PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

dinsdag 16 januari 2018 om 18:23

PSV heeft ingrijpende maatregelen genomen om het topsportklimaat van de club te optimaliseren. Roken is vanaf komende zomer verboden op sportcomplex De Herdgang. Eerder werd al een deel van het Philips Stadion rookvrij gemaakt.

Dat meldt de Eindhovense club dinsdagavond. Door dit besluit steunt PSV het initiatief Rookvrije Generatie van de Hartstichting, het KWF en het Longfonds. "Op ons sportcomplex creëren wij een topsportklimaat, zodat alle PSV-teams in de beste omstandigheden kunnen werken aan de beste prestaties", reageert algemeen directeur Toon Gerbrands. "Roken en meeroken past niet in de topsport lifestyle, daarnaast is het ook nog eens schadelijk, zeker voor jonge kinderen."

Naast reguliere sigaretten en sigaren zijn ook e-sigaretten niet meer welkom op het trainingscomplex van PSV. Het rookverbod treedt per 1 juli 2018 in werking en geldt voor het gehele complex. In het Philips Stadion is de Family Corner en de Jongerenrang al rookvrij. PSV bekijkt de mogelijkheden om per 1 juli 2019 het gehele stadion rookvrij te krijgen. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Goede beslissing?

(753 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Lijkt me meer dan logisch, moet overal zijn!
Vind ik leuk
Pietje2015 +12383
dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Geef een mens een keuze, je staat in de buitenlucht !
== Een niet roker ==
Vind ik leuk
Filip_FCU +9439
dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
Je hebt wel een punt maar voor op een sport vereniging vind ik dit een heel goed besluit
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Bier drinken is ook niet goed.
En koptelefoons ook niet.
Vind ik leuk
HJR +6128
dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
Precies ook verbieden ;)!

Ik vind prima hoor dat ze het verbieden. Stink zooi en rook zelf niet.

Maar wat jij (piet) zegt klopt ook weer. Van mij mogen ze bier ook verbannen van sport complex (in Nederland). Maar dat gaan ze nooit doen, want dat levert veel op.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
forza nec +1134
dinsdag 16 januari 2018 om 19:58
En te veel neuken ook niet
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 19:58]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:54
Mensen die weigeren die stinkstok weg te doen moet je onderaan de lijst zetten bij medische hulp, iedereen weet nu wel dat het slecht is voor je gezondheid en dat het kanker veroorzaakt, waarom moet ik als niet roker zorgkosten betalen om een roker te helpen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +33259
dinsdag 16 januari 2018 om 19:01
Scheelt anders een hoop AOW als iemand sneller de pijp uit is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:13
Als je de AOW en betaalde premie vergelijkt met de kosten van een roker bij ziekte denk ik dat liever ziet dat iemand zijn AOW haalt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:27
Je braadworstje is ook kankerverwekkend.
En zo kan ik wel even doorgaan.
Als iemand wil roken dan moet hij dat zelf weten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:31
Als een roker een groene rochel uitspuugt in het bijzijn van je kinderen deze licht onder spettert met zijn bacillen zeg jij?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:36
Want een niet-roker roggelt niet wil je zeggen?
Vind ik leuk
Jens1999 +17790
dinsdag 16 januari 2018 om 19:40
Ze moeten die sigaretten net zoals in bijvoorbeeld Noorwegen zo duur maken... dat er steeds minder mensen gaan roken... gewoon 13-14 euro per pakje... voor heel veel mensen zal het dan te duur zijn en moeten ze wel stoppen... roken is gewoon dom...
Vind ik leuk
035 +2684
dinsdag 16 januari 2018 om 22:08
Roken en drinken wordt dus voor de elite? Overigens geen probleem met allerlei rookvrije zones. Ik heb er geen last van.
In Australië betaal je 1 ASD per sigaret. Zit je op ca € 14,00/ pakje van 20. Toch roken ze daar nog steeds. 4 "duveltjes" is 28 $. Toch wordt het gedronken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 22:09]
Vind ik leuk
Jens1999 +17790
dinsdag 16 januari 2018 om 22:38
Ik hoor vaak wel klagen dat de sigaretten zo duur zijn... als ze daadwerkelijk echt 13-14 euro per pakje zouden kosten... denk ik dat het voor veel mensen niet meer te betalen is.... en eerlijk is eerlijk.... er zullen dan meer mensen stoppen met roken.... alleen maar goed voor de gezondheid.... roken helpt je longen naar de kloten....
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 23:34
Die vlieger gaat niet op aangezien ze dan die stink dingen uit Polen halen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:40
jezus wat kan jij overdrijven zeg manman
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:17
Wat een onzin reactie. Er zijn zoveel dingen in het leven die slecht voor je zijn om alleen de rokers te benadelen is belachelijk. Diepvriesproducten alcohol motorrijden zijn ook dingen die slecht voor je zijn of kunnen zijn. Deze mensen ook onderaan zetten? Skiën parachutespringen autorijden enzovoorts. De lijst is oneindig.
Vind ik leuk
Decimius +2833
dinsdag 16 januari 2018 om 23:24
Engnek, mensen onderaan een lijst gaan zetten en in hokjes plaatsten. Zo begon een zekere meneer ergens in de jaren 30 ook met preken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 23:25]
Vind ik leuk
ihvmmdk +5614
dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
''In het Philips Stadion is de Family Corner'' hahahahah :D Wat outbollig.
Vind ik leuk
#Keizerout +17264
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
-t
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:38
Maakt toch niet uit? Voor ouders met kleine kinderen is dat alleen maar leuk!
Vind ik leuk
jaja_PSV +33259
dinsdag 16 januari 2018 om 19:02
Zolang bestaat die corner geeneens...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:29
Dan gaat Robin van Persie sowieso niet naar PSV toe ;)
Vind ik leuk
52N6E +910
dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
Goed besluit maar niet nieuwswaardig....
Vind ik leuk
Setovitch +1392
dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
doen ze ook alleen maar omdat ze bang zijn van Neres
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:32
Er worden tegenwoordig veel onzinnige anti-rookbesluiten genomen, maar op een topsportcomplex is dit niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:33
Bij mijn amateurvereniging is dit al 4 jaar zo. Vind dit opmerkelijk dat het bij PSV niet zo was.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:53
Samenscholende rokers buiten het hek krijg je dan.
Lijkt me ook niet de bedoeling.
Vind ik leuk
035 +2684
dinsdag 16 januari 2018 om 22:13
Maar men moet toch wel 2 uurtjes zonder peuk kunnen?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Keurig
Vind ik leuk
stratumseind +128193
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
In het stadion mocht je 12 jaar geleden al niet meer roken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:35]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:37
Ook niet minder :D
Vind ik leuk
stratumseind +128193
dinsdag 16 januari 2018 om 18:41
waarom denk je dat ik nooit meer naar een wedstrijd ga......
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:00
Hahaha volgens mij kan jij niet zonder sigaret
Vind ik leuk
stratumseind +128193
dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
inderdaad en niet zonder mijn (echte) pilske
Vind ik leuk
Quareck +5502
dinsdag 16 januari 2018 om 19:07
Omdat het 2000 km rijden is?
Vind ik leuk
stratumseind +128193
dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
da ok
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:36
nou nou wat een nieuws. Tal van andere BVO's hebben deze maatregel allang ingezet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
Nou het “gemoedelijke” gaat langzaam verdwijnen bij de club. Dadelijk willen ze nog een landelijke topclub worden. En willen ze weg van het boerlijke provinciale karakter.
Vind ik leuk
Foebele +44409
dinsdag 16 januari 2018 om 18:49
Ow is dat een topsportklimaat, niet roken op het gehele trainingscomplex...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:52
Stel dat je een speler wil aantrekken maar niet weet dat deze rookt, wat dan?

Een sigaret stinkt niet maar als de rook in kleding trekt en deze mensen staan in je nabijheid, dat is zo vreselijk goor...bah1
Vind ik leuk
Bizzy +14702
dinsdag 16 januari 2018 om 19:11
Sportkeuring ? :)
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:13
Goed besluit maar wel heel zuur voor de Herdgang bastards, die al tientallen jaren fanatiek aanwezig zijn en er af en toe een opsteken.
Vind ik leuk
ficusje +1445
dinsdag 16 januari 2018 om 19:41
Of er loopt te veel brandhout bij psv.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:50
Roken op alle sportcomplexen waar jeugd actief is zou een rookverbod moeten zijn!
Alleen een algeheel rookverbod in het stadion lijkt mij overdreven, ik zie liever een gedeeltelijk verbod in het stadion en dat de supporters zelf kunnen beslissen of ze in de rook willen zitten of niet!
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:57
Hoef ik daar ook niet meer heen te gaan. Gelukkig.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:20
Geasfalteerde wegen rijden het best, en gerookt vlees gaat langer mee :p
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:24
Prima. Van mij mag het rookverbod ook direct ingaan op de tribunes. Niet meer in de rooklucht en wietlucht.
Vind ik leuk
Guusman +5597
dinsdag 16 januari 2018 om 20:42
Ja en vieze parfumdampen die vol zitten met kankerverwekkende stoffen.
Vind ik leuk
pos +7247
dinsdag 16 januari 2018 om 20:39
Nog effe en je mag geen kroketten meer op het veld eten ook.
Vind ik leuk
Guusman +5597
dinsdag 16 januari 2018 om 20:41
Wel te hopen dat het junk -food en drink etc dan ook in de ban gaat, want dat is natuurlijk net zo ongezond.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 22:01
mee eens, hopelijk volgen meer clubs
Vind ik leuk
rpaulp50 +6770
dinsdag 16 januari 2018 om 22:27
En alcohol dan....
Om Gerbrands te volgen: " Alcohol drinken past niet in de topsport lifestyle,
daarnaast is het ook schadelijk, verslavend, kost veel levens en zware ongelukken in het verkeer en geeft kinderen een slecht voorbeeld".
Wat zou de bieromzet bedragen bij PSV......? tsja....da's flauw, of ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 23:43
roken hoort niet bij sport.. desalniettemin snap ik dat rokers het onzin vinden.. maar aangezien ik een niet roker ben.. sorry mannen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex