Update: Fortuna grijpt naar Twitter en ontkent berichtgeving rond Oliseh

Update: Fortuna grijpt naar Twitter en ontkent berichtgeving rond Oliseh

dinsdag 30 januari 2018 om 12:49

Opvallend nieuws uit de Jupiler League. De laatste uren van succestrainer Sunday Oliseh zijn geslagen bij Fortuna Sittard, schrijft dagblad De Limburger. De club wil van de  Nigeriaanse trainer af. 

'Verschillende goed ingevoerde bronnen' melden het nieuws aan het medium. René Eijer en voormalig Oranje-international Kevin Hofland worden genoemd als belangrijkste kandidaten om in de voetsporen te treden van Oliseh, die nog niet zo lang geleden een periodetitel won met Fortuna.

Er is sprake van een conflict tussen Oliseh en de clubleiding van de huidige nummer drie van de Jupiler League. Na een verloren thuisduel met FC Dordrecht zei hij dat slechts twaalf spelers geschikt zijn voor het niveau van de competitie. Dat leverde de voormalig topverdediger veel kritiek op. 

Afgelopen vrijdag werd er in eigen huis opnieuw verloren, ditmaal van FC Emmen. Oliseh onthield zich tijdens die wedstrijd van het coachen van zijn ploeg. Die actie is slecht gevallen. Volgens De Limburger rommelt het al langer achter de schermen. Het bestuur sprak Oliseh aan op zijn harde aanpak. Fortuna ontkent dat er wordt onderhandeld over een vertrek van de oud-Ajacied. 

Update 11.58: Sunday Oliseh is niet langer trainer van Fortuna Sittard. Dat meldt Voetbal International. De coach is ontslagen na een conflict met de clubleiding. Kevin Hofland en Rene Eijer gaan aan de slag als trainersduo. Hofland komt over uit de jeugdopleiding van PSV. Tegenover NU ontkent een woordvoerder het ontslag vooralsnog. "Ik heb hem gisteren nog de hand geschud en volgens mij heeft hij vanmorgen de training geleid. Ik doe dit af als een gerucht." Ook Kevin Hofland ontkent de berichtgeving in een tweet.

Update 12.49: Fortuna Sittard heeft ook via de officiële kanalen de berichtgeving over het ontslag van Oliseh ontkend. De trainer staat dinsdag gewoon voor de groep in Limburg. 


Plaats een reactie

Beulen +1021
dinsdag 30 januari 2018 om 07:26
Waar rook is, is vuur.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 07:28
Waar vuur is is rook-;)
Vind ik leuk
RtdDub +6900
dinsdag 30 januari 2018 om 08:59
Maar zo langzamerhand ook: waar Oliseh is, is geouwehoer.
Krijg ik de indruk.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 09:34
Check maar eens Google........coach Nigeria......alleen maar problemen
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 11:12
Waar rook is is Johan derksen
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 11:12
Of MilkoDjurovski
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 07:27
Hebben ze eindelijk een beetje succces en dan krijg je dit weer. Zonde voor beide partijen!
Vind ik leuk
Den Daats +1555
dinsdag 30 januari 2018 om 07:27
Dus als ik het goed begrijp kwam hij gewoon niet opdagen omdat het team niet goed genoeg is en hijzelf natuurlijk een ware toptrainer?

Met alle respect maar wat doe je dan bij Fortuna??
[Reactie gewijzigd op dinsdag 30 januari 2018 om 07:28]
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 10:06
Je moet ergens beginnen.
Vind ik leuk
orion73 +1054
dinsdag 30 januari 2018 om 07:38
Wegwezen met die oliseh. Als je bij Foruna trainer bent dan loop je nog wel een keer tegen een nederlaag op en heb je nu eenmaal niet de beschikking over topspelers. Schandalig dat hij zijn ploeg niet coachte tegen Emmen. Dat is gewoon werkweigering. Wegwezen dus met die mafkees. Fortuna verdient wat beters.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 10:08
Ja een “zachte heelmeester” want die blijken altijd zo effectief.

:-)
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 14:36
Met een mes in de rug is het moeilijk bewegen. Normaliter lig je dan in het ziekenhuis.

Situatie doet sterk denken aan die in 2012, toen Fortuna een goede 2e seizoenhelft achter de rug had en een overname in de maak was die drastische wijzigingen in de organisatie teweeg zou brengen.

Niet toevallig werd toen precies dezelfde mediastrategie door 'bronnen in en rond de club' gehanteerd. En Dagblad de Limburger publiceert anonieme bronnen anoniem: "van onze verslaggevers'.

Is het toeval dat dezelfde mensen nog steeds bij de club betrokken zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 07:40
Ag ag wat een ondankbare zeik bestuur weer zeg heb gewoon geloof en steun in je trainer en club op dit moment.
Met deze mentaliteit gooi je zande onze de toren ie tot nu toe redelijk goed draait .
Want Je doet boven in de competitie gewoon nog mee op te promoveren .
Stelletje zeikerts zo zie ik het
[Reactie gewijzigd op dinsdag 30 januari 2018 om 07:42]
Vind ik leuk
Den Daats +1555
dinsdag 30 januari 2018 om 11:14
Clubleiding moet hem steunen daar waar hij zijn team in de steek laat door gewoon niet op te komen dagen bij een wedstrijd?

Een aparte kijk op de wereld heb je of misschien ben ik wel raar. Dat kan natuurlijk ook!
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 21:56
hoezo niet opdagen. hij zat gewoon op de bank in die wedstrijd hoor. Niet alles geloven wat andere zeggen.
Vind ik leuk
rjc71 +1260
dinsdag 30 januari 2018 om 07:49
jammer is dit, dit is nou net wat Fortuna niet kan gebruiken. onrust .. terwijl je om het kampioenschap strijdt... die onrust kan punten kosten...
Vind ik leuk
Berbr +653
dinsdag 30 januari 2018 om 07:50
Groot gelijk. Snel ontslaan en terug naar de onderkant van het rechterrijtje. Hoe haalt ie het in zn hoofd: (bijna) bovenaan en nog praatjes ook.
Vind ik leuk
Sazzz +10843
dinsdag 30 januari 2018 om 08:27
Hij mag toch boos zijn na een nederlaag?
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 07:51
De trainer wegsturen die voor het eerst Fortuna op de kaart heeft gezet doe je toch ook niet zomaar lijkt me?
Vind ik leuk
Sazzz +10843
dinsdag 30 januari 2018 om 08:28
Voor het eerst? Dat lijkt me onzin...
Vind ik leuk
koosje +250
dinsdag 30 januari 2018 om 08:59
wel voor de mensen onder de 40 jaar !!
Vind ik leuk
Sazzz +10843
dinsdag 30 januari 2018 om 12:31
Ik ben onder de veertig en ik kan me nog eredivisie herinneren. Wel een tijd terug, dat wel
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 07:51
Daar gaat de titel...... Jammer, ze zijn net zo lekker bezig op sportief gebied!!!
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 08:03
Op naar Leeuwarden...
Vind ik leuk
Liwwadder +3958
dinsdag 30 januari 2018 om 09:38
Juust..dudelijk.
Vind ik leuk
Rodajc +7841
dinsdag 30 januari 2018 om 08:37
Echt zonde. Vorig seizoen dacht ik al zoiets over Oliseh te lezen maar dit seizoen leek alles rozengeur en maneschijn. Deze situatie kan gewoon een kampioenschap kosten, erg jammer.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1185
dinsdag 30 januari 2018 om 12:53
Hoe zit het eigenlijk met de rivaliteit in Limburg? Jullie hebben het meest een hekel aan MVV, en daarna op volgorde Fortuna en VVV? Of is het meer alleen MVV?
Vind ik leuk
Rodajc +7841
dinsdag 30 januari 2018 om 13:01
Haha nouja ik denk dat de 'haat' van Fortuna en MVV naar Roda toe groter is dan andersom. Maar als er vanuit Roda dan toch de grotere rivaal gekozen moet worden is het MVV, Fortuna vlak daarna. Met VVV is eigenlijk helemaal geen rivaliteit.
Maar ik moet zeggen hier op VP wordt wel met erg veel respect over elkaar gesproken tussen Fortuna en Rodafans, zoals het eigenlijk ook wel hoort. Ik gun Fortuna ook wel succesjes hoor (maar niet meer dan Roda natuurlijk). Fortuna en Roda hebben heel stiekem best flink wel wat gemeen, alleen de taal niet, maar dat zal nooit worden toegegeven.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1185
dinsdag 30 januari 2018 om 13:49
Ah ok, heel interessant, want toen ik je reactie las deed ik dat eigenlijk automatisch met een sarcastisch ondertoon bij het zien van je Roda avatar haha. Best mooi om die fair play te zien dan.

De enige reden waarom ik Fortuna, en ook MVV, een promotie zou gunnen is precies vanwege die rivaliteit (uiteraard hopend dat jullie erin blijven dan). Die streekderbies zijn altijd top om naar te kijken in de Eredivisie!
Vind ik leuk
Rodajc +7841
dinsdag 30 januari 2018 om 13:50
Haha nee was niet sarcastisch. Ik zou er ook erg naar uitkijken zo'n derby in de eredivisie mee te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 08:39
Als ie dat gezegd geeft, is het vast waar. Dan kan je wel iedereen in bescherming nemen als club, een beetje hoge lat is niks mis mee.
Vind ik leuk
peinke +1670
dinsdag 30 januari 2018 om 09:22
Bij Fortuna raakt men volledig in paniek, na zoveel slechte jaren, dat er mensen in de organisatie zitten die ambitieus zijn en maling hebben aan ego's. Jammer, het was goed om te zien dat zo'n roemrijke club uit Limburg weer op het goede spoor zat. Schijn bedreigt!
Vind ik leuk
Rodajc +7841
dinsdag 30 januari 2018 om 12:03
Je weet het toch niet? Als die Oliseh zich echt zo misdragen heeft is dit terecht. Verder is Gün natuurlijk een grotere reden voor het succes dan Oliseh.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 09:39
De enige reden waarom Fortuna bovenin meedraait is omdat de voorzitter voor voor de JL zeer aardige spelers heeft gezorgd. Ik vind het knap dat Fortuna het ondanks Oliseh zo goed heeft gedaan. Hij vertoont Louis van Gaal gedrag, maar dan zonder zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 10:01
Oliseh wil resultaat. Hij zorgt voor prestaties. Zonder hem zakken ze zo weg uit de top. Veel nederlandse voetballers gaan niet tot het gaatje om de top te bereiken. Nederlandse voetbal staat er niet voor niets zo slecht voor. .
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 10:10
Grappig, dacht heel even dat je Verbeek beschreef.
Vind ik leuk
Rodajc +7841
dinsdag 30 januari 2018 om 12:01
We gaan het zien de komende weken, ben benieuwd.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 10:08
Kom maar naar Ajax, Oliseh!
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 11:18
Zonde dat het zo gaat. Met name voor de echte Fortuna supporters. Jarenlang in de marge maar altijd trouw. Gun ze het geluk wel. Dus hoop dat ze eruit komen. Mooie historisch grote club. Wij zijn ooit begonnen in 1954 met een oefenwedstrijd tegen het grote Fortuna van toen.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 12:04
Een Top Trainer in de dop...Ajax gelijk deze man halen voor de jeugd aub
Vind ik leuk
CPP +538
dinsdag 30 januari 2018 om 12:07
Oliseh heeft wel een beetje gelijk. Sinds Schuurs bij ajax heeft getekend raakt hij geen knikker meer en verder loopt er weinig bijzonders. Erg knap dat ze ondanks dat zo hoog staan.
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 12:56
dus is Oliseh "de sigaar". Heeft Derksen toch gelijk
Vind ik leuk
dinsdag 30 januari 2018 om 13:01
Met Hofland wil ik geen ruzie!
Vind ik leuk
Cookee +8510
dinsdag 30 januari 2018 om 15:06
Rare wereld dat voetbal.
NEC stond bovenaan en vervangt de trainer en nu Oliseh weg?
Je verbaast je elke keer weer, Oliseh mag toch een mening hebben?
Vind ik leuk
cvb +48
dinsdag 30 januari 2018 om 20:48
Ik hoop dat dit snel opgelost word. Kunnen toch zeker na goed overleg verder gaan. Wel weer typisch dat dagblad de Limburger dit weer snel oppakt. De Limburger, schrijf toch svp niks meer over Fortuna. Doe jullie best maar bij Roda.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Fortuna grijpt naar Twitter en ontkent berichtgeving rond Oliseh