Gedrag Ziyech besproken: 'Een rechtsback die hele wedstrijd zwoegt doet dat nooit'

Gedrag Ziyech besproken: 'Een rechtsback die hele wedstrijd zwoegt doet dat nooit'

zondag 11 februari 2018 om 23:42

Arno Vermeulen zet vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Hakim Ziyech. De Ajacied werd vorige week tegen NAC Breda uitgefloten en uitte zijn frustratie richting het Ajax-publiek. Er staat Ziyech nog wat te wachten als hij naar het buitenland vertrekt, zegt Vermeulen bij Studio Voetbal.

"Door de jaren heen zie je voetballers die zich irriteren omdat ze denken dat ze als artiest te weinig beloning krijgen voor hun artiest zijn", zegt de NOS-commentator. "Het zijn altijd dezelfde type spelers die dat doen. Dat doet een rechtsback nooit, die de hele wedstrijd loopt te zwoegen."

"Het is wel erg als je de strijd niet aankan. Cristiano Ronaldo doet het ook. Hij wordt vaak uitgefloten bij Real Madrid, maar heeft daar volkomen schijt aan en gaat daar beter door spelen. Ik vraag me af of Ziyech mentaal zo sterk is dat hij dat ook aankan. Hij zoekt het toch een beetje op. Stel dat hij straks naar Spanje of Engeland gaat, dan is het publiek en de media-aandacht tien keer zo erg. Dan ben ik benieuwd of hij daar tegen bestand is."

Gertjan Verbeek komt ook aan het woord en kent Ziyech uit zijn tijd bij sc Heerenveen. "Toen was het ook een jongen die voor veel trainers lastig was, maar het zijn wel vaak de betere voetballers. Lastig in de zin dat ze niet in het gareel lopen. Ze schoppen tegen regels aan die je bedenkt. Zij hebben daar andere ideeën over. Ze hebben ook andere normen en waarden. Dat valt moeilijk te rijmen met de normen en waarden binnen een vereniging, waarin je soms zegt: tot hier en niet verder."

Poll

Ben je het eens met Vermeulen?

(527 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 23:51
Arno denkt ook weer het voetbal te hebben uitgevonden. Sinds wanneer doen die fluitpartijen Ronaldo niks?
Vind ik leuk
13 +5671
zondag 11 februari 2018 om 23:58
Ronaldo scheen daar zeer verbolgen over te zijn, maar maakte hij er ook rare gebaartjes door?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 00:01]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:07
Maar om dan direct vraagtekens te zetten bij zn mentale capaciteiten? Hij uit zich juist als een persoon in plaats van een mediagetrainde prof in interviews, zeker in zijn tijd bij Twente. Recht voor zn raap, daar zouden we juist van moeten houden als Nederlanders. Met een persoonlijkheid in opbouw, want hij is er nog niet, horen ook de wat dommere randjes daarbij - zoals gebaartjes. Maar goed, Nederland heeft maar één van zo’n speciale speler dus daar gaat dan alle aandacht naar uit.

Nee, hij doet niet alles zoals ie het zou moeten doen, maar karakter en mentale weerbaarheid kan ik em niet ontzeggen. Een echte ster heeft persoonlijkheid, daar horen dit sport fratsen soms bij.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 00:08]
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:13
Zou niet weten waarom we als Nederlanders van minachting voor publiek zouden moeten houden. Hij heeft ook lak aan zijn aanvoerder hè, want die had hem na de eerdere gebaartjes er al op gewezen dat dat niet handig is en een week later doet hij het gewoon weer. Toen Vilhena gefrustreerd was over kritiek van ex-schoonpappie De Boer en raar ‘juichte’ had NL het er trouwens net zo goed over.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:15
'minachting van het publiek' vind ik zo'n lege term. Je voelt je toch niet geminacht als zo'n jochie wat gebaartjes maakt. Zegt alleen maar dat ie er nog niet is. Verder doelde ik meer op zn interviews, daar is ie altijd heerlijk eerlijk.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:42
Zijn gezicht die eerste keer vond ik anders uiterst afschrikwekkend, hij drukte met zijn mimiek uit dat hele publiek weerzinwekkend te vinden. Ik moet niets van dat gedoe hebben, ook niet toen Vilhena rare gebaartjes maakte. Ik vind Ziyech meer van de schijt aan iedereen dan heerlijk eerlijk overigens. Daarover verschillen we gewoon van mening, dat kan.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 00:42]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 06:44
Men voelt zich wellicht niet geminacht, maar dat wil nog niet zeggen dat zulke maniertjes niet minachtend zijn. Zulke spelers doen net alsof zij boven Jan en alleman staan enkel vanwege het gegeven dat ze wat voetbaltalent hebben, maar vergeten dat het ook een job is, ze moeten wel presteren en het feit dat ze leuk een bal kunnen trappen dwingt nog geen respect af. Nee op basis van je houding, mentaliteit en prestaties dwing je respect af en niet door het te eisen, maar door het op zo'n manier op te eisen dat anderen het geven zonder dat je ernaar hoeft te lurken en er kleinzerig om moet vragen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:44
Maar wat willen we dan?
We gaan ook met z'n 50.000den naar zulke spelers kijken. Maakt ons dat geen kuddevolk (in hun ogen)?

Ik las hier laatst dat iemand niet inzag dat 'publiek' er voor (positieve) motivatie is en niet het recht op; 'waar voor je geld'.
Volgens mij is een kaartje kopen nog steeds niet voor een ieder bij wet verplicht.

Het is een "lastige vent" so what?? Hij betaalt gewoon (meer dan ik) belasting. Dus levert in mijn ogen gewoon zijn bijdrage aan de maatschappij.

Ps: ik zet Ziyech niet boven mijzelf, dus van enige minachting heb ik ook geen last.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 20:45]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:12
"Een 'lekker' avondje voetbal kijken", is zo'n veelgehoorde zin. Wel zo gaan ook veel mensen 'lekker' uit eten en daar betaalt men voor. Heeft de kok goed gepresteerd zijn daar de complimenten, zo niet laat men het eten staan en beklaagd men zich. Zo werkt het nu eenmaal. Dat die restaurants er zijn voor ons doet daar niets aan af.

Daarbij vraag ik mij af hoe de meesten zouden reageren als het personeel van zo'n restaurant gebaren gaat maken, kritiek gaat leveren of nors gaat doen als je aangeeft de service niet goed genoeg vindt doordat zijzelf niet presteren. Ook daar geld doen ze hun werk naar behoren dan krijgt men fooi, zo niet tja dan is men nu eenmaal minder happig iets terug te geven voor wat er gedaan is.

Zo zijn de beste concerten vaak concerten waar een artiest ziel en zaligheid in de muziek legt, oogt een artiest wat onverschillig of verzorgt die zijn spel niet goed, worden er veel noten misgeslagen... tja dan is het applaus nu eenmaal minder.

Ik wil niet zeggen dat praktijken als uitfluiten of toeschelden van voetballers oké is, maar kritisch zijn en feedback geven daar is niks mis mee. Niemand wil zo'n speler onderuit zagen, maar juist laten zien dat er meer nodig is. Ja men kan support tonen als het minder gaat en toejuichen om spelers te motiveren, bemoedigen om goede moed te geven etc. Maar de enige manier om spelers bewust te maken van wat nog niet goed genoeg gaat is door het te uiten. Over de wijze waarop valt te twisten, maar zo even goed over de wijze waarop je daarop kunt reageren.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 07:47
Je laatste zin verwoord het imo het beste. Je krijgt dezelfde reactie als wat je uitzend. Kiezen we ervoor om te fluiten om te ‘motiveren’ dan moeten we ook niet ‘janken’ over de gebaartjes. Ook voetballers zijn mensen.
Hier lijkt het soms alsof men hen een Pauselijke status toebedicht.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:36
"Lak aan zijn aanvoerder".
Komt vast omdat een band geen compensatie voor natuurlijk overwicht is.
Er zijn veel teams waar de aanvoerder niet altijd de 'leiding' heeft, maar gewoon de keuze van de trainer is.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:20
Ziyech kent maar 1 waarheid en dat is de Ziyechwaarheid. Dat heeft niets met persoonlijkheid te maken maar met een blinde zelfverheerlijking!!!!

Dat had hij bij Twente ook al heel sterk.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 07:21]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:08
Calma calma zegt hij dan.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:02
Die gaat er beter van spelen!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:08
Ja die leidt Real al maanden van overwinning naar overwinning :p
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:10
Slijtage maar scoorde wel weer 3 x bij de 5 - 1 overwinning.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:12
Beter drie keer scoren bij drie 1-0 overwinningen, of is dat te PSVs ;) nee, zonder grappen, Ziyech mag uiteindelijk in zn handjes knijpen als hij 1/10 van Ronaldo’s prijzenkast evenaart. Daarom slaat het ook nergens op dat Arno ze vergelijkt, en daarna een rechtsback erbij halen... Die man... zelden zo weinig... nou ja, laat ook maar
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 06:36
Hij vergelijkt ze niet qua kwaliteit maar qua karakter.
Vind ik leuk
Spiegel +4073
maandag 12 februari 2018 om 00:21
Ik denk oprecht dat Arno zelf niet verder is gekomen dan de reservebank van het tweede elftal van een 5e klasser.

Hij denkt allemaal precies te weten hoe het zit.

Dat pedante houdinkje erbij en zijn “feitjes” die puur gebaseerd zijn op zijn “bescheiden” mening of zijn selectieve observaties.

Mijn observatie zegt dat Arno vooral zichzelf graag hoort praten.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:25
hele, hele vervelende man
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:23
Maaar deze hele hele vervelende man heeft nu wel gelijk!!!
Vind ik leuk
JustH +3074
zondag 11 februari 2018 om 23:53
Ja gelukkig doet Ronaldo nooit verongelijkt.
Hij is de uitvinder.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
zondag 11 februari 2018 om 23:53
al ben je nog zo n goeie voetballer als je zo overduidelijk laat zien er geen plezier in te hebben mag je wat mij betreft oprotten.

Ongeacht welke speler en voor welke club
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:10
Ik vind het wel geinig om te zien.
Jongens met karakter zoals Zlatan.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
maandag 12 februari 2018 om 00:15
Zlatan laat op zijn eigen wijze wel zien dat ie het leuk vind
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:18
Geweldig die heethoofden. :~)
Cantona, Gatusso, Kahn.
Vind ik leuk
stratumseind +101642
maandag 12 februari 2018 om 00:19
absoluut
Vind ik leuk
Exitium +450
zondag 11 februari 2018 om 23:55
Ach, ik zet al jaren vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Arno Vermeulen...
Vind ik leuk
Foebele +43384
zondag 11 februari 2018 om 23:56
Ik zet vraag tekens bij alle capaciteiten van Vermeulen. Die kerel snapt niets van voetbal, maar ja, hij zit dik ingelikt in die vieze NOS kliek dus die zal nog wel wat decennia zijn onkunde wekelijks op de buis ten toon mogen spreiden!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:02
Je moet toch wel met mij eens zijn dat Ziyech zich teveel laat afleiden door wat er op de tribune gebeurt, als hij zich op zijn spel concentreert speelt hij nog wel 30% beter.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:09
Dat wel ja. Maar om nou naar ons aller Arno te gaan luisteren...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:11
Zie het als een praatprogramma als Umberto Tan, totaal geen inhoudt.
Vind ik leuk
Foebele +43384
maandag 12 februari 2018 om 00:10
Hij is teveel met dat soort dingen bezig ja, maar ben je dan meteen mentaal kwetsbaar?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:12
Zeker, hij is er teveel mee bezig dus beperkt het hem.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
zondag 11 februari 2018 om 23:58
Arno Vermeulen. tsja....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:00
Ook menig Ajacied is van mening dat hij tekort komt voor de absolute top, als jij dit gedrag keer op keer de overhand laat krijgen gaat het je beperken in je ontwikkeling. Ziyech kan veel beter als hij zich concentreert op zijn spel en niet van wat er op de tribunes gebeurt, elke scout zal dit gedrag als storend ervaren en publiek in Engeland bijv: zullen je met de grond gelijk maken en dan heb ik het niet eens over de bladen.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:04
Ja precies, scouts zetten zeer zeker vraagtekens bij dit gedrag en het is nou ook weer niet zo dat hij een vd beste voetballers ter wereld is of zo. Hij gooit zijn eigen glazen in met dit gedrag.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:08
Wat doen we eraan? Hoest met de 15 jarige dochter?
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:16
Druk met school. Wat doen we eraan? Ziyech valt denk ik niet makkelijk te corrigeren. Denk dat Bosz hem aardig in de hand had. Maar Ten Hag?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:20
Ziyech trekt zich van niemand iets aan, onder Bosz speelde hij ook niet altijd geweldig maar wel vaak. Wellicht konden ze goed met elkaar over weg waardoor Ziyech wel rendeerde onder Bosz zonder mokken.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 00:25
Denk dat Bosz op een of andere manier respect bij hem afdwong. Geloof ook niet dat Bosz op dit gedrag hetzelfde had gereageerd als
Ten Hag. Denk dat Ziyech het dan sowieso niet 2x achter elkaar geflikt had.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:10
Neem maar van mij aan, Ziyech gaat nooit de top halen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:13
Qua talent wel maar dat gedrag beperkt hem teveel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 00:47
ziyech is natuurlijk een geweldige voetballer, maar dat vind hij zelf ook heel erg. ben wel benieuwd hoe hij zich gaat gedragen wanneer hij naar een grotere club in het buitenland gaat, waar niemand ziyech uit de nederlandse eredivisie (nog) serieus neemt! zelfde gebeurde met depay.
Vind ik leuk
Pietje2015 +11225
maandag 12 februari 2018 om 00:15
Pietje2015 zet vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Arno Vermeulen.
Vind ik leuk
Eendracht +10185
maandag 12 februari 2018 om 00:34
Ik zet vraagtekens bij mensen die over zichzelf praten in de 3e vorm...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:28
De witte Chinees praat over mentale problemen? Hoe diep zit de Ajax haat bij deze AZ-er, dat lijkt me een stuk erger psychisch gezien. Arnootje..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 01:45
Haha wanneer je Ronaldo uitfluit ben je gewoon een hersenlozen debiel. Samen met messi fenomenen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 02:19
laat die jongen gewoon voetballen en zn ding doen in plaats van elke week alles onder een vergrootglas teleggen manmanman. Media!!! Niemand snapt waarom nederland de medaillespiegel op de olympische spelen aanvoert of 2de staat en er ligt geneens sneeuw in nederland elk jaar. Zijn 2 dagen bezig, hoe kan je dat nu al roepen? na 5/6 dagen staan ze??? maar idd we zijn een goed sport land en inderdaad ziyech is een mannetje maar laat hem lekker en geniet van hem alstie dingen doet wat een ander niet geeneens kan.....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 02:46
Arno Vermeulen vergeet alleen dat spelers in het buitenland veel meer krediet hebben bij de eigen aanhang. Bij iemand als Ziyech, die in ruim 1,5 jaar tijd gewoon redelijk goed rendeerd en prima stats heeft, zie ik dit soort dingen in het buitenland echt zelden voorkomen. Het gebeurd dan alleen in gevallen met spelers die weg willen, ruzie maken of echt totaal uit vorm zijn.

Als ik het vorige week dan een hele zwakke actie van de Ajax-fans vond, dan verdienen ze nu de complimenten om hem weer toe te zingen (...wat op zich laat zien hoe gek de hele situatie is). En zo hoort het ook. Petje af voor PSV-ers die achter Luuk zijn blijven staan. Feyenoorders heb in het stadion altijd redelijk mild gevonden met Bilal en Nelom. En ook in de Gelredome verwachtte ik een toxic sfeertje richting Castaignos, maar dat viel heel erg mee. Allemaal spelers die eerder een fluitconcert verdienden dan Ziyech.

En Arno noemt dan een heel extreem geval met Ronaldo. Dit noem ik nou niet echt schijt hebben: http://www.youtube.com/watch?v=hgVXfj_AkQQ
Ook hier besefte de fans dat ze fout bezig waren en werd hij de wedstrijd erna toegezongen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 03:44
Arno Vermeulen moet op excursie naar het dolfinarium en het voetbal met rust laten. Hij past er gewoon niet bij, wel de ideale man als reisgids!
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
maandag 12 februari 2018 om 05:01
Ziyech is nog een jongetje, hij moet nog een man worden...
Vind ik leuk
yuuup +6567
maandag 12 februari 2018 om 05:29
Daarom is Studio Voetbal nu zo overbodig. Iedereen heeft er al iets over gezegd en dan die die ouwe lijken het nog een keer herkauwen. Wat voegen ze in godsnaam toe? De wedstrijden die ik wil zien kijk ik wel. Daarna heb je al die volstrekt overbodige analyses, want in feite herhalen ze gewoon wat je vlak daarvoor gezien hebt. En vervolgens gaan de stijve harken het nog eens herhalen, maar dan super saai.
Wat is VI dan een opluchting. Heerlijk lachen.
Vind ik leuk
Paul1982 +7798
maandag 12 februari 2018 om 08:01
'Arno Vermeulen zet vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Hakim Ziyech.'

Kan wel zo zijn, maar ik zet vraagtekens bij de geestelijke capaciteiten van Arno Vermeulen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:05
Hoe gaan we ons programma vullen? Uhhhh... hee, misschien Ziyech's reactie naar het publiek? Ja, kunnen we weer een weekje mee vooruit!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:22
Komt deze mol ook ook weer uit zn hol gekropen. Werkelijk nooit betrapt op een zinnig woord, heel die Vermeulen .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gedrag Ziyech besproken: 'Een rechtsback die hele wedstrijd zwoegt doet dat nooit'