Weinig 'jong' aan Jong Ajax: 'Ik zie reserves van eerste en verdwaalde talenten'

    Weinig 'jong' aan Jong Ajax: 'Ik zie reserves van eerste en verdwaalde talenten'

    zaterdag 10 februari 2018 om 13:15

    Algemeen directeur van Telstar Pieter de Waard pleit voor een eerlijkere Jupiler League met meer solidariteit. De beleidsman van de verrassend presterende club stoort zich onder meer aan de matige doorstroming.

    "Doorstroming is een van de belangrijkste zaken in het voetbal", stelt De Waard in gesprek met Het Parool. "Sport gaat om winnen en verliezen, om promoveren en degraderen. Dat er elk jaar maar één club rechtstreeks degradeert uit de Eredivisie is toch een giller? Hup, elk jaar de drie onderste ploegen eruit en drie nieuwe erin. Voor de eerste divisie net zo. Daar moet je ook uit kunnen donderen. Mits de bedrijfstak zelf maar voor financiële begeleiding zorgt."

    Tegen de beloftenteams heeft De Waard - mits de regels goed zijn - niets. "Maar ik zie weinig jong aan Jong Ajax. Ik zie vooral reserves van het eerste elftal en enkele verdwaalde talenten die gratis gebruik maken van onze fabriek, de eerste divisie, om meer weerstand op te bouwen. Daardoor kunnen hun clubs sneller over die spelers beschikken in hun A-selectie, of voor de verkoop. Het verschil tussen rijk en arm, tussen de topclubs in Nederland en de rest, wordt alleen maar groter. Dat stuit mij tegen de borst."

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:23
    Zoals gewoonlijk heeft Pieter de Waard weer eens 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:25
    "Sport gaat om winnen en verliezen, om promoveren en degraderen. Dat er elk jaar maar één club rechtstreeks degradeert uit de Eredivisie is toch een giller? Hup, elk jaar de drie onderste ploegen eruit en drie nieuwe erin."

    Helemaal niet mee eens. Ik vind het juist mooi dat er hier 1 direct degradant is en 2 clubs voor de nacompetitie. Veel spannender mooier en als de cclubs uit de juup beter zijn moeten ze t maar lekker bewijzen en die ED-clubs eruit knikkeren, wat ook voldoende gebeurt.

    3 directe degradanten is zo saai. 2 clubs zijn dan vanaf speelronde 24 uitgespeeld in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:38
    Met een kleine competitie zoals de eredivisie is 3 mischien wat veel, maar 17 en 18 rechtstreeks degraderen en playoffs voor de nr 16 zou bijvoorbeeld ook een optie kunnen zijn.
    Meer doorstroming tussen de JL en de ED zou mijns inziens voor meer nivellering in het betaald voetbal zorgen.
    Dat de amateurs niet promoveren blijf ik ook nog steeds van de zotte vinden.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:41
    zoals de Duitsers? Ja dat kan nog wel, maar ik heb liever de 1 direct 2 playoffvariant die we nu kennen. Zolang de JL maar niet wordt vermoord en alleen de eerste nummers 3 kunnen promoveren.

    Dat de amateurs niet WILLEN promoveren vind ik van de zotte. Ze mogen het wel maar iedereen vroeg dit seizoen of ze het niet hoefden te doen
    Vind ik leuk
    thebigeasy +624
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:57
    Ik snap wel dat ze niet willen. Kijk eens wat de extra kosten zijn en wat het doet met je inkomsten. De laatste springen niet heel snel omhoog, terwijl de extra kosten enorm worden. Tevens hebben veel top amateurclubs tegengestemd dus ja ik snap het wel. Ik vind die voetbalpiramide zoals die nu is eigenlijk van de zotte. Het drijft alleen maar kosten op.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:58
    Juist dat moet verholpen worden en de KNVB moet hiervoor helpen. een achillesverhaal moet nattuurlijjk niet weer gebeuren, daarom moet de stap versoepeld worden en probleemloos
    Vind ik leuk
    thebigeasy +624
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:01
    Maar de vraag is moet je dat willen. Wat gaat deze voetbalpiramide het voetbal echt brengen? Ik denk dat op deze wijze het meer en meer semiprofs worden en de sponsorinkomsten e.d. niet zullen groeien. Wel goed dat er nu een tweede divisie is zodat de beste amateurs tegen elkaar strijden ipv gescheidde klasses.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:03
    Geen idee het is lastig, maar ik zou het sowieso langzaam brengen
    1 promovendus per jaar zoals nu en versoepelde verplichtingen enzo
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:23
    Je bent goed bezig Timmio, helemaal mee eens.
    Ik hoef niks in te brengen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:01
    Ze willen wel maar financieel kunnen ze dat niet hebben.
    Spelers staan nu vaak bij sponsoren op de loonlijst en in de JL moet dat allemaal via de club gaan. Daarnaast zijn er ook veiligheidsmaatregelen waaraan de club moet voldoen enz enz...
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:02
    Daarom moeten die regels worden versoepeld. De KNVB wilt dat ze meedoen maar geeft ze de mogelijjkheid niet. Toch raar?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:51
    Ik denk niet dat de KNVB de enige is die daarover gaat.
    Amateurclubs moeten veel investeren al willen ze in de JL uitkomen, maar je loopt dan uiteraard ook wel een hoop risico.
    Als je ook ziet hoe het met Achilles is afgelopen, die staan nu laatste in de tweede divisie en hebben alleen maar een hoop problemen eraan overgehouden.
    Dus het valt te begrijpen dat amateurclubs het eisico niet aan durven.
    Vind ik leuk
    isnake +2432
    zaterdag 10 februari 2018 om 18:33
    Of gewoon zoals vroeger. Laatste 2 er uit en nummer 16 tegen nummer 3 voor de laatste plek
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 19:16

    Nee. Ik accepteer dat niet.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18899
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:26
    De titel suggereert dat het weer om afgeven op de 'jong' teams gaat.
    Maar de Waard heeft hier een goed verhaal.
    Wat meer doorstroming kan denk ik geen kwaad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:53
    Ken Pieter de Waard niet maar wat hier wordt gezegd is zo ongelofelijk simpel en waar tegelijkertijd... Helaas blijkt een dergelijke verandering onmogelijk in Nederland.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5586
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:12
    Dat is echt een geweldige man! Zeker niet 12 in een dozijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:16
    Sodeju, ik google die man voor 5 minuten.... Eindelijk iemand met een idee. Niet de geldrace aangaan maar de binnenlandse competitie zo competitief mogelijk maken en daardoor jezelf verbeteren. Ik wil meer van De Waard!

    Thanks voor de tip!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:19
    Klopt,en anderen zullen weer met zogenaamde tegenargumenten komen maar de man heeft helemaal gelijk,is niets gelogen aan wat hij zegt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:42
    Niet waar gezeik wees blij dat er een goede ploeg in de JL speeld
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:48
    Speeld? Maar dat terzijde er spelen 16 goede ploegen in de JL en 4 nepteams.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:18
    De jl was failliet en zonder de bijdrage van de grote clubs ten dode... Telstar had liever amateur voetbal gespeeld volgen Pieter of?
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:51
    Stel je voor de die jongens eens wat weerstand krijgen, dan worden ze wellicht beter. Maar dat schijnt niemand te snappen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 17:05
    Omdat dat niet is hoe het werkt, heb jij de JL beter zien worden door die nepteams? Nee, er zijn alleen 4 oninteressante wedstrijden per week bijgekomen.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zaterdag 10 februari 2018 om 17:20
    Als jij dat vind is het prima. Ik denk dat de extra weerstand goed is voor zowel de jong teams als de normale ploegen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 17:27
    Ik volg de JL al jaren, en heb het niveau niet zien stijgen door die nepwedstrijden. Als je bewijs hebt dat het niveau van de JL is gestegen door die nepteams wil ik het graag zien.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zaterdag 10 februari 2018 om 18:32
    Zelfde geld andersom natuurlijk, bewijs maar dat het niet zo is :) Het feit dat veel teams en td's/trainers zeuren dat het competitie vervalsing is zegt al genoeg, ze vinden het niet eerlijk om tegen die (te) sterke teams te spelen. Huilen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 18:38
    Klagen over een oneerlijke situatie afdoen als huilen...
    Het competitievervalsing probleem zit hem niet in de sterkte van de elftallen, want als iedereen tegen ong hetzelfde elftal speelt is er niks aan de hand. Het probleem is dat de jong elftallen geen selectie hebben en naar alle willekeur eerst elftal spelers of jeugdspelers mogen opstellen. Het bekendste voorbeeld was recentelijk toen jong ajax opeens met ajax 3 tegen fortuna begon en op die manier het kampioenschap kan beïnvloeden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89667
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:23
    Pieter de waard heeft weer gelijk!
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:25
    Qua doorstroom wel maar moeten niet de beste teams op het hoogste niveau spelen dan?
    Vind ik leuk
    Florian87 +11003
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:29
    Weer gelijk? Wanneer had Pieter de Waard nog meer gelijk dan? Toch niet toevallig over de verdeling van het televisiegeld waar jij op doelt misschien? Als dat zo is daar had Pieter de Waard helemaal geen gelijk in, topclubs zoals Ajax, PSV, Feyenoord zijn wekelijks live te zien op Foxsport, de clubs uit de JL gemiddeld 5-6 minuten!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:32
    De JL zou ook meer aandacht moeten krijgen op foxsports, we kunnen niet kijken naar dingen die niet getoond worden.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11003
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:35
    Kans is groot dat daar veel minder interesse in is. Of denk jij soms dat er een paar 100.000 man thuis blijven zitten voor de buis voor een wedstrijd Volendam - RKC ?
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:20
    Die blijven ook niet thuis voor bv pec - Sparta.
    En ik blijf morgen ook niet thuis voor Vitesse- Feyenoord .
    Er is namelijk ( veel) meer dan voetbal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:23
    Het punt is, dat de televisiegelden eerlijk moeten worden verdeeld. Dan kun je nog wel Ajax - Willem II uitzenden in plaats van Volendam - RKC. Maar door een eerlijkere verdeling krijg je meer concurrentie, waar Ajax uiteindelijk ook beter van wordt. Dan redt een Klaassen of Clasie of De Jong of De Jong het misschien wel in het buitenland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171857
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:26
    Pieter heeft volkomen gelijk.
    Die jong teams zorgen iedere week weer voor competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:31
    Als die onzin niet door de KNVB verboden wordt dan moeten ze iig goede regels opstellen voor de jong teams.
    Max. leeftijd 23 jaar, 3x in het eerste gespeeld dan niet meer in Jong... En geen dispensatiespelers. Dan zou het al iets minder op competitievervalsing beginnen te lijken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:32
    Helemaal mee eens. en je mag alleen in transferperiodes een speler van Jong PSV naar PSV 1 zetten of van PSV 1 naar Jong PSV (zelfdde voor ajax az en utrecht)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89667
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:44
    Dat dus.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:54
    Zijn die regels er niet???
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:29
    Er zijn wel wat regels, maar uiteindelijk kunnen ze gewoon opstellen wie ze willen.
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:48
    Als de door jou verzonnen regels gisteren hadden gegolden, had Jong Ajax met precies dezelfde elf spelers gespeeld.
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:46
    Volgens deze beredenering was gisteravond dus geen sprake van competitievervalsing. Niemand was bij Jong Ajax namelijk ouder dan 22 en niemand had drie wedstrijden in het eerste op zijn naam staan..

    En zo is het al bijna het gehele seizoen. Wat is dan precies het probleem?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:49
    Cassierra heeft al 16 wedstrijden in het eerste gespeeld.
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:55
    Maar liefst 333 minuten en dat was allemaal vorig seizoen. Om daar zo'n ophef van te maken en dit soort uitspraken te doen vind ik ietwat zielig.

    Dit waren namelijk absoluut geen "reserves van het eerste en verdwaalde talenten".
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:31
    Zegt ie niet.
    hij heeft het over degradatie en verdelingen van geld.


    De Jong clubs gebruikt hij om te zeggen dat PSV Ajax AZ en Utrecht gewoon veel rijker zijn en 'gemaakt worden' dan pak m beet Telstar
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:11
    Laten ze eerst maar eens dat kunstgras verbieden op het hoogste niveau, dat is pas competitievervalsing.
    Zonder de beloftenteams is de JL ook al gelijk een stuk minder aantrekkelijk om naar te kijken.
    Daarnaast zijn de kijkcijfers ook omhoog gegaan vanwege de ‘Jong’ elftallen, dus dat betekent meer centjes voor die kleine cluppies die sowieso altijd lopen te miepen over dat TV-geld.
    Er spelen nu 4 ‘Jong’ elftallen in de JL en als er dan ook nog 1 of 2 moeten degraderen dan vraag ik me af hoe ze dat willen doen. In de tweede divisie wil en kan namelijk bijna niemand promoveren omdat ze dat financieel niet aankunnen.
    Maar er spelen overigens ook maar weinig jongens uit het eerste elftal een keer mee met de beloften, daar zijn ook gewoon duidelijke regels voor bedacht.
    Het feit dat Jong Ajax en Jong PSV bovenin meedraaien zegt opzich ook wel genoeg over het niveau van de JL.
    Het maakt de competitie alleen maar beter en leuker om naar te kijken.
    Maar laten ze eerst maar dat kunstgras verbieden, want als er ook maar iets competitievervalsing is dan is het dat wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:47
    Dat vind jij omdat je fan bent van een eredivisie club. Trouwe supporters bij Jupiler league ploegen ( ook al zijn het er minder) vinden het zeker niet onaantrekkelijk, en zelfs nog charme hebben dat iedereen van iedereen kan winnen.
    Jong ploegen prima maar dan wel vaste selecties...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:10
    En dat kan nu niet meer of wat?

    In principe zijn het ook gewoon vaste selecties. Noem maar eens een aantal spelers op die met zowel Jong Ajax als met Ajax 1 hebben meegedaan?
    Als ze zelf van Jong Ajax winnen en Jong Ajax van een concurrent weet te winnen, dan hoor je ze niet klagen.
    Maar zodra ze zelf punten verspelen tegen de beloftes dan is het ineens competitievervalsing.

    In de selectie van Jong Ajax zitten momenteel maar 4 spelers die ook bij de selectie van Ajax 1 zitten.
    Dat zijn Alblas, Eiting, Johnsen en Cassiera. Van die 4 spelers heeft alleen Johnsen minuten gemaakt bij Ajax 1, dat waren maar liefst (niet schrikken) 5 minuten!!!
    Dus het is gewoon een hoop gelul en excuses verzinnen voor het minder presteren dan een beloftenelftal.
    Al hadden er wekelijk 5 jongens uit Ajax 1 meegedaan dan had ik het wel kunnen begrijpen, maar dat is niet het geval.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 17:00
    Ik val je niet aan ik geef alleen mijn mening, en ja ik weet dat er miljoenen aankopen inzitten en die spelen eigenlijk alleen in jong. Totaal geen probleem mee! Maar kijk fortuna wint van een jong jong Ajax, je kunt niet zeggen dat die selectie toen de echte jong selectie was. Waren vele mee op trainingskamp. Dat is natuurlijk geluk voor fortuna maar frustrerend voor de andere teams!
    Dat is wat ik bedoel te zeggen met vaste selecties. En ja er zal vast een oplossing te bedenken zijn voor geblesseerde die terug moeten komen. Lijkt mij dat je op een of andere manier een regeling daarvoor kan maken.
    Maar dat is iets voor de slimme heren bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 17:11
    Ik voel me ook niet aangevallen hoor haha.

    Die miljoenen aankopen heb je in de ED ook.
    Ajax kan gewoon veel meer uitgeven dan de rest.

    Dat was ook gewoon de schuld van de KNVB.
    Waarom begint de JL een week eerder dan de ED?
    Ze weten dat er 4 beloftes in zitten en dat je kans hebt dat hun eerste elftal op trainingskamp gaat met een aantal jongens uit de jong selectie.
    Denk je dat ze bij Jong Ajax hier niet van baalde?
    Die nemen de JL gewoon serieus en willen kampioen worden, als je dan tegen de concurrent moet spelen terwijl je halve elftal afwezig is dan is dat klote.
    Dit was overigens ook maar 1 wedstrijd het geval en als ik me niet vergis deed Jong Ajax het helemaal niet slecht tegen Sittard.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 21:17
    Dat zeg ik, de KNVB zou veel anders moeten doen in de juup.

    En jij zei niks over die miljoenen spelers van jullie maar ik weet dat andere er altijd over klagen. Maar dat is onzin dat is de markt. Een NEC heeft ook veel duurdere spelers dan een Telstar daar hoor ke niemand over klagen. Maar zo is het nu eenmaal met de jong teams ook dus dat moeten ze accepteren dan.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1632
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:15
    Zou het niet mogelijk zijn om het aantal Jong ploegen te beperken? Nu zijn er 4, maar je kunt zeggen dat er uit de lagere divisie de beste Jong ploeg promoveert en de slechtste degradeert....
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:33
    Nee dat kan niet Myrthe.
    In de tweede divisie heb je bijvoorbeeld maar 1 ‘Jong’ ploeg, moet die dan promoveren of degraderen.
    Daarnaast is het ook wel gek dat je bijvoorbeel 10e kan worden in de competitie, maar alsnog kan degraderen.
    In de JL kunnen ze het aantal wel beperken, dan moeten ze de regel invoeren dat een beloftenelftal niet naar de JL kan promoveren als er al 4 beloftes in zitten. Maar het wordt wel steeds ingewikkelder op deze manier.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +289
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:37
    Vroeger was het 2 om 2 en nummer 3 laatste ere tegen nummer 3 eerste divisie voor een Prom-degradatie wedstrijd dat zou weer mooi zijn.Verder uiteraard de Jong teams eruit.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:42
    Dat is juist belachelijk. Dan is de Hele Jupiler League geen zak meer aan aangezien 15 clubs na de winter al zijn uitgespeeld (geen degradatieoptie)



    Je keuze moet nooit zijn het vermoorden van je tweede competitie.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +289
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:52
    Deze competitie is al geen zak aan. Vreselijke competitie waar je maar nauwelijks uit komt behalve de club met de grootste begroting das al jaren zo. Uitslagen die totaal niet deugen.Degraderen moet mogen, maar er is geen enkele amateurclub die enige ambitie heeft na promotie...
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:56
    Mag jij vinden. Ik vind het altijd leuk om naar de Juup te kijken en dat komt ook veel door de aanvallende intenties bij clubs die er zin in hebben e nde motivatie hebben om de playoffs te halen.

    En grootste begroting ? Jij wilt zeggen dat Volendam of Dordrecht enorm rijke clubs zijn? Excelsior?

    Uitslagen die niet deugen omdat de competitie niet te voorspellen is. als je kijkt weet je nooit wat er kan gebeuren behalve met ongeveer 4 clubs per seizoen. Is toch prachtig?

    Degraderen moet verplicht worden evenals promotie, maar de amateurclubs mogen dan wel geholpen worden om een gevalletje faillissement Achilles te vooorkomen
    Vind ik leuk
    Aihlre +219
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:42
    Heeft gelijk
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:43
    Grappig die de Waard! Niks vertellen dat er dan ook 3 clubs uit de JL moeten kunnen degraderen! Grapjas hou dan je mond dicht!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:46
    ' Hup, elk jaar de drie onderste ploegen eruit en drie nieuwe erin. Voor de eerste divisie net zo. Daar moet je ook uit kunnen donderen. '
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    zaterdag 10 februari 2018 om 21:29
    Dat vind ik dan ook maar meneertje de waard zegt hier niks over, hij praat alleen in zijn eigen straatje! Deze mensen heb je dus niks aan!!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 21:51
    Ik bewijs je net dat hij dat wel zei en dan is dit je reactie...
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    zaterdag 10 februari 2018 om 22:09
    Mits daar geld tegenover staat zegt hij daarbij! Wie gaat dat betalen!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 22:10]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 22:11
    Vind ik niet eens zo raar
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    zaterdag 10 februari 2018 om 22:12
    Dat vind ik ook niet raar maar blijft nog de vraag wie wil dat betalen! Het is makkelijk om zo iets te roepen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 22:13
    Goed punt
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    zaterdag 10 februari 2018 om 22:17
    Hij roept dingen die waarschijnlijk financieel niet haalbaar zijn dan vind ik het te makkelijk om zomaar iets te roepen. Kom dan met een goed plan!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 22:17
    eens
    Vind ik leuk
    MeepMeep +143
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:44
    'Ik zie reserves van eerste en verdwaalde talenten'

    Mooi toch? heft mekaar lekker op, denk dat Ajax nog een club zoekt tussen Ajax1 en jong Ajax, niks voor jou?
    Vind ik leuk
    stollie38 +18104
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:56
    Tja De Waard als de Jupiler League clubs niet boven hun stand leefde, dan had je nog clubs als AGOVV en Haarlem. Als je gewonnen had dan hoorde je hem niet. Terwijl je trainer genoot van Orejuela en Cassiera.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:28
    Eredivisie clubs leven of leefde ook boven in stand.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21556
    zaterdag 10 februari 2018 om 13:58
    Eens en playoffs afschaffen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:02
    Opstelling Jong Ajax: Alblas, Orejuela, Doekhi (45. Matusiwa), Bergsma, Lartey-Sanniez, Eiting, Bijleveld (90. Sierhuis), D. de Wit, Flemming, Cassierra, Johnsen..

    Volgens mij zijn die toch echt jong.
    Vind ik leuk
    Stickyajax +149
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:03
    Heeft die een goed punte mee.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:17
    Wat een verademing die man van Telstar... iemand die nadenkt in het voetbal zou het dan ooit nog goed komen in dit land?
    Natuurlijk moet niet de nr6 promoveren maar de nr 1, 2 en ev. 3.
    Graafschap en NAC... voegen minder toe dan VVV en het Cambuur van vorig seizoen was ook een pluspunt geweest.
    Je wilt de besten omhoog laten gaan, laat dan 4 tm 6 meedoen met de nacompetitie.
    Verschil tussen arm en rijk daar zou rijk ook iets mee moeten doen.
    Beter geld verdelen maakt meer mensen gelukkig en de competitie sterker.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:31
    Hier ben ik het dan niet mee eens. tuurlijk dat nummer 16 sparta NEC ooit uitschakelde was van de zotten, maar dat zei genoeg over NEC, als sparta won van dordt hadden ze het gewoon verdiend.

    Ik ben voor een directe promovendus

    nr 2 tegen nr 17
    verliezer stroomt door naar nacompetitie 2 (winnaar promoveert)

    die competitie bestaat uit
    kwartfinales

    Eredivisieclub 16 - Verliezer A/JL 6
    JL 3 - JL 4/5

    of wat we nu hebben


    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:07
    Is goed dat je Juup nr.6 ook een kans geeft.
    Maar vorig seizoen was Cambuur virtueel 2e en de nr.6 had 15 punten minder... NAC promoveerde en Cambuur niet.
    Als je dan in de ED komt en 15 punten minder had dan is overleven erg lastig, denk aan NAC en Graafschap. Das niet goed voor de ED en slecht voor die clubs.
    Doordat Cambuur niet promoveerde werd de club leeggeroofd... 14 spelers spelen nu ergens anders en vooral in de ED waar ze allen smaakmaaker zijn. Als je dus net promotie misloopt ben je geruineerd als nr.2
    Je zag dat Cambuur met dat elftal gewoon Ajax uit de beker wipte en Utrecht en bijna op penalties AZ... en toch zegt de Knvb regel dan JIJ BENT niet goed genoeg... das even sneu dan.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:11
    Klopt, maar dat is gewoon het lot van de gefaalde nummer 2. Eindhoven herkent het ook nog. 80 punten. Kampioen her jaar ervoor hahd ' slechts ' 79.

    Ik heb het te doen met cambuur ik gunde ze de promotie heel erg. Alleen helaas het ging last minute mis tegen MVV en dan is het gewoon voorbij. Misschien dit jaar weer.

    NAC bewijst als nr 6 dat ze gewoon mee kunnen met het niveau van de ED (wegens oa huurlingen ja maar dat hoort bij beleid)


    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:28
    Timmio, als je 2 punts minder hebt dan VVV dan had je dus nu ook hoog in de ED gestaan, de nrs 6 NAC die worstelen onderin. Die hebben veel kosten gemaakt om dure spelers te halen die ze na degradatie weer kwijt moeten voor minder.
    Dan moet de KNVB de nr 2 laten promoveren of zoals Verbeek zegt, laat 4 clubs promoveren en ga in de ED met 22 clubs spelen dan heb jij als PSV-man dus 8 wedstrijden meer te genieten van PSV.
    Dan komen clubs als NEC, Cambuur, Graafschap en Fortuna erbij. Hoogma wil naar 16 toe en die domme man denkt dat het dan beter wordt.... nee, want minder clubs is minder kans voor talent om door te breken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:32
    Ik vind 18 clubs genoeg. 16 veels te weinig en mocht er verandering komen dan graag 20! 20 is gewoon prima. Ook leuk competitievergroten. NEC Cambuur Fortuna mogen dit jaar van me promoveren en mocht de comp eens worden uitgebreid dan is het de vraag hoe het gaat met de degradatieregeling dus volgend jaar gebeur thet nog niet.

    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:11
    Timmio, voetballers gaan liever een wedstrijd spelen dan elke dag trainen toch? Hoe meer hoe beter en hoe meer je leert. Die winterstop heeft helemaal geen zin meer, het was 15 december 8 graden.
    Als je 6 wedstrijden meer speelt krijg je 20% meer waar voor je geld en het kost clubs niks extra, want de spelers hebben ze al.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:14
    "mocht er verandering komen dan graag 20!"

    Ik ben ook volledig tegen de ED van 16 clubs

    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:31
    Dan zie jij als kampioen nog maar 30 wedstrijden, das vier stille weekends erbij.
    Hoe praten ze dat kromme nou recht dan?
    En willen ze dan die play-off houden?
    Ik lees steeds dat geen supporter daar zin in heeft, verlies je de eerste dan ben je al weg.
    Een of andere malloot bedenkt dat en alle schaapjes volgen.
    En wij kunnen argumenten aandragen en geen mens volgt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    renemar +561
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:34
    Moeten de rijke clubs andere clubs financieel helpen die normaliter voor paar duizend bezoekers spelen? Die moeten hun eigen broek maar ophouden. Anders terug naar de amateurs. Klaar. Zo wordt het kaf van het koren gescheiden.
    Vind ik leuk
    renemar +561
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:31
    Wat is "Jong"? Lijkt mij dat je letterlijk jonge spelers moet lezen. En of die ook al in het eerste hebben gespeeld is daarbij niet relevant.
    De Ligt speelt bij het eerste maar is ook pas18. Zou dus ook bij Jong kunnen spelen. Of denkt die meneer dat Jong AJAX geen spelers mag opstellen die al eens bij het eerste hebben meegedaan? Is onzin natuurlijk. Is niks anders dan afgunst.
    Dat is n.b. de filosofie, spelers zo snel mogelijk naar het eerste brengen. Dan is het niet vreemd dat die jonge spelers een terugslag krijgen. Mogen die jongens van die meneer dan nergens meevoetballen?
    Die meneer moet naar zijn eigen clubje kijken.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13197
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:40
    Er zijn gewoon duidelijke regels voor de “Jong” teams.

    er mogen maximaal twee spelers van het eerste elftal tegelijkertijd deelnemen in een wedstrijd van de beloften;

    dit betekent voor spelers ouder dan 23 jaar dat ze maximaal óf tien keer in de basisopstelling van het eerste elftal mogen staan óf tien keer 45 minuten in een wedstrijd mogen meespelen. Daarna mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam;

    voor spelers onder de 23 jaar geldt dat ze niet meer voor het beloftenteam speelgerechtigd zijn als ze 15 wedstrijden of meer voor het eerste team zijn uitgekomen;

    er mogen twee dispensatiespelers in het beloftenteam meespelen. Dit zijn spelers die vóór 1 januari 1995 zijn geboren of spelers die bij het eerste elftal hebben gespeeld maar niet als basis speler en minder dan 45 minuten voorafgaand aan de beloftewedstrijd.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:56
    Dat is alleen bullshit.vorig jaar stond tegen Fortuna, Tete,Riedewald,de Ligt (speelde toen in Oranje ),die gehuurde pipi die daarna naar AZ vertrok,en nog iemand in jong Ajax.
    Dat zijn er volgens mij 5 uit Ajax 1 aangezien die de week erna ook gewoon oo wedstrijdformulier bij Ajax 1 stonden. Ajax en ook de andere jong teams kunnen zo blijven doen omdat de KNVB het biet interesseert hoe het werkt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zaterdag 10 februari 2018 om 14:52
    Helemaal eens met de waard.dat playoffs aan het einde van het seizoen gewoon schrappen. Laatste 3 degraderen en eerste 3 uit JL promoveren.clubs die in de JL periode pakken kunnen zoals mijn club rest van het seizoen bagger spelen en dan nog promoveren.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21983
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:12
    Goed idee !
    Nog beter, hef de hele competitie op en laat gewoon een vaste 18 clubs elk jaar in de eredivisie spelen

    als jej de juup dood wilt hebben kan je m net zo goed kwijt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:22
    Dat is prima alle clubs die betaald voetbal spelen in een pot.18 of 20 eruit vissen en die vaste eredivisie laten spelen.mocht jou club er dan buiten vallen dan helaas.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 15:33
    Hij heeft 100% gelijk. 3 ploegen degraderen uit de E Divisie.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    zaterdag 10 februari 2018 om 16:31
    Het is complete competitie vervalsing zoals Dhr.Johan Dersken zal zeggen.
    Helaas speelt dit nu al lang en de vraag is of ze dat inderdaad weer terug gaan veranderen.

    Geld die clubs als Ajax betalen voor deze competitie is tot nu toe een grote reden om het nog niet te doen.

    Waarom het inderdaad competite vervalsing is:
    1: Om wat die man zegt idd , de ene keer speel je tegen een jong elftal en de andere week "meerendeel" tegen de reserves van Ajax inplaats van jong Ajax.
    2: Omdat ploegen als bijvoorbeeld Jong Ajax niet kunnen degraderen of promoveren.

    *Heb niks tegen Ajax en gebruikte het alleen als voorbeeld.


    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 18:22
    Als je geen eens gras kunt betalen zoals Telstar heb je niets in het betaald voetbal te zoeken. Best bezochte wedstrijd van Telstar is als jong Ajax langskomt. Duh!
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    zaterdag 10 februari 2018 om 20:44
    Huilen bak is het!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 21:15
    Er zouden bij de jong....elftallen geen spelers mee mogen /kunnen doen die bij het eerste TEAM spelen want dat riekt een beetje naar vervalsing toch
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 06:23
    Bij jong Ajax spelen vrijwel alleen talenten en zo nu en dan een speler uit de eerste selectie die een tijdje niet gespeeld heeft. Het zijn jonge ventjes die gewoon beter kunnen voetballen dan al die kerels bij de andere teams.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3914
    zondag 11 februari 2018 om 22:54
    Goedzo! Alle J.L.clubs m.u.v. de b teams moetem officieel protest aangeven bij de knvb maffia. Zodat volgend seizoen alle b teams weg zijn en bij de b competies..ja die zijn er knvb!...komen. Wordt eens wakker klote knvb!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws