Verbeek kijkt kritisch naar Ajax: 'Dat beheersen ze niet helemaal goed'

    Verbeek kijkt kritisch naar Ajax: 'Dat beheersen ze niet helemaal goed'

    zondag 11 februari 2018 om 23:27

    Gertjan Verbeek noemt het spel van Ajax 'frivool', maar ziet kwetsbare punten waar de nummer twee van de Eredivisie op te pakken is. De trainer van FC Twente zegt dat Ajax moeite heeft met drukzetten.

    "Ze brengen veel aanvallende mensen", zegt Verbeek bij Studio Voetbal. "Ze willen het aanvallend oplossen, maar hebben problemen met het drukzetten en de tegenstander onder druk houden. Daardoor moet je keuzes maken en die keuzes beheersen ze niet helemaal goed. Je hebt als tegenstander kans als je door de eerste pressing heen kunt spelen. Dan kom je in grote ruimtes terecht. Schöne en Frenkie de Jong zijn daar niet heel sterk in en ook Veltman heeft daar moeite mee."

    Verbeek neemt de gelijkmaker van Twente als voorbeeld. Ajax-trainer Erik ten Hag haalde David Neres van het veld voor Rasmus Kristensen. Daardoor ging Joël Veltman centraal spelen. "Het was een defensieve wissel, ondanks dat Ten Hag ontkende. Hij vertrouwde De Jong niet meer in de een tegen een tegen Boere, maar Veltman deed het niet veel beter."

    Poll

    Heeft Twente zich tekort gedaan?

    (713 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 11 februari 2018 om 23:29
    Blijf lekker praten Verbeek maar presteren, nope.
    Heeft zijn mening overal wel weer klaar en ik heb het eigenlijk alweer met hem gehad.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 23:29]
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 23:31
    Wrm?
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 23:33
    1 Hij zegt dat PSV scheitbakkenvoetbal speelt maar tegen Cambuur die elfde in de Jupiler league stond begon hij met vijf verdedigers.
    2 Hij moet perse dat bijbaantje als Fox-journalist bij zijn huidige werkzaamheden.
    3 Hij zoekt constant excuses of bekt anderen af maar hij presteert zelf niks.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 23:37
    Zijn persoonlijke is Idd nors. Het is ook mij type mens niet.
    Maar ik geloof heilig dat hij een goeie trainer is hercules goed gedaan hereveen goed gedaan feyenoord minder bochum redelijk gedaan Twente krijgt hij aan de gang.
    Maar heeft echt een slechte selectie. Bij me kaar geraapt te zooi.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:04
    Met alleen Assaidi al zou hij beter moeten kunnen dan dit.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    maandag 12 februari 2018 om 00:15
    De 4de begroting van de ED met z'n grote muil.
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    maandag 12 februari 2018 om 05:20
    waarom heb jij het als PSV supporter gehad met een trainer van Fc Twente??? Houd je bij je eigen club wat trainers betreft.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 05:28]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:03
    K woon zelf in twente dus ik wordt vaker geconfronteerd met zn arrogante smoel dan ik zou willen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 07:56]
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    maandag 12 februari 2018 om 05:26
    Dimitri Molotovski:
    1. Heeft gelijk wat PSV betreft,ook al wil jij dat niet inzien.
    Is toch ook schijtbakkenvoetbal.
    En dat Twente met 5 verdedigers begon tegen Cambuur was OP
    PAPIER zo,maar in werkelijkheid speelde steeds 1 van de
    verdedigers VOOR de laatste linie.
    2. Hij zat gisteren echt niet bij Fox hoor, maar bij de NOS.
    Enne wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij echt zelf weten.
    3. Hij zoekt GEEN excuses maar constateert gewoon. Is heel
    wat anders..
    En dat jij hierboven zegt dat jij het helemaal met hem hebt
    gehad????? Ben jij supporter van Fc Twente??? Gezien
    jouw logo denk ik toch echt dat jij voor Psv bent.......
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 05:30]
    Vind ik leuk
    Sil95 +10782
    zondag 11 februari 2018 om 23:39
    Ik ben het met je eens. Bovendien , hij kan zich beter momenteel op FC Twente richten. Wordt nog een hele klus om nacompetitie te ontlopen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 11 februari 2018 om 23:54
    Op zich mag iedereen zijn mening geven, maar ik vind het nooit zo verstandig als trainers tevens voor de tv gaan werken en in allerlei programma's voorbij komen.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 23:30
    Hoop dat Twente er in blijft hoort gewoon in de ED.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 23:31
    Altijd een grote bek tegen psv ajax wie dan ook, maar winnen ho maar. Sjaal zal wel denken: ik hoop dat Twente degradeert.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5723
    maandag 12 februari 2018 om 07:41
    3 keer tegen Ajax gespeeld, 1xgewonnen en 1 x verloren dankzij arbiter guzubuyuk.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2747
    zondag 11 februari 2018 om 23:31
    Schöne is wel sterk in het uitdelen van 'sneertjes'. Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 23:32
    Zat ie vanavond weer bij een praatprogramma?

    Dat je dat als club maar blijft accepteren is bizar.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 23:34
    Ik zou als club zeggen. Presteer eerst maar eens iets en ga dan jezelf voor schut zetten op TV.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 23:46
    juist
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 00:15
    Precies Twente heeft van de clubs in de onderste gelederen de beste selectie en presteert dus zeer ondermaats
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 23:36
    Hij had vandaag toch een snipperdag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 23:46
    Snipperdagen worden doorgaans doorbetaald , mag je dan wel schnabbelen van de fiscus?
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 23:47
    Van de fiscus mag alles, als je het maar netjes opgeeft.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 23:47
    ohwww is dat het ..... ik wist wel dat ik altijd iets vergeten was......
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    maandag 12 februari 2018 om 01:00
    Ah...daarom mag je het land niet meer in ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    maandag 12 februari 2018 om 01:01
    sssssst over 2 weken kom ik weer ff
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    maandag 12 februari 2018 om 01:05
    En als de platte kar weer door Einhoven gaat toch.
    Proost kerel
    Vind ik leuk
    Always PSV +11687
    maandag 12 februari 2018 om 01:03
    Weet niet waaron, op de een of andere manier mag ik Verbeek wel. Twente moet er in blijven, goed voor de competitie!
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    maandag 12 februari 2018 om 01:05
    twente moet er zeker in blijven maar ik heb verder helemaal niks met die hork. Bovendien vind ik het not done wat ie doet. Zelf kan ie zijn broek niet ophouden maar levert alle dagen commentaar op collegas of andere clubs. Ik denk niet dat hij nu daarvoor in de positie zit om dat te doen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11687
    maandag 12 februari 2018 om 01:08
    Hij brengt leven in de "brouwerij" en het voetbal van Twente is zo slecht nog niet.
    Vind ik leuk
    Bullet +3154
    maandag 12 februari 2018 om 08:54
    eigenlijk precies wat jij hier doet! Maar je hebt vast een reden waarom hij dat niet mag en jij wel.
    Vind ik leuk
    2cents +56354
    zondag 11 februari 2018 om 23:35
    Tegen NAC was er de eerste helft na de achterstand een enorme constante druk van Ajax omdat de hele ploeg op een strook van ongeveer 30 meter stond, allemaal (buiten Onana) ruim op de helft van NAC.

    Nu was die strook 50-60 meter, met de achterste mensen van Ajax op de eigen helft vaak rand middencirkel, terwijl de voorsten op de bal aan het jagen waren tegen het strafschopgebied van Twente aan. Die ruimte daartussen is veel te groot en zie je iedere keer ontstaan op het moment dat Ten Hag tevreden lijkt met de stand.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3874
    zondag 11 februari 2018 om 23:41
    Verbeek mag zijn mond pas weer open doen als ie puntjes gaat pakken die houthakker.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 11 februari 2018 om 23:51
    Heeeeeee heeft Verbeek zijn 3 punten binnen?
    Vind ik leuk
    volharding +710
    zondag 11 februari 2018 om 23:51
    Het was van beide teams vandaag gewoon schijtbakkenvoetbal..
    Eindhoven kan zich opmaken voor een voorjaars canavalsfeest in April
    Vind ik leuk
    Laliga +2154
    zondag 11 februari 2018 om 23:51
    Verbeek heeft wel gelijk over het drukzetten van ajax , ze geven soms vol druk met 3/4 man maar als je daar onderuitkomt liggen er grote ruimtes waar vooral schöne moeite mee heeft . Die kan dat moeilijk belopen en aangezien f de jong dan ook vaak naar voren is loop je zo tegen een 3 mans verdediging aan
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 11 februari 2018 om 23:54
    Het is wel duidelijk dat Ten Hag het allemaal net weer even anders ziet dan Bosz en Keizer. Het is gewoon klote dat we midden in het seizoen pas wakker werden ipv dat ze begin van het seizoen zo snugger waren om gewoon goed beleid te voeren.

    Maar kansloos voor de titel zijn we zeker niet, het spel is alleen wel te kort van een goed niveau, zeker vandaag, duurde slechts 10 minuten.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    maandag 12 februari 2018 om 00:29
    Ach joh, met wat geluk volgend jaar 15 minuten?
    Vind ik leuk
    Mo +11669
    maandag 12 februari 2018 om 00:14
    Eigenlijk levert Verbeek gewoon heel slecht werkt tot nu toe. Met spelers als Assaidi Jensen Maher is de 17e plek gewoon een schande
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    maandag 12 februari 2018 om 00:30
    Maher speelt er net 2 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    maandag 12 februari 2018 om 05:35
    Weet je Mo: van deze 3 spelers deden er gisteren 2 niet mee i.v.m. blessures. En dan tegen Ajax tot de 90e minuut volop kans houden op een gelijkspel zegt toch wel veel.
    En Maher speelt pas net bij Fc Twente.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 05:35]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 05:45
    Als iemand met de status van een Guardiola, Mourinho of Klopp zoiets zegt, neem ik dat serieus. Een trainer waarvan men zegt dat het goede trainer is maar een ploeg als FC Twente nog niet goed kan laten presteren, hoef je bij voorbaat al niet serieus te nemen. Hoewel z'n commentaar over het spel van PSV dan wel weer terecht is maar dat even terzijde.
    Vind ik leuk
    SjeH +306
    maandag 12 februari 2018 om 06:25
    Twente verdiende een punt, maar gozubuik (of zoiets) dacht daar anders over. Was nooit en te nimmer een penalty natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31702
    maandag 12 februari 2018 om 06:27
    Gertjan of trainen of bij saaie talkshows zitten, jw blijft maar lulen en voor je het weet zit twente in de jupiler league haha.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 06:31
    Van GJ Verbeek krijgt een normaal mens een slappe in de ochtend. Wat een triest figuur. Altijd maar wijzen naar anderen en nooit eens de schuld bij zichzelf zoeken. Tijd dat deze man varkensstallen gaat bouwen met zijn krachtige lichaam. Zucht
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    maandag 12 februari 2018 om 06:44
    Iemand met een kapsel als een bord steppegras neem ik niet serieus. Ook al niet bij zijn schijtbakken-uitspraak.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2510
    maandag 12 februari 2018 om 06:51
    Ach ze beheerste genoeg om te winnen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 12 februari 2018 om 07:56
    Gert Jan mag blij zijn dat het na 20 minuten niet al 2 of 3-0 stond. Wat begon Ajax goed en FC Twente slecht aan de wedstrijd. En ik verbaas me altijd een beetje over Gert Jan. Hij weet wat er mis gaat bij elke andere club dan de zijne, maar zijn eigen club krijgt hij niet op de rails.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11387
    maandag 12 februari 2018 om 08:41
    Hij heeft over iedereen en alles een mening klaar, maar ondertussen presteert hij niks. Hij word met de dag ongeloofwaardiger.
    Vind ik leuk
    redknap +1110
    maandag 12 februari 2018 om 15:30
    Door meneer de Turk//Turkse Nederlander Guzubujuk. Niet teveel op de man spelen anders kriej heisa in de keet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6531
    maandag 12 februari 2018 om 17:07
    Gert-Jan heeft een heel goed punt. Er staat te veel spelers voor de virtuele ballijn en Schöne/ Frenkie staan dan ook nog eens te dicht bij elkaar.
    Ten Hage laat zijn team anders druk zetten dan Marcel Keizer deed en ook Bosz, ik blijf het erg link vinden. Gelukkig kost het nog geen drie pnt
    p.s. waarom zijn er zoveel mensen met de hersenvolume van een pinda
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:29
    Die vent kan beter stoppen met voetbal. Extreem verbitterde vent volgens mij.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws