De Eredivisie-flops: Feyenoord-duo, dissonant Castaignos en Ajacied en PSV'er

De Eredivisie-flops: Feyenoord-duo, dissonant Castaignos en Ajacied en PSV'er

maandag 12 februari 2018 om 11:00

Feyenoord en sc Heerenveen leveren twee spelers voor de wekelijkse floplijst van VoetbalPrimeur. Ook is er een plekje voor Luc Castaignos, die het voetballen lijkt te zijn verleerd.

Bilal Basacikoglu (Feyenoord)
Wáárom ga je er met twee benen in aan de zijkant van het veld, ter hoogte van de middenlijn? Die vraag zal Basacikoglu zichzelf ook stellen. Na zijn rode kaart verloor Feyenoord met 3-1 van Vitesse.

Luc Castaignos (Vitesse)
Bizarre statistiek: Castaignos heeft sinds zijn komst bij Vitesse één keer op doel geschoten. Ook tegen zijn oude club Feyenoord was hij geen schim van de speler die hij ooit was. Treurig.

Bartholomew Ogbeche (Willem II)
Mede door een ongelooflijke misser van Ogbeche liep Willem II zaterdag tegen een nederlaag aan in het uitduel met Heracles Almelo (1-0). De spits kan zichzelf wel voor z'n hoofd slaan.

Yuki Kobayashi (sc Heerenveen)
Het kan vriezen en het kan dooien bij Kobayashi. Zaterdag tegen Roda JC vroor het bij de Japanse WK-ganger. Na een uur werd hij gewisseld door trainer Jurgen Streppel.

Jorrit Hendrix (PSV)
Wist in de gewonnen competitiewedstrijd tegen Sparta de draad niet op te pakken na zijn matige optreden midweeks. Het gebrek aan creativiteit komt steeds weer bovendrijven bij Hendrix, die bovendien erg slordig was.

Wouter Marinus (PEC Zwolle)
Midweeks scoorde hij nog als gelegenheidsspits voor PEC Zwolle, maar tegen FC Utrecht liep Marinus rond als een verdwaald kind in een vreemde stad. Werd na rust uit zijn lijden verlost.

Nicolai Jörgensen (Feyenoord)
"Je ziet dat hij met zijn vorm worstelt", zei Van Bronckhorst vrijdag, voor de wedstrijd tegen Vitesse. In Arnhem werd dat nog maar eens onderstreept. Jörgensen voetbalt op dit moment tegen zichzelf.

Reza Ghoochannejhad (sc Heerenveen)
'Alle ballen op Henkie' klonk het zaterdagavond uit de kelen van de Heerenveen-fans. Dat heeft te maken met de populariteit van Henk Veerman, maar ook met het matige spel van Ghoochannejhad.

Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
Had het zwaar tegen de handbalverdediging van FC Twente. Was een figurant, mede door hemzelf. De weinige bruikbare ballen die hij kreeg werden slecht verwerkt door Huntelaar, die ook nog een dot van een kans miste.

Poll

Wie was dit weekend de slechtste?

(1273 stemmen)

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +13650
zondag 11 februari 2018 om 22:00
De handbalvereniging van FC Twente??
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13650
zondag 11 februari 2018 om 22:00
*Verdediging
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:08
Nee, (knap) schijtbakkenvoetbal ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:48
"Schijtbakken" zeker weten het woord van 2018. :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:54
Twente speelde met vijf verdedigers op rij en twee er vlak voor.
Ik had het dus niet beter kunnen omschrijven dan een handbalverdediging.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:00
Kut Castaignos ! WIJ WILLEN BUITINK ZIEN !!
Vind ik leuk
Dedan002 +1383
maandag 12 februari 2018 om 11:34
Een spits die in driekwart seizoen 1 keer op doel schiet is inderdaad wel heel erg dramatisch. Heeft hij dan ook nog niet gescoord?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:53
Er is bij Excelsior-uit een bal op zijn knie gevallen die per ongeluk in het doel verdween. Helaas kreeg Kastanje hem op zijn naam.
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 11:02
Marinus kun je weinig kwalijk nemen wel? Is geen spits en wordt in de spits gegooid omdat er verder niks is, kan hij verder niet veel aan doen,
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:07
Jorrit Hendrix is bij het warmlopen al een flop
Vind ik leuk
El Lobo +1338
maandag 12 februari 2018 om 11:10
Hahaha:-)
Vind ik leuk
Bertus +2785
maandag 12 februari 2018 om 11:12
Heeft inderdaad het hele jaar nog niet kunnen overtuigen. Ik zou Rosario daar de kans geven.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:16
idd, zet er gewoon iemand neer die wel een reactievermogen heeft en iets van snelheid!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:08
Hier had Mauro Jr. ook gerust tussen kunnen staan.
Vind ik leuk
MojoRisin +4100
maandag 12 februari 2018 om 11:28
1ste helft was hij wel goed idd, 2e stuk minder.. Is niet erg, nog een jonkie, maar zit wel degelijk potentie in idd..
Vind ik leuk
RtdDub +2990
maandag 12 februari 2018 om 11:09
Vond Castaignos helemaal zo rot nog niet gisteren. Werkte zich 4 slagen in de rondte, hield ballen vast en was gewoon hinderlijk nadrukkelijk aanwezig en Linssen profiteerde daarvan
Vind ik leuk
Dicky +9094
maandag 12 februari 2018 om 11:14
Iedereen die niet op Castaignos heeft gestemd heeft of Fräser of Castaignos als achternaam.
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 11:35
Ik heb voor je op Castaignos gestemd Dicky :).
Vind ik leuk
Vak-DD +8944
maandag 12 februari 2018 om 14:34
Oeps, ik heb op basacikoglu gestemd :o
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:10
Noooooit meer zeuren :P
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:23
persoonlijk vind ik een aantal namen die hierin staan vermeld niet best
maar ik vind Jorgensen (de duurtste in dit rijtje) zwaar tegenvallen de laatste tijd.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:24
What the peep?
Hendrix?
Die gast speelde echt geweldig bij PSV. Was de beste man van het veld zonder twijfel. Passte gewoon heel goed, zelfs aanvallend! Stuurde Bergwijn én Brenet diverse keren goed de diepte in.
En hij pakte veel ballen op de juiste momenten af. Altijd aanspeelbaar.
Hendrix hoort in het team van de week te staan haha.
Wat een onzin dit.

Huntelaar trouwens terecht. Hij valt me erg tegen.
Vind ik leuk
El Unicum +2039
maandag 12 februari 2018 om 11:29
Vond Huntelaar gisteren toch wel een van de betere verdedigers aan Twentse kant en vind het dan ook onterecht dat hij hier als flop wordt aangemerkt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:46
Haha, nice one.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:28
Is er een prijs voor de grootste zijkerd van Nederland? Nee? Jammer, die prijs verdient die Luuk de Jong!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:33
Wat is een zijkerd? Je moet gewoon niet zo zeiken , laat dat maar aan Luuk over.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:33
Zijkerd Hahaha klasse man !!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:56
Schone bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:40
Wat mij betreft mag Berghuis er ook wel tussen. Hoe moeilijk ik het ook vind om te zeggen. Hij wil bepalend zijn, die rol krijgt hij ook van Gio, maar gisteren geen enkele keer iets goeds van hem gezien. Feyenoord moet weer net als vorig jaar de spelers allemaal even belangrijk maken. Je kunt vaak niet bouwen op 1 speler. Tenzij het Messi is.
Vind ik leuk
HansVites +2420
maandag 12 februari 2018 om 11:44
De 17 jarige Buitink speelde in die 10 minuten 3 klassen beter als die kastanje in de 80 minuten er voor.
Vind ik leuk
Shrimp +274
maandag 12 februari 2018 om 13:03
Oh ja, die viel inderdaad fantastisch in! Toch mooi een gele kaart gescoord met een overtreding die nergens op sloeg. Tegen 9 man is het natuurlijk ook wel makkelijk invallen. Ik snap dat Castaignos er niks van bakt maar met die Buitink ga je de oorlog ook nog niet winnen dit seizoen. Ze zullen blij zijn als Matavz weer terug is, meer dan prima spits voor het niveau van Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:36
Nee dat niet maar met Castaignos ga je het sowieso niet redden...
Buitink gewoon de kans geven en eerlijk zeggen dat hij het in de wedstrijden zonder matavz mag laten zien en daarna weer moet gaan bankzitten...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:11
Geen spelers van groningen????
Vind ik leuk
remakil +2725
maandag 12 februari 2018 om 12:15
Tja... die tamme Kastanje van Vitesse is natuurlijk verzekerd van een plek hier, op het moment dat je hem opstelt. Hij zal er volgende week ook wel weer bij staan, want hij kan werkelijk niets...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:22
Castaignos is een prima spits voor vitesse, volgende week maakt hij een hatrick en dan is ie weer het mannetje.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:55
Ik mis Veltman en F de Jong
Vind ik leuk
Jur74 +3586
maandag 12 februari 2018 om 13:06
De 2 grootste flops staan er niet tussen: Nijhuis en Gözübüyük.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:52
De grootste flop staat er niet bij. van Bronckhorst.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 14:06
Basacicoglu zei dat hij de bal speelde... ja maar er zaten een paar enkels tussen bal en je noppen.
Vind ik leuk
harryheck +1007
maandag 12 februari 2018 om 15:35
En TOCH krijgt Huntelaar in de Ajax krant nog wel een 6.....hahaha
Trouwens, dit jaar MOET Ziyech de Gouden schoen winnen. Kreeg gisteren een 6,5. Nou, ik kan je zeggen dat DAT nou net de speler was met het allermeeste en meest simpele balverlies.
En, o ja, waarom staat Veltman niet bij de 9 grootste flops???
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:41
Een 6? Nou dit moet een 1 zijn voor de moeite. Voor de Televaag is Huntelaar altijd het knuffelbeertje.
Onbegrijpelijk , hoezo iemand beschermen. Huntelaar was niets minder dan schandalig. Elke bal verloor hij en dan zoooo traag handelen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:39
Luc Luc Luc.....
Leek een mooie strijd te worden met Matavz maar heeft gewoon niet kunnen overtuigen.... Het is dat Fraser en Luc vriendjes zijn want anders moest hij vrezen voor zijn plek.
Buitink gewoon nog paar wedstrijdjes geven zo en dan weer plaats laten maken voor Tim...
Maar Henkie gaat dat niet doen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:39
Huntelaar, schande. Alhoewel het ook niet verrassend is. Heeft nooit kunnen meevoetballen. En dit seizoen mist hij reuzekansen. Cassierra erin bitte.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Eredivisie-flops: Feyenoord-duo, dissonant Castaignos en Ajacied en PSV'er