Ajax-fans verlaten Arena: Leukste als iedereen in het stadion blijft zitten

Ajax-fans verlaten Arena: "Leukste als iedereen in het stadion blijft zitten"

zondag 11 februari 2018 om 18:48

In de slotfase van Ajax - FC Twente (2-1) viel het op dat veel supporters nog vóór het laatste fluitsignaal de Arena verlieten. Klaas-Jan Huntelaar had dat niet meteen in de gaten, maar zou het graag anders zien.

"Ik was echt met de wedstrijd bezig, dus ik heb niet gezien of er mensen naar huis gingen of niet", reageert Huntelaar tegenover AT5. "Of ik het jammer vind? Er zijn altijd mensen die eerder weggaan, die niet in de file willen staan of wat dan ook. Anderen blijven wel. Wij vinden het het leukste als iedereen gewoon in het stadion blijft zitten, maar iedereen maakt zijn eigen keuzes."

De Ajax-spits, die naar eigen zeggen een lastige middag beleefde tussen alle Twente-verdedigers, hoopt in de komende weken op een misstap van PSV. "Zeker, ik hoop dat PSV nog een paar punten gaat morsen voordat wij naar ze toe moeten (op 15 april, red.). Dan kunnen wij de druk erop zetten. Tot die tijd moeten we eerst onze eigen wedstrijden winnen."

Plaats een reactie

Eendracht +12095
zondag 11 februari 2018 om 18:53
What else is new..
Na de 70e minuut is de sfeer daar vaak nog erger dan bij een uitvaart.
Wel goed dat hij het gewoon uitspreekt.
Vind ik leuk
FSCeara +7260
zondag 11 februari 2018 om 19:02
Krijg je als het publiek broodjes en koffie consumeert ipv bier en worst !
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:01
In Eindhoven staan ze natuurlijk ook wel bekend om hun “fantastische” sfeer............
Vind ik leuk
Eendracht +12095
zondag 11 februari 2018 om 20:02
Wij moeten wel blijven zitten he??
Wordt meestal zo na de 90e minuut nog even gescoord...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:10
Ja voor de sfeer zal het ook weinig uitmaken.
Vind ik leuk
Eendracht +12095
zondag 11 februari 2018 om 20:14
We kijken vlak voor we weggaan snel even naar de stand op teletekst, en de sfeer is weer grandioos...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:07
Valt ook niet mee om de stand te onthouden natuurlijk....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:55
'… viel het op dat veel supporters nog vóór het laatste fluitsignaal de Arena verlieten.'

Viel op? Is daar de gewoonste zaak van de wereld, dus ik denk dat werkelijk niemand er van op keek.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:56
En wat maakt het nou uit? Ja, er zijn supporters die 5 min voor tijd richting de uitgang lopen, dus?
Moeten ze lekker zelf weten toch?
Ze hebben overigens ook niks gemist hoor, het spel was niet om aan te zien en dus kan ik het wel begrijpen dat je het wel best vind die laatste paar minuten.
Zelf blijf ik wel altijd zitten tot aan het eindsignaal, maar als anderen eerder willen vertrekken heb ik daar geen moeite mee, zeker niet als ze op zo’n manier spelen.
De enige die hier een heel groot probleem van maken zijn supporters van andere clubs, maar die vallen zelf door de mand zodra het bij hun eigen club gebeurt. Wij beweren nooit dat fans tot aan het einde blijven, maar voor degene die commentaar hebben en vervolgens hetzelfde zien gebeuren bij hun eigen club is het misschien verstandiger om hun commentaar voor zich te houden.
We zagen de Kuip dit seizoen ook al ruim voor tijd leeg stromen in de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Ajax en Man City, terwijl ze daar toch altijd beweren zulke trouwe fans te zijn die tot het einde hun ploeg blijven steunen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:27
Waar zeg ik dat ik er een probleem mee heb?
Ik zeg alleen dat er werkelijk niemand van op gekeken zal hebben omdat het schering en inslag is in Amsterdam.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:35
Waar zeg ik dat jij daar problemen mee hebt?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:57
Wij vinden het leuk als we ene keer normaal voetbal te zien krijgen.


Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 18:59
Succes 'supporters'!
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 18:59]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:01
Tuurlijk. Als teletext van de tv verdwijnt weten we niet meer wat te doen.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 19:45
waar blijft dat succes dan?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:03
Heb je haar ook weer.
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 19:52
Zegt er één wat!!
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 19:54
Ehhh....jíj zegt 'wat'!
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 20:38
Ja jij bent een successuporter.
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 20:43
Okee, jij je zin!

Supporter is overigens met 2 p's....

;-)
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 20:43
Tja je meent het.
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 20:45
stollie38 +13518 zondag 11 februari 2018 om 20:38

Ja jij bent een successuporter.

(be)kijk maar ff.........
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 20:48
Je bent echt raar dat je het nog gaat kopiëren ook. Teveel aan de poeder gezeten.
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 20:58
Nooit teveel........
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:59
Ja die Amsterdamse supporters zijn liefhebbers, laten hun club in
de steek.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:00
Lekkere zondag. 3 punten in de pocket. Feyenoord eindigt met verlies en 9 man.
Tijd voor een biertje?
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 19:46
wat een domme vraag zeg , sorry hoor maar dat je dat nog moet vragen......
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:09
Open deurtje van ons beiden.
Vind ik leuk
Bergwag +590
zondag 11 februari 2018 om 19:01
Sfeer was kut, wedstrijd was kut, bier was goed. Dus heb me prima vermaakt weer in Amsterdam!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:01
Wat er na 85 minuten daar zat is in Groningen de laatste 5 westrijden bij elkaar nog niet gekomen.
Vind ik leuk
FSCeara +7260
zondag 11 februari 2018 om 19:04
Bij groningen hebben ze ook niet de illusie dat ze kampioen gaan worden.die zijn er wel van bewust dat ze een seizoen zonder prijzen hebben.
Vind ik leuk
Padason +654
zondag 11 februari 2018 om 19:02
Dit heeft niet te maken met je club niet willen steunen. Dit is dat mensen met kleine kinderen naar de wedstrijd gaan en na de wedstrijd niet in de file willen staan en ergens nog wat willen eten. Daarnaast zitter er altijd klootzakker tussen als je bv met de trein mee terug gaat de trein afbreken of op de vuist gaan met klootzakken van andere clubs, komt dan de ME bij die met pepperspray spuit en zit je daar dan met je jochie van 5. Is ook een veiligheid idee, vroeger ging mijn vader samen met mij eerder naar huis omdat ik nog jong was, wanneer blessure tijd aanbrak en spel alleen werdt uitgespeeld. Nu blijf ik zitten en neem ik na der hand nog een biertje en een frikandel special en wacht ik even tot de eerste wave voorbij is van supporters
Vind ik leuk
FSCeara +7260
zondag 11 februari 2018 om 19:05
Ik herken het.helaas is dat de realiteit van tegenwoordig en is niet anders. Iedereen valt over jullie heen omdat jullie altijd kritiek hebben op supporters van andere clubs geheel ten onrechte.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 19:34
"Dit heeft niet te maken met je club niet willen steunen. Dit is dat mensen met kleine kinderen naar de wedstrijd gaan en na de wedstrijd niet in de file willen staan en ergens nog wat willen eten."

hahahahaha zelden ... nee zeg maar gerust nog nooit heb ik zo n lachwekkend excuus gezien
Vind ik leuk
Padason +654
maandag 12 februari 2018 om 13:11
Denk maar dat het een excuus is hoor. Denk je nou echt dat mensen de laatste minuten het stadion uitgaan puur om te laten zien dat ze hun club niet steunen.

Maar goed was is de reden dat het Philips stadion eerder leeg loopt, blijkbaar dus omdat ze hun club niet steunen of komt het door de avond klok?
Vind ik leuk
stratumseind +127803
maandag 12 februari 2018 om 13:17
Nee die moeten met hun kinderen ook ergens gaan eten .........
Vind ik leuk
Teo Smith +19324
zondag 11 februari 2018 om 19:05
Thuis zitten of in de arena. Dan is de keus snel gemaakt haha.
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 19:47
thuis kunnen ze met kussentjes gooien ...tenminste als moeder de vrouw niet thuis is
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:06
Ik ga zelf nooit eerder weg maar ik kan die mensen wel begrijpen.Je betaald voor een seizoenskaart of een kaartje en als je dan dit voorgeschoteld krijgt...

Ze kunnen allemaal prima voetballen dus er komt een stukje wilskracht en mentaliteit bij kijken, het lijkt soms alsof ze niet willen en als je daar dan voor betaald tjsa...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:15
Precies!
Snap ook niet waar iedereen(vooral bij andere clubs) zich zo druk om maakt.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:16
Dat is gewoon om te sarren :p
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:19
Ja weet ik ook wel.
Ben ook gestopt met erop reageren.

Maar er zit qua support natuurlijk wel wat fout bij Ajax.
Echt maar een klein groepje dat wil. De rest laat het afweten

En die bobo's die een seizoenskaart kopen om een paar wedstrijdjes pakken, moeten ze ook weren.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:20]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:22
Ik had vroeger een seizoenskaart maar wegens mijn verhuizing helaas niet meer.

Ik koop nu enkel losse kaarten wanneer ik tijd heb om te gaan :)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:24
Ah oke. Dat moeten er meer doen.
Arena hoort altijd vol te zitten.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:42
Dat zou wel het mooiste zijn inderdaad! Ik mis het wel hoor, om er elke thuiswedstrijd te zitten, maar het leven is meer dan alleen voetbal he ;)
Vind ik leuk
Stranger +3492
zondag 11 februari 2018 om 19:51
Zeker
Carnaval
Whisky
Vrouwen
Bier
Cuba
Zee
Bergen
Vrienden
Feyenoord;-)
Atletiek
Triathlon
Boeken
Films
Uitgaan
Theater
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:52
1 ding past daar niet tussen en dan bedoel ik niet de Whiskey ;-) haha
Vind ik leuk
Stranger +3492
zondag 11 februari 2018 om 20:01
We hadden het toch over zaken buiten het voetbal;-)

Dat heb ik dit jaar nog niet gezien.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:53
Haha snap ik.
Sfeer of geen sfeer, het is wel altijd gezellig.

Een leven buiten voetbal?? ;)
Vind ik leuk
SimonSays +2800
zondag 11 februari 2018 om 19:23
Om ernaar te blijven kijken als supporter, komt ook een stuk wilskracht en mentaliteit bij kijken :p
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:23
Voor wat hoort wat :p
Vind ik leuk
Foebele +44454
zondag 11 februari 2018 om 19:06
Altijd grappig dat fans van andere clubs enerzijds klagen dat er teveel berichten over Ajax gaan maar iedere kans aangrijpen om iets negatiefs te roepen.

In ieder stadion lopen mensen weg, in ieder stadion wordt gefloten, in ieder stadion heb je lege plekken.
Vind ik leuk
2cents +45837
zondag 11 februari 2018 om 19:41
Klopt. Gisteren bij AZ was het bij een 0-0 stand misschien nog wel veel spannender, omdat een goal veel meer in de lucht hing. In verhouding liepen daar nog veel meer mensen weg dan in de Arena vandaag.

Zelf begrijp ik er niets van dat mensen dat doen, maar zie het ook bij concerten gebeuren. Alles om maar niet te lang in de file te staan blijkbaar.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:08
Ten Hag?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:09
Ze gaan niet alleen vroeg weg er komen er ook steeds minder succes supporters
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 19:13
Sja....tis inmiddels ook al weer 4 jaar geleden..........
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 19:54
Ajax fobie deel zoveel.
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 19:55
Ieder z'n gebrek.....
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 19:55]
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 20:37
Vooral als je fan van Patricia Paay bent. Dan ben je echt maf.
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 20:38
Ik BEN Patricia Paay....

;-)
Vind ik leuk
stollie38 +16564
zondag 11 februari 2018 om 20:39
Ja en ik de baas van Microsoft.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:10
huntelaar kan echt niet meer vind je het gek dat ze gaan lopen
Vind ik leuk
FACT +1929
zondag 11 februari 2018 om 19:12
Haas Jan Huntelaar....sjonge.....wan foto.....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:13
1 van de supporters ( guzubuyuk) bleef wel tot het eind .
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:24
Praatjes vanuit de warme sofa hebben ze genoeg, maar hun ploeg in weer en wind supporteren nee daarvoor moet je niet in mokkum zijn
Met de gayparade staat iedereen tot in de late uurtjes op straat in een string maar de homo's in de Amsterdamse vissenkom naaien eruit wanneer het kwik zakt tot onder de 25°
Vind ik leuk
BassieN +10962
zondag 11 februari 2018 om 19:25
Kleiner stadion laten bouwen misschien, komt het een keer vol.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:30
De dagjesmensen moeten op tijd naar huis. Ze zullen ook niet blijven vanwege de sfeer.
Vind ik leuk
Setovitch +1421
zondag 11 februari 2018 om 19:31
Achjaa gebeurd overal wel volgens mij..
Vind ik leuk
stratumseind +127803
zondag 11 februari 2018 om 19:32
Dat gebeurd er altijd al dus een beetje naief van klaasje
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:07
Zes reacties op een ajax topic. Gefeliciteerd, je bent de puber van de dag.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:40
Bleeggghh kots, successupporters, wat een vies volkje daar in Amsterdam. Gadverdamme
Vind ik leuk
ajax1973 +1905
zondag 11 februari 2018 om 19:50
dat gebeurt overal
maar het spel word met deze trainer wel heel slecht
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:02
Het spel geeft hier aanleiding voor, sterk aanleiding. Verder vinden sommige mensen dat ze persé weg moeten voor de trein of whatever. Je gaat naar een wedstrijd (een gehele wedstrijd) of je gaat er niet naar toe. Je gaat dus niet voor 85 minuten (of zelfs korter) maar voor 90 minuten incluis blessuretijd, oftewel tot het laatste fluitsignaal heeft geklonken.
Ondanks diverse redenen die er aan ten grondslag zouden kunnen liggen, vind ik dat je dit van te voren dan maar moet regelen en een oplossing voor vinden. Gehele wedstrijd of niet.
Vind ik leuk
pos +7290
zondag 11 februari 2018 om 20:10
Ja dat gaat je niet lukken natuurlijk. Ik ben bij AZ niet anders gewend inmiddels dat velen 6 minuten voor tijd gewoon weggaan. Anders staan ze vast in het fietstunneltje en duurt het langer voor ze thuis zijn. Het helpt niet om ze hierop aan te spreken. Hekken dicht kan je ook niet maken natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:18
Klopt. Jammer eigenlijk, vreemd is het ook wel. Als je een balletvoorstelling van je dochter gaat bekijken en zij treedt op in de laatste ronde dan blijf je als ouder natuurlijk wachten tot de laatste ronde.
Bij beiden weet je van te voren wanneer er opgetreden/gevoetbald gaat worden en wanneer het event is afgelopen.
Maar idd, het helpt niets. Ze zullen je niet eens aankijken.
Vind ik leuk
pos +7290
zondag 11 februari 2018 om 20:22
Nee ik ga vaak naar cabaret in Alkmaar. Je kan je toch niet voorstellen dat mensen gaan lopen voor de show is afgelopen. Het is wel raar dat mensen niet het fatsoen hebben even te wachten bij voetbal. Bioscooppubliek dekt de lading ook niet echt want zelfs die blijven meestal nog wel zitten.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:27
Exact dit. Heeft gewoon alles met fatsoen te maken.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:40
ik blijf ook bij de voetbalwedstrijden van me dochters staan kijken tot het afgelopen is al was het enkel om de vreugde explosie bij winst en de woede uitbarstingen bij verlies/gelijkspel te aanschouwen is heerlijk om te zien voetbal op zijn puurst vol beleving en enthousiasme daar kunnen heel wat voetbal miljonairs een voorbeeld aan nemen en dan na 90 minuten bikkelen gewoon nog een half uurtje meedoen met de jongens onder 19 of op zondag vrolijk op de bank voor een half uurtje meedoen bij dames 1
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:42
Prachtige reactie. Zoals het hoort.
Vind ik leuk
Bas49 +13
zondag 11 februari 2018 om 20:11
Ajax spelers en staf moeten vooral bezig zijn met de grote kans, dat ze zelf punten morsen . Want met de instelling van vanmiddag is die kans groter, dan een misstap van PSV. Bij meer aandacht voor supporters was de wedstrijd vóór de rust al gewonnen én waren veel supporters tot het einde gebleven. Klantenbinding heet dat ! Michels en van Gaal lieten hun topspelers prompt buiten de basis, als ze ondermaats resteerden. De resultaten waren ernaar.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:15
Daar staan ze bekend om
Vind ik leuk
PSV NR1 +1586
zondag 11 februari 2018 om 20:19
Ik zag dat er ajax suporters met vlaggen langs de tribune renden om het publiek op te zwepen man man zo stil !! ik dacht al dat Beethoven aan het spelen was
maar er was niks te beleven
het was net als psv gisteren ook bar slecht
LOGISCH dat ze een kwartier voor tijd weglopen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:23
Supports laten hun ongenoegen blijken op hun eigen manier.
Kan zijn met witte zakdoekjes , kan zijn met spandoeken , kan zijn met spreekkoren , kan zijn door helemaal niet naar de wedstrijd te komen , maar kan ook zijn door vroegtijdig te vertrekken.

Zonder supports is er geen profvoetbal mogelijk , "Het" publiek mag je nooit iets kwalijk nemen.

Je kan het ermee oneens zijn maar dat is een ander verhaal.
Dan moet je ze uitleggen waarom het niet zo is.

Maar nogmaals Supports staan vaak in hun gelijk.

Trainers komen en trainers gaan , het publiek zit er voor het leven dus als ze zoiets doen dan is het vaak met een gegronde reden waarneer ze zo een statement maken.

*Je kan het inderdaad zien dat ze hun club in de steek laten op dat moment , maar dat is echt veelste simpel gedacht.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:27
ik zou ook naar huis gaan wanneer je tegen de nummer voorlaatst middels een onterechte penalty de wedstrijd alsnog moet winnen en dan maar blijven zeiken over die gloeilampen
Vind ik leuk
Gerro +5038
zondag 11 februari 2018 om 21:30
Psvee gaat geen punten meer verspelen kjh ze hebben namelijk meer geluk dan een kat met 9 levens en de arbitrage zijn ook allemaal erg psvee gezind. Zelfs subtoppers vragen zich af speelde we vanavond of vanmiddag tegen de mogelijk kampioen want zelfs die kunnen zich dat niet voorstellen.
Vind ik leuk
Maan88 +2108
zondag 11 februari 2018 om 23:01
ajax heeft geen geluk? Met een onterechte strafschop die geen overtreding was en als dat wel zo zou zijn er echt buiten was zoals alle verslaggevers al meldde. Maar dat ben je even vergeten? Ze hebben beide geluk maar dat heb je ook nodig om kampioen te kunnen worden, kijk maar naar Feyenoord afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:48
Feyenoord vreet psv op in de Kuip en Ajax vreet psv op in Eindhoven, dus kan nog spannend worden tussen Ajax en psv
Vind ik leuk
Maan88 +2108