Ajax betaalt miljoenen: 'Met wie je hem kunt vergelijken? Soms met Messi'

Ajax betaalt miljoenen: 'Met wie je hem kunt vergelijken? Soms met Messi'

donderdag 18 januari 2018 om 23:41

Nicolas Kühn (18) werd afgelopen week door Ajax overgenomen van RB Leipzig. Robert Dost, journalist van Sky, vertelt aan Ajax Showtime dat hij hoge verwachtingen heeft van de Duitse aanvaller. 

Hij kan zowel als spits als buitenspeler spelen. Hij is klein, snel en een goede dribbelaar", wordt Dost geciteerd. "Wat zijn mindere punten zijn? Zijn rechterbeen en soms is hij wat egoïstisch. Met wie ik hem kan vergelijken? Misschien, en hopelijk, soms met Messi."

Naar verluidt betaalde Ajax zo'n twee miljoen euro voor Kühn, die aansluit bij het beloftenteam. Veel? Dost vindt van niet. "Als je kijkt naar de huidige markt is hij eigenlijk hartstikke goedkoop. Helemaal als je je bedenkt dat er een clausule in zijn contract stond dat RB Leipzig de mogelijkheid had om zijn verbintenis te verlengen tot 2020."

Lees ook: Ajax strikt 'Super-Bubi': snelste 'Doppelpack' ooit, megatalent in FIFA en FM

Plaats een reactie

donderdag 18 januari 2018 om 23:44
Soms met messi, soms met rutjes?
Vind ik leuk
:O +1721
vrijdag 19 januari 2018 om 00:24
Soms met Messi meestal met Dombo.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 00:25]
Vind ik leuk
Maxidi +3282
vrijdag 19 januari 2018 om 06:58
Soms met Messi meestal met Kühn !!!
Vind ik leuk
Zippy +3616
vrijdag 19 januari 2018 om 08:01
Soms met mij, als ik op de WC zit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 10:39
Maar mag wel voor een appel en ei weg. Optie tot verlengen wordt niet gelicht. Leipzig heeft wel een aardig oog voor talent.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:44
Tegenwoordig is iedereen die klein is en goed kan dribbelen een nieuwe Messi
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:41
Tja de nieuwe Roy Beerens maakt geen indruk
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 07:11
Roel van Velzen is dan ook de Messi onder de muzikanten ;)
Vind ik leuk
Laliga +1456
donderdag 18 januari 2018 om 23:46
Als hij zo goed is en RBL had de mogelijkheid om te verlenge waarom verkope ze hem dan voor 2 mil?..
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:48
Als hij zo goed was waarom speelde hij dan al niet in de Barca jeugd? Simpelweg omdat gelukkig voor ons niet alle ruwe diamanten onvindbaar zijn.
Vind ik leuk
Laliga +1456
donderdag 18 januari 2018 om 23:52
Maar je doet als club iemand die
Zo goed is toch niet weg voor 2
Miljoen? Aan geld zitten ze niet verlegen ook daar
Vind ik leuk
Gerro +4954
vrijdag 19 januari 2018 om 00:03
Normaal gesproken niet maar Ajax kocht Milik ook voor rond de 2 miljoen uit Duitsland weg en die verkochten ze vervolgens voor 34 miljoen.Daarnaast als zo'n jongen perse weg wil bij de club omdat ie denk dat ie nog lang op zijn kansen daar moet wachten heeft het ook weinig zin die optie te lichten ze worden pas echt geld waard als ze in de basis staan bij de club dus 2 miljoen is voor een speler die er nog niet staat toch een aardig bedrag. Maar heb wat beelden gezien van die jongen en lijkt technisch in ieder geval een hele behendige speler.
Vind ik leuk
Jozef +30930
vrijdag 19 januari 2018 om 07:36
Als je naar beelden van Younes kijkt, dan zie je ook een technisch behendige speler.

Die Duitsers zijn niet gek geworden denk ik en verkopen echt geen kroonjuweel voor een fooi. Zo realistisch moeten we wel zijn vrees ik.
Vind ik leuk
Gerro +4954
vrijdag 19 januari 2018 om 23:29
Als ze 18 zijn dan kan het nog alle kanten op daar zijn legio voorbeelden van.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:41
Barca wilde hem ook hebben wijsneus.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 00:42]
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:46
Soms met Messi, Soms met Younes?
Vind ik leuk
Morris +18837
donderdag 18 januari 2018 om 23:47
Prima deal van Marc.

In de huidige markt een schijntje.
Hier wordt geen verlies op gemaakt..
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:49
Volgens mij was zelfs die Antonucci meer waard.

Edit: De pijn dat Guardado minder waard is dan spelers die nog geen wedstrijd in het eerste gespeeld hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 januari 2018 om 23:49]
Vind ik leuk
Jens1999 +17914
donderdag 18 januari 2018 om 23:51
die kocht Ajax voor 500.000 en ging voor 2.5 miljoen euro weg.... die was trouwens ook nooit zeker van zn plaats bij de jeugd....
Vind ik leuk
Morris +18837
donderdag 18 januari 2018 om 23:51
Dan weet je wat Brands vraagt voor loyaliteit.
Een gemiddelde hoer heeft nog meer zelfrespect door relatief meer te vragen ;-)
Vind ik leuk
Korm +28014
vrijdag 19 januari 2018 om 07:56
tja aan de andere kant was guardado niet gekomen als de afspraken niet gemaakt werden. Guardado mag vertrekken voor het geld dat PSV betaald heeft. Guardado heeft toch kampioenschappen opgeleverd en dus zijn geld wel opgebracht.
Vind ik leuk
Morris +18837
vrijdag 19 januari 2018 om 09:40
Brands zei dat hij hem een transfer niet zou tegenhouden.
Ik heb nergens gelezen dat hij voor het aankoop bedrag weer weg mocht.
Het dubbele vragen was nog weinig geweest.
Vind ik leuk
Korm +28014
vrijdag 19 januari 2018 om 10:26
Morris, Met Moreno en Guardado is afgesproken dat ze een transfer mochten maken als er een club zou komen (na wel een seizoen gespeeld te hebben) PSV zou niet moeilijk doen om de prijs maar wilde wel de geinvesteerde bedrag terug hebben.
Vind ik leuk
Morris +18837
vrijdag 19 januari 2018 om 11:07
Korm, niet moeilijk doen is wat anders dan praktisch weggeven. Daar zit nog veel tussen.
Vind ik leuk
Korm +28014
vrijdag 19 januari 2018 om 13:08
dat zijn de bedragen die PSV betaald heeft voor deze spelers
Vind ik leuk
Morris +18837
vrijdag 19 januari 2018 om 19:14
Ja dus.. Jij beweert iets. Nooit gelezen in de media
Vind ik leuk
Korm +28014
zondag 21 januari 2018 om 18:51
o jawel, misschien PSV wat vaker volgen.
Brands heeft namelijk uitgelegd waarom de 2 Mexicanen voor die bedragen weg gingen...
ik neem dus niks aan Morris
Vind ik leuk
Markus80 +1825
vrijdag 19 januari 2018 om 07:02
Inderdaad, daarom begrijp ik die suggestieve kop boven dit bericht niet. Alsof Ajax tientallen miljoenen betaald heeft. 2 miljoen is niets in de huidige markt.
Vind ik leuk
Jens1999 +17914
donderdag 18 januari 2018 om 23:49
2 miljoen is niks voor Ajax... miljoenen dan denk je direct aan 10 miljoen plus.... 2 miljoen in het voetbal is tegenwoordig eerder een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein fooitje....
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:34
2 Miljoen dat waren de verzendkosten voor Neymar:)
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:54
Soms Messi soms Maradona maar meestal Ronaldinho. Wat een onzin zeg!!
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:54
Heerlijk de verwachtingen sky high. Gun de Jonge man het beste overigens
Vind ik leuk
Antonio_4 +1234
vrijdag 19 januari 2018 om 00:08
"Misschien, en hopelijk, soms..."
Yep, tuurlijk.
Vind ik leuk
13 +9627
vrijdag 19 januari 2018 om 01:10
Beter een Bas Dost in de hand dan 10 Messi’s in de lucht.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1234
vrijdag 19 januari 2018 om 13:11
Zo is het! Never nooit gedacht dat ik op een kale lange slungel uit Deventer verliefd zou worden, Soesa.
Vind ik leuk
13 +9627
vrijdag 19 januari 2018 om 13:16
Hahaha, en als hij in een overwinningsroes die enorme mond openspert, is hij zo aandoenlijk lelijk. Maar kan me voorstellen dat ie met elk doelpunt weer een beetje mooier wordt voor jou.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1234
vrijdag 19 januari 2018 om 13:23
Die enorme mond ja, lol! Maar schoonheid zit op je voorhoofd en voeten zeggen ze toch altijd? Vanavond mag ik hem weer zien! :D
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:17
tuurlijk, weer een messi. ondertussen hebben ze daar in amsterdam een heel elftal met messi's. kijken wanneer deze messi weer door de achterdeur gaat verdwijnen......
Vind ik leuk
FSCeara +7286
vrijdag 19 januari 2018 om 02:59
Als je VP gelooft hebben ze momenteel een elftal met alleen maar wereldsterren. Kan er helaas geen van mee buiten de grenzen van nederland. Word een beetje moe van die nonsens berichten
Vind ik leuk
RWMD +108
vrijdag 19 januari 2018 om 00:26
Als je geluk hebt wordt het een gevalletje Dolberg en met pech een gevalletje Muric
Vind ik leuk
Tweey +972
vrijdag 19 januari 2018 om 00:39
Tuurlijk. De nieuwe Messi voor 2 miljoen
Vind ik leuk
Guusman +5637
vrijdag 19 januari 2018 om 00:47
Zijn ogen staan ietwat dicht bij elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:48
Ja en RB Leipzig is gek. Die verkoopt de nieuwe Messi voor 2 miljoen. En Keita voor 50 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:58
Oh mijn god deze fout zal Leipzig voor de rest van hun leven niet vergeten,
Vind ik leuk
Jozef +30930
vrijdag 19 januari 2018 om 07:48
Zoiets is natuurlijk wel de bedoeling van Ajax....

Kuhn is een talent en zoals vele talenten moet hij nog veel stappen zetten om a. door te breken en b. een grote speler te worden.

We moeten hem niet overroepen en we zien wel. Hij kostte 2 miljoen en dat zal de marktwaarde zijn.

Toch weer wat anders dan 10 miljoen voor een Argentijns joch dat hier ook wel heel erg gehypt wordt, terwijl vrijwel niemand hem al eens negentig minuten bezig zag.......
Vind ik leuk
Friends +664
vrijdag 19 januari 2018 om 00:49
Messi..kom op zeg...dan was hij naar Barcelona gegaan
Vind ik leuk
stratumseind +128601
vrijdag 19 januari 2018 om 01:54
Och jee toch en ze zijn al zo vol van zichzelf
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 01:57
Deze gek zit met alles nog wat uit te schelden. Sluit niet uit dat het Master is.
Vind ik leuk
Setovitch +1419
vrijdag 19 januari 2018 om 02:00
Hij zoekt aandacht stop met reageren en ze geven hem gelijk een ban is gewoon een heel zielig mannetje achter zijn computer haha
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 02:00]
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 02:01
Ja met 2 accounts reageren, hoe zielig ben je dan wel niet.
Vind ik leuk
stratumseind +128601
vrijdag 19 januari 2018 om 02:02
Gewoon nooit op zoiets reageren , geen enkele keer
Vind ik leuk
Jozef +30930
vrijdag 19 januari 2018 om 07:53
Niet iedereen bezit de gave en het verstand om genuanceerd te reageren op reacties die bedoeld zijn om de boel hier een beetje te fucken. Zo eerlijk moeten we wel zijn hier vind ik.
Vind ik leuk
stratumseind +128601
vrijdag 19 januari 2018 om 09:00
Ze moeten mij ook meer volgen. Ik geef altijd het,goede voorbeeld hier
Vind ik leuk
Jozef +30930
vrijdag 19 januari 2018 om 09:31
Persoonlijk heb ik wat moeite met drank in de vroege ochtend... :-)
Vind ik leuk
stratumseind +128601
vrijdag 19 januari 2018 om 09:36
Ik zit zelf ook nog aan mijn standaard potje koffie
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 06:38
Wij sluiten ook niet uit dat jij eucalypta ben..
Vind ik leuk
Berbr +673
vrijdag 19 januari 2018 om 02:15
Klinkt goed. Mijn enige vraag is: waarom liet RB hem gaan?
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 03:14
omdat hij te goed was, ze wilden de rest ook nog een kans geven.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 02:32
Niemand is te vergelijken met Messi

Inmiddels is 'de nieuwe Messi' al 800 keer voorbij gekomen geloof ik
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 05:50
Dus al 800 keer vergeleken met Messi :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 05:51]
Vind ik leuk
FSCeara +7286
vrijdag 19 januari 2018 om 02:58
De enige vergelijking met Messi is is dat hij klein is en voetbalschoenen heeft.misschien ook een Barca pyama
Maar saar hoort het dan ook wel op.
VP please begin eena met een beetje professionaliteit in jullie stukjes te verwerken want lijkt elke dag meer op shownieuws !
Vind ik leuk
Olfie +3470
vrijdag 19 januari 2018 om 07:00
Het was een reporter van sky, nie meer nie minder :)
Vind ik leuk
Jozef +30930
vrijdag 19 januari 2018 om 07:59
Och, ik zou me er niet aan storen.

Ik kan me nog de superlatieven herinneren die over Ruud Gulliit geschreven werden toen ie bij Haarlem zat.... De belofte en het bewierroken maken dat je met bovengemiddelde interesse spelers gaat volgen.
Het gaat ook wel eens mis. Kan me ook nog de opkomst van de nieuwe Cruijff Ton Blanker herinneren... Dat is voetbal. Ik heb Perr Schuurs nog weinig zien voetballen. Van wat ik hoor moet het een fantastisch talent zijn. Die betiteling maakt me razend nieuwsgierig en nu is het - net als altijd - afwachten of alle lof wel terecht is. Een echte grote in spe moet ermee om kunnen gaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 08:00]
Vind ik leuk
Obl93 +1452
vrijdag 19 januari 2018 om 05:19
Haha VP even niet die vergelijking trekken aub, Op zo'n niveau komt hij toch niet
Vind ik leuk
yuuup +8024
vrijdag 19 januari 2018 om 05:56
Ze citeren iemand.
Vind ik leuk
yuuup +8024
vrijdag 19 januari 2018 om 05:53
Oh jeetje wat zegt hij nu. Zal weer een hoop reacties losmaken. Ik zie het wel. Wanneer hij in het eerste komt en daar een jaartje mee heeft gedaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 05:55]
Vind ik leuk
Markus80 +1825
vrijdag 19 januari 2018 om 06:59
Ajax betaalt miljoenen? Ja natuurlijk is hij goedkoop. Een jongen van 18 met talent waar ook grotere en rijkere clubs achteraan zaten. Er wordt hier weer net gedaan alsof Ajax 20 miljoen neerlegt, een beetje onnodige en suggestieve kop.
Vind ik leuk
Kuip +5003
vrijdag 19 januari 2018 om 07:23
Raar dat zo’n grote en rijke club als Leipzig deze jongen, een soort Messi, niet zelf houdt. Ik kan me daarom niet voorstellen dat het een supertalent is. Er zal vast wel een addertje onder het gras zitten.
Vind ik leuk
mchollie +3268
vrijdag 19 januari 2018 om 07:44
Haha, Messi, ja als hij in de kleedkamer zit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 07:59
Als hij echt zo goed is, waarom laat RB Leipzig hem dan lopen zo makkelijk gaan?

Maar wel benieuwd naar dit ventje! Vergelijkingen met Messi schept wel verwachtingen!
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 09:04
Die mag wel uitkijken met die wind. Maar goed, Ajax heeft er alweer een Messi bij. De zoveelste.pfff.
Vind ik leuk
jave +1462
vrijdag 19 januari 2018 om 09:23
Ja joh..natuurlijk..
Vind ik leuk
elijah +1105
vrijdag 19 januari 2018 om 09:52
Elke speler is uniek en zo is Messi ook. Je kan hem onmogelijk vergelijken met iemand anders.

Kuhn heeft zelf iets unieks en ik snap niet waarom mensen hem weer vergelijken met de huidige sterren van nu. Hij is Kuhn. Een potentieel topspeler.

Ik hoop meer van hem te zien!
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 10:39
Mega talent en Leipzig doet hem zo makkelijk weg??? Messi????
Vind ik leuk
Reyhan +269
vrijdag 19 januari 2018 om 16:20
wat voor k*t zin is dit: "Misschien, en hopelijk, soms met Messi."
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax betaalt miljoenen: 'Met wie je hem kunt vergelijken? Soms met Messi'