
dinsdag 16 januari 2018 om 17:59
Blommetje langer vakantie?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Keuze maakt niet uit. Het ligt aan Ajax zelf of Ajax wint. Een ieder weet dit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

KNVB wijst ervaren man aan voor Klassieker tussen Ajax en Feyenoord