Bruggink verbaasd over Ajax: 'Ik vind dat onbegrijpelijk voor zo'n grote club'

    Bruggink verbaasd over Ajax: 'Ik vind dat onbegrijpelijk voor zo'n grote club'

    woensdag 17 januari 2018 om 07:14

    Arnold Bruggink vindt dat de clubleiding van Ajax verantwoording moet afleggen voor het ontslag van Marcel Keizer, Dennis Bergkamp en Hennie Spijkerman. De columnist van Voetbal International stelt dat directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars zich verstoppen.

    'Ajax, de grootste club van Nederland, ontslaat de trainer, zet Dennis Bergkamp aan de kant en laat het eerder nog zo geroemde Technisch Hart uiteenvallen. En vervolgens is er niemand vanuit de clubleiding die daar een heldere toelichting op geeft', schrijft Bruggink in VI. 'Ja, er is een geregisseerd en kritiekloos interviewtje met Marc Overmars en Edwin van der Sar op Ajax TV geweest. Maar dat was het dan.'

    'Ik vind dat onbegrijpelijk voor zo'n grote club. Het is me nogal wat wat daar is gebeurd. Relatief gezien presteerde Marcel Keizer als trainer immers naar behoren. En Dennis Bergkamp is een icoon van het hele Nederlandse voetbal die door Johan Cruijffnaar voren was geschoven om diens gedachtegoed te bewaken. Als dat soort mensen wordt ontslagen en vervolgens de hele club in brand komt te staan, dan moet er iemand opstaan die het een en ander uitlegt aan de achterban en die de persoonlijkheid heeft om kritische vragen van de media te beantwoorden. Dat kun je niet stilzwijgend voorbij laten gaan alsof er niets aan de hand is.'

    'Ja, vorige week tijdens het trainingskamp in Portugal ging Overmars ineens in gesprek met de aanwezige journalisten', constateerde Bruggink. 'Alleen: vragen over de trainers of Bergkamp mochten niet worden gesteld. Schijn-openheid dus. Leg gewoon uit dat Bergkamp op een andere lijn zat en dat het intern vaak genoeg geknald heeft. Vertel waarom je denkt dat Erik ten Hag een betere trainer is dan Marcel Keizer. Dat kun je doen zonder mensen te hoeven beschadigen.'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Moeten Overmars en Van der Sar verantwoording afleggen in de pers?

    (1786 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jur74 +8934
    woensdag 17 januari 2018 om 07:17
    Meneer Bruggink, zullen de heren het eerst samen eens worden over de afwikkeling? Als ze nu met modder gaan gooien naar elkaar komt dan de zaak niet ten goede.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    woensdag 17 januari 2018 om 07:27
    Bruggink wilt alleen maar onrust stoken, bang dat die 5 punten nog minder worden.
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    woensdag 17 januari 2018 om 07:49
    Bruggink geef daar helemaal niks om
    Vind ik leuk
    De Hout +1751
    woensdag 17 januari 2018 om 08:45
    wil (-t)
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6456
    woensdag 17 januari 2018 om 09:11
    Thanks hout. En Bruggink heeft gelijk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Castromann +7204
    woensdag 17 januari 2018 om 10:04
    Zo lang machtswellusteling Overmars er zit....zal het n bende blijven. Hij duldt geen kritiek...en die een weerwoord geeft kan ophoepelen. Ondertussen staat de prijzen kast al jaren en jaren droog!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 14:42
    Staat genoeg in, een rondleiding?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    woensdag 17 januari 2018 om 10:07
    Inderdaad, is het belangrijk wat bruggink vindt?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 14:47
    Mhr Brugging veeg voor je eigen deur.
    Jij gaat er aan voorbij dat Overmars en Van de Sar ook club iconen zijn.
    ééntje meer of minder maakt niet uit .
    Als jullie calimero's ooit zoveel succes krijgen als Ajax dan mag je meepraten.
    jullie hebben 1 a 2 iconen Ajax wel 100.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5239
    donderdag 18 januari 2018 om 14:07
    Bergkamp heeft een rechtzaak tegen Ajax aangespannen, met als een van de redenen de onduidelijke communicatie over de reden van het ontslag. Lijkt me dus geen gek idee om eens een duidelijk statement naar buiten te brengen...
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5781
    woensdag 17 januari 2018 om 07:20
    IJskoude club. Maak van die betonnen bak een schaatsbaan voor de toeristen. Iedereen blij en wellicht meer geld voor de aandeelhouders.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:24
    Wow wat knap gevonden zeg! Hoop dat iedereen jouw grap ziet van 'ijskoude club' naar 'schaatsbaan'. Want in een schaatsbaan is het ook ijskoud.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 17 januari 2018 om 07:44
    Een apart geval gevoel voor humor heeft onze tjoep toch.

    De originaliteitsprijs gaat deze brave borst nooit winnen en grappig is anders, maar ook ene tjoep heeft recht op zijn 'mening' natuurlijk, hoe zielig en geestelijk beperkt ook....
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    woensdag 17 januari 2018 om 07:50
    helaas hebben elke club van die "grappige" supporters
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 17 januari 2018 om 07:52
    Weet ik, Korm. Hier kun je helemaal niks aan doen en je bent er sowieso niet voor verantwoordelijk.
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    woensdag 17 januari 2018 om 09:51
    En ze zitten allemaal hier op VP;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 08:10
    Dus jullie vinden het een 'warme club' en 'prachtig stadion'?
    Vind ik leuk
    DaleBoca +38
    woensdag 17 januari 2018 om 08:29
    Het is een topclub met een modern stadion. Warm of koud lijkt me niet relevant in de topsport en is tevens nogal subjectief. Hetzelfde geldt voor het stadion.
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 08:57
    Warm genoeg om de training voor de klassieker voor een groot gedeelte openbaar te maken. Hoe hebben ze dat bij jouw warme Feyenoord geregeld?
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    woensdag 17 januari 2018 om 09:52
    Groot gedeelte = niet helemaal;-)
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 10:19
    Liever niet helemaal, dan helemaal niet.
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    woensdag 17 januari 2018 om 11:18
    Ik vind het meer zoiets van als je met een vrouw meegaat , ze heeft je flink opgegeild en stuurt je dan weg;-)
    Dan liever van het begin al niet;-)
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 11:58
    Jij bent liever alleen. Dat is een keus. Liever een vrouw die me opgeilt en me dan wegstuurt, tenminste een vooruitzicht op meer.
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    woensdag 17 januari 2018 om 12:01
    Op meer handwerk;-)
    Maar ik zeg nergens dat ik liever alleen ben!
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 12:11
    Meer handwerk. Natuurlijk. Vrouwtje was zeker puur hypothetisch? Gekkie :)
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 17 januari 2018 om 09:44
    Het is mijn club waar ik al een leven lang gek van ben en ja, we hebben een prachtig stadion.

    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 10:22
    Vind je het ook een echt "voetbal"stadion????
    Vind ik leuk
    base +2257
    woensdag 17 januari 2018 om 15:53
    Wat anders een basketbal of honkbal stadion ?
    Beetje rare opmerking zodra er 2 goals (voetbal goals voor de wijsneuzen) staan en tribunes heeft is het een voetbal stadion maar er ligt tenminste echt gras wat veel belangrijker is.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 15:55
    Vind het een galm bak. Ook bij concerten.
    Vind ik leuk
    base +2257
    woensdag 17 januari 2018 om 15:57
    Ik dacht dat het over voetbal ging maar oké als dit jou punt is waarom het geen voetbalstadion is ben ik weer bevestigd in iemand die maar wat verzint zonder zinnige opmerkingen.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5781
    woensdag 17 januari 2018 om 08:13
    Tja, kritiek op jullie club en jullie happen meer dan een vijver vol guppies. Neem het vooral serieus allemaal.
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +585
    woensdag 17 januari 2018 om 09:04
    Willen ze happen Tjoep?
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 17 januari 2018 om 09:33
    Beuh, humor neemt Vlaamse trekjes aan.

    Kinkelhumor.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 17 januari 2018 om 09:38
    River cola als je het mij vraagt.

    Goedkope rommel.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8819
    woensdag 17 januari 2018 om 07:55
    En zelfs de aandeelhouders erbij, jammer dat deze eigenlijk maar heel beperkt beschikbaar zijn gesteld
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:47
    Met jou ingevroren in het ijs? Dat willen er wel veel hoor....
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +585
    woensdag 17 januari 2018 om 09:02
    Geen 2e Jaap Eden baan maar Jaap de Groot baan.
    Vind ik leuk
    TimoAjax +22
    woensdag 17 januari 2018 om 09:34
    Sukkeltje!!!
    Vind ik leuk
    TimoAjax +22
    woensdag 17 januari 2018 om 09:37
    Heb je weer zo’n jaloerse sukkel van een ander nietszeggend clubje die zijn haat jegens Ajax laat prefereren boven zijn eigen club. Sukkel!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:22
    Snap dat het raar overkomt om Dennis Bergkamp zo aan de kant te schuiven, maar die man moest gewoon weg... Schopte zelf ook iedereen eruit (Bosz, Jonk etc.). De mannen die Ajax juist het succes brachten, daar kon meneer niet mee omgaan. Vergeet niet dat de talenten die doorgebroken zijn, nog producten zijn van dhr. Jonk.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +393
    woensdag 17 januari 2018 om 07:32
    Helemaal met je eens.....Vooral betreffende Jonk eeuwig zonde dat hij weg is.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:46
    Helemaal juist. Dat BergRAMP een geweldige voetballer is geweest dat is meer dan duidelijk. Maar de functie die hij nu had, daarin was hij gewoon een ziekte voor Ajax. Een ziekte waar de club zeker aan dood was gegaan. Dat hij weg is, dat is een zege maar zeker ook een zegen voor Ajax.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 07:48]
    Vind ik leuk
    Jur74 +8934
    woensdag 17 januari 2018 om 07:55
    Bosz is toch zelf opgestapt? Dan kan je Bergkamp daar niet op pakken.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:56
    Bosz is inderdaad zelf opgestapt, omdat hij in de clinch lag met Bergkamp. Daar kun je hem zeer zeker op pakken.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8934
    woensdag 17 januari 2018 om 08:08
    Ok, van de clinch wist ik dus niet. Excuus
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    woensdag 17 januari 2018 om 08:57
    Maar laten we wel wezen, Bergkamp was een goede reden om te kunnen gaan. Bosz heeft dat puur gebruikt om zijn eigen straatje schoon te kunnen vegen. Hij zou zonder die problemen ook gewoon naar Dortmund zijn gegaan
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:18
    Is ook zo, maar de problemen tussen die twee bestonden natuurlijk al vóór de interesse van Dortmund.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23973
    woensdag 17 januari 2018 om 09:09
    “Tjonge, dit is de eerste reactie pas die een beetje inhoudelijk kan worden genoemd. Ik ben het er grotendeels mee eens maar vind de laatste regel nog een dingetje. Ik snap wat je bedoelt maar niemand is ‘een product van Wim Jonk’ natuurlijk. Dat er talenten voortkomen uit een prachtige jeugdopleiding onder leiding van dhr. Jonk is wel waar, maar dat neemt niet weg dat die jongens zelf zoveel werk verzetten dat ze ook echt grote stappen maken in de richting van het profvoetbal. Zo te zien ben ik het er mee eens.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6456
    woensdag 17 januari 2018 om 09:16
    Het is afwachten hoe dat nu gaat lopen. Zal een combinatie zijn van. Je weet niet exact wat zich daar heeft afgespeeld, maar op het eerste gezicht lijkt het technisch hart en positieve invloed te hebben gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:19
    Ik snap wat je bedoelt, het was ook wat ongelukkig geformuleerd door me. Maar het viel me wel op dat de laatste tijd heel veel talent wordt ingekocht, terwijl dat onder Jonk veel minder was. De jeugd is er mijn inziens op achteruit gegaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23973
    woensdag 17 januari 2018 om 09:26
    Helemaal mee eens. Misschien is het gewoon een dingetje dat bij Ajax, en misschien wel bij elke grote club, hoort. Iedereen zoekt een beetje de schaduw van ‘de winnaar’ om zichzelf ook een beetje ‘winnaar’ te kunnen noemen. En in de bestuurs- en prestatiecultuur wil iedereen, als ze de kans krijgen, de ‘opperwinnaar’ zijn. Dan krijg je dat ze elkaar de tent uitvechten. Een beetje de mannencultuur uit de natuur, geprojecteerd in de geciviliseerde samenleving.
    Vind ik leuk
    derksen +8845
    woensdag 17 januari 2018 om 07:29
    Bruggink wie?
    Vind ik leuk
    Morris +22846
    woensdag 17 januari 2018 om 07:40
    Je moet iets spannends roepen als columnist.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 17 januari 2018 om 08:45
    Een beetje een interessante invalshoek zou leuk zijn.
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    woensdag 17 januari 2018 om 07:43
    Welke steen leeft die Bruggink. Of komt er alleen binnen wat hij wil horen... Beter luisteren Bruggink voordat je iets schrijft..
    Of laat je eerst informeren..
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1465
    woensdag 17 januari 2018 om 07:44
    is de championsleauge uitschakeling, de europaleauge uitgeschakeling en de uitschakeling in de beker niet voldoende uitleg meneer Bruggink?
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    woensdag 17 januari 2018 om 07:51
    Dat weet je toch als je met een trainer gaat werken met weinig ervaring
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +585
    woensdag 17 januari 2018 om 09:11
    Dan zijn de degenen die deze onervaren trainer hebben aangesteld verantwoordelijk en moeten zij ook hun conclusie trekken. Of ga je me vertellen dat die onervaren trainer zomaar uit de lucht op zijn plek is komen vallen.
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    woensdag 17 januari 2018 om 09:45
    nee, daar ben ik het mee eens, maar heel de TH heeft ingestemd dus het is op zich wel raar dat alleen Bergkamp vertrekt en Marc en Edwin blijven zitten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 17 januari 2018 om 08:45
    Hij deed het relatief gezien goed. Wat dat ook moge betekenen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:44
    Bruggink moet lekker zijn smoel houden. Als Ajax ervoor kiest om het zo te doen wie is Arnold dan om te komen janken. Ik ga steeds meer en meer begrijpen waarom Gijppie hem altijd voor schut zet bij VI. ga lekker iets anders doen drs. Bruggink.
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    woensdag 17 januari 2018 om 07:52
    wow! volwassen reactie man...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 17 januari 2018 om 08:47
    Het is wel een beetje een zielig en inhoudsloos verhaal van Bruggink. En het getuigt van weinig inzicht.
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    woensdag 17 januari 2018 om 09:46
    ben ik mee eens, maar dat kan Wzawzdb1977 anders op reageren...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 17 januari 2018 om 09:57
    Het was wel wat fel ja :p
    Aan de andere kant vind ik het een zeldzaam dom verhaal van Bruggink.
    Hij negeert alles wat er bekend is over het waarom van het ontslag van Bergkamp, gaat voorbij aan het feit dat ze nog moeten onderhandelen over die contracten, zegt dat Keizer het relatief goed deed, wat gewoon echt onzin is en als je dat niet ziet ben je een hele slechte columnist.

    Ik kan er normaal gesproken niet tegen als mensen zeggen "hij loopt te stoken", maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen wat verder het doel is van dit verhaal.

    Het is of om te stoken of Bruggink is gewoon totaal ongeschikt om zijn mening te geven over voetbal. Beiden sluit ik niet uit.
    Vind ik leuk
    Korm +36680
    donderdag 18 januari 2018 om 07:55
    hahaha ben ik inderdaad met je eens...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 12:35
    Waarom? En ik zou niet weten wat er zo erg aan is?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20978
    woensdag 17 januari 2018 om 07:47
    Openheid van zaken geven ? vd Sar en Overmars spelen hide and seek games. De fam Nouri wacht ook op antwoorden.
    Onder deze bestuurders is Ajax de menselijkmaat verloren. Echt jammer.
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1465
    woensdag 17 januari 2018 om 07:56
    deze TL-buis snapt er helemaal niks van
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 08:59
    Menselijkmaat ook. Goed man, Bizzy.
    Vind ik leuk
    deir712 +423
    woensdag 17 januari 2018 om 07:50
    Doen ze toch? Overmars verbindt het ene talent na de ander en is nog nooit zo actief op de transfermarkt geweest als de afgelopen maand. Van Der Sar zei dat hij z'n conclusies trekt en opstapt als het met Ten Hag niet werkt...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:51
    Volgens mij is dat goed genoeg uitgelegd door Van der Sar.

    Met Keizer zouden niet de stappen gezet worden, die ze willen zetten en Bergkamp ging voor het ontslag van Keizer liggen. Duidelijk zat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    Laliga +2165
    woensdag 17 januari 2018 om 07:53
    Wat hij op het laatste zegt heeft overmars toch aangegeven? Dat er best discussie mag zijn maar dat ze het gewoon nooit eens werden over de ingeslagen weg en dat toen is besloten niet door te gaan. Verder kan je denk niet zoveel zeggen tot het is afgehandeld
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +585
    woensdag 17 januari 2018 om 09:19
    Vooral omdat Dennis, Hennie en Keizer hun kaken vooralsnog stijf op elkaar houden. Tis verdacht stil in die hoek.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:54
    Onbegrijpelijk dat nog steeds mensen zijn die vinden dat Keizer het zo slecht nog niet deed.
    Een ploeg die in Juni in een Europese finale staat. Haalt 2 maanden later zelfs de Europa league niet, speelt wisselvallig in de competitie (met geen zicht op beterschap), en gaat eruit in de beker.
    Bij welke topclub wordt een trainer hiervoor dan niet ontslagen? Je managed een topclub, dan wordt je afgerekend op de resultaten, niet dan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 17 januari 2018 om 08:48
    Dankjewel.
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +585
    woensdag 17 januari 2018 om 09:24
    Net zo onbegrijpelijk als dat die nieuwe trainer Ten Hag gaat voortborduren op de speelwijze van zijn voorganger Keizer?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 10:09
    Qua “speelwijze” niet veel op aan te merken, dit is ook dezelfde speelwijze als onder Bosz. Als Ten Hag een beter wisselbeleid voert, is het al voor de helft beter dan onder Keizer.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 07:56
    Schijn-openheid, daar weet zijn club natuurlijk alles van
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 08:02
    Drop lul Bruggink heeft de doppen dicht zitten want iedereen weet dat Bergkamp weet niet hoeveel belangrijke mensen binnen Ajax heeft weggejaagd! En als kers op de taart een verkeerde trainer eraan zetten. Nou, dan zijn de rapen echt gaar. En Van Der Sar is WEL naar buiten gekomen maar niet op de manier zoals JIJ dat had willen zien, Bruggink! Nu zie je dat dat kleine groepje nu veel en veel beter doet, dus Bruggink, tief maar een eind op!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    woensdag 17 januari 2018 om 08:59
    Hij kan er niet zo goed tegen dat Sar gewoon in alle rust zijn verklaring heeft afgegeven, zonder sensatie. Bruggink schijnt te denken dat Ajax aan iedereen verantwoording schuldig is.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 08:13
    Wat Arnoldje wil horen is precies wat er gezegd is door Sar en Overmars. En doorrrrrrrrr...........
    Vind ik leuk
    3Bier +9598
    woensdag 17 januari 2018 om 08:25
    Bruggink weet heus wel hoe het zit. Ajax speelt wisselvallig. Ligt uit de CL, EL en de beker. Voor het eerst in 43 jaar niet geplaatst voor Europees voetbal!! Schandalig. Daarna een aantal zeer matige potjes in de competitie. 5 punten achterstand op een zeer, zeer matig PSV. Elke week andere opstelling maar het minste punt van Keizer was zijn wisselbeleid. Dat was echt ronduit dramatisch. Kan 1 goede wedstrijd opnoemen, thuis tegen PSV. Uit bij Feyenoord en AZ was spel ook niet geweldig. Ajax wou dus van Keizer af. Bergkamp ging er voor liggen. Zocht dus voor zoveelste keer de confrontatie. Bergkamp kon dus ook vertrekken. Met iemand die steeds dwars ligt valt niet te werken.
    Als ik dit weet, waarom weet Bruggink dit niet? Waarom wil hij dit zo graag uit de mond van Overmars of Sar horen? Wat schiet hij daarmee op?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30043
    woensdag 17 januari 2018 om 08:49
    VI is een slecht blad en Bruggink een dito columnist.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    woensdag 17 januari 2018 om 09:00
    Uit de mond van Sar heeft hij dit kunnen horen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 08:34
    Wawaa
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 08:42
    Dat Bruggink vindt dat er openheid moet komen, maakt natuurlijk niet dat dit ook echt moet. Ajax vindt dat het momenteel juist niks mag zeggen, en dat is hun goed recht. Overigens ook niet de heilige weg natuurlijk. Dat laatste wat hij zegt vind ik overigens wél. Je kan openheid geven zonder mensen te beschadigen, dus áls het gebeurt dan graag zo.

    Bergkamp is een icoon, vind ik ook. Had ik enorm graag voor Ajax behouden. Alleen ik zie de lijn van Overmars best slagvaardig overkomen, nu alle "tegenhouders" uit de weg zijn. Als je uiteindelijk zo'n technisch hart hebt, waar iedereen standvastig zijn eigen weg gaat, dan werkt dat natuurlijk ook niet.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8819
    woensdag 17 januari 2018 om 08:44
    Mensen roepen dit enkel omdat ze het graag willen weten, maar je krijgt het mits iemand uit de school klapt nooit te weten. Om het simpele feit dat een werkgever niet openbaar een werknemer ontslaat! Kom op zeg als we wat te horen krijgen is het afgesproken werk, dus laat dat lekker weg en we pakken door. En een Icoon die daarna zijn nek uitsteekt in een andere functie mag gewoon beoordeelt en ontslagen worden. Iemand mag ook zelf opstappen maar dat doen ze niet voor de centen
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    woensdag 17 januari 2018 om 08:54
    Allereerst, niemand heeft daar wat mee te maken. Ten tweede, ze zijn nog bezig met de afwikkeling. Ten derde, Sar heeft er uitleg over gegeven. Kritische vragen zijn dan puur bedoeld voor sensatie in de hoop dat hij dan bepaalde dingen zal zeggen die hij beter niet had kunnen zeggen. Kneus
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 08:55
    Wie is Arnold Bruggink dan wel niet?
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3914
    woensdag 17 januari 2018 om 08:58
    Brukkink bek houden..grote club?? Ja in Nederland punt.
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 januari 2018 om 09:01
    Haha. Brukkink. Grappig Fries.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:03
    Bruggink is een kneus en blijft een kneus was geen eens een top voetballer altijd zijken over spelers maar het was geen eens een topper hij is een beetje hetzelfde als Co Stompe
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:14
    Arnold Bruggink, concentreer je lekker ergens anders op en hou op met proberen onrust te stoken en kampen te maken. Laat Ajax er lekker met de heren zelf uitkomen. Wat ben jij een onbenul zeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:35
    Waarom moet AJAX tekst en uitleg geven aan de buiten wereld . Als dat op een redelijke en fatsoenlijke manier tegen over Keizer , Bergkamp en Spijkerman is gedaan . dan is het wel klaar . Want wanneer j en hoe het uitlegt aan de buiten wereld er wordt net zo goed tegen je aangeschopt .
    het is nooit goed hoe je het ook doet .
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:42
    Bruggink heeft dus niet geluisterd... dat wat hij verlangt van Ajax, hebben Marc en Edwin gedaan....
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    woensdag 17 januari 2018 om 10:23
    Hoe moet je die puinhoop uit gaan leggen dan? "We hebben er een kutzooitje van gemaakt en gaan nou uit nood maar iets anders proberen?"
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21475
    woensdag 17 januari 2018 om 11:40
    Pff tering heb je onder een steen gelegen Bruggink.
    Vind ik leuk
    Bals +396
    woensdag 17 januari 2018 om 12:18
    Het word nu wel een Tukker bemoeienis in Amsterdam Bruggink. Dimmen en je plaats kennen: een middelmatig aanvallertje die NIETS bij AJAX te zoeken heeft. Als analist over voetbal lullen alleh, maar over bestuurszaken praten? Welke achtergrond heb je daarin? Juist NADA.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 17 januari 2018 om 19:43
    Eens misschien kan die zich eens bemoeien met het terug betalen van de gemeente steun aan psv. lekker over Pisv praten bruggink
    Vind ik leuk
    Molby +840
    woensdag 17 januari 2018 om 12:51
    Een column in de VI? Toe maar zeg. Sinds Derksen daar weg is, zijn ze afgegleden naar het niveau Weekend, Story en Prive.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3273
    woensdag 17 januari 2018 om 13:48
    Ach.. Als ze Keizer, Bergkamp en Spijkerman maar een goede uitleg gegeven hebben. (of ze er wel of niet mee eens zijn doet er niet toe) Wat boeit het de pers nou wat de reden is? Ja alleen de "leuke verhalen" die ze dan weer kunnen uitbrengen..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 14:50
    Dat is het verschil met de top in Nederland.
    Ajax is hard maar dat is topvoetbal.
    PSV en Feyenoord fans klagen alleen maar op nationaal niveau.
    international telt alleen Ajax mee van de Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    woensdag 17 januari 2018 om 16:45
    Gelukkig heb jij het al uitgelegd meneer Bruggink.
    Bedankt
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 18:19
    Zet de criticasten buitenspel,houd de eer aan jezelf en nodig de leden uit te stemmen hoe vd Sar en Overmars handelden,moeten deze ook wijken?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 18:20
    Ajax is al lang geen voetbalclub meer maar een slangenkuil en een bedrijf met aandeelhouders.
    Iedereen zit daar voor zijn eigen kop en hebben lak aan de club. Totaal geen beleid en dat is ook wel terug te zien aan de prijzen die ze de afgelopen jaren bij elkaar hebben gevoetbald met ver weg de grootste begroting van Nederland.
    Is gewoon lachwekkend......
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 17 januari 2018 om 19:35
    hoe oud ben jij?
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 17 januari 2018 om 19:35
    Bruggink is die van P$V. ik zeg: Gemeente terugbetalen en dan pas over Ajax praten bruggink en heel PISV
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 18:37
    Denk dat ik dat beter aan jou kan vragen hoe oud jij bent.....wat heeft psv te maken met dit artikel en mijn opmerking. Kom eens met argumenten ipv dom supporter gelul. O ja Ajax staat keurig op de 3 de plaats wat betreft gemeente steun en daar zijn de kosten van het stadion opgehoest door de belastingbetaler nog niet bijgeteld.
    Ik verwacht dat jij ook iedere week in het stadion staat te springen en te zingen Niemand kan ons verslaan Ajax Amsterdam over een droeftoeter gesproken.......
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws