Gedrag Ziyech besproken: 'Een rechtsback die hele wedstrijd zwoegt doet dat nooit'

    Gedrag Ziyech besproken: 'Een rechtsback die hele wedstrijd zwoegt doet dat nooit'

    zondag 11 februari 2018 om 23:42

    Arno Vermeulen zet vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Hakim Ziyech. De Ajacied werd vorige week tegen NAC Breda uitgefloten en uitte zijn frustratie richting het Ajax-publiek. Er staat Ziyech nog wat te wachten als hij naar het buitenland vertrekt, zegt Vermeulen bij Studio Voetbal.

    "Door de jaren heen zie je voetballers die zich irriteren omdat ze denken dat ze als artiest te weinig beloning krijgen voor hun artiest zijn", zegt de NOS-commentator. "Het zijn altijd dezelfde type spelers die dat doen. Dat doet een rechtsback nooit, die de hele wedstrijd loopt te zwoegen."

    "Het is wel erg als je de strijd niet aankan. Cristiano Ronaldo doet het ook. Hij wordt vaak uitgefloten bij Real Madrid, maar heeft daar volkomen schijt aan en gaat daar beter door spelen. Ik vraag me af of Ziyech mentaal zo sterk is dat hij dat ook aankan. Hij zoekt het toch een beetje op. Stel dat hij straks naar Spanje of Engeland gaat, dan is het publiek en de media-aandacht tien keer zo erg. Dan ben ik benieuwd of hij daar tegen bestand is."

    Gertjan Verbeek komt ook aan het woord en kent Ziyech uit zijn tijd bij sc Heerenveen. "Toen was het ook een jongen die voor veel trainers lastig was, maar het zijn wel vaak de betere voetballers. Lastig in de zin dat ze niet in het gareel lopen. Ze schoppen tegen regels aan die je bedenkt. Zij hebben daar andere ideeën over. Ze hebben ook andere normen en waarden. Dat valt moeilijk te rijmen met de normen en waarden binnen een vereniging, waarin je soms zegt: tot hier en niet verder."

    Poll

    Ben je het eens met Vermeulen?

    (529 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 11 februari 2018 om 23:51
    Arno denkt ook weer het voetbal te hebben uitgevonden. Sinds wanneer doen die fluitpartijen Ronaldo niks?
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    maandag 12 februari 2018 om 00:21
    Ik denk oprecht dat Arno zelf niet verder is gekomen dan de reservebank van het tweede elftal van een 5e klasser.

    Hij denkt allemaal precies te weten hoe het zit.

    Dat pedante houdinkje erbij en zijn “feitjes” die puur gebaseerd zijn op zijn “bescheiden” mening of zijn selectieve observaties.

    Mijn observatie zegt dat Arno vooral zichzelf graag hoort praten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 00:25
    hele, hele vervelende man
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    maandag 12 februari 2018 om 01:23
    Maaar deze hele hele vervelende man heeft nu wel gelijk!!!
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 11 februari 2018 om 23:53
    Ja gelukkig doet Ronaldo nooit verongelijkt.
    Hij is de uitvinder.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zondag 11 februari 2018 om 23:53
    al ben je nog zo n goeie voetballer als je zo overduidelijk laat zien er geen plezier in te hebben mag je wat mij betreft oprotten.

    Ongeacht welke speler en voor welke club
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    maandag 12 februari 2018 om 00:10
    Ik vind het wel geinig om te zien.
    Jongens met karakter zoals Zlatan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    maandag 12 februari 2018 om 00:15
    Zlatan laat op zijn eigen wijze wel zien dat ie het leuk vind
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    maandag 12 februari 2018 om 00:18
    Geweldig die heethoofden. :~)
    Cantona, Gatusso, Kahn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    maandag 12 februari 2018 om 00:19
    absoluut
    Vind ik leuk
    Exitium +633
    zondag 11 februari 2018 om 23:55
    Ach, ik zet al jaren vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Arno Vermeulen...
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 11 februari 2018 om 23:56
    Ik zet vraag tekens bij alle capaciteiten van Vermeulen. Die kerel snapt niets van voetbal, maar ja, hij zit dik ingelikt in die vieze NOS kliek dus die zal nog wel wat decennia zijn onkunde wekelijks op de buis ten toon mogen spreiden!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14703
    maandag 12 februari 2018 om 00:15
    Pietje2015 zet vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Arno Vermeulen.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15992
    maandag 12 februari 2018 om 00:34
    Ik zet vraagtekens bij mensen die over zichzelf praten in de 3e vorm...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    maandag 12 februari 2018 om 01:28
    De witte Chinees praat over mentale problemen? Hoe diep zit de Ajax haat bij deze AZ-er, dat lijkt me een stuk erger psychisch gezien. Arnootje..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 01:45
    Haha wanneer je Ronaldo uitfluit ben je gewoon een hersenlozen debiel. Samen met messi fenomenen
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 02:19
    laat die jongen gewoon voetballen en zn ding doen in plaats van elke week alles onder een vergrootglas teleggen manmanman. Media!!! Niemand snapt waarom nederland de medaillespiegel op de olympische spelen aanvoert of 2de staat en er ligt geneens sneeuw in nederland elk jaar. Zijn 2 dagen bezig, hoe kan je dat nu al roepen? na 5/6 dagen staan ze??? maar idd we zijn een goed sport land en inderdaad ziyech is een mannetje maar laat hem lekker en geniet van hem alstie dingen doet wat een ander niet geeneens kan.....
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1893
    maandag 12 februari 2018 om 02:46
    Arno Vermeulen vergeet alleen dat spelers in het buitenland veel meer krediet hebben bij de eigen aanhang. Bij iemand als Ziyech, die in ruim 1,5 jaar tijd gewoon redelijk goed rendeerd en prima stats heeft, zie ik dit soort dingen in het buitenland echt zelden voorkomen. Het gebeurd dan alleen in gevallen met spelers die weg willen, ruzie maken of echt totaal uit vorm zijn.

    Als ik het vorige week dan een hele zwakke actie van de Ajax-fans vond, dan verdienen ze nu de complimenten om hem weer toe te zingen (...wat op zich laat zien hoe gek de hele situatie is). En zo hoort het ook. Petje af voor PSV-ers die achter Luuk zijn blijven staan. Feyenoorders heb in het stadion altijd redelijk mild gevonden met Bilal en Nelom. En ook in de Gelredome verwachtte ik een toxic sfeertje richting Castaignos, maar dat viel heel erg mee. Allemaal spelers die eerder een fluitconcert verdienden dan Ziyech.

    En Arno noemt dan een heel extreem geval met Ronaldo. Dit noem ik nou niet echt schijt hebben: http://www.youtube.com/watch?v=hgVXfj_AkQQ
    Ook hier besefte de fans dat ze fout bezig waren en werd hij de wedstrijd erna toegezongen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 03:44
    Arno Vermeulen moet op excursie naar het dolfinarium en het voetbal met rust laten. Hij past er gewoon niet bij, wel de ideale man als reisgids!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3303
    maandag 12 februari 2018 om 05:01
    Ziyech is nog een jongetje, hij moet nog een man worden...
    Vind ik leuk
    yuuup +9497
    maandag 12 februari 2018 om 05:29
    Daarom is Studio Voetbal nu zo overbodig. Iedereen heeft er al iets over gezegd en dan die die ouwe lijken het nog een keer herkauwen. Wat voegen ze in godsnaam toe? De wedstrijden die ik wil zien kijk ik wel. Daarna heb je al die volstrekt overbodige analyses, want in feite herhalen ze gewoon wat je vlak daarvoor gezien hebt. En vervolgens gaan de stijve harken het nog eens herhalen, maar dan super saai.
    Wat is VI dan een opluchting. Heerlijk lachen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 12 februari 2018 om 08:01
    'Arno Vermeulen zet vraagtekens bij de mentale capaciteiten van Hakim Ziyech.'

    Kan wel zo zijn, maar ik zet vraagtekens bij de geestelijke capaciteiten van Arno Vermeulen.
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    maandag 12 februari 2018 om 09:05
    Hoe gaan we ons programma vullen? Uhhhh... hee, misschien Ziyech's reactie naar het publiek? Ja, kunnen we weer een weekje mee vooruit!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:22
    Komt deze mol ook ook weer uit zn hol gekropen. Werkelijk nooit betrapt op een zinnig woord, heel die Vermeulen .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws