'Ajax keurt aankoop zondagmiddag: gevolgen voor zomeraanwinst én Zeefuik'

    'Ajax keurt aankoop zondagmiddag: gevolgen voor zomeraanwinst én Zeefuik'

    zaterdag 20 januari 2018 om 15:15

    De komst van Rasmus Nissen Kristensen naar Ajax heeft gevolgen voor Deyovaisio Zeefuik (foto). De kans is aanwezig dat de jonge rechtsback nog deze maand verhuurd wordt door zijn club. Ook Luis Orejuela moet vrezen. 

    Voetbal International meldt dat zaterdagmiddag. Alles wijst erop dat de transfer van Kristensen (20) snel wordt afgerond. Volgens VI betaalt Ajax ongeveer 5,5 miljoen euro aan FC Midtjylland voor de Deen. Kristensen wordt zondag gekeurd in Amsterdam en tekent daarna een meerjarig contract. De jeugdinternational komt uit de koker van hoofd scouting Henk Veldmate en Scandinavië-kenner John Steen Olsen. 

    Zeefuik en Luis Manuel Orejuela lijken het kind van de rekening te worden a de komst van Kristensen. Orejuela werd in de zomer aangetrokken, maar de Colombiaan heeft nog bepaald niet kunnen overtuigen. De 22-jarige back viel één keer in op het hoogste niveau.

    Zeefuik mocht een paar keer meedoen onder de inmiddels ontslagen Marcel Keizer. Ook hij liet geen sterke indruk achter. VI denkt dat de negentienjarige rechtsback mogelijk verhuurd wordt deze maand. 

    Plaats een reactie

    Targaryen +165
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:18
    Ajaxprimeur is lekker bezig vandaag :)
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1700
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:18
    Hee, 75% van de bezoekers is pro Ajax..nu weet je wel waarom! ;)
    Vind ik leuk
    Targaryen +165
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:19
    Lekker toch, WZAWZDB
    Vind ik leuk
    HanV +4357
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:28
    En dat bij een bericht dat er net 2 Ajax-spelers zijn afgekeurd waarvan er een een miljoenenaankoop was van de vorige transferperiode. 4 miljoen door het putje.
    Vind ik leuk
    Alibaba +470
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:20
    Waarom open je al die topics dan? Je ziet aan de kop dat het over Ajax gaat. Lekker laten gaan dan!

    Hahaha, zie net dat je voor Ajax bent :-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    Targaryen +165
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:22
    Nogmaals, ben zelf Ajacied..
    Gewoon een lichte sneer naar de Haters

    Edit: Yess lekker toch
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:28
    Manmanman, word eens volwassen. Als ik het zoveelste bericht lees over van Persie, dan schrijf ik toch ook niet Feyenoordprimeur? Als ik het zoveelste Sanchez bericht of Aubameyang gerucht lees, dan is het toch ook geen Arsenalprimeur?

    EDIT: kak, te snel erbovenop. Lees nu je bericht dat je Ajax fan bent. Dan is dit bericht niet voor jou, maar voor degenen die dit wel onder elk Ajax topic kalken ;-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Targaryen +165
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:30
    Hahaha kan er wel om lachen pik, sluit me verder volledig bij je aan ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:58
    Grappig om te lezen dat veel Ajacieden:
    Direct een oordeel hebben over een ander
    Slecht lezen
    Zich blijkbaar uitverkorene voelen.

    En dat terwijl juist andere supporters er voor zorgen dat er überhaupt over voetbal gesproken wordt. Zonder andere clubs is er geen competitie.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:46
    Doe je naam eens eer aan alsjeblieft. Waar staat dat ik Ajax fan ben? Ik erger me over het algemeen aan het gezuig onder alle topics. Haalt Ajax een jonge speler, dan komen de PSV en Feyenoord fans met het 'argument' ''Valt deze onder eigen jeugd?''. Haalt PSV een speler dan wordt door Ajax en Feyenoord supporters geschreven dat de gemeente zeker weer een stuk grond heeft overgekocht of Brands een louche constructie bedacht heeft. Gaat het over Verbeek en zijn Twente dan is het een maffiaclub die gelijk naar de 2e divisie moet degraderen. Gaat het over Feyenoord, dan moeten de Feyenoord fans zich vooral stil houden want één keer in de 18 jaar een prijs winnen stelt niets voor, aldus de andere 'supporters'.
    Dat is wat me irriteert.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:40
    Ajax na dit seizoen ook 4 jaar helemaal niks gewonnen.Dus zo uitverkozen zijn ze ook weer niet.2 paniek aankopen op rechtback posities de beste weg gejaagt. Een hoop buitenspelers zo meteen. Maar heen goed scorende spits of een echte winnaar op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:47
    En dat plaats je onder mijn reactie, omdat......?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:06
    Sorry je hebt gelijk. Mijn reactie had 1 positie hoger moeten staan.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1700
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:18
    Orejuela zou ik nog niet afschrijven..seefuik idd maar verhuren. Kijken of hij nog een stapje kan maken. Vond hem erg wiebelig en had moeite met overzicht onder druk!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Romario9 +11815
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:06
    Ajax heeft natuurlijk geld genoeg, maar Orejuela of deze Deen komt op de bank terecht en dat is toch zonde van het geld..
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1700
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:22
    Hebben ook de jl nog .
    Vind ik leuk
    Romario9 +11815
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:21
    Maar daarvoor koop je geen speler van 5+ miljoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:20
    Hahah de koopclub van nl. Hoe zit het met de eigen jeugd dan? Met deze 14 aankopen in een jaar gaat er voor zorgen dat de eigen jeugd de komende jaren geen kans gaat krijgen in Amsterdam
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30044
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:24
    Maak je geen zorgen over ons
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:26
    Hahaha jouw nieuwe account is straks #EigenJeugdIn :p
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30044
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:28
    Haha. Daar maak ik me helemaal geen zorgen over trouwens. Een Zeefuik gaat het nooit redden, dus dat dat soort jongens geen kans meer krijgt is prima. Die vallen toch vrij snel weer af.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8820
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:29
    Kan toch lekker ergens anders ballen idd, voor Ajax lijkt het nergens op zelfs Brenet doet het beter
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30044
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:31
    Precies.
    Brenet is wel iets ouder geloof ik. Die was er bij Ajax ook nooit gekomen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8820
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:29
    Je lacht erom maar das vast als een boer met kiespijn, Overmars is lekker bezig en volgend seizoen doen ze meteen om de titel mee zonder inhaalrace! Ik denk vijfmaal op rij dit x
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:20
    Zeefuik is inderdaad te licht, kan misschien verhuurd worden aan PSV.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8083
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:22
    Laten wij nu net al jaren een goede RB hebben... denk dat je je bloemetjesgordijn ff open moet doen voor je grappig probeert te zijn...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:43
    Inderdaad zou veltman zo willen ruilen:-)
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9485
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:41
    Inderdaad ze hadden nieuwe back van Colombia gehaald. Alleen die back van PSV gaat wel naar het WK. En deze ken alweer weg. Zeefuik is ook een scorend talent hoor, maakte vorige week nog een zeer mooie goal tegen duisburg. Die ging zelfs de wereld over. Maar deze Deen is de nieuwe dolberg volgens velen hier -:) -:)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    Nuance +9063
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:14
    Man man man wat een niveau dit. En maar raar vinden dat als Ajax het kampioenschap verspeelt half Nederland juichend opspringt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:29
    Jammer voor jou maar het aantal fans dat Ajax in Nederland heeft is vele malen groter dan PSV wereldwijd dus met dat juichen zal het wel loslopen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9063
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:36
    Nou vriend ik kan je melden dat als Ajax geen kampioen wordt, de PSV ers niet de enigen zijn die zullen juichen. Toen jullie met je kampioensbus naar De Graafschap reden en toen wel even kampioen gingen worden, lag ik op het strand van Hoek van Holland. Hoor ik toch op een gegeven moment een daverend gejuich uit alle strandtenten, dat werd overgenomen door mensen op het strand. Bleek De Graafschap gelijk te hebben gemaakt, PSV kampioen. Man feest op t strand, geweldig. Geen beter vermaak dan leedvermaak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:44
    Ach er lopen in Nederland (en zeker op het strand) heel veel piepende Calimero's rond die weer een beetje eigenwaarde krijgen als Ajax verliest. Hebben ze ook een keer een goede dag in hun veelal bekrompen leventje.
    Vind ik leuk
    Nuance +9063
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:01
    Hahaha, de combinatie strand en Calimero’s ontgaat mij even. Mijn eigenwaarde staat los van Ajax gelukkig, van Feyenoord ook trouwens. Ik vind het gewoon prachtig om arrogantie en hoogmoed afgestraft te zien worden. Winnen kunnen jullie Ajacieden allemaal ontzettend goed, maar verliezen..
    Mijn theorie over clubkeuze is dat vooral mensen met weinig eigenwaarde en weinig incasseringsvermogen voor Ajax kiezen. Op die manier hebben ze de grootste kans op succes in hun, zoals jij dat noemt, “bekrompen leventjes”.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:08
    Gelukkig is het maar een theorie, de werkelijkheid is misschien iets te complex voor je (zie dit nu niet weer als een arrogante opmerking anders kom je nooit uit je vicieuze cirkeltje).
    Vind ik leuk
    Nuance +9063
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:19
    Ik heb al heel lang belangstelling voor voetbal en gedrag. Een van mijn favoriete schrijvers is Desmond Morris. Lees van hem “The Soccer Tribe”.
    Om te stellen dat een werkelijkheid voor mij “te complex” zou zijn, is een aanname zonder grond en een bevestiging dat jij past in het profiel “typische Ajacied”.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:23
    Haha wat een analyse, Sigmund zou trots op je zijn.
    Ik ga nu een hapje eten, spreek je later nog wel een keer. Fijne avond nog.
    Vind ik leuk
    Nuance +9063
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:33
    Eet smakelijk Bloemetjesgordijn. Helaas geen inhoudelijke reactie. Maar dat past in het profiel, dus voorspelbaar.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:23
    Verhuur Orejuela dan aan Dickie! Laat hem minuten maken op het hoogste niveau..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:25
    Kustgras club willen ze niet toch?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:44
    Gaat Sparta niet over op echt gras?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30044
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:51
    Niet de komende week dacht ik
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:01
    Wanneer wil je hem dan verhuren, neem aan dat je nu bedoelt?
    Wij gaan ook waarschijnlijk vanaf volgend jaar terug naar echt gras. Had VP wel mogen plaatsen want dat is toch nieuws.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8820
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:33
    Waarom dan? er moet iemand als reserve zijn en Zeefluik is niet geschikt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:24
    Deze speler gaat het ook niet doen. Vind het meevallen en er veel te veel geld voor worden betaald.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1700
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:28
    En dat weet je vanaf een YouTube filmpje? Heb je al in de potentielijst gekeken?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:29
    Nee door wedstrijden te kijken, doe jij dat ook wel eens?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:30
    Wat voelen sommige van jullie zich snel aangevallen zeg. De neten!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:37
    Haha reageert iemand op je onzinne uitspraak, ga je zo doen.

    De beste man heb jij in ieder geval nooit een volle pot zien spelen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:42
    Ik heb hem wel vaker zien spelen maar ik vind hem geen 5,5 miljoen waard. We zullen zien Arie.

    Maar dan nog reageren mensen gepikeerd want oh jee het grote ajax. Kom op hoor, we zijn volwassen mensen. (niet iedereen)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30044
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:52
    Misschien ben je gewoon niet zo'n goede scout ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:00
    Ook dat is mogelijk ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:10
    Ik lees toch op de Ajax site heel veel positieve reacties over de speler.

    '' Dit is serieus een goede speler! Eén van de talentvolste rechtsbacks die er momenteel op de Europese velden rondloopt. Bij Midtjylland maakt hij indruk met rushes naar voren en een goede balbehandeling. Kan zowel aan de buitenkant (overlappende run gevolgd door voorzet) als aan de binnenkant (middenveld inschuiven) spelen, een beetje à la Sinkgraven. En het voordeel: hij is nog maar 20 en heeft de potentie om nog beter te worden.

    Echt puik werk wanneer Ajax deze speler weet binnen te hengelen! ''

    https://vivalavidafm.files.wordpress.com/2017/11/rasmus-nissen.jpg
    Vind ik leuk
    stratumseind +171218
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:13
    "Ik lees toch op de Ajax site heel veel positieve reacties over de speler."

    Ik schijn een nieuwe vaatwasser nodig te hebben.
    Ik zat te denken aan een Miele want op de site van Miele zijn ze heel positief erover.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:15
    Och hebben we hem weer!

    Misschien ook even wat meer vertrouwen hebben in de mensen daar op de site die alles volgen waar Ajax mee bezig is en zich dan ook verdiepen in een speler, Ajax blijkt er al een tijdje mee bezig te zijn!

    Vind ik leuk
    stratumseind +171218
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:19
    Prima toch ,ik vertrouw die mensen bij miele ook......
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:30
    Potentie heeft hij heus en hij heeft ook wel wat rushes in huis maar dat heeft onze Tyrone ook zeg maar. Ik zie niet in hem een potentiële basisspeler. Maar dit zijn mijn bevindingen van wat ik heb gezien. Zie hem niet wekelijks, dat geef ik toe .
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:39
    Ik vertrouw er maar op dat de scout weet waar hij mee bezig is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:56
    Is dat dezelfde scout die de Colombiaanse rechtsback haalde? Maar als supporter denkende snap ik je wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:00
    Ja en sanchez, overigens zoals er al wordt aangegeven zo slecht speelde hij tegen AZ niet!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8820
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:35
    Ik vond hem de laatste invalbeurt echt een leuke speler, ik denk dat Keijzer hem geen kansen gaf omdat dit niet van Bergkamp mocht en dat komt omdat Zeefluik eigen jeugd is. Net als Neres totdat er niemand meer omheen kon
    Vind ik leuk
    Basik013 +439
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:39
    Oreguela een kans geven voor je hem afserveerd a.u.b
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:50
    Haha Weet iedereen nog dat ik gisteren werd uitgelachen tegen werd gesproken toen ik zei dat als Ajax de trend door zou zetten wat betreft het kopen van kleine verdedegertjes dat de Ajax defensie in 2025 gemiddeld 1.68 meter zou zijn haha. Tja en dan dit nieuws, een nieuw backske van 1,76 dan krijg iktoch het gevoel dat Overmars mijn reactie had gelezen, maargoed ik vraag me nu wel af waarom ze dan die Orejuela hadden gehaald...
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6606
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:14
    Hey , backs zijn meestal niet groter dan 1.82 cm :D
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    cheeks +3672
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:08
    PSV, haal snel Orejuela op als vervanger van Arias volgend seizoen. Gewoon een hele goede speler.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:11
    Ze willen het geld van Locadia weer direct overmaken naar Amsterdam? :D
    Vind ik leuk
    cheeks +3672
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:11
    3 miljoen en geen cent meer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:57
    Hahahaha!

    Dromen mag cheeks, dat wordt dan gewoon nog maar wat verder sparen voor Brands :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +171218
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:11
    Eigen jeugd eerst
    Vind ik leuk
    Rafael +810
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:16
    Leuk he jongens om naar Ajax te gaan. Hahaha hoe bedoel je geen koopclub en alleen uit eigen jeugd. Het heeft geen nut om 30 spelers te hebben als er maar 11 in het veld kunnen staan en 7 op de bank max. kunnen zitten
    Vind ik leuk
    Bals +396
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:30
    De laatste tip van Raffie was Westerman............
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:38
    zeefuik moeten ze sowieso lozen
    Vind ik leuk
    Friends +645
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:43
    Tot dus ver vindt ik Zeefuik gewoon ZWAK
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:27
    kunnen ze zelf zelfs al geen backs meer opleiden??
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:59
    Lijkt PSV wel, die kochten toen Arias en zoeken al sinds de zomer naar een linksback, kunnen ze die zelf niet opleiden?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:53
    Marc is het een beetje in zijn bol gestegen en hij koopt nu alles wat los en vast zit. Wat zal Johan hiervan gevonden hebben????
    Vind ik leuk
    glenn +1022
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:17
    das goed nieuw, weer ééntje waar ik me niet meer moet aan zitten ergeren ...kan gewoon niet mee, punt uit
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:29
    Mentaal zwak
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3314
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:46
    Nog maar een nieuwe back, jongens. Het kan niet op. Maar wel een goeie als Tete verkopen. Tja...
    Vind ik leuk
    Kwal +677
    zondag 21 januari 2018 om 00:28
    Goede speler die Nissen, komt uit de koker van hoofd scouting Henk Veldmate, die hem in zijn tijd bij FC Groningen al volgde, en John Steen Olsen. En die mannen weten het !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws