Ajax betaalt miljoenen: 'Met wie je hem kunt vergelijken? Soms met Messi'

Ajax betaalt miljoenen: 'Met wie je hem kunt vergelijken? Soms met Messi'

Gepubliceerd: donderdag 18 januari 2018 om 23:41do 18-01-2018 om 23:41

Nicolas Kühn (18) werd afgelopen week door Ajax overgenomen van RB Leipzig. Robert Dost, journalist van Sky, vertelt aan Ajax Showtime dat hij hoge verwachtingen heeft van de Duitse aanvaller. 

Hij kan zowel als spits als buitenspeler spelen. Hij is klein, snel en een goede dribbelaar", wordt Dost geciteerd. "Wat zijn mindere punten zijn? Zijn rechterbeen en soms is hij wat egoïstisch. Met wie ik hem kan vergelijken? Misschien, en hopelijk, soms met Messi."

Naar verluidt betaalde Ajax zo'n twee miljoen euro voor Kühn, die aansluit bij het beloftenteam. Veel? Dost vindt van niet. "Als je kijkt naar de huidige markt is hij eigenlijk hartstikke goedkoop. Helemaal als je je bedenkt dat er een clausule in zijn contract stond dat RB Leipzig de mogelijkheid had om zijn verbintenis te verlengen tot 2020."

Lees ook: Ajax strikt 'Super-Bubi': snelste 'Doppelpack' ooit, megatalent in FIFA en FM

Plaats een reactie

donderdag 18 januari 2018 om 23:44
Soms met messi, soms met rutjes?
Vind ik leuk
:O +5177
vrijdag 19 januari 2018 om 00:24
Soms met Messi meestal met Dombo.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 00:25]
Vind ik leuk
Maxidi +3812
vrijdag 19 januari 2018 om 06:58
Soms met Messi meestal met Kühn !!!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6851
vrijdag 19 januari 2018 om 10:39
Maar mag wel voor een appel en ei weg. Optie tot verlengen wordt niet gelicht. Leipzig heeft wel een aardig oog voor talent.
Vind ik leuk
Juventus FC +3871
donderdag 18 januari 2018 om 23:44
Tegenwoordig is iedereen die klein is en goed kan dribbelen een nieuwe Messi
Vind ik leuk
oranje leeuw +1001
vrijdag 19 januari 2018 om 00:41
Tja de nieuwe Roy Beerens maakt geen indruk
Vind ik leuk
FCHeineken +874
vrijdag 19 januari 2018 om 07:11
Roel van Velzen is dan ook de Messi onder de muzikanten ;)
Vind ik leuk
Laliga +2665
donderdag 18 januari 2018 om 23:46
Als hij zo goed is en RBL had de mogelijkheid om te verlenge waarom verkope ze hem dan voor 2 mil?..
Vind ik leuk
Morris +23641
donderdag 18 januari 2018 om 23:47
Prima deal van Marc.

In de huidige markt een schijntje.
Hier wordt geen verlies op gemaakt..
Vind ik leuk
Markus80 +2921
vrijdag 19 januari 2018 om 07:02
Inderdaad, daarom begrijp ik die suggestieve kop boven dit bericht niet. Alsof Ajax tientallen miljoenen betaald heeft. 2 miljoen is niets in de huidige markt.
Vind ik leuk
BesteOoit +478
donderdag 18 januari 2018 om 23:54
Soms Messi soms Maradona maar meestal Ronaldinho. Wat een onzin zeg!!
Vind ik leuk
Mohammet +144
donderdag 18 januari 2018 om 23:54
Heerlijk de verwachtingen sky high. Gun de Jonge man het beste overigens
Vind ik leuk
Antonio_4 +2150
vrijdag 19 januari 2018 om 00:08
"Misschien, en hopelijk, soms..."
Yep, tuurlijk.
Vind ik leuk
diekertjedap +5216
vrijdag 19 januari 2018 om 00:17
tuurlijk, weer een messi. ondertussen hebben ze daar in amsterdam een heel elftal met messi's. kijken wanneer deze messi weer door de achterdeur gaat verdwijnen......
Vind ik leuk
FSCeara +8913
vrijdag 19 januari 2018 om 02:59
Als je VP gelooft hebben ze momenteel een elftal met alleen maar wereldsterren. Kan er helaas geen van mee buiten de grenzen van nederland. Word een beetje moe van die nonsens berichten
Vind ik leuk
RWMD +159
vrijdag 19 januari 2018 om 00:26
Als je geluk hebt wordt het een gevalletje Dolberg en met pech een gevalletje Muric
Vind ik leuk
Tweey +2119
vrijdag 19 januari 2018 om 00:39
Tuurlijk. De nieuwe Messi voor 2 miljoen
Vind ik leuk
Friends +633
vrijdag 19 januari 2018 om 00:49
Messi..kom op zeg...dan was hij naar Barcelona gegaan
Vind ik leuk
stratumseind +191695
vrijdag 19 januari 2018 om 01:54
Och jee toch en ze zijn al zo vol van zichzelf
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 01:57
Deze gek zit met alles nog wat uit te schelden. Sluit niet uit dat het Master is.
Vind ik leuk
Setovitch +1421
vrijdag 19 januari 2018 om 02:00
Hij zoekt aandacht stop met reageren en ze geven hem gelijk een ban is gewoon een heel zielig mannetje achter zijn computer haha
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 02:00]
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 02:01
Ja met 2 accounts reageren, hoe zielig ben je dan wel niet.
Vind ik leuk
stratumseind +191695
vrijdag 19 januari 2018 om 02:02
Gewoon nooit op zoiets reageren , geen enkele keer
Vind ik leuk
Jozef +42685
vrijdag 19 januari 2018 om 07:53
Niet iedereen bezit de gave en het verstand om genuanceerd te reageren op reacties die bedoeld zijn om de boel hier een beetje te fucken. Zo eerlijk moeten we wel zijn hier vind ik.
Vind ik leuk
stratumseind +191695
vrijdag 19 januari 2018 om 09:00
Ze moeten mij ook meer volgen. Ik geef altijd het,goede voorbeeld hier
Vind ik leuk
Jozef +42685
vrijdag 19 januari 2018 om 09:31
Persoonlijk heb ik wat moeite met drank in de vroege ochtend... :-)
Vind ik leuk
stratumseind +191695
vrijdag 19 januari 2018 om 09:36
Ik zit zelf ook nog aan mijn standaard potje koffie
Vind ik leuk
Antikunstgras +13801
vrijdag 19 januari 2018 om 06:38
Wij sluiten ook niet uit dat jij eucalypta ben..
Vind ik leuk
Berbr +2228
vrijdag 19 januari 2018 om 02:15
Klinkt goed. Mijn enige vraag is: waarom liet RB hem gaan?
Vind ik leuk
diekertjedap +5216
vrijdag 19 januari 2018 om 03:14
omdat hij te goed was, ze wilden de rest ook nog een kans geven.
Vind ik leuk
Argento8523 +7069
vrijdag 19 januari 2018 om 02:32
Niemand is te vergelijken met Messi

Inmiddels is 'de nieuwe Messi' al 800 keer voorbij gekomen geloof ik
Vind ik leuk
wattenstaafje +23652
vrijdag 19 januari 2018 om 05:50
Dus al 800 keer vergeleken met Messi :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 05:51]
Vind ik leuk
FSCeara +8913
vrijdag 19 januari 2018 om 02:58
De enige vergelijking met Messi is is dat hij klein is en voetbalschoenen heeft.misschien ook een Barca pyama
Maar saar hoort het dan ook wel op.
VP please begin eena met een beetje professionaliteit in jullie stukjes te verwerken want lijkt elke dag meer op shownieuws !
Vind ik leuk
Olfie +5574
vrijdag 19 januari 2018 om 07:00
Het was een reporter van sky, nie meer nie minder :)
Vind ik leuk
Jozef +42685
vrijdag 19 januari 2018 om 07:59
Och, ik zou me er niet aan storen.

Ik kan me nog de superlatieven herinneren die over Ruud Gulliit geschreven werden toen ie bij Haarlem zat.... De belofte en het bewierroken maken dat je met bovengemiddelde interesse spelers gaat volgen.
Het gaat ook wel eens mis. Kan me ook nog de opkomst van de nieuwe Cruijff Ton Blanker herinneren... Dat is voetbal. Ik heb Perr Schuurs nog weinig zien voetballen. Van wat ik hoor moet het een fantastisch talent zijn. Die betiteling maakt me razend nieuwsgierig en nu is het - net als altijd - afwachten of alle lof wel terecht is. Een echte grote in spe moet ermee om kunnen gaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 08:00]
Vind ik leuk
Obl93 +2732
vrijdag 19 januari 2018 om 05:19
Haha VP even niet die vergelijking trekken aub, Op zo'n niveau komt hij toch niet
Vind ik leuk
yuuup +10450
vrijdag 19 januari 2018 om 05:56
Ze citeren iemand.
Vind ik leuk
yuuup +10450
vrijdag 19 januari 2018 om 05:53
Oh jeetje wat zegt hij nu. Zal weer een hoop reacties losmaken. Ik zie het wel. Wanneer hij in het eerste komt en daar een jaartje mee heeft gedaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 05:55]
Vind ik leuk
Markus80 +2921
vrijdag 19 januari 2018 om 06:59
Ajax betaalt miljoenen? Ja natuurlijk is hij goedkoop. Een jongen van 18 met talent waar ook grotere en rijkere clubs achteraan zaten. Er wordt hier weer net gedaan alsof Ajax 20 miljoen neerlegt, een beetje onnodige en suggestieve kop.
Vind ik leuk
Kuip +9724
vrijdag 19 januari 2018 om 07:23
Raar dat zo’n grote en rijke club als Leipzig deze jongen, een soort Messi, niet zelf houdt. Ik kan me daarom niet voorstellen dat het een supertalent is. Er zal vast wel een addertje onder het gras zitten.
Vind ik leuk
mchollie +3596
vrijdag 19 januari 2018 om 07:44
Haha, Messi, ja als hij in de kleedkamer zit.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29125
vrijdag 19 januari 2018 om 07:59
Als hij echt zo goed is, waarom laat RB Leipzig hem dan lopen zo makkelijk gaan?

Maar wel benieuwd naar dit ventje! Vergelijkingen met Messi schept wel verwachtingen!
Vind ik leuk
jave +1507
vrijdag 19 januari 2018 om 09:23
Ja joh..natuurlijk..
Vind ik leuk
elijah +1632
vrijdag 19 januari 2018 om 09:52
Elke speler is uniek en zo is Messi ook. Je kan hem onmogelijk vergelijken met iemand anders.

Kuhn heeft zelf iets unieks en ik snap niet waarom mensen hem weer vergelijken met de huidige sterren van nu. Hij is Kuhn. Een potentieel topspeler.

Ik hoop meer van hem te zien!
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 10:39
Mega talent en Leipzig doet hem zo makkelijk weg??? Messi????
Vind ik leuk
Reyhan +358
vrijdag 19 januari 2018 om 16:20
wat voor k*t zin is dit: "Misschien, en hopelijk, soms met Messi."
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws