Van Hanegem: 'Aardige gozer, maar de manier waarop hij Ajax helpt is gekkigheid'

    Van Hanegem: 'Aardige gozer, maar de manier waarop hij Ajax helpt is gekkigheid'

    maandag 12 februari 2018 om 06:42

    Niet Ajax, maar PSV verdient aan het einde van de rit de landstitel. Dat stelt Willem van Hanegem. Hij zag Ajax zondag tegen FC Twente (2-1) bevoordeeld worden door scheidsrechter Serdar Gözübüyük.

    Van Hanegem wordt nog steeds niet warm of koud van PSV. 'Maar inmiddels ben ik wel zover dat ik hoop dat die ploeg uit Eindhoven gewoon de landstitel zal veroveren. Met een matig elftal, want er lopen spelers in die helemaal niet geschikt zijn voor de top van de Eredivisie, slepen ze toch keer op keer de punten binnen. En dat doen ze zonder noemenswaardige hulp van de arbitrage', schrijft hij in het Algemeen Dagblad.

    'Dat kunnen ze in Amsterdam toch onmogelijk zeggen?', vervolgt Van Hanegem. 'Ik vind scheidsrechter Serdar Gözübüyük een heel aardige gozer en vroeger als kind kwam hij weleens bij mij over de vloer. Maar de manier waarop hij Ajax gisteren aan de winnende treffer hielp (penalty, red.), was gekkigheid natuurlijk. Dat er überhaupt nog gediscussieerd werd over of de het binnen of buiten het zestienmetergebied was, daar werd ik al treurig van. Het was verdorie helemaal geen strafschop. Dat deed Gözübüyük dus helemaal fout.'

    De Kromme vindt Ajax 'gewoon zwak' spelen. 'De nieuwe trainer Erik ten Hag zag onlangs wel vorderingen bij zijn ploeg en hij niet alleen. Die anderen zullen zijn assistenten zijn, of de mensen in de Arena die heel erg hopen dat hij het beter zal doen dan zijn voorganger Marcel Keizer. Maar ik zie het eerlijk gezegd totaal niet. Natuurlijk, PSV worstelt ook. Maar wat geeft clubs die al een straatlengte achter staan het recht om te zeggen dat het daar helemaal niks is?'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Wie verdient de landstitel het meest?

    (3630 stemmen)

    Plaats een reactie

    Butsbal +13396
    maandag 12 februari 2018 om 06:44
    Serdar aardige gozer ? Dat weet hij goed te verbergen dan
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17784
    maandag 12 februari 2018 om 08:32
    Soms zit het mee en som tegen. De overtreding ( als het er al een was ) was inderdaad niet binnen de 16, maar was lastig te zien voor de scheids. Ziyech valt er mooi ruim binnen om op zeker te gaan. Bergwijn kreeg geloof ik ook een keer een pingel mee nadat er tegen hem geblazen werd. Aan het einde van de rit kun je alles wegstrepen en is er een kampioen die het in de voorrondes met dit spel niet haalt. En velen praten al over een gelopen race. Ik allerminst. AZ en Feijenoord uit en dan nog Ajax thuis. Het zouden zomaar 9 verliespunten kunnen zijn met de heren Schwaab, Brenet en Isimat achterin.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4418
    maandag 12 februari 2018 om 08:54
    Willem heeft n punt, maar laten we nou maar eens eerst de puinhopen in Rotterdam gaan opruimen.......
    Vind ik leuk
    Blindsy +9417
    maandag 12 februari 2018 om 10:33
    ..en die worden -helaas- met de dag groter.
    Vind ik leuk
    Hans Goor +38
    maandag 12 februari 2018 om 11:45
    Helemaal met je eens, een kampioenschap moet je over een heel seizoen bekijken. En wat mij al langer opvalt en eigenlijk begint te ergeren is dat de analisten en commentatoren er regelmatig hun eigen voetbalregels op na houden. En dan wordt alles nog tig x herhaald...... we zullen het vanavond ook wel weer horen bij Derksen en co. :-D
    Vind ik leuk
    koeman88 +59
    maandag 12 februari 2018 om 12:37
    Pingels kun je tegen elkaar wegstrepen, helemaal mee eens.
    Het is nog een lange weg ook eens. Een groot voordeel: Feyenoord-PSV is een paar dagen voor de bekerwedstrijd. Ik zie ze daardoor wel 3 punten pakken in de Kuip. Dan mag je in theorie AZ en Ajax verliezen. (Er vanuit gaande dat je verder alles wint).
    Het blijft spannend
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 09:07
    Bergwijn werd op volle snelheid op zijn knie geschopt. Maar iedereen kijkt dat maar half. Iets daarna valt hij omdat je niet altijd direct neerwaarts gaat bij een schop op volle snelheid.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 06:55
    De emoties van Willempie.

    Kijk nog maar goed naar de goal
    Van bergwijn willem. Daar gingen 2 duidelijke overtredingen aan vooraf van een psv-er wat beide trainers zelfs toegaven na de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:09
    Die eerste wil ik je nog geven maar die bal door de benen die volgde was gewoon slim gespeeld.
    Vind ik leuk
    EdwinG +175
    maandag 12 februari 2018 om 07:22
    Is een scrimmage om de bal ook al een overtreding dan (begaan door de aanvallende partij)?

    En daarbij, Bergwijn kreeg 'm niet op een presenteerblaadje aangeboden.

    Willem heeft het over resultaten die door verkeerde beslissingen tot stand komen en daar heeft PSV dit seizoen geen voordeel van gehad, in tegenstelling tot Ajax.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2498
    maandag 12 februari 2018 om 08:40
    Tegen Twente niet? Met penalty die bergwijn mee kreeg omdat het ineens hard waaide?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 10:54
    Ja idd. evenals de twee buitenspelgoals tegen Zwolle en de talloze arbitrale dwalingen en geluk over een heel seizoen voor psv.

    Het is een beetje een zuur oud mannetje die het moeilijk vindt als zijn cluppie het niet goed doet. Dan gaat hij wijzen naar anderen, terwijl hij naar zijn cluppie moet kijken. Niet echt serieus te nemen na zulke columns.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    maandag 12 februari 2018 om 06:55
    Willem wanneer heb je je vervolgafspraak in het Oogziekenhuis?, zaterdag had die eerste goal niet mogen vallen omdat er een overtreding aan vooraf ging. En tja heel af en toe hebben we ook eens mazzel zoals nu bij die penalty.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1201
    maandag 12 februari 2018 om 07:07
    Dit dus. PSV speelt matig, en dat betekent dat de rest gewoon zwak is.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40182
    maandag 12 februari 2018 om 08:38
    PSV wordt gewoon kampioen door de armoede bij Ajax.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    maandag 12 februari 2018 om 12:05
    Net zoals PSV vorig jaar die armoede had!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40182
    maandag 12 februari 2018 om 12:32
    Klopt.

    Maar ja, 1 jaartje armoede bij PSV in de laatste 4 jaar staat in schril contrast tot de 4 jaar armoede bij Ajax.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    maandag 12 februari 2018 om 13:25
    Wanneer komt PSV dan eens met Europees succes dat is namelijk niet om aan te zien de laatste jaren!
    Vind ik leuk
    Kramertje +819
    maandag 12 februari 2018 om 09:39
    De rest is ook zwak momenteel

    Buiten dat AZ en Zwolle en het wel aardig doen
    spelen Ajax en zeker Feyenoord onder hun kunnen

    Vind ik leuk
    Voebtal +3624
    maandag 12 februari 2018 om 07:20
    Huh, hoe kan dan nou? Willem houdt toch juist altijd van Ajax? LOL.. Willem die Ajax iets zou gunnen is als Feyenoord dat kampioen wordt, het gebeurt eens in de 20 jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:55
    18
    Vind ik leuk
    Basik013 +277
    maandag 12 februari 2018 om 07:21
    Dat vind jij willempie, ik vond het een terechte strafschop, een lichte overtreding mischien maar gewoon in het strafschopgebied en dus penalty.
    Als je het daar niet mee eens bent moet u mischien gaan pleiten bij de knvb voor regelverandering ofzo, veel succes!
    Vind ik leuk
    palko +1788
    maandag 12 februari 2018 om 08:20
    @Basik013, dat mag je uiteraard vinden. Als neutrale kijker vond ik de strafschop een gotspé. Ten eerste was er geen sprake van een overtreding. En ten tweede werd de duikeling van Hakim Ziyech overduidelijk ingezet buiten het strafschopgebied. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Tukkers zich door de miskleun van goedheiligman Serdar Gözübüyük bestolen voelen. Schande!
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 11:07
    Inderdaad. Het was geen doodschop, maar een domme overtreding binnen de 16, Dan is het gewoon een strafschop, maar nogmaals ook voor mensen die twijfelen, dit was het enige moment in de competitie waar iemand twijfel kan hebben. Dat kan ik niet zeggen van andere clubs.
    Vind ik leuk
    palko +1788
    maandag 12 februari 2018 om 11:47
    @Markus, of het een overtreding was, is maar zeer de vraag. En als het al een overtredinkje was, hetgeen ik oprecht en ten zeerste betwijfel, dan gebeurde dat overduidelijk buiten het strafschopgebied. Dat Hakim Ziyech vervolgens binnen het strafschopgebied fopduikelt valt hem overigens niet te verwijten. Echter wel de nog in sinterklaasstemming verkerende Serdar Gözübüyük. Ik kan me heel goed voorstellen dat Gözübüyük zich voorlopig maar beter niet in Twente kan vertonen ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 12:11
    Dat begrijp ik vanuit Twente en het is lullig dat het net tegen jullie gebeurt, maar dit is echt het enige twijfelachtige moment in het hele seizoen waar Ajax het voordeel van de twijfel kreeg tov. andere clubs.

    Dus ja van beide kanten te begrijpen. Ajax heeft het hele seizoen niets mee gehad en Twente zit nu in de hoek waar de klappen vallen. Maar goed ik denk dat Twente gewoon in de eredivisie blijft en goed kan presteren in de Beker. Verbeek heeft ook wel wat tijd nodig om alles naar zijn hand te zetten, evenals Ten Hag.
    Vind ik leuk
    palko +1788
    maandag 12 februari 2018 om 12:45
    @ Markus, leuke en constructieve reactie. Voor de duidelijkheid: Ik ben aanhanger van Sparta. En kijk derhalve met enige zorg uit naar het duel van zondag tegen FC Twente. Waarbij ik teken voor een gelijkspelletje.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 13:43
    Dank je, ik hoop het voor Sparta. Ze horen er toch wel bij in de Eredivisie lijkt me en met Advocaat moet het wel goedkomen. Met deze selectie zal het wel nacompetitie worden, maar goed als je de laatste wedstrijd tegen psv ziet geeft dat toch wel hoop. Even op de hand van Dicky wachten en dan komt het goed. Als ze zo kort op psv zitten dan zijn er ook kansen tegen Twente.


    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 12 februari 2018 om 07:22
    Soms is Willem weer gewoon een Feyenoorder. Dat hij PSV liever kampioen ziet worden verbaast dan ook niets. Dat hij blind is voor arbitrale blunders in het voordeel van PSV ook niet.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 18:18
    Heb Willem ook vaak zat lovend over Ajax zien schrijven en niet positief over PSV en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 12 februari 2018 om 18:30
    Ik schreef ook “soms”.

    Willem kan best objectief en positief spreken over Ajax, maar op sommige momenten komt er ook bij hem iets naar boven wat ver weg is van objectiviteit.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 18:34
    Denk dat het wel meevalt. Zowel Ajacieden, PSV’ers als Feyenoorders zitten regelmatig op de kast over wat Willem schrijft.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 12 februari 2018 om 19:46
    Wat valt er dan mee? Het soms? Of z’n objectiviteit? Of juist het vermeende gebrek daaraan?
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 20:17
    Denk dat hij nou niet erg veel last heeft van een Feyenoord-bril, dat dat wel meevalt dus. Hij ziet wel De Eredivisie steeds meer achteruitgaan en heeft dus een hoop commentaar op de traditionele top 3.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 12 februari 2018 om 20:23
    Zijn uitspraken in deze gaan echter wel iets verder dan terechte kritiek op de topdrie.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 20:34
    Ik kan me voorstellen dat je van bovenstaande niet blij wordt.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 12 februari 2018 om 20:43
    Ik vind het ook een drogreden omdat ook PSV z’n voordeeltjes heeft gehad met scheidsrechters dit seizoen. En op dat gebied getuigen zijn woorden van een zekere blindheid.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 20:51
    Zou mooi zijn als een krant dat weer eens allemaal op een rijtje zou zetten.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 12 februari 2018 om 21:01
    Denk dat het niet zou helpen bij mensen die zo gekleurd kunnen kijken als Van Hanegem hier doet.

    Ik ben eigenlijk wel van mening dat het klopt dat het vwb de topclubs redelijk uit middelt met die “voordeeltjes”.

    Ik lees op dat gebied ook zoveel varianten en visies. Zelfs objectieve zaken, als wat nu wel of niet bij een strafschopgebied hoort, zijn punt van discussie. Dat blijft bizar.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 07:32
    Een grof schandaal wat er gisteren weer is gebeurd. Ben benieuwd hoe de KNVB gaat reageren. Normaal gesproken belonen ze dat arbitrage hiervoor.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:43
    Nee want tegen Excelsior had PSV niet in het begin van de wedstrijd een penalty tegen moeten krijgen? Willem is boos, snap ik, zn ploeg kreeg 2 rode prenten.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 18:21
    Willem is geen Sjaak. Hou me ten goede, ik vind Sjaak wel lachen, maar hij is echt een super fanboy. Willem kan over alle clubs iets positiefs of negatiefs zeggen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1826
    maandag 12 februari 2018 om 07:48
    Ach jee,Willem heeft weer iets gezien hij is vorig seizoen van zijn clubje vergeten?
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1241
    maandag 12 februari 2018 om 09:32
    Heee weer eentje, bewijs het dan eens een keer waar wij zoveel geluk hebben gehad?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11311
    maandag 12 februari 2018 om 07:54
    Ze zouden eens moeten kijken naar alle penalty's en rode kaarten die Feyenoord in de Kuip allemaal mee heeft gekregen. Dat is ook bijna een zekerheidje als het even lastig gaat.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 18:25
    Qua penalties is dit al het 3e seizoen dat Feyenoord er erg weinig krijgt vergeleken bij Ajax en PSV. Vorig seizoen waren het er 2 of 3 tegenover 10 van Ajax en ook zoiets bij PSV. Kan me ook absoluut geen stroom rode kaarten herinneren. Vorig seizoen een van Assaidi dacht ik. En verder?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11311
    maandag 12 februari 2018 om 18:28
    Jij hebt het alleen over vorig jaar. Maar er zijn de afgelopen jaren genoeg voorbeelden van scheidsrechters die onder invloed van de fanatieke aanhang in de Kuip net iets vaker zo'n beslissing namen.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 18:30
    Ik heb het over 3 seizoenen, inclusief het huidige. (Daarvoor had ik geen FOX Sports.)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:31]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11311
    maandag 12 februari 2018 om 18:34
    Kijk eens hoevaak er tijdens Feyenoord - Ajax penalty's en rode kaarten zijn gegeven en aan wie.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 18:36
    Geen idee. Enige rood in de 3 jaren waar ik naar kijk was volgens mij Jørgensen in de Arena.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 07:55
    En PSV deed het zonder hulp van de scheids?? Die floot namelijk niet voor een overtreding waar een goal uit valt....
    Nog wat over Feijenoord te vertellen Willem??
    Vind ik leuk
    Berbr +1210
    maandag 12 februari 2018 om 07:56
    Valt me mee dat ie t niet over de scheids bij Feijenoord heeft
    Vind ik leuk
    Maan88 +2702
    maandag 12 februari 2018 om 08:02
    Prachtig dat die ajacieden hieronder weer alleen maar naar PSV en Feyenoord wijzen! Gewoon geen enkele supporter van ze die eerlijk is en gewoon toegeeft dat het absoluut een cadeautje was gisteren.
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +199
    maandag 12 februari 2018 om 08:03
    Feyenoord heeft vorig seizoen na de winterstop 15 kadootjes gehad (alleen Excelsior en ajax wilde wel voetballen tegen feyenoord). Staan nu weer waar ze horen, 22 punten van de nummer 1!
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1241
    maandag 12 februari 2018 om 09:33
    En ook hier weer eentje, verklaar mij maar wanneer we geluk hebben gehad he? Welke wedstrijd dan? Jaloers kindje
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 11:10
    Dat doen ze omdat het gewoon niet zo is. De verdediger neemt risico, is te laat en ja dan heb je de kans op een penalty tegen, wat zeker niet vreemd is.
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +199
    maandag 12 februari 2018 om 08:02
    Geweldige voetballer, maar helaas slaat hij de plank weer mis.

    Ik snap dat hij anti ajax is, is bijna elke feyenoorder. En met een zeer zwak team kampioen worden is voor hem ook normaal, dat deed feyenoord vorig
    seizoen ook. Voor de rest komt er helaas weinig normaal uit zijn mond
    Vind ik leuk
    Martinnat +583
    maandag 12 februari 2018 om 08:13
    Ik denk dat deze man normaler praat dan Sjakie seniel Zwart. Man man wat een onzin kan die uitkramen
    Vind ik leuk
    Basik013 +277
    maandag 12 februari 2018 om 12:46
    Waarom nouweer sjaak derbij halen?, ook hij heeft recht op zijn mening netals willem.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:02
    Neen Willem nu sla je de plank totaal mis. Toegegeven Ajax speelde niet best en mocht met een gelijkspel in zijn handjes knijpen. Maar dat Ajax door Serdar geholpen werd is flauwekul. Maar ach over het niveau van de Ned. scheidsrechters kunnen we urenlang bakkeleien zonder ons daarover boos te maken.
    Vind ik leuk
    Stoep +1786
    maandag 12 februari 2018 om 08:04
    Duidelijk. Zo gaat het al jaren. En niet alleen Gozobuyuk
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:14
    Kijk lekker naar de eige club, sukkels die met 9 man kansloos verliezen.. wat een ramp seizoen!!!
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 11:12
    Idd. het is wel duidelijk dat ze enkel kampioen zijn geworden door slecht optreden van psv en het lange Europese seizoen van Ajax tot aan de finale (met 1 punt). Ze staan nu waar ze horen.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 12 februari 2018 om 08:14
    Helemaal met "de kromme" eens. Er zit geen woord kinnesinne bij t.o.v. Ajax. FC Twente werd benadeeld net zoals Excelsior benadeeld werd. We zijn in Nederland niets opgeschoten, zolang de (assistent) scheidsrechters de wedstrijden manipuleren.
    Vind ik leuk
    langeGek +374
    maandag 12 februari 2018 om 08:15
    Willem heeft gewoon gelijk. Vooral over Ten Hag. Niemand ziet het.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1707
    maandag 12 februari 2018 om 08:15
    Feyenoord werd vorig seizoen ook flink geholpen door de arbitrage. Daar hoor je van Hanegem niet over. Verder ben ik het met hem eens. Er is in Amsterdam weinig veranderd sinds Ten Hag met de scepter zwaait.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:23
    De kromme zijn Cluppie. Heeft weer eens verloren ... dus moet Ajax het ontgelden .. zwak willem
    Vind ik leuk
    Degraaf +15496
    maandag 12 februari 2018 om 08:36
    Typisch Willem, Feyenoord heeft verdiend verloren van Vitesse en het Feyenoordicoon heeft het over een strafschop die Ajax verdiend heeft gekregen. De aandacht verleggen noemen ze dat.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:47
    Willem geeft Feyenoord ook kritiek als het nodig is, verder heeft ie helemaal gelijk dat Ajax op alle fronten geholpen wordt maar zelfs dan geen prijsje gaat pakken...
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    Degraaf +15496
    maandag 12 februari 2018 om 08:49
    Fijn dat jij een glazen bol hebt, maar dan nog had hij beter kritiek op Feyenoord kunnen hebben, gezien ook de 2 rode kaarten die volkomen terecht waren gegeven.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:53
    daar zeurt ie toch niet over,.... hij klaagt over het feit dat Ajax, alweer, geholpen wordt door een scheidsrechter..
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    maandag 12 februari 2018 om 09:49
    Ik vind het treurig al zo'n icoon over de scheidsrechter s begint. Hij weet ook goed dat het soms meezit en soms tegenzit en de topclubs meestal net iets in het voordeel worden gefloten. Die duitser van Utrecht had ook direct rood moeten krijgen tegen Ajax! Daar hoor je hem niets over zeggen een beetje jammer!! Soms zit het mee en soms tegen!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 11:13
    Voorbeelden?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    maandag 12 februari 2018 om 09:35
    En als Feyenoord geholpen zou worden door de scheids waren die rode kaarten geel geweest :-p
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    maandag 12 februari 2018 om 09:18
    Willem is altijd kritisch op fey , dus aandacht verleggen is dom gelul , Maargoed dat zijn we gewend van jou ;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +15496
    maandag 12 februari 2018 om 11:15
    Als er al één een vervuiler hier is ben jij dat wel!
    Vind ik leuk
    plof111 +123
    maandag 12 februari 2018 om 09:00
    ha ha die Willem zelfs die kan zijn haat naar Ajax niet helemaal verbergen ,wat een droplul is het toch.Zeiken over een strafschop die misschien te licht was.Maar ik heb hem niet een keer gehoord afgelopen wedstrijden, waar Ajax meerdere keren een strafschop had moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    michelhx +3152
    maandag 12 februari 2018 om 09:05
    Amen!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6040
    maandag 12 februari 2018 om 09:17
    jammer dat er geen keuze staat een andere club, vind dat de KNVB dit jaar maar niemand moet uitroepen tot kampioen.. want het is allemaal superslecht wat we te zien krijgen
    Vind ik leuk
    fer65 +218
    maandag 12 februari 2018 om 09:27
    Ajaks scheidsrechters kennende geven deze over het paard geholpen amsterdomse club altijd en eeuwig de voordeel van de twijfel. Zo is het al eeuwen bekend helaas de naam lucky ajaks is niet voor niets in het leven geroepen, afgezien van hun missie knavb ook zo iets wat beroerd allemaal zeg dat nederlandse voetbal .
    Vind ik leuk
    groninger +1129
    maandag 12 februari 2018 om 09:28
    Wat een afgunst weer naar ajax willem.
    Vind ik leuk
    rinirat +1779
    maandag 12 februari 2018 om 09:35
    En maar janken, daar gaan we weer.
    Nare oude man.
    Vind ik leuk
    fer65 +218
    maandag 12 februari 2018 om 09:35
    En ik lees verder het gezeik over ajaks dat wanneer ze recht hadden op een strafschop krijgen zij hem niet terecht, anders valt het teveel op.En Feijenoord kretiek pfffffff genoeg onder de Feijenoorders aanwezig moetje tog maar eens verder kijken dan jullie nazen langer is. van Geel en de hele technise staf hadden ze allang weg moetem doen en de groffe bezem er door moeten halen .Maar dat doen ze link niet want dan worden psv en ajaks geen kampioen meer en dat mag niet van de knAvb.Dan kunnen ze niet meer zeggen wij gunnen het Feijenoord wel pffffff daar word ik tog zo moe van gunnen sjeune jongen ik hoorje nog zeggen en kreunen wij kunnen nog kampioen worden pffffffff.
    Vind ik leuk
    Hammie +1063
    maandag 12 februari 2018 om 09:41
    Nu hoor je die demente Sjaak Swart niet
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:33
    Dan moet je nog even terugkijken op de homepage knul
    Vind ik leuk
    Foebele +51274
    maandag 12 februari 2018 om 09:44
    Jammer dat Willem zijn frustraties over zijn eigen cluppie zo moet afreageren op de concurrent. Kom op Willem, nou niet gaan doen alsof het Ajax is die steeds geholpen wordt door de scheids, kijk de wedstrijden van PSV eens allemaal terug (I know, dat is nog erger dan gewaterboard worden en zijn praktijken die thuis horen in Guatanamo bay).
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:55
    Wat is er erg aan een team wat gewoon doet wat het moet doen winnen. Stap eens uit de Amsterdamse het moet allemaal mooi toren en ga eens kijken in Europa met mooi voetbal win je geen prijzen. Met effectief voetbal wel.
    Vind ik leuk
    Foebele +51274
    maandag 12 februari 2018 om 10:00
    Barca domineerde de wereld een jaar of 6/7 met het mooiste voetbal ooit en won alles, City speelt goed en staat bovenaan, Bayern speelt in Duitsland toch ook gewoon prima voetbal.

    Wat je zegt is onzin van de bovenste plank, denk eerst zelf eens na ipv anderen na te praten die onzin verkondigen!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:07
    Ik denk wel na hoor, maar volgens mij vergelijk je appels met peren want je wil me toch niet zeggen dat een Ajax ooit nog in de buurt komt van de drie clubs waar je het nu over hebt. Je moet alles in perspectief zien.en ik denk dat wanneer je ooit nog iets wil bereiken in Europa je al la PSV moet gaan spelen omdat te behalen. In Nederland zijn we helemaal geil van mooi voetbal geef mij maar winnend voetbal en mannelijk voetbal waar wel eens een tikkie word uitgedeeld.
    Vind ik leuk
    Foebele +51274
    maandag 12 februari 2018 om 10:11
    Wat jij doet is raar uit je nek kletsen. Omdat het niveau in de eredivisie niet van het zelfde niveau is als bijv de PL dan wil dat toch niet zeggen dat we in Nederland niet aantrekkelijk kunnen voetballen en dat we het al helemaal niet moeten nastreven?

    Wat is dat nou weer voor een onlogisch gezwets?

    Grappig ook dat je verder op geen enkele wijze iets zegt over het feit dat goed voetbal dus wel tot prijzen lijdt, een van je slappe non argumenten kun je al niet meer aandragen.

    Je moet je schamen als PSV zijnde dat je je fans zoveel geld laat betalen om naar zoiets afschuwelijks te moeten kijken.

    Als je niet beseft dat je voetbal voor de fans speelt en dat die allemaal, ook in Eindhoven en Rotterdam, vermaakt willen worden, dan snap je er helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:20
    Het gaat erom wat je doelstelling is met het bedrijf wat je runt. Bij Ajax is dat geen prijzen wel opleiden. En bij PSV is het resultaat gericht. En fans kijken op het einde van het seizoen echt niet elke wedstrijd terug hoor want weet je wat het dan is ze zijn dan aan het feest vieren omdat ze het resultaat hebben behaald wat ze hadden gewenst een kampioenschap.

    Om terug te komen op je mooi voetbalargument wat is mooi voetbal twintig keer een bal overtikken en dan scoren of effectief counteren het beide net zo moeilijk maar kan ook super mooi zijn.
    Vind ik leuk
    Foebele +51274
    maandag 12 februari 2018 om 10:22
    HAHAHA meer dan dat heeft deze reactie niet nodig, gewoon een hoop, HAHAHAHA.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:01
    Het arbitrale trio bepaalt wekelijks de uitslag
    Vind ik leuk
    aimdam +514
    maandag 12 februari 2018 om 10:15
    Ajax speelt inderdaad niet geweldig.
    Ik heb seizoenen gekend dat je wist dat het wel goed zou komen als ze met 1-0 achter kwamen, maar nu is het elke keer met hangen en wurgen.
    Nee dit jaar is niet best. Uiteindelijk staat na 34 wedstrijden de terechte kampioen boven aan.
    Vind ik leuk
    Enden +3614
    maandag 12 februari 2018 om 10:23
    Willem blijft een Feyenoorder
    Vind ik leuk
    El Cazador +5365
    maandag 12 februari 2018 om 10:23
    Ik zie de trainers wissel ook nog steeds niet terug op het veld.
    Vond juist dat het onder Marcel Keizer beter begon te lopen, maar kennelijk heeft Hakim gezegd dat Marcel moest oprotten en dan gebeurt het dus ook, triest. Nu zitten we opgescheept met een oosterse tuinkabouter!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    maandag 12 februari 2018 om 10:26
    Spijkertje Willem precies op het kopje
    Vind ik leuk
    fr1963 +2446
    maandag 12 februari 2018 om 10:36
    Volledig met Willem eens deze keer!
    Vind ik leuk
    gustare +536
    maandag 12 februari 2018 om 10:37
    Willem heeft helemaal gelijk dat Ajax slecht speelde. Maar niet zo janken over hulp aan Ajax. Uiteindelijk compenseren de goede en slechte beslissingen elkaar wel ongeveer over een heel seizoen. Afgelopen seizoen heb ik hem ook nooit gehoord over de "hulp" aan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 10:50
    Inderdaad, vooral in de Kuip werd het op een gegeven moment lachwekkend.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    maandag 12 februari 2018 om 10:49
    We krijgen weer eens de gekleurde mening van een gefrustreerde Feyenoorder van Hanegem. Dit is de eerste keer dit seizoen dat je kunt twijfelen over een beslissing in een wedstrijd van Ajax en dan komt van Hanegem meteen. Er zijn nogal wat penalty's voor heel wat minder gegeven, daarnaast had Ajax na een kwartier gewoon met 3-0 voor kunnen staan.

    Wellicht kan hij zich beter op Feyenoord concentreren en zijn frustratie niet botvieren op andere clubs die hij vrij opzichtig haat. Kennelijk kan hij het niet verkroppen dat het niet goed gaat met Feyenoord, maar dan moet je bij Feyenoord blijven en niet wijzen naar andere clubs. Ongeloofwaardig en zoals gezegd zeer gekleurde mening.

    Ja het gaat wat stroef onder Ten Hag, maar die man die werkt ook net een paar weken bij Ajax. Ik vond Keizer uiteindelijk ook niet goed genoeg, maar een trainerswissel in de winterstop vind ik ook niet echt handig. Dan hadden ze aan het einde van de competitie de balans op moeten maken. Ten Hag en bijvoorbeeld GJ vd Beek kun je pas beoordelen na een volledig seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 12:30
    Gemiep van Wim. Dat is voetbal, hij is Stekeblind als je niet ziet dat Ajax veel beter is kwa voetbal. Ene keer pan tegen dan een keer voor! So what
    Vind ik leuk
    jopie88 +10
    maandag 12 februari 2018 om 13:08
    waar ik trouwens niks over lees, is het wisselen van ajax in blessuretijd. dat duurde een minuut en de scheids trok er geen seconde bij!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 13:39
    Als ten hag weet welke 11 spelers hij moet opstellen wel. Van der Sar kan zijn koffer al pakken. Van der Brom was 10 keer beter geweest. Jammer weer verloren jaar.

    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 14:18
    praat dan ook gelijk over wat er bij excelsior - nac is gebeurd met die grensrechter? maar zijn focus gaat zoals elke week weer naar ajax...
    Vind ik leuk
    14forever +8372
    maandag 12 februari 2018 om 14:32
    Huilie huilie,maar de ovetreding was buiten het strafschopgebied en dus een vrije trap.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1153
    maandag 12 februari 2018 om 14:52
    Ik vind ajax alleen maar slechter onder ten hag. Dat snel bal terugveroveren is er al helemaal uit want heb nac en twente grwoon de bal voor langere tijd zien rondtikken zonder enige druk.
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    maandag 12 februari 2018 om 15:15
    Willem zegt het zo het is, die hele top-3 is zaad.
    De pingel was makkelijk gegeven, tegen een dramatisch Twente, ik schaam mij dat Cambuur daar niet van wist te winnen.
    Ik zag een verdediger de bal over 3 m zo in de voeten schuiven van een ajacied... toen heb ik het beeld afgezet, dan ga ik wel wat leuks doen.
    Maar ik gun Twente wel een wederopstanding.
    Wel mooie actie van Ziyech, hij beslist het toch maar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem: 'Aardige gozer, maar de manier waarop hij Ajax helpt is gekkigheid'