Verbeek kijkt kritisch naar Ajax: 'Dat beheersen ze niet helemaal goed'

Verbeek kijkt kritisch naar Ajax: 'Dat beheersen ze niet helemaal goed'

zondag 11 februari 2018 om 23:27

Gertjan Verbeek noemt het spel van Ajax 'frivool', maar ziet kwetsbare punten waar de nummer twee van de Eredivisie op te pakken is. De trainer van FC Twente zegt dat Ajax moeite heeft met drukzetten.

"Ze brengen veel aanvallende mensen", zegt Verbeek bij Studio Voetbal. "Ze willen het aanvallend oplossen, maar hebben problemen met het drukzetten en de tegenstander onder druk houden. Daardoor moet je keuzes maken en die keuzes beheersen ze niet helemaal goed. Je hebt als tegenstander kans als je door de eerste pressing heen kunt spelen. Dan kom je in grote ruimtes terecht. Schöne en Frenkie de Jong zijn daar niet heel sterk in en ook Veltman heeft daar moeite mee."

Verbeek neemt de gelijkmaker van Twente als voorbeeld. Ajax-trainer Erik ten Hag haalde David Neres van het veld voor Rasmus Kristensen. Daardoor ging Joël Veltman centraal spelen. "Het was een defensieve wissel, ondanks dat Ten Hag ontkende. Hij vertrouwde De Jong niet meer in de een tegen een tegen Boere, maar Veltman deed het niet veel beter."

Poll

Heeft Twente zich tekort gedaan?

(713 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 23:29
Blijf lekker praten Verbeek maar presteren, nope.
Heeft zijn mening overal wel weer klaar en ik heb het eigenlijk alweer met hem gehad.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 23:29]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:31
Wrm?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:33
1 Hij zegt dat PSV scheitbakkenvoetbal speelt maar tegen Cambuur die elfde in de Jupiler league stond begon hij met vijf verdedigers.
2 Hij moet perse dat bijbaantje als Fox-journalist bij zijn huidige werkzaamheden.
3 Hij zoekt constant excuses of bekt anderen af maar hij presteert zelf niks.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:37
Zijn persoonlijke is Idd nors. Het is ook mij type mens niet.
Maar ik geloof heilig dat hij een goeie trainer is hercules goed gedaan hereveen goed gedaan feyenoord minder bochum redelijk gedaan Twente krijgt hij aan de gang.
Maar heeft echt een slechte selectie. Bij me kaar geraapt te zooi.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:04
Met alleen Assaidi al zou hij beter moeten kunnen dan dit.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:15
De 4de begroting van de ED met z'n grote muil.
Vind ik leuk
Dicky +9084
maandag 12 februari 2018 om 06:27
Heb je gisteren naar Studio voetbal gekeken? Normaal schijnt 60% van zo'n begroting naar spelers te gaan. Bij de club van Verbeek is dit niet zo. Ze hebben geen geld daar en geen scouting. Tigahoudini, Assaidi, El Hamdoui, Maher allemaal leuke voetballers. En ik vind ook dat Verbeek een betere selectie heeft dan de meeste clubs uit het rechter rijtje. Maar het is niet zo dat ze in aanmerking komen voor de eerste 9 plaatsen. Zo laag als ze nu staan mag natuurlijk ook niet met zon spelersgroep. Plek 10 tot 13 moet normaal gesproken mogelijk zijn met zulke spelers.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:39
Maar ze worden er letterlijk iedere week ingefloten
En als Verbeek er wat van zegt wordt hij geschorst.
Vind ik leuk
HanV +2672
maandag 12 februari 2018 om 08:39
Die 60% is een bovengrens, als je hoger zit dan krijg je in het licentiesysteem van de KNVB minder punten voor de bepaling van de categorie. Overzichten met begroting zijn wel te vinden maar overzichten met de spelersbegrotingen niet. Daarop zou je de selecties moeten vergelijken.
Vind ik leuk
Dicky +9084
maandag 12 februari 2018 om 08:44
Dat zeg ik. Maar vind je het niet vreemd dat er spelers zijn als Holla die nu meer verdient bij de club van Verbeek dan bij PEC?
Vind ik leuk
HanV +2672
maandag 12 februari 2018 om 09:14
Eigenlijk totaal niet, FC Twente heeft vast nog wel steeds een ruim hogere spelersbegroting dan PEC.
Vind ik leuk
harryheck +1007
maandag 12 februari 2018 om 05:20
waarom heb jij het als PSV supporter gehad met een trainer van Fc Twente??? Houd je bij je eigen club wat trainers betreft.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 05:28]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:03
K woon zelf in twente dus ik wordt vaker geconfronteerd met zn arrogante smoel dan ik zou willen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 07:56]
Vind ik leuk
harryheck +1007
maandag 12 februari 2018 om 05:26
Dimitri Molotovski:
1. Heeft gelijk wat PSV betreft,ook al wil jij dat niet inzien.
Is toch ook schijtbakkenvoetbal.
En dat Twente met 5 verdedigers begon tegen Cambuur was OP
PAPIER zo,maar in werkelijkheid speelde steeds 1 van de
verdedigers VOOR de laatste linie.
2. Hij zat gisteren echt niet bij Fox hoor, maar bij de NOS.
Enne wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij echt zelf weten.
3. Hij zoekt GEEN excuses maar constateert gewoon. Is heel
wat anders..
En dat jij hierboven zegt dat jij het helemaal met hem hebt
gehad????? Ben jij supporter van Fc Twente??? Gezien
jouw logo denk ik toch echt dat jij voor Psv bent.......
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 05:30]
Vind ik leuk
Sil95 +6749
zondag 11 februari 2018 om 23:39
Ik ben het met je eens. Bovendien , hij kan zich beter momenteel op FC Twente richten. Wordt nog een hele klus om nacompetitie te ontlopen.
Vind ik leuk
Foebele +43384
zondag 11 februari 2018 om 23:54
Op zich mag iedereen zijn mening geven, maar ik vind het nooit zo verstandig als trainers tevens voor de tv gaan werken en in allerlei programma's voorbij komen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:30
Hoop dat Twente er in blijft hoort gewoon in de ED.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:31
Altijd een grote bek tegen psv ajax wie dan ook, maar winnen ho maar. Sjaal zal wel denken: ik hoop dat Twente degradeert.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:41
3 keer tegen Ajax gespeeld, 1xgewonnen en 1 x verloren dankzij arbiter guzubuyuk.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:31
Schöne is wel sterk in het uitdelen van 'sneertjes'. Dat dan weer wel.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 23:32
Zat ie vanavond weer bij een praatprogramma?

Dat je dat als club maar blijft accepteren is bizar.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:34
Ik zou als club zeggen. Presteer eerst maar eens iets en ga dan jezelf voor schut zetten op TV.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 23:46
juist
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:15
Precies Twente heeft van de clubs in de onderste gelederen de beste selectie en presteert dus zeer ondermaats
Vind ik leuk
2cents +40676
zondag 11 februari 2018 om 23:36
Hij had vandaag toch een snipperdag.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 23:46
Snipperdagen worden doorgaans doorbetaald , mag je dan wel schnabbelen van de fiscus?
Vind ik leuk
2cents +40676
zondag 11 februari 2018 om 23:47
Van de fiscus mag alles, als je het maar netjes opgeeft.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 23:47
ohwww is dat het ..... ik wist wel dat ik altijd iets vergeten was......
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:00
Ah...daarom mag je het land niet meer in ;)
Vind ik leuk
stratumseind +101642
maandag 12 februari 2018 om 01:01
sssssst over 2 weken kom ik weer ff
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:05
En als de platte kar weer door Einhoven gaat toch.
Proost kerel
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:03
Weet niet waaron, op de een of andere manier mag ik Verbeek wel. Twente moet er in blijven, goed voor de competitie!
Vind ik leuk
stratumseind +101642
maandag 12 februari 2018 om 01:05
twente moet er zeker in blijven maar ik heb verder helemaal niks met die hork. Bovendien vind ik het not done wat ie doet. Zelf kan ie zijn broek niet ophouden maar levert alle dagen commentaar op collegas of andere clubs. Ik denk niet dat hij nu daarvoor in de positie zit om dat te doen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:08
Hij brengt leven in de "brouwerij" en het voetbal van Twente is zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
Bullet +1752
maandag 12 februari 2018 om 08:54
eigenlijk precies wat jij hier doet! Maar je hebt vast een reden waarom hij dat niet mag en jij wel.
Vind ik leuk
2cents +40676
zondag 11 februari 2018 om 23:35
Tegen NAC was er de eerste helft na de achterstand een enorme constante druk van Ajax omdat de hele ploeg op een strook van ongeveer 30 meter stond, allemaal (buiten Onana) ruim op de helft van NAC.

Nu was die strook 50-60 meter, met de achterste mensen van Ajax op de eigen helft vaak rand middencirkel, terwijl de voorsten op de bal aan het jagen waren tegen het strafschopgebied van Twente aan. Die ruimte daartussen is veel te groot en zie je iedere keer ontstaan op het moment dat Ten Hag tevreden lijkt met de stand.
Vind ik leuk
Maan88 +376
zondag 11 februari 2018 om 23:41
Verbeek mag zijn mond pas weer open doen als ie puntjes gaat pakken die houthakker.
Vind ik leuk
JustH +3074
zondag 11 februari 2018 om 23:51
Heeeeeee heeft Verbeek zijn 3 punten binnen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:51
Het was van beide teams vandaag gewoon schijtbakkenvoetbal..
Eindhoven kan zich opmaken voor een voorjaars canavalsfeest in April
Vind ik leuk
Laliga +742
zondag 11 februari 2018 om 23:51
Verbeek heeft wel gelijk over het drukzetten van ajax , ze geven soms vol druk met 3/4 man maar als je daar onderuitkomt liggen er grote ruimtes waar vooral schöne moeite mee heeft . Die kan dat moeilijk belopen en aangezien f de jong dan ook vaak naar voren is loop je zo tegen een 3 mans verdediging aan
Vind ik leuk
Foebele +43384
zondag 11 februari 2018 om 23:54
Het is wel duidelijk dat Ten Hag het allemaal net weer even anders ziet dan Bosz en Keizer. Het is gewoon klote dat we midden in het seizoen pas wakker werden ipv dat ze begin van het seizoen zo snugger waren om gewoon goed beleid te voeren.

Maar kansloos voor de titel zijn we zeker niet, het spel is alleen wel te kort van een goed niveau, zeker vandaag, duurde slechts 10 minuten.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:22
Maar denk jij dat Ten Hag wel een verbetering gaat zijn, over een tijdje dan?
Vind ik leuk
Foebele +43384
maandag 12 februari 2018 om 00:44
Uiteindelijk zie ik het wel goed komen, Keizer was gewoon nog net wat te onervaren en dus niet geslepen genoeg en hij had minder materiaal tot zijn beschikking, Tagliafico doet het toch gewoon uitstekend en dat scheelt een slok op een borrel ten aanzien van Dijks.

Het zit hem sowieso dus niet alleen in de trainer voor de groep, maar dus ook in de groep zelf en daar hebben ze de afgelopen maanden een hoop reparatie werk gedaan na een karige zomer .
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:49
Tuurlijk is Nico Fico een verbetering, maar vraag me gewoon af of Keizer het niet gewoon net zo goed / slecht had gedaan. Ach, aan volgend seizoen zou je nu wel beter moeten kunnen beginnen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:10
Keizer had het spul toch nog aardig aan het voetballen gekregen. Zeker na het drama van Nouri wat toch de nodige tijd kost om te verwerken. En ook belangrijk, plots vielen de doelpunten als appeltjes uit de bomen.
Dat zie ik bij Ten Hag nog niet gebeuren. Maar goed...je hebt gelijk...midden in het seizoen iets veranderen heeft ook weer tijd nodig.
Vind ik leuk
Eendracht +10185
maandag 12 februari 2018 om 00:29
Ach joh, met wat geluk volgend jaar 15 minuten?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 23:57
Twente had ook gewoon kunnen winnen hoor, Ajax speelde in een veel te laag tempo en Veltman ging weer eens ouderwets in de fout.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:20
En Ajax miste 5 opgelegde kansen in de eerste helft maaaaaar dat hebben we gemist hahaha
Vind ik leuk
Mo +10197
maandag 12 februari 2018 om 00:14
Eigenlijk levert Verbeek gewoon heel slecht werkt tot nu toe. Met spelers als Assaidi Jensen Maher is de 17e plek gewoon een schande
Vind ik leuk
Eendracht +10185
maandag 12 februari 2018 om 00:30
Maher speelt er net 2 wedstrijden.
Vind ik leuk
harryheck +1007
maandag 12 februari 2018 om 05:35
Weet je Mo: van deze 3 spelers deden er gisteren 2 niet mee i.v.m. blessures. En dan tegen Ajax tot de 90e minuut volop kans houden op een gelijkspel zegt toch wel veel.
En Maher speelt pas net bij Fc Twente.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 05:35]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 05:45
Als iemand met de status van een Guardiola, Mourinho of Klopp zoiets zegt, neem ik dat serieus. Een trainer waarvan men zegt dat het goede trainer is maar een ploeg als FC Twente nog niet goed kan laten presteren, hoef je bij voorbaat al niet serieus te nemen. Hoewel z'n commentaar over het spel van PSV dan wel weer terecht is maar dat even terzijde.
Vind ik leuk
Dicky +9084
maandag 12 februari 2018 om 06:20
Nee de Feyenoord Turk heeft Frauderende Criminelen Twente tekort gedaan.
Vind ik leuk
SjeH +111
maandag 12 februari 2018 om 06:25
Twente verdiende een punt, maar gozubuik (of zoiets) dacht daar anders over. Was nooit en te nimmer een penalty natuurlijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +16378
maandag 12 februari 2018 om 06:27
Gertjan of trainen of bij saaie talkshows zitten, jw blijft maar lulen en voor je het weet zit twente in de jupiler league haha.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 06:31
Van GJ Verbeek krijgt een normaal mens een slappe in de ochtend. Wat een triest figuur. Altijd maar wijzen naar anderen en nooit eens de schuld bij zichzelf zoeken. Tijd dat deze man varkensstallen gaat bouwen met zijn krachtige lichaam. Zucht
Vind ik leuk
Butsbal +6509
maandag 12 februari 2018 om 06:44
Iemand met een kapsel als een bord steppegras neem ik niet serieus. Ook al niet bij zijn schijtbakken-uitspraak.
Vind ik leuk
Drobtine +2084
maandag 12 februari 2018 om 06:51
Ach ze beheerste genoeg om te winnen
Vind ik leuk
Paul1982 +7798
maandag 12 februari 2018 om 07:56
Gert Jan mag blij zijn dat het na 20 minuten niet al 2 of 3-0 stond. Wat begon Ajax goed en FC Twente slecht aan de wedstrijd. En ik verbaas me altijd een beetje over Gert Jan. Hij weet wat er mis gaat bij elke andere club dan de zijne, maar zijn eigen club krijgt hij niet op de rails.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:59
Verbeek heeft helaas wel gelijk, Met Schone wordt je geen kampioen, die kan het niet meer belopen. Huntelaar in principe hetzelfde, laat te vaak de inschuivende centrale verdedigers lopen, waardoor andere deze taak over moeten nemen, waardoor de tegenstander een man meer krijgt op het middenveld
Vind ik leuk
Vak-DD +8918
maandag 12 februari 2018 om 08:41
Hij heeft over iedereen en alles een mening klaar, maar ondertussen presteert hij niks. Hij word met de dag ongeloofwaardiger.
Vind ik leuk
redknap +796
maandag 12 februari 2018 om 15:30
Door meneer de Turk//Turkse Nederlander Guzubujuk. Niet teveel op de man spelen anders kriej heisa in de keet.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 15:32]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:07
Gert-Jan heeft een heel goed punt. Er staat te veel spelers voor de virtuele ballijn en Schöne/ Frenkie staan dan ook nog eens te dicht bij elkaar.
Ten Hage laat zijn team anders druk zetten dan Marcel Keizer deed en ook Bosz, ik blijf het erg link vinden. Gelukkig kost het nog geen drie pnt
p.s. waarom zijn er zoveel mensen met de hersenvolume van een pinda
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:09]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:29
Die vent kan beter stoppen met voetbal. Extreem verbitterde vent volgens mij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbeek kijkt kritisch naar Ajax: 'Dat beheersen ze niet helemaal goed'