PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex

dinsdag 16 januari 2018 om 18:23

PSV heeft ingrijpende maatregelen genomen om het topsportklimaat van de club te optimaliseren. Roken is vanaf komende zomer verboden op sportcomplex De Herdgang. Eerder werd al een deel van het Philips Stadion rookvrij gemaakt.

Dat meldt de Eindhovense club dinsdagavond. Door dit besluit steunt PSV het initiatief Rookvrije Generatie van de Hartstichting, het KWF en het Longfonds. "Op ons sportcomplex creëren wij een topsportklimaat, zodat alle PSV-teams in de beste omstandigheden kunnen werken aan de beste prestaties", reageert algemeen directeur Toon Gerbrands. "Roken en meeroken past niet in de topsport lifestyle, daarnaast is het ook nog eens schadelijk, zeker voor jonge kinderen."

Naast reguliere sigaretten en sigaren zijn ook e-sigaretten niet meer welkom op het trainingscomplex van PSV. Het rookverbod treedt per 1 juli 2018 in werking en geldt voor het gehele complex. In het Philips Stadion is de Family Corner en de Jongerenrang al rookvrij. PSV bekijkt de mogelijkheden om per 1 juli 2019 het gehele stadion rookvrij te krijgen. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Goede beslissing?

(753 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +9235
dinsdag 16 januari 2018 om 18:25
Prima besluit!

Roken is sowieso al erg ongezond en die rotzooi stinkt ook nog eens :(
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:48
Ja bier drinken is een stuk beter.....?

In de ArenA heb je ook een rookverbod, maar voor de wedstrijd en in de rust wordt er gewoon gerookt op de tribunes zonder dat mensen er problemen mee krijgen.
Vind ik leuk
Niels92 +9235
dinsdag 16 januari 2018 om 19:05
Wanneer iemand bier drinkt daar heeft een ander niet veel last van. Overigens drink ik zelf geen bier. Feit is wel dat er genoeg mensen zijn die last hebben van al die rokers, dus wat mij betreft niet slecht dat ze het in het stadion willen verbieden.

Verder moeten mensen zelf uitmaken of ze wel of niet willen roken :)
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:49
wat mij betreft zijn rookvrije tribunes prima maar kom op zeg, als je graag wil roken dan moet dat toch gewoon kunnen.
Vind ik leuk
isnake +1541
dinsdag 16 januari 2018 om 20:24
Dat kan ook. Alleen niet in het stadion.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:08
en ik heb last van de uitlaatgassen van jouw autootje en nu dan?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:23
Ik zou zeggen, start een campagne op tegen de auto met uitlaatgas
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:41
De schoorstenen moeten roken voor een goede economie. En de mens moet stoppen met roken? Raar.
Welnee, ga lekker parachutespringen, lekker in de buitenlucht. Dat is gezond. En wacht dan af, of je parachute toevallig zin heeft om open te gaan. Of bergbeklimmen ook zo gezond. Totdat je valt.

De mens maakt kromme vergelijkingen, meestal in t voordeel van zichzelf. Stop met roken, maar neem nog een whiskey of een kalmeringspilletje. En stap dan lekker in de auto en rij iemand anders maar lekker dood.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 22:20
Het gaat hier om een aantal kombinaties; roken is gewoon een slecht voorbeeld, het stinkt en is ongezond voor de rest. Een biertje of alcohol met mate is niks mis mee, maar hetzelfde kan je toch niet zeggen van roken. Wat iemand verder doet in z'n vrije tijd moet hij zelf weten natuurlijk. Ik ben blij dat ze die stink dingen verbannen. Natuurlijk is overmatig alcohol net zo slecht maar met normaal gebruik geeft het toch niet dezelfde overlast. Het is niet altijd super logisch maar ik vind het toch een goede stap voorwaards.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 00:54
Daarom rijden er zo weinig auto's in een stadion.
En mag je niet voetballen op de snelweg
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 02:09
ja, die fijnstof van die duizenden autootjes waar die supporters mee naar het stadion komen stopt bij de toegangspoorten. heel raar. en die zwijnerij mogen we de hele dag, 24 uur per dag inademen. en ouders brengen ook nog hun kinderen met dat autootje naar de sportclub. maar dat komt je niet zo goed uit zo te merken.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 08:19
Sommige verbanden slaan nergens op! Dit is zo'n voorbeeld met je auto'tjes. Auto's hoe schadelijk ook, hebben een daadwerkelijk een belangrijke functie, dat neveneffecten daarvan schadelijk kunnen zijn, is een weloverwogen keuze.
Roken vervult tegenwoordig geen functie meer naar enkel een verslaving te zijn. Het kalmerende effect van nicotine is op vele malen effectievere en minder verslavende wijzes te bereiken.
Daarnaast zijn deze andere methodes ook niet zo schadelijk voor de omgeving als roken.

Ik kan een heroine verslaving beter verdedigen dan roken. Ow en heroine is minder verslavend en schadelijk dan roken voor de gebruiker op de lange termijn. Just sayin'
Vind ik leuk
Noudyo. +12401
dinsdag 16 januari 2018 om 19:05
Bier is ff wat anders dan een peukie
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:16
Alcohol is misschien nog wel slechter dan roken, dus zo anders is het niet.
Daarnaast zorgt overmatig alcohol gebruik ook vaak voor agressie, overlast, ongelukken etc.

Vroeger mocht je overal roken.
In het vliegtuig, restaurants en noem het maar op. Op verjaardagen stonden er vroeger inplaats van borrelnootjes gewoon saffies op tafel.
Tegenwoordig doen mensen alsof het het einde van de wereld is, zelfs in de kroegen mag er niet meer gerookt worden.
Ik snap dat je in restaurants en vliegtuigen niet meer mag roken, maar bij een café hoort het er gewoon bij.
We slaan een beetje door hier in NL.
Vind ik leuk
Dezeun +1011
dinsdag 16 januari 2018 om 19:18
Day er mensen aan dood gaan verder niets
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:09
eens kijken, uitlaatgassen, fijnstof, verkeersdoden hoeveel per jaar? laten we die eens gaan verbieden, dat scheelt meer.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 08:20
Ik ben helemaal voor zelfrijdende elektrische auto's! Fijn dat iemand het hier ook beseft!
Vind ik leuk
fr0do +243
dinsdag 16 januari 2018 om 19:24
Vroeger sneden ze je hoofd ook open als je vaak hoofdpijn had om zo bloed te laten doorstromen zou helpen, doen ze tegenwoordig ook niet meer.

Vroeger had je ook aparte zwembaden voor mannen en vrouwen. Tijden veranderen, alles wat vroeger normaal was hoeft niet beter te zijn.
Vind ik leuk
Pino61 +11957
dinsdag 16 januari 2018 om 20:54
Vroeger was Feyenoord nog een waardig tegenstander van Ajax, nu ook niet meer zo.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:28
Overmatig roken, hoesten en proesten ook een ander in het gezicht wekt dus agressie op. Alcohol met mate kan geen kwaad roken met mate wel.
Vind ik leuk
Noudyo. +12401
dinsdag 16 januari 2018 om 20:34
Roken werkt direct verslavend. Als ik een biertje drink voor een wedstrijd, is dat niet alleen totaal niet schadelijk voor m'n lichaam, maar ben ik er ook niet verslaafd aan. Wanneer ik een peukie zou roken, heeft dat als gevolg dat ik direct verslaafd ben aan roken en er geen weg meer voor me terug is.

'T is zo dat een alcohol verslaving erger is dan een rookverslaving, echter werkt een sigaret veel "efficiënter" dan een pils.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:44
Er zijn 1 miljoen mensen die kalmeringspilletjes e.d. slikken. Een vergeten doelgroep. Vast omdat ze zo lekker rustig zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:54
Hahah beetje overdreven, of heb je het over heroine roken? Dat is wel direct verslavend denk ik ja.
Alcohol tast direct je hersenen aan en is daarnaast schadelijk voor je lever, maag en hart en bloedvaten.
De meeste mensen denken hier veel te makkelijk over en hebben het idee dat alcohol vrij onschuldig is vergeleken met roken, terwijl juist alcohol veel schadelijker is op de korte termijn.
Daarnaast is het effect van alcohol ook veel duidelijker dan het effect van roken.
Je gedraagt je anders en doet dingen die je nuchter nooit zou doen. De één wordt vrolijker en de ander wordt juist weer wat agressiever. Het beïnvloed ook je manier van bewegen en spreken.
Vind ik leuk
Noudyo. +12401
dinsdag 16 januari 2018 om 22:24
Opnieuw, als het om grotere hoeveelheden gaat is alcohol slechter dan roken inderdaad, maar ookopnieuw, ik heb het over het verschil tussen een biertje en een sigaret. Tenzij je zestien bent, heeft een sigaret een veel slechter effect op je lichaam dan een pils.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 22:24]
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 08:21
Heroine is minder verslavend dan roken, dat is de grap!
Vind ik leuk
Lemon +1470
dinsdag 16 januari 2018 om 19:18
Klopt, alcohol is misschien zelfs wel schadelijker, alleen weet men het niet.
Vind ik leuk
isnake +1541
dinsdag 16 januari 2018 om 20:26
Maar minder voor je omgeving. Als je jezelf war wil aandoen met die sigaretten... prima zolang ik er geen last van heb. Zelfde met drinken. En als je in mijn buurt staat te drinken heb ik er geen last van waarschijnlijk... Maar roken des te meer.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:47
Als je drinkt dan schreeuw je. Ben je aggressief en je weet niet meer wat je doet. En de volgende dag presteer je minder op je werk en zit je s ochtends nog dronken achter t stuur.

En daar heb ik geen last van? Raar.

Ik hoef niet naar een feest hoor met zuipschuiten. Daar is niks aan. Die doen allemaal zo gek.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 20:52]
Vind ik leuk
kvg29 +27
donderdag 18 januari 2018 om 06:00
Typische rokersreactie. Roken is schadelijk voor jezelf (maar prima, dat is je eigen verantwoordelijkheid), maar ook voor anderen. Het stinkt en is slecht voor de gezondheid. Alcohol daarentegen is slecht voor je, maar met mate niet direct schadelijk voor jezelf. Overmatig alcoholgebruik is schadelijk, maar dat geld ook voor overmatige vet en/of suikerinname....!

Gewoon een biertje of een wijntje (misschien zelfs een paar) is totaal niet schadelijk (meerdere onderzoeken wijzen zelfs uit dat 1 of 2 biertjes/wijntjes per dag goed is voor je!). Jij vergelijkt roken met alcoholmisbruik, niet alcoholgebruik. En voor zover ik weet is openbaar dronkenschap, overlast veroorzaken, dronken achter het stuur, etc. net zo verboden als roken in een stadion....;-)
Vind ik leuk
GetRekt +1148
dinsdag 16 januari 2018 om 19:31
Bier drinken is stukken beter in het stadion ja. Aangezien het troep is waar bijna geen alcohol in zit!
Vind ik leuk
Foebele +43386
dinsdag 16 januari 2018 om 18:50
Klopt, het is ongezond en het stinkt en rokers zijn grote aso's die overal voor de ingang staan te paffen, dus in dat opzicht prima om die mensen te bannen, maar dat gebrabbel over topsportklimaat gaat me veel te ver, PSV als club en de jeugdopleiding zullen hier 0,0 verandering door ervaren.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:57
Aso's bij de ingang krijg je juist door het verbannen.

Nederlands grootste voetballer rookte gewoon in de kleedkamer.


Vind ik leuk
Foebele +43386
dinsdag 16 januari 2018 om 20:14
Gaat nergens over wat je zegt, als mensen weer binnen mogen roken dan is dat alleen maar nog asocialer.

Het asociale aan rokers is dat ze niet eens het fatsoen hebben om mensen een vrije toegang te geven tot een gelegenheid. Dan ben je alleen maar met jezelf bezig.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 21:29
Ik vind het asociaal om alle rokers over 1 kam te scheren door te zeggen dat ze geen fatsoen hebben.
Vind ik leuk
Foebele +43386
dinsdag 16 januari 2018 om 22:50
Sowieso, allemaal aso's, geen een uitgezonderd! ;-)
Vind ik leuk
isnake +1541
dinsdag 16 januari 2018 om 20:27
Het was dan ook niet de meest sociale voetballer.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 08:23
Dat feitje, is ook de oorzaak dat Neerlandsch grootste voetballer nu ook al dood is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:04
Verbaast mij dat het überhaupt nog niet verboden was.
Vind ik leuk
forza nec +1152
dinsdag 16 januari 2018 om 19:57
Zo daar is Marcel Brands niet blij mee!!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 09:41
Ziyech stinkt ook
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Lijkt me meer dan logisch, moet overal zijn!
Vind ik leuk
Pietje2015 +11269
dinsdag 16 januari 2018 om 18:26
Geef een mens een keuze, je staat in de buitenlucht !
== Een niet roker ==
Vind ik leuk
Filip_FCU +8912
dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
Je hebt wel een punt maar voor op een sport vereniging vind ik dit een heel goed besluit
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Bier drinken is ook niet goed.
En koptelefoons ook niet.
Vind ik leuk
HJR +5111
dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
Precies ook verbieden ;)!

Ik vind prima hoor dat ze het verbieden. Stink zooi en rook zelf niet.

Maar wat jij (piet) zegt klopt ook weer. Van mij mogen ze bier ook verbannen van sport complex (in Nederland). Maar dat gaan ze nooit doen, want dat levert veel op.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
forza nec +1152
dinsdag 16 januari 2018 om 19:58
En te veel neuken ook niet
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 19:58]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:54
Mensen die weigeren die stinkstok weg te doen moet je onderaan de lijst zetten bij medische hulp, iedereen weet nu wel dat het slecht is voor je gezondheid en dat het kanker veroorzaakt, waarom moet ik als niet roker zorgkosten betalen om een roker te helpen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +24900
dinsdag 16 januari 2018 om 19:01
Scheelt anders een hoop AOW als iemand sneller de pijp uit is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:13
Als je de AOW en betaalde premie vergelijkt met de kosten van een roker bij ziekte denk ik dat liever ziet dat iemand zijn AOW haalt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:27
Je braadworstje is ook kankerverwekkend.
En zo kan ik wel even doorgaan.
Als iemand wil roken dan moet hij dat zelf weten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:31
Als een roker een groene rochel uitspuugt in het bijzijn van je kinderen deze licht onder spettert met zijn bacillen zeg jij?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:36
Want een niet-roker roggelt niet wil je zeggen?
Vind ik leuk
Jens1999 +12003
dinsdag 16 januari 2018 om 19:40
Ze moeten die sigaretten net zoals in bijvoorbeeld Noorwegen zo duur maken... dat er steeds minder mensen gaan roken... gewoon 13-14 euro per pakje... voor heel veel mensen zal het dan te duur zijn en moeten ze wel stoppen... roken is gewoon dom...
Vind ik leuk
035 +989
dinsdag 16 januari 2018 om 22:08
Roken en drinken wordt dus voor de elite? Overigens geen probleem met allerlei rookvrije zones. Ik heb er geen last van.
In Australië betaal je 1 ASD per sigaret. Zit je op ca € 14,00/ pakje van 20. Toch roken ze daar nog steeds. 4 "duveltjes" is 28 $. Toch wordt het gedronken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 22:09]
Vind ik leuk
Jens1999 +12003
dinsdag 16 januari 2018 om 22:38
Ik hoor vaak wel klagen dat de sigaretten zo duur zijn... als ze daadwerkelijk echt 13-14 euro per pakje zouden kosten... denk ik dat het voor veel mensen niet meer te betalen is.... en eerlijk is eerlijk.... er zullen dan meer mensen stoppen met roken.... alleen maar goed voor de gezondheid.... roken helpt je longen naar de kloten....
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 23:34
Die vlieger gaat niet op aangezien ze dan die stink dingen uit Polen halen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:40
jezus wat kan jij overdrijven zeg manman
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:17
Wat een onzin reactie. Er zijn zoveel dingen in het leven die slecht voor je zijn om alleen de rokers te benadelen is belachelijk. Diepvriesproducten alcohol motorrijden zijn ook dingen die slecht voor je zijn of kunnen zijn. Deze mensen ook onderaan zetten? Skiën parachutespringen autorijden enzovoorts. De lijst is oneindig.
Vind ik leuk
Decimius +1453
dinsdag 16 januari 2018 om 23:24
Engnek, mensen onderaan een lijst gaan zetten en in hokjes plaatsten. Zo begon een zekere meneer ergens in de jaren 30 ook met preken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 23:25]
Vind ik leuk
ihvmmdk +5086
dinsdag 16 januari 2018 om 18:28
''In het Philips Stadion is de Family Corner'' hahahahah :D Wat outbollig.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
-t
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:38
Maakt toch niet uit? Voor ouders met kleine kinderen is dat alleen maar leuk!
Vind ik leuk
jaja_PSV +24900
dinsdag 16 januari 2018 om 19:02
Zolang bestaat die corner geeneens...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:29
Dan gaat Robin van Persie sowieso niet naar PSV toe ;)
Vind ik leuk
52N6E +861
dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
Goed besluit maar niet nieuwswaardig....
Vind ik leuk
Setovitch +1060
dinsdag 16 januari 2018 om 18:30
doen ze ook alleen maar omdat ze bang zijn van Neres
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:32
Er worden tegenwoordig veel onzinnige anti-rookbesluiten genomen, maar op een topsportcomplex is dit niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:33
Bij mijn amateurvereniging is dit al 4 jaar zo. Vind dit opmerkelijk dat het bij PSV niet zo was.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:53
Samenscholende rokers buiten het hek krijg je dan.
Lijkt me ook niet de bedoeling.
Vind ik leuk
035 +989
dinsdag 16 januari 2018 om 22:13
Maar men moet toch wel 2 uurtjes zonder peuk kunnen?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Keurig
Vind ik leuk
stratumseind +101675
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
In het stadion mocht je 12 jaar geleden al niet meer roken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:35]
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:37
Ook niet minder :D
Vind ik leuk
stratumseind +101675
dinsdag 16 januari 2018 om 18:41
waarom denk je dat ik nooit meer naar een wedstrijd ga......
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:00
Hahaha volgens mij kan jij niet zonder sigaret
Vind ik leuk
stratumseind +101675
dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
inderdaad en niet zonder mijn (echte) pilske
Vind ik leuk
Quareck +4014
dinsdag 16 januari 2018 om 19:07
Omdat het 2000 km rijden is?
Vind ik leuk
stratumseind +101675
dinsdag 16 januari 2018 om 19:19
da ok
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:36
nou nou wat een nieuws. Tal van andere BVO's hebben deze maatregel allang ingezet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:45
Nou het “gemoedelijke” gaat langzaam verdwijnen bij de club. Dadelijk willen ze nog een landelijke topclub worden. En willen ze weg van het boerlijke provinciale karakter.
Vind ik leuk
Foebele +43386
dinsdag 16 januari 2018 om 18:49
Ow is dat een topsportklimaat, niet roken op het gehele trainingscomplex...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:52
Stel dat je een speler wil aantrekken maar niet weet dat deze rookt, wat dan?

Een sigaret stinkt niet maar als de rook in kleding trekt en deze mensen staan in je nabijheid, dat is zo vreselijk goor...bah1
Vind ik leuk
Bizzy +11590
dinsdag 16 januari 2018 om 19:11
Sportkeuring ? :)
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:13
Goed besluit maar wel heel zuur voor de Herdgang bastards, die al tientallen jaren fanatiek aanwezig zijn en er af en toe een opsteken.
Vind ik leuk
ficusje +1208
dinsdag 16 januari 2018 om 19:41
Of er loopt te veel brandhout bij psv.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:50
Roken op alle sportcomplexen waar jeugd actief is zou een rookverbod moeten zijn!
Alleen een algeheel rookverbod in het stadion lijkt mij overdreven, ik zie liever een gedeeltelijk verbod in het stadion en dat de supporters zelf kunnen beslissen of ze in de rook willen zitten of niet!
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:57
Hoef ik daar ook niet meer heen te gaan. Gelukkig.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:20
Geasfalteerde wegen rijden het best, en gerookt vlees gaat langer mee :p
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 20:24
Prima. Van mij mag het rookverbod ook direct ingaan op de tribunes. Niet meer in de rooklucht en wietlucht.
Vind ik leuk
Guusman +4151
dinsdag 16 januari 2018 om 20:42
Ja en vieze parfumdampen die vol zitten met kankerverwekkende stoffen.
Vind ik leuk
pos +6177
dinsdag 16 januari 2018 om 20:39
Nog effe en je mag geen kroketten meer op het veld eten ook.
Vind ik leuk
Guusman +4151
dinsdag 16 januari 2018 om 20:41
Wel te hopen dat het junk -food en drink etc dan ook in de ban gaat, want dat is natuurlijk net zo ongezond.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 22:01
mee eens, hopelijk volgen meer clubs
Vind ik leuk
rpaulp50 +4490
dinsdag 16 januari 2018 om 22:27
En alcohol dan....
Om Gerbrands te volgen: " Alcohol drinken past niet in de topsport lifestyle,
daarnaast is het ook schadelijk, verslavend, kost veel levens en zware ongelukken in het verkeer en geeft kinderen een slecht voorbeeld".
Wat zou de bieromzet bedragen bij PSV......? tsja....da's flauw, of ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 23:43
roken hoort niet bij sport.. desalniettemin snap ik dat rokers het onzin vinden.. maar aangezien ik een niet roker ben.. sorry mannen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV neemt ingrijpende maatregel: verboden te roken op gehele trainingscomplex