PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

Gepubliceerd: dinsdag 16 januari 2018 om 18:23di 16-01-2018 om 18:23

PSV heeft ingrijpende maatregelen genomen om het topsportklimaat van de club te optimaliseren. Roken is vanaf komende zomer verboden op sportcomplex De Herdgang. Eerder werd al een deel van het Philips Stadion rookvrij gemaakt.

Dat meldt de Eindhovense club dinsdagavond. Door dit besluit steunt PSV het initiatief Rookvrije Generatie van de Hartstichting, het KWF en het Longfonds. "Op ons sportcomplex creëren wij een topsportklimaat, zodat alle PSV-teams in de beste omstandigheden kunnen werken aan de beste prestaties", reageert algemeen directeur Toon Gerbrands. "Roken en meeroken past niet in de topsport lifestyle, daarnaast is het ook nog eens schadelijk, zeker voor jonge kinderen."

Naast reguliere sigaretten en sigaren zijn ook e-sigaretten niet meer welkom op het trainingscomplex van PSV. Het rookverbod treedt per 1 juli 2018 in werking en geldt voor het gehele complex. In het Philips Stadion is de Family Corner en de Jongerenrang al rookvrij. PSV bekijkt de mogelijkheden om per 1 juli 2019 het gehele stadion rookvrij te krijgen. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Goede beslissing?

(754 stemmen)

Plaats een reactie

Midden-Noord +94679
dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Lijkt me meer dan logisch, moet overal zijn!
Vind ik leuk
Pietje2015 +16401
dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Geef een mens een keuze, je staat in de buitenlucht !
== Een niet roker ==
Vind ik leuk
Filip_FCU +11883
dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
Je hebt wel een punt maar voor op een sport vereniging vind ik dit een heel goed besluit
Vind ik leuk
Mosquito +20107
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Bier drinken is ook niet goed.
En koptelefoons ook niet.
Vind ik leuk
HJR +8846
dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
Precies ook verbieden ;)!

Ik vind prima hoor dat ze het verbieden. Stink zooi en rook zelf niet.

Maar wat jij (piet) zegt klopt ook weer. Van mij mogen ze bier ook verbannen van sport complex (in Nederland). Maar dat gaan ze nooit doen, want dat levert veel op.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
forza nec +1081
dinsdag 16 januari 2018 om 19:58
En te veel neuken ook niet
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 19:58]
Vind ik leuk
ihvmmdk +7170
dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
''In het Philips Stadion is de Family Corner'' hahahahah :D Wat outbollig.
Vind ik leuk
#Keizerout +41357
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
-t
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:38
Maakt toch niet uit? Voor ouders met kleine kinderen is dat alleen maar leuk!
Vind ik leuk
52N6E +1109
dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
Goed besluit maar niet nieuwswaardig....
Vind ik leuk
Setovitch +1421
dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
doen ze ook alleen maar omdat ze bang zijn van Neres
Vind ik leuk
ruud wubbers +21089
dinsdag 16 januari 2018 om 18:32
Er worden tegenwoordig veel onzinnige anti-rookbesluiten genomen, maar op een topsportcomplex is dit niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:33
Bij mijn amateurvereniging is dit al 4 jaar zo. Vind dit opmerkelijk dat het bij PSV niet zo was.
Vind ik leuk
Mosquito +20107
dinsdag 16 januari 2018 om 19:53
Samenscholende rokers buiten het hek krijg je dan.
Lijkt me ook niet de bedoeling.
Vind ik leuk
035 +7184
dinsdag 16 januari 2018 om 22:13
Maar men moet toch wel 2 uurtjes zonder peuk kunnen?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Keurig
Vind ik leuk
stratumseind +191237
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
In het stadion mocht je 12 jaar geleden al niet meer roken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:35]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:37
Ook niet minder :D
Vind ik leuk
stratumseind +191237
dinsdag 16 januari 2018 om 18:41
waarom denk je dat ik nooit meer naar een wedstrijd ga......
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:00
Hahaha volgens mij kan jij niet zonder sigaret
Vind ik leuk
stratumseind +191237
dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
inderdaad en niet zonder mijn (echte) pilske
Vind ik leuk
Quareck +7448
dinsdag 16 januari 2018 om 19:07
Omdat het 2000 km rijden is?
Vind ik leuk
stratumseind +191237
dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
da ok
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:36
nou nou wat een nieuws. Tal van andere BVO's hebben deze maatregel allang ingezet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
Nou het “gemoedelijke” gaat langzaam verdwijnen bij de club. Dadelijk willen ze nog een landelijke topclub worden. En willen ze weg van het boerlijke provinciale karakter.
Vind ik leuk
Foebele +53582
dinsdag 16 januari 2018 om 18:49
Ow is dat een topsportklimaat, niet roken op het gehele trainingscomplex...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:13
Goed besluit maar wel heel zuur voor de Herdgang bastards, die al tientallen jaren fanatiek aanwezig zijn en er af en toe een opsteken.
Vind ik leuk
ficusje +2670
dinsdag 16 januari 2018 om 19:41
Of er loopt te veel brandhout bij psv.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:50
Roken op alle sportcomplexen waar jeugd actief is zou een rookverbod moeten zijn!
Alleen een algeheel rookverbod in het stadion lijkt mij overdreven, ik zie liever een gedeeltelijk verbod in het stadion en dat de supporters zelf kunnen beslissen of ze in de rook willen zitten of niet!
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:20
Geasfalteerde wegen rijden het best, en gerookt vlees gaat langer mee :p
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1032
dinsdag 16 januari 2018 om 20:24
Prima. Van mij mag het rookverbod ook direct ingaan op de tribunes. Niet meer in de rooklucht en wietlucht.
Vind ik leuk
pos +9304
dinsdag 16 januari 2018 om 20:39
Nog effe en je mag geen kroketten meer op het veld eten ook.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 22:01
mee eens, hopelijk volgen meer clubs
Vind ik leuk
rpaulp50 +13169
dinsdag 16 januari 2018 om 22:27
En alcohol dan....
Om Gerbrands te volgen: " Alcohol drinken past niet in de topsport lifestyle,
daarnaast is het ook schadelijk, verslavend, kost veel levens en zware ongelukken in het verkeer en geeft kinderen een slecht voorbeeld".
Wat zou de bieromzet bedragen bij PSV......? tsja....da's flauw, of ?
Vind ik leuk
Koffieee +236
dinsdag 16 januari 2018 om 23:43
roken hoort niet bij sport.. desalniettemin snap ik dat rokers het onzin vinden.. maar aangezien ik een niet roker ben.. sorry mannen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws