PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

    PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

    dinsdag 16 januari 2018 om 18:23

    PSV heeft ingrijpende maatregelen genomen om het topsportklimaat van de club te optimaliseren. Roken is vanaf komende zomer verboden op sportcomplex De Herdgang. Eerder werd al een deel van het Philips Stadion rookvrij gemaakt.

    Dat meldt de Eindhovense club dinsdagavond. Door dit besluit steunt PSV het initiatief Rookvrije Generatie van de Hartstichting, het KWF en het Longfonds. "Op ons sportcomplex creëren wij een topsportklimaat, zodat alle PSV-teams in de beste omstandigheden kunnen werken aan de beste prestaties", reageert algemeen directeur Toon Gerbrands. "Roken en meeroken past niet in de topsport lifestyle, daarnaast is het ook nog eens schadelijk, zeker voor jonge kinderen."

    Naast reguliere sigaretten en sigaren zijn ook e-sigaretten niet meer welkom op het trainingscomplex van PSV. Het rookverbod treedt per 1 juli 2018 in werking en geldt voor het gehele complex. In het Philips Stadion is de Family Corner en de Jongerenrang al rookvrij. PSV bekijkt de mogelijkheden om per 1 juli 2019 het gehele stadion rookvrij te krijgen. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Goede beslissing?

    (753 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +84728
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
    Lijkt me meer dan logisch, moet overal zijn!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13068
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
    Geef een mens een keuze, je staat in de buitenlucht !
    == Een niet roker ==
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11391
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
    Je hebt wel een punt maar voor op een sport vereniging vind ik dit een heel goed besluit
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10256
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
    Bier drinken is ook niet goed.
    En koptelefoons ook niet.
    Vind ik leuk
    HJR +6832
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
    Precies ook verbieden ;)!

    Ik vind prima hoor dat ze het verbieden. Stink zooi en rook zelf niet.

    Maar wat jij (piet) zegt klopt ook weer. Van mij mogen ze bier ook verbannen van sport complex (in Nederland). Maar dat gaan ze nooit doen, want dat levert veel op.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    forza nec +1111
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:58
    En te veel neuken ook niet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 19:58]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6229
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
    ''In het Philips Stadion is de Family Corner'' hahahahah :D Wat outbollig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24747
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
    -t
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:38
    Maakt toch niet uit? Voor ouders met kleine kinderen is dat alleen maar leuk!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40182
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:02
    Zolang bestaat die corner geeneens...
    Vind ik leuk
    52N6E +989
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
    Goed besluit maar niet nieuwswaardig....
    Vind ik leuk
    Setovitch +1462
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
    doen ze ook alleen maar omdat ze bang zijn van Neres
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:32
    Er worden tegenwoordig veel onzinnige anti-rookbesluiten genomen, maar op een topsportcomplex is dit niet meer dan logisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:33
    Bij mijn amateurvereniging is dit al 4 jaar zo. Vind dit opmerkelijk dat het bij PSV niet zo was.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10256
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:53
    Samenscholende rokers buiten het hek krijg je dan.
    Lijkt me ook niet de bedoeling.
    Vind ik leuk
    035 +4410
    dinsdag 16 januari 2018 om 22:13
    Maar men moet toch wel 2 uurtjes zonder peuk kunnen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
    Keurig
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
    In het stadion mocht je 12 jaar geleden al niet meer roken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:37
    Ook niet minder :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:41
    waarom denk je dat ik nooit meer naar een wedstrijd ga......
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:00
    Hahaha volgens mij kan jij niet zonder sigaret
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
    inderdaad en niet zonder mijn (echte) pilske
    Vind ik leuk
    Quareck +6737
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:07
    Omdat het 2000 km rijden is?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
    da ok
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:36
    nou nou wat een nieuws. Tal van andere BVO's hebben deze maatregel allang ingezet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
    Nou het “gemoedelijke” gaat langzaam verdwijnen bij de club. Dadelijk willen ze nog een landelijke topclub worden. En willen ze weg van het boerlijke provinciale karakter.
    Vind ik leuk
    Foebele +51274
    dinsdag 16 januari 2018 om 18:49
    Ow is dat een topsportklimaat, niet roken op het gehele trainingscomplex...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:13
    Goed besluit maar wel heel zuur voor de Herdgang bastards, die al tientallen jaren fanatiek aanwezig zijn en er af en toe een opsteken.
    Vind ik leuk
    ficusje +1845
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:41
    Of er loopt te veel brandhout bij psv.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 19:50
    Roken op alle sportcomplexen waar jeugd actief is zou een rookverbod moeten zijn!
    Alleen een algeheel rookverbod in het stadion lijkt mij overdreven, ik zie liever een gedeeltelijk verbod in het stadion en dat de supporters zelf kunnen beslissen of ze in de rook willen zitten of niet!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 20:20
    Geasfalteerde wegen rijden het best, en gerookt vlees gaat langer mee :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 20:24
    Prima. Van mij mag het rookverbod ook direct ingaan op de tribunes. Niet meer in de rooklucht en wietlucht.
    Vind ik leuk
    pos +8224
    dinsdag 16 januari 2018 om 20:39
    Nog effe en je mag geen kroketten meer op het veld eten ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 22:01
    mee eens, hopelijk volgen meer clubs
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8279
    dinsdag 16 januari 2018 om 22:27
    En alcohol dan....
    Om Gerbrands te volgen: " Alcohol drinken past niet in de topsport lifestyle,
    daarnaast is het ook schadelijk, verslavend, kost veel levens en zware ongelukken in het verkeer en geeft kinderen een slecht voorbeeld".
    Wat zou de bieromzet bedragen bij PSV......? tsja....da's flauw, of ?
    Vind ik leuk
    Koffieee +133
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:43
    roken hoort niet bij sport.. desalniettemin snap ik dat rokers het onzin vinden.. maar aangezien ik een niet roker ben.. sorry mannen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex