De Ligt zapt weg na 'discutabele' goal PSV: Toen was ik er wel klaar mee

    De Ligt zapt weg na 'discutabele' goal PSV: "Toen was ik er wel klaar mee"

    zondag 11 februari 2018 om 16:52

    Ajax-verdediger Matthijs de Ligt heeft het zaterdagavond 45 minuten volgehouden bij het competitieduel tussen PSV en Sparta. Na de 1-1 was hij er naar eigen zeggen 'wel klaar mee'.

    PSV was uiteindelijk met 1-2 te sterk voor Sparta, waardoor het gat tussen de koploper en Ajax nog steeds zeven punten is. "Ik heb de eerste helft gekeken, maar toen kwam de 1-1. Ik was het op zijn zachtst gezegd niet eens met de arbitrage", vertelt De Ligt aan Voetbal Inside. "Toen was ik er wel klaar mee, moet ik eerlijk zeggen."

    Ajax was een dag later met 2-1 te sterk voor FC Twente. Het was de vierde overwinning in vijf Eredivisie-duels onder trainer Erik ten Hag. Ziet De Ligt de hand van Ten Hag al? "Als we met 5-0 winnen zeggen mensen: het is de hand van Ten Hag. Als we met 2-1 winnen, dan weer niet. In vergelijking met Marcel Keizer zijn er kleine dingetjes die anders zijn, maar er zit niet superveel verschil in tot nu toe. We zijn vijf weken onderweg, de grote lijnen komen nog."

    Plaats een reactie

    zondag 11 februari 2018 om 16:54
    Wat een stuk zo netjes in pak. Een terechte #MOT. Kost wat en dan heb je wat.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    Lurton +2190
    zondag 11 februari 2018 om 17:04
    Wat een heerlijke foto! Lekker nonchalant stropdasje. Goed man. Lekker bezig pik! #MOT
    Vind ik leuk
    Farmer +12205
    zondag 11 februari 2018 om 18:25
    Als je jou in een maatpak van een paar hónderd euri steken, zeggen mensen ook dat je dr toppie uitziet hoor :)
    Vind ik leuk
    Koeroe +12636
    zondag 11 februari 2018 om 17:07
    Vraag me af of Matthijs de herhaling van de pingel tegen Twente al gezien heeft
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 17:16
    Ik wel en er was contact.
    Vind ik leuk
    Tsja +263
    zondag 11 februari 2018 om 17:18
    Tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk voetbal is een contact sport sukkel
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    tim1234 +475
    zondag 11 februari 2018 om 17:37
    Zonder contracten hebben de clubs ook inderdaad geen spelers om op te stellen!
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 17:53
    En wanneer is het dan wel een pingel?
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5546
    zondag 11 februari 2018 om 20:01
    Wanneer het in de 16 is. Niet daar buiten
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    zondag 11 februari 2018 om 17:45
    Het contact was minimaal en bovendien buiten de 16 meter.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 17:53
    Er buiten is twijfelachtig. Daar gaat het dus om. Over wel of geen contact zijn we het dus wel eens.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 17:18
    Of de herhaling van de penal die Sparta misschien wel had moeten hebben?? Of de penal die PSV kreeg tegen Heracles thuis; een schouderduw meter buiten de 16, resultaat;penalty en een rode kaart....

    Oftewel, ga je echt serieus nu roepen dat Ajax meer geluk heeft met de arbitrage dit seizoen?? Of ben je een beetje verdrietig na de wedstrijd in Arnhem van vanmiddag? Want daar viel niet veel van te zeggen hoor, van die rode kaarten!!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12636
    zondag 11 februari 2018 om 17:32
    Waarom gaat het nu over mij? De Ligt moet gewoon niet zo janken. Soms zit de arbitrage mee, soms tegen
    Vind ik leuk
    stollie38 +18108
    zondag 11 februari 2018 om 17:19
    Beter je naam in Boehoe veranderen.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    zondag 11 februari 2018 om 16:55
    Gelukkig is hij eerlijk en heeft hij het ook over de discutabele beslissingen die Ajax keer op keer in het zadel helpen...
    Vind ik leuk
    Mo +11669
    zondag 11 februari 2018 om 17:01
    Tuurlijk. ‘Keer op keer’
    Ik moet toegeven dat deze penalty niet gegeven had mogen worden maar het is toch echt PSV dat dit seizoen het geluk meerdere keren aan de zijde heeft gehad.
    Bovendien stond het vanmiddag voor hetzelfde geld na een kwartier al 4-0.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    zondag 11 februari 2018 om 17:09
    PSV scoort vaak net voor het einde.. dus ja, in dat geval geluk.
    AJAX krijgt bijna wekelijks cadeautjes van de arbitrage, is wel wat anders.
    Vind ik leuk
    Florian87 +10948
    zondag 11 februari 2018 om 17:12
    Geef eens heel wat cadeautjes die Ajax dit seizoen heeft gekregen? Aangezien jij zegt dat het wekelijks gebeurt, kan je er vast een stuk of 15 opnoemen?
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    zondag 11 februari 2018 om 17:19
    Kan ik inderdaad.
    Vind ik leuk
    Mo +11669
    zondag 11 februari 2018 om 17:17
    Haha jongen toch. Doe toch niet zo zielig
    Vind ik leuk
    EdwinG +270
    zondag 11 februari 2018 om 17:21
    Hoezo geluk? PSV heeft in de laatste minuten van een wedstrijd enkele keren gescoord en daardoor wedstrijden gewonnen. Maar daar kwam geen scheidsrechter aan te pas. PSV speelde gewoon tot het laatste fluitsignaal alles of niks en in zulke situaties scoren met de druk er vol op is gewoon een kwaliteit. Volgens mij heeft PSV dit seizoen weinig of geen situaties gehad waarbij ze de sxheidsrechter zo mee hadden dat wedstrijden werden beslist in het voordeel van PSV.
    Vind ik leuk
    Mo +11669
    zondag 11 februari 2018 om 17:23
    Met geluk heb ik het natuurlijk niet perse over de scheidsrechter. PEC uit vind ik het beste voorbeeld, PEC had er 3/4 moeten maken en uiteindelijk staat er 0-1 op het bord, het zit hem in de kleine dingentjes
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 11 februari 2018 om 16:56
    Snap wel dat De Ligt het een overtreding vond.

    Als Ajax een penalty voor minder krijgt, dan had PSV ook een vrije trap tegen moeten krijgen daar...
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 16:56
    als ze maar niet met kussentjes gaan gooien.....
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    zondag 11 februari 2018 om 17:11
    Hij Stratum het is bijna feest 100.000
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 17:18
    Kom maar op met die 100.000 dan zijn we van hem af.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    zondag 11 februari 2018 om 17:20
    Nou nou zeg niet zo hard zijn tegen Stratum .
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 18:02
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 17:52
    Wordt eigenlijk tijd dat VP een artikel maakt bij zo’n mijlpaal en dan statistieken publiceert over wie hem hoeveel duimpjes geeft.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 17:58
    haha een topic over zo n grootheid als ik is eigenlijk wel logisch inderdaad.....

    en als je het toch perse wilt weten : de meeste duimpjes komen van blufke.......
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 18:02
    Gaat niet zo zeer voor mij om het weten als wel credits geven aan diegenen die het toekomt. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 18:04
    doe dan maar aan "anoniem"
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 18:06
    Ik heb dezelfde lijstaanvoerder.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    zondag 11 februari 2018 om 17:46
    Word geaccepteerd door heel Nederland het is een mijlpaal.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    zondag 11 februari 2018 om 19:02
    jaja, VP kan ook 6 cijfers noteren. Proficiat met de 100.000!
    Vind ik leuk
    Always PSV +11687
    maandag 12 februari 2018 om 01:20
    Als je 100.000 likes hebt blijf je gewoon jezelf en heb je geen tig accounts nodig, waarvoor hulde. Stratum heeft humor, ik mag dat wel!
    Vind ik leuk
    buddha +8872
    zondag 11 februari 2018 om 16:56
    gelukkig was zijn eigen team vandaag fantastisch.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 16:58
    Ligt zeker niet aan jou jungske
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 16:58
    Nu was juist de hand van Ten Hag te zien.

    Controle controle controle. En toch zoveel kansen weggeven.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    zondag 11 februari 2018 om 17:37
    Een aanvaller en een aanvallende middenvelder eruit voor 2 verdedigers.
    Als Cocu dat doet dan is het een lafbek toch?
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 17:39
    Begrijp je me verkeerd of vraag je naar de bekende weg?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    zondag 11 februari 2018 om 17:55
    Meer een vraag om bevestiging of ik je goed begrepen heb.
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 18:01
    Je hebt me goed begrepen hoor. ;)
    Vind ik leuk
    Max Delius +2747
    zondag 11 februari 2018 om 16:59
    Ik zapte weg bij de 2-1 van Ajax. Ik was het op zijn zachtst gezegd niet eens met de wederom volstrekt onterecht gegeven penalty door de arbitrage. Toen was ik er wel klaar mee, moet ik eerlijk zeggen.
    Vind ik leuk
    FACT +2353
    zondag 11 februari 2018 om 16:59
    Als...............
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 16:59
    Tsja, Uiteindelijk wegen de beslissingen gedurende het seizoen, en dat geldt voor elke club in de Eredivisie, niet te veel naar rechts en niet te veel naar links door. Precies in evenwicht.
    Ik zelf steek nooit de schuld bij de scheids. Ik vind dat altijd zo onzinnig. Soms heb je hem mee en soms tegen. Scheids zijn is moeilijk genoeg. Ga er maar aan staan.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 16:59
    Ach ja Matthijs. Gelukkig krijgen jullie nu niet een discutabele penal ofzo!
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    zondag 11 februari 2018 om 17:00
    Heej!! Gaat deze site weer een alibi zoeken nav onterechte penalty?! Sjongejonge
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 17:03
    Wordt een groote.
    Vind ik leuk
    MokumXXX +716
    zondag 11 februari 2018 om 17:06
    Het voetbal onder EtH bekoord mij (nog)niet, zie niet veel verschil tussen het spel van MK en EtH!

    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 17:09
    De Ligt is meer waard dan de volledige PSV selectie.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4457
    zondag 11 februari 2018 om 17:12
    Blijf eens Vd spuit af zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    zondag 11 februari 2018 om 19:33
    De volledige PSV selectie staat hoger dan de Ligt..
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4457
    zondag 11 februari 2018 om 17:11
    Al dat gehuil tegenwoordig over dat zogenaamde slechte voetbal van PSV en onrecht ... CALIMERO-GEDRAG
    Vind ik leuk
    Reddevil +241
    zondag 11 februari 2018 om 17:12
    Jankerd!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6214
    zondag 11 februari 2018 om 17:15
    speelde vandaag weer een zeer goede wedstrijd, kreeg zeer onterecht een gele kaart

    heb gisteren trouwens het zelfde gedaan na de 1ste helft. toen geloofde ik het ook wel weer.
    Vind ik leuk
    Tsja +263
    zondag 11 februari 2018 om 17:17
    Zou hij wel zijn blijven kijken na de nep penalty van Ajax
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 17:28
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    Psvtwin +39
    zondag 11 februari 2018 om 17:31
    Schaam je niksnut half Nederland zapte weg na die pingel
    Vind ik leuk
    pos +8756
    zondag 11 februari 2018 om 17:33
    Goeie voetballer. Praten gaat hem niet zo goed af. Beetje het manco van extreem veel Ajacieden.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1957
    zondag 11 februari 2018 om 17:48
    Spreken (meestal) met hun voeten.
    Vind ik leuk
    pos +8756
    zondag 11 februari 2018 om 17:55
    Ook niet echt he. Bij verlies weten ze door die mediatraining van gekkigheid niet wat ze moeten zeggen. Dat onderdeel zit duidelijk niet in de training.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1957
    zondag 11 februari 2018 om 17:58
    Gelijke spel van AZ maakt je zo zuur?
    Vind ik leuk
    pos +8756
    zondag 11 februari 2018 om 18:54
    Wat heeft dat er nu mee te maken ? Ik kom al zo lang bij AZ en heb AZ al zo vaak zien falen dat dat me niet zoveel meer uitmaakt. Ik vind het gewoon heel vreemd dat zo'n jongen weer standaard aangeeft dat PSV bevoordeeld is terwijl je hem over vanmiddag weer niet zal horen. Relativeren en in de spiegel kijken is niet makkelijk voor velen. Juist dat is vaak zuur.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1957
    zondag 11 februari 2018 om 19:01
    Vrijwel iedere speler ziet zijn eigen elftal door een roze bril, en de andere club is de vijand.
    Zo werkt het, helaas.
    Objectiviteit is daar ver te zoeken.
    Wat AZ betreft, je zet je vaak af tegen Ajax, als ik je commentaren lees.
    Vind ik leuk
    pos +8756
    zondag 11 februari 2018 om 19:16
    Afzetten tegen Ajax is niet te voorkomen hier. Het valt ook op omdat sommigen niet verder kijken dan deze topics. Er zijn verder ook genoeg mensen hier die niet zo uit de hoogte reageren als velen wel doen. Daar mag ik graag tegenaan trappen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4399
    zondag 11 februari 2018 om 17:37
    nee de penalty bij ajax was geen cadeau
    man man man wat was het slecht bij ajax, ten als psv trouwens.

    het voetbal in de eredivisie is niet meer om aan te gluren alleen ajax blijft maar klagen over het geluk van psv terwijl ze zelf een betere selectie hebben meer geld en toch 7 punten achter staan. Dat is pas slecht
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5723
    zondag 11 februari 2018 om 17:41
    En zelf winnen dmv een onterechte strafschop en gespaard worden ipv 2 x geel krijgen .
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1957
    zondag 11 februari 2018 om 17:49
    Gecondoleerd met de nederlaag.
    Dat wordt degradatie.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5723
    zondag 11 februari 2018 om 17:50
    Dank je, hier valt inderdaad niet tegen te voetballen.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1957
    zondag 11 februari 2018 om 17:55
    6 - 2 - 2 is ook wel erg verdedigend, hoewel die lange lellen naar voren toch gevaar stichtten.
    Vind ik leuk
    FACT +2353
    zondag 11 februari 2018 om 17:46
    Matthijs, hoe discurtabel was jullie penalty?!

    Hou toch op man, jankie!
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 18:03
    heeft hij ook weggesapt bij Ajax Twente, want daar ging de scheids veel zelfs heel veel in de fout. de ligt zou minimaal 2 x geel moeten hebben, Onane wordt beschermd bij een handsbal buiten de 16 en over de pingel hoeven we het helemaal niet te hebben. Als je als dat Grote Ajax zijnde op deze manier thuis moet winnen va het zwaar gehavende Twente dan kan je beter niet over discutabele beslissingen bij de concurrent spreken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9378
    zondag 11 februari 2018 om 18:12
    Denk dat hij eerst maar eens een videootje van Veltman moet bekijken. Kan hij zien dat hij weer eens kinderlijk eenvoudig aan de kant gezet word.
    Blijft een hopeloze voetballer.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5779
    zondag 11 februari 2018 om 18:33
    Wat een kneus
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +895
    zondag 11 februari 2018 om 18:35
    Geef dit soort onzin aub geen podium een psv'er pakt de bal normaal af en een ajaxcied gaat janken en wegzappen! Teeering ik kijk ajax om me kapot te lachen hoe opvallend de scheidsrechters ze helpen
    Vind ik leuk
    Mario1984 +549
    zondag 11 februari 2018 om 19:49
    De scheids floot vandaag ook niet tegen Ajax. Vooral dat discutabel moment met de handsbal van onana en het moment van de penalty. Maar ja, zo heb je de scheids mee en de volgende wedstrijd misschien wel de scheids tegen.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1769
    zondag 11 februari 2018 om 19:54
    Kan me wel voorstellen dat de Ajax-spelers er moedeloos van worden dat PSV iedere keer weer die 3 punten pakken zonder mooi voetbal, en in de meeste gevallen is het ook niet eens verdiend.
    Maar daar maalt geen enkele PSV-speler of fan om, het gaat om het resultaat.
    Vanmiddag maakte ikzelf eens mee hoe het is om onverdiend te winnen, ja de eerste 20 minuten waren prima maar Ajax verdiende op basis van zo'n zwakke en stroperige tweede helft niet meer dan een punt.

    Thuis tegen AZ, thuis tegen FC Twente, uit tegen PEC Zwolle, uit tegen Heracles Almelo, thuis tegen Excelsior en uit tegen Sparta.
    Allemaal wedstrijden waarin PSV exact zo won tegen de verhouding in min of meer, ook nog vaak in blessuretijd maar wel iedere keer 3 punten.
    En zo word je uiteindelijk kampioen!
    Feyenoord heeft na vanmiddag een nieuwe doelstelling, PSV in de aankomende topper Feyenoord - PSV laten winnen zodat de titel absoluut niet naar Ajax toegaat.
    3 dagen later staat de halve finale van de KNVB Beker tussen Feyenoord en Willem II op het programma, die gaan echt geen volle bak spelen tegen PSV.
    Vind ik leuk
    AlbS +286
    zondag 11 februari 2018 om 20:15
    En ik was er klaar mee toe ik in de gaten kreeg dat Ajax weer een handje geholpen werd met een strafschop die geen strafschop was. Snap trouwens niet hoe 52.000 mensen zich nog kunnen druk maken om zo'n potje. Kramer was weer fantastisch. Die maakte het waar.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    zondag 11 februari 2018 om 20:35
    Lulhannes, en dat kadootje wat jullie vandaag kregen van huis scheidsrechter guzubuyuk? Niet uitgepakt zeker? Huilie huilie.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    zondag 11 februari 2018 om 20:40
    Het zat Psv inderdaad mee toen ze de 1-1 maakte , duidelijk verhaal.
    Zelfde geldt vandaag voor de 2-1 van jouw club die nog schandaliger was dan dan de 1-1 van Psv omdat je gratis en voor niks een penalty kreeg.

    Snap sowieso niet waarom hij deze uitsprak heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 20:41
    Zou hij ook niet gekeken hebben naar de valpartij van Zyech?
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 20:53
    En heb je de penaltie van jullie ook nog gezien dan dat was helemaal een lachertje miskleun van de arbitrage toch !!!!
    Vind ik leuk
    Hammie +1176
    zondag 11 februari 2018 om 21:53
    Wat een jankert, vandaag krijgen een pingel cadeau
    Vind ik leuk
    Axim +834
    zondag 11 februari 2018 om 22:42
    lekker dan voor jou , eikel , kijk je toch lekker iets anders!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3874
    zondag 11 februari 2018 om 23:33
    Tja ik zappte ook weg toen ajax een onterechte penalty en zo dus de 3 punten cadeau kreeg. Hoort er bij, alleen wel sneu dat je over PSV praat als je net zelf werkelijk alle geluk van de wereld hebt gehad.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws