Schaken uit frustratie richting Van Bronckhorst: 'Moet zeggen dat ik me erger'

Schaken uit frustratie richting Van Bronckhorst: 'Moet zeggen dat ik me erger'

zondag 11 februari 2018 om 21:56

Ruben Schaken denkt dat de druk op Giovanni van Bronckhorst flink is toegenomen na de 3-1 nederlaag van Feyenoord bij Vitesse. De oud-voetballer hoopt dat de kampioenstrainer de boel weer op de rit kan krijgen.

"Dat weet en beseft hij ook", zegt Schaken over de toegenomen druk bij FC Rijnmond. "Hij heeft in de top gewerkt en werkt nu in de top. Dat is hier niet anders, maar hij moet het nu ombuigen. Hoe? Dat is aan hem. Ik wil niet in zijn schoenen staan, als ik eerlijk ben. Maar ik hoop dat Van Bronckhorst en de technische staf hier mee om kunnen gaan en het om kunnen buigen. Ik denk ook dat ze Van Persie daar heel hard in nodig zullen hebben."

Dan uit Schaken een stukje frustratie. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best wel erger aan het feit dat hij maar tien minuten of een kwartier mag opdraven. Die man is geniaal, dus gebruik hem. Waarom ik me erger? We hebben hem gezien de afgelopen jaren. Ik vind hem fit en gretig ogen. Die goal (tegen Groningen, red.) is geen gelukje, daar zit zoveel kwaliteit in. Je zit in een moeilijke fase, dus waarom laat je hem dan niet de kar trekken?"

Schaken denkt even en wijst dan een Feyenoord-slachtoffer aan. "Dat is moeilijk te zeggen. Niets ten nadele van Jens Toornstra, want die is ook goed en komt wel bovendrijven, maar die is ook onzichtbaar en even niet in goede doen."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Begrijp je de frustratie van Schaken?

(798 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 21:57
Feyenoord heeft nog 3 belangrijke potjes.
2x de beker, 1x PSV. De rest maakt niet meer uit.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:04
PSV hebben we al gehad in de beker. In de competitie zal er niet veel druk meer op staan.
Vind ik leuk
Sil95 +6747
zondag 11 februari 2018 om 22:06
Ah joh , doe ons eens een pleziertje :)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:09
We sturen wel weer een vliegtuigje :)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:07
Nee mogen ze volgend jaar lamprou hebben aangezien ze anders geen keeper meer hebben
Vind ik leuk
Rodajc +4568
zondag 11 februari 2018 om 22:59
Vrees toch dat het te laat is, al helpen we vanuit Kerkrade wel graag een handje mee hoor!
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 22:06
hou die gedachten vast
Vind ik leuk
Hugo59 +467
zondag 11 februari 2018 om 22:49
Gelul
Vind ik leuk
Wolfman +113
zondag 11 februari 2018 om 21:57
Schaakmat!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:56
Wat doet die schaken hier nog? Zijn boek is al lang geflopt dus ga wat anders doen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:00
snap ook niet waarom ze van persie steeds zo laat brengen. Hij moet wedstrijdfit worden zegt gio. Dan hoor je hem steeds meer speeltijd te geven.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:01
Vergeet niet Schaken, dat Van Persie niet geheel fit is. Maximum een helft spelen voor nu.
Vind ik leuk
Guust +4528
zondag 11 februari 2018 om 22:09
Hij heeft wel een punt, Kuyt was ook fit maar werd ook op de bank gehouden.
Vind ik leuk
Sazzz +9845
zondag 11 februari 2018 om 22:46
Maar steeds tien minuten is wel erg weinig.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:50
Het moet opgebouwd worden, simpel. Maar denk toch aub aan fitheid van Van Persie. Straks is Feyenoord hem voor weken kwijt.
Vind ik leuk
Sazzz +9845
dinsdag 13 februari 2018 om 08:45
Maar het wordt niet opgebouwd. Het is steeds tien minuten
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:37
Eens. Steeds een paar minuutjes meer. Alsof dat niet kan,
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:11
Dat is altijd nog meer dan 10 minuten. Je moet dat opbouwen en dat doet gio niet. Schaken heeft gewoon gelijk
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:48
Maar dat doet ie dus niet. Hij snapt niets van hoe Van Persie gebracht moet worden. Steeds weer een paar minuten meer, zo moeilijk is het niet. Natuurlijk steeds kijken hoe zijn lichaam het houdt.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:49]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:45
Hij laat hem in het tweede ineens minuten maken. Gio is een pannenkoek
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:36
Dit idd. Belachelijke actie. Alsof de tijdsduur om te kunnen spelen daar niet speelt.
Vind ik leuk
Dorzon +2699
zondag 11 februari 2018 om 22:03
Feyenoord is al jaren geen top
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:07
Helaas is het zo. Met Ayoub gaat het dat ook niet worden, vrees ik.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:41
Familie Dorzon
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:05
Ze denken bij feyenoord allemaal dat ze messie zijn alleen ze kunnen het niet laten zien, want lopen naast de schoennen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:22
En jij bent Corky?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:05
Ruben wie?
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 22:07
Ze roepen wel allemaal van buitenaf maar de technische staf en medische staf zullen toch niet beiden achterlijk zijn daar .
Hij is gewoon nog niet wedstrijdfit .
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:22]
Vind ik leuk
Kuip +4030
zondag 11 februari 2018 om 22:08
Van Bronckhorst is de grip nu volledig kwijt. Heel dom om Bilal op te stellen. Heel Nederland roept al tijden dat die er niets van kan en we hebben het gezien vanmiddag. Maar nu heeft GVB ook niets meer aan Boetius. Van Persie krijgt amper tijd om te spelen en wordt ingebracht op momenten dat het te laat is.
Wat een prutser die van Bronckhorst.
Vind ik leuk
Sazzz +9845
zondag 11 februari 2018 om 22:49
Boëtius laat al jaren net zo weinig zien als Bilal. Rare aankoop
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:49]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:15
Iedereen schreeuwt nu om vPersie, terwijl hij in samenspraak met de staf gewoon de minuten maakt die hij maakt. Er is gewoon meer/zoveel mis met het Feyenoord van nu....ook vPersie kan dat echt niet direct veranderen. Als het verloop vd wedstrijd anders was geweest had hij heus meer minuten gemaakt.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:18
Ik begrijp hem Frustratie niet.
Ook had van Persie,de 90 min gehad tegen Vitesse.
Dan nog had hij Feyenoord niet kunnen helpen.
Ze waren machteloos in de Gelre Dome.
En laten ze nooit meer klagen over tegenstanders die Counteren.
Het was met Feyenoord vandaag niet anders.
Ook met 11 man stonden ze de 2 de Helft zwaar onderdruk.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:34
Warrig artikel.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:39
Vervelende man die Schaken.. Die zou niemand een platform moeten bieden!
Vind ik leuk
Bennie498 +1174
zondag 11 februari 2018 om 22:45
Schaken wie ? Gio moet oprotten is geen trainer !
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 22:49
Wat moet er veranderen in het voetbal ;

1. Buitenspelregels afschaffen.
2. Trainingen moeten volwassener worden.
3. Scheidsrechters moeten de wedstrijden beter aanvoelen.
4. Trainers beter opleiden.
5. Spelers moeten volwassen kunnen voetballen en niet als een
stel kleuters. ( straatvoetbal !!!!! ).
6. Transferbedragen moeten aan banden worden gelegd,ook de salarissen
van de voetballers.
Vind ik leuk
Gid010 +85
zondag 11 februari 2018 om 22:52
Misschien moeten jullie ook nadenken dat Gio Van Persie juist fit wilt houden voor de belangrijkere momenten die nog komen gaan, halve finale beker en eventueel finale. Daarnaast is het zo dat Van Persie sinds zijn terugkeer eigenlijk pas in zijn voorbereiding zit op een seizoen.Hij heeft die Interland tegen Frankrijk voor t laatst gespeeld, dat was toen niet eens een hele helft. Heb gewoon nog geduld, voor de competitie valt niet veel meer eer te halen, na je 22 punten achterstand met 22 miljoen investering in je ploeg. Gewoon niet zo zeuren over Van Persie, laat hem in alle rust op zijn volledige sterkte komen. Dan gaan we van hem genieten!
Vind ik leuk
Horas +171
zondag 11 februari 2018 om 23:43
Schaken is een homofobe middenmoter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schaken uit frustratie richting Van Bronckhorst: 'Moet zeggen dat ik me erger'