Snoeiharde PSV-kritiek op Nijhuis: 'Alleen daarom gaat hij tegen mij fluiten'

Snoeiharde PSV-kritiek op Nijhuis: 'Alleen daarom gaat hij tegen mij fluiten'

maandag 12 februari 2018 om 07:14

Luuk de Jong is klaar met Bas Nijhuis. De scheidsrechter liet in de competitiewedstrijd tussen Sparta en PSV (1-2) weer veel doorgaan, tot ontsteltenis van de spits. De maat is wat hem betreft vol.

"Ik word er helemaal gek van", foetert De Jong, die zaterdag na de zevende zege op rij al kritiek uitte, in De Telegraaf. "Natuurlijk, we weten inmiddels allemaal dat Nijhuis weinig fluit en duels door laat gaan. Maar er is ook een grens. Die moet je als scheidsrechter bewaken. Daarin vond ik hem heel matig. Hij liet veel te veel doorgaan."

"Ik snap gewoon niet dat je zo wil fluiten. Man, als je ziet hoe Sparta de duels soms inging. Steven Bergwijn krijgt een schop in de tweede helft, doet hij niks aan. Ik een paar beuken achter elkaar, niets. Sparta heeft vijftien overtredingen achter elkaar mogen maken, zonder dat iemand er een kaart voor krijgt. Het is heel lastig om daar mee om te gaan, als je ineens zo'n scheidsrechter hebt. Dat wordt op een gegeven moment heel frustrerend."

Praten had geen zin, merkte de PSV-aanvoerder bij afwezigheid van Marco van Ginkel. "Soms schreeuw ik niet eens, wil ik er alleen even over praten, maar heb ik al het idee dat hij alleen daarom tegen mij gaat fluiten. Dat was vorig seizoen ook al zo vaak het geval. Kwam ik rustig naar hem toe om iets te zeggen en kreeg ik gelijk een gele kaart in mijn gezicht gedrukt. Ja, dat is alleen bij deze scheidsrechter zo."

Poll

Welke beoordeling zou jij Nijhuis geven?

(1766 stemmen)

Plaats een reactie

Ale +2150
maandag 12 februari 2018 om 07:19
Wat een klein kind die Luuk! Calimero!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:38
Zet nu je afkeer tegen Luuk eens uit en kijk eens objectief naar de overtredingen.
Moeilijk voor je?
Vind ik leuk
palesky +178
maandag 12 februari 2018 om 07:46
ik denk dat Luuk hier prima aangeeft waar het bij het NL-voetbal momenteel misgaat: de verwende gepamperde knullen kunnen niets accepteren en al helemaal niet incasseren. Op zich niet erg, maar wel een belangrijke voorwaarde als je in de echte top wil kunnen overleven. En we weten allemaal hoe de pogingen van Luuk in de echte top-competities zijn afgelopen
Vind ik leuk
Romario9 +7044
maandag 12 februari 2018 om 08:15
Prima dat “mannelijk spel” wordt toegelaten, maar als je een week later een scheids treft die voor ieder wissewasje fluit weet je als speler toch ook niet waar je aan toe bent?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:56
Als ik Luuk was, zou ik me maar even heeeeel stil in een hoekje terugtrekken....
Vind ik leuk
Polly11 +2148
maandag 12 februari 2018 om 09:02
Zodat hij kan uitrusten voor het feest op de platte kar?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:15
precies. t is ze gegund, want als je er 2 van de 23 wint, dan ben je de terechte kampioen.
maar dan moet ie nu niet gaan mopperen over een scheids....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:11
heeft niets met mannelijk spel te maken. er zijn regels en een scheids moet conform de regels fluiten en dat doen ze gewoonweg niet. ze hebben hun eigen regels en zijn daarbij ook nog eens partijdig. het grote nadeel is dat steeds dezelfde ploegen daar de dupe van zijn ( en nee aan het einde van het seizoen is dat niet in balans)
Vind ik leuk
Mad Max +8534
maandag 12 februari 2018 om 08:34
Oef, bijna de spijker op z'n kop. Er worden natuurlijk ook wel echte aanslagen geplaagd, die worden vrijwel altijd wel bestraft. Waar het mis gaat hier is dat die straf allemaal verwaarloosbaar is. Als de scheids geel geeft, kan er geen schorsing meer komen (bizarre regel), rood betekent 1 potje brommen of hooguit 2-3.

Maar inderdaad, De Jong moet niet zo janken. Hij is zelf vaak degene die zijn ellebogen gebruikt, die schopt en duwt. Maar hij doet het slim: als eerste, als niemand kijkt. Maar zodra hij een reactie krijgt in de vorm van een duw etc dan gaat hij lopen janken. 80% van de overtredingen op hem zijn niets aan de hand.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 09:13]
Vind ik leuk
El Lobo +1338
maandag 12 februari 2018 om 08:51
Eens!

De Jong, Lozano en Mauro Jr. kijken al naar de scheids voordat ze de grond raken! Tja onderdeel van voetbal is het mannelijke duel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:20
Luuk heeft gelijk hoor over Nijhuis! Maar Nijhuis fluit ook vaak in het nadeel van de voetballende ploeg. Is niet zo dat het perse tegen Luuk/Psv is. Ook Ajax is bekend met deze rare kwibus.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:36
Zo is dat.

Kunnen scheidsrechters degraderen?
Vind ik leuk
El Unicum +2039
maandag 12 februari 2018 om 11:26
Voor Ajax is het helemaal schrikken als de scheids zowaar eens niet partijdig is. Snap het.
Vind ik leuk
Markus80 +1435
maandag 12 februari 2018 om 13:23
Inderdaad, clubs met minder kwaliteit kunnen er gewoon op los schoppen door deze waardeloze scheidsrechter als je hem al zo kunt betitelen. Ook Ajax is idd. bekend met deze idioot.

Dit is geen scheidsrechter, dit is een banketbakker. Misschien zou het een idee zijn voor hem om zich daarop te richten. Deze aanslag op de Jong en de beslissing daarop was de zoveelste blunder.

Tijd om weer fulltime als bakker te gaan werken Nijhuis, als scheidsrechter bak je er niets van.
Vind ik leuk
Markus80 +1435
maandag 12 februari 2018 om 13:14
Hij heeft gewoon gelijk, niet alleen in deze wedstrijd, maar bij alle wedstrijden die Nijhuis `fluit`. Volgens mij heeft hij alleen zijn eigen fluit bij zich, het scheidsrechtersfluitje nooit.
Vind ik leuk
JCJWZ +11132
maandag 12 februari 2018 om 14:59
Misschien moet je zelf eens objectief gaan kijken en je liefde voor Luuk niet laten mee wegen 'hetismaareenspelletje'.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:54
Ach, je meent het??
Kijk maar eens naar het aantal schoppen en beuken dat Luuk per wedstrijd moet incasseren, tenminste als je dat kan zonder je vooroordelen.
Valt me trouwens wel op dat je meer op PSV topics reageert dan op Ajax topic, die in je hart heb je toch wel een voorliefde voor die Brabantse club blijkbaar.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:46
Ik vind het heerlijk om wedstrijden te kijken die Nijhuis fluit. Elke andere scheidsrechter had gefloten uit de situatie waaruit Bergwijn scoort. En daar was ook niet veel aan de hand. Luuk moet gewoon zijn voeten en kop laten spreken en scoren. We zullen Nijhuis nog wel een keer krijgen en dan is het niet handig om nu in de media de oorlog te verklaren.
Vind ik leuk
Smash +1732
maandag 12 februari 2018 om 10:28
Er is niets tegen manlijk voetbal. Ik ben het echter met Luuk eens, dat er veel overtredingen worden gemaakt, nadat de bal al is gespeeld. Hoe die verdediger van Sparta zijn elleboog in de ribben van Luuk plant, slaat nergens op. Nijhuis ziet het gebeuren, maar doet er niets mee. Luuk trekt en duwt zelf ook, maar kan ik niet betrappen op smerig spel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:28
jankerd de jong
Vind ik leuk
Romario9 +7044
maandag 12 februari 2018 om 07:19
Bas speelt graag de grote meneer die het allemaal wel aankan zonder kaarten te hoeven geven.

Zou toch fijner en eerlijker zijn als alle KNVB scheidsrechters wat meer op één lijn zaten.
Vind ik leuk
Nashua +6300
maandag 12 februari 2018 om 07:59
Inderdaad, het zou fijn zijn als Nijhuis zich aan de spelregels houd en ze niet zelf verzint.

KNVB moet nú eens ingrijpen, hij is degene die ervoor zorgt dat er nog meer inconsequent gefloten wordt in de eredivisie.
Vind ik leuk
Kees Bman +1250
maandag 12 februari 2018 om 07:21
Ajax fluiter.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 07:30
?
Vind ik leuk
Nouwske +1051
maandag 12 februari 2018 om 07:36
Hahahaha mongool
Vind ik leuk
rik1958 +166
maandag 12 februari 2018 om 07:46
geen verstand van voetbal? Ajax heeft juist het minste voordeel van Nijhuis omdat tegenstanders na believen mogen schoppen
Vind ik leuk
mcmodd +15023
maandag 12 februari 2018 om 11:13
En bij andere wedstrijden fluit-ie wel als er geschopt wordt? Wat voor merk tv heb je dan Rik? Bij mij laten ze dat nooit zien.
Waar wat aan moet gebeuren is de algemene kwaliteit van de scheidsrechters en grensrechters. Er worden nu schwalbes gemaakt (onder andere door dhr. L. De Jong, niet te verwarren met de historicus Lou de Jong), die leiden tot gevaarlijke strafschoppen of penalties, waarbij je immer achteraf de conclusie te horen krijgt dat hij het onmogelijk anders kon zien, of er liep toevallig een konijn in zijn blikveld of iets dergelijks. Juist Bas Nijhuis ziet de schwalbes nog het meest en daar ben ik dan wel weer blij om. Een schwalbe staat niet gelijk aan slimheid, maar aan fraude, wat mij betreft.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:30
ach toch calimerootje
Vind ik leuk
Markus80 +1435
maandag 12 februari 2018 om 13:25
Haha Ajax is duidelijk de club die het meeste nadeel heeft gehad van deze zogenaamde scheidsrechter die zijn eigen regeltjes maakt.

Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:22
Hij heeft zeker een punt. Het is wachten op een horror blessure bij een wedstrijd die Nijhuis fluit.
Vind ik leuk
Ale +2150
maandag 12 februari 2018 om 07:25
Stel je niet aan het is een mannensport. Alleen spelen er daar niet zoveel van in Eindhoven.
Vind ik leuk
Spiegel +4078
maandag 12 februari 2018 om 07:43
Dan is het helemaal lullig dat de grote mannen van Ajax daar 7 punten onder staat.

Doen ze toch goed, die broekies van PSV.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:36
Ik ben geen PSV supporter.
Vind ik leuk
Noudyo. +12416
maandag 12 februari 2018 om 09:19
Ik vind dat altijd zo'n bullshit argument, dat "mannelijk voetbal" met Bassie Nijhuis. Die onzin verkoopt VI ook al. Er is een verschil tussen mannelijk voetbal en ronduit niet fluiten voor duidelijke overtredingen.
Vind ik leuk
Markus80 +1435
maandag 12 februari 2018 om 13:28
Idd. en ik ben benieuwd hoe de KNVB zich daar uit gaat redden. Altijd gejank over het Nederlands voetbal, kijk eens kritisch naar de scheidsrechters en jezelf KNVB.
Vind ik leuk
Enden +2167
maandag 12 februari 2018 om 07:24
Nijhuis is inderdaad doorgeslagen. Een overtreding is toch nog steeds gewoon een overtreding.
Nijhuis fluit volgens de Nijhuis regels. Slechte zaak.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:25
wat een onzin! dan had hij beter kunnen roepen dat ze de 1-1 af hadden moeten keuren, maar nee hoor, dat is in hun voordeel! zielige jankbal
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:43
Gaat het wel? Kusje erop?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:25
niet klagen daar in lampjrsstad, jullie hebben de scheidsrechters het hele seizoen al mee. neemt niet weg dat Nijhuis wel een aparte manier van fluiten heeft
Vind ik leuk
Spiegel +4078
maandag 12 februari 2018 om 07:45
Geef voorbeelden van wedstrijden dat PSV enkel en alleen gewonnen heeft door beslissingen van de scheids?
Vind ik leuk
rik1958 +166
maandag 12 februari 2018 om 07:48
pec-PSV. Sparta- PSV
Vind ik leuk
EdwinG +71
maandag 12 februari 2018 om 08:17
Als die wedstrijden de enige zijn die je kunt benoemen valt het allemaal wel mee toch?

In beide wedstrijden heeft PSV geen enkel voordeel van de scheidsrechter gehad of bedoel je dat duel om de bal voorafgaand aan de eerste goal van PSV.

Supporters van Ajax hebben het constant over mannenvoetbal en dan wordt er door PSV ook een keer mannenvoetbal gespeeld (zouden ze vaker moeten doen) dan moet de scheidsrechter affluiten voor een overtreding.

En als je voorbeelden geeft, kom dan niet met wedstrijden want daar kan ik er per ploeg ook wel 34 van noemen maar met spelsituaties waaruit voordeel is gekregen door scheidsrechterlijk falen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:04
Oke, Hendrix had in de eerste helft al een tweede gele kaart moeten krijgen tegen PEC. Dit vond iedereen, behalve de scheids.
Vind ik leuk
Noudyo. +12416
maandag 12 februari 2018 om 09:29
Specifieker kon je het niet overbrengen?
Vind ik leuk
Siemjo +107
maandag 12 februari 2018 om 07:26
Luukje niet zeiken, hij liet toch ook doorspelen na herhaalde overtredingen van een PSV er toen jullie de gelijkmaker maakte. Maar kijk eens een wedstrijd van jullie terug en zie hoe vaak jullie een overtreding maken met konstand een mis gebaar naar de scheidsrechter toe. Steek de hand is eens in eigen boezem in plaats van huillie, huillie.
Vind ik leuk
Bertus +2785
maandag 12 februari 2018 om 07:36
Kun je mij de konstand een keer demonstreren?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:31
Voetbal is een mannensport! Mede dankzij het fluiten vsn Nujhuis heeft PSV gewonnen van Sparta. Op Nijhuis na hadden alle scheidsrechters afgefloten bij de gelijkmaker.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 07:32
Regels zijn regels.

Luukske heeft gelijk.

Dat doelpunt had niet geteld mogen worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:38
Luuk de Jong is klaar met de scheidsrechters en de scheidsrechters zijn klaar met hem. En als Nijhuis sneller had gefloten had PSV de 2-1 niet gemaakt (2 overtredingen op rij die voorafgingen aan het doelpunt).
Luuk de Jong nu vaak zien voetballen en het is een vreselijke ouwehoer die een reputatie heeft opgebouwd bij de scheidsrechters.
Vind ik leuk
rik1958 +166
maandag 12 februari 2018 om 07:45
en dat terwijl PSV ernstig bevoordeeld werd bij het eerste doelpunt van Bergwijn die eerst een overtreding maakte waarvoor iedere andere scheids wél had gefloten
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:47
Ze hebben mazzel. Juist daarom is het verschil nu 7 punten. Nijhuis heeft Ajax zeker 5 punten gekost.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:54
Wil je dat toelichten?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:13
Over Calimero gedrag gesproken
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:23
Hahaha klein mannetje
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:49
Vooral bij die goal van PSV had Nijhuis moeten fluiten!!! En hij had kunnen fluiten voor een penalty voor Sparta! Maar daar hoor je huiliehuilie de Jong niet over!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:23
Vgm ben jij hier de huilliehuillie hoor hahah
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:50
Jankie de Jong

Vandaar dat hij het in het buitenland niet aan kon
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:53
Allemaal prima hoor dat mannelijke voetbal onder Nijhuis maar een overtreding (shirtje trekken, beuk in de rug) blijft een overtreding maar deze man maakt gewoon z’n eigen regels.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 07:53]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:56
Zit onze Lucia de Jong weer op haar klaagstoel?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 07:57
Een beetje Calimero gedrag van de Jong.

Ik denk dat Nijhuis PSV aardig in het zadel heeft geholpen. Dat geeft niet maar om dan zo je frustraties erop af te reageren........!
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:00]
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 08:05
Luuk zou de 1-1 nog eens terug moeten kijken. Die komt ook tot stand na een overtreding van PSV. Ze hebben wel gelijk dat Nijhuis een heel matige scheidsrechter is, maar ze hebben er ook voordeel van gehad.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:05
Grootste jankbal van onze eredivisie. Daarom redt hij het ook niet in Duitsland en Engeland
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:15
Wat een goed onderbouwde reactie van je. Erg knap
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:22
onderbouwd of niet, feiten zijn ook goed
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:08
'Snoeiharde psv kritiek'..wat is dat toch voor een stemmingmakerij met al die belachelijke koppen en uit zijn verband getrokken interviews. Heb het eens gewoon over voetbal VP en val niet zo vaak in herhaling. Lijkt soms wel een 'Story roddel voetbal site'.
Vind ik leuk
Maan88 +397
maandag 12 februari 2018 om 08:10
Je kan Luuk een klein kind vinden maar hij heeft wel gelijk. Tuurlijk is het een contact sport maar er zijn wel grenzen. Een scheids moet blessures ook zien te voorkomen. En idd vorig seizoen ook bij Feyenoord loopt de jong heel rustig naar Nijhuis om iets te vragen en hij slaat hem meteen een gele kaart zowat in zn gezicht. Arrogante scheids die snel 2 niveautjes lager moet gaan fluiten.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 08:25
Eens.

Nijhuis is ongeschikt.
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 08:13
Jammer want Nijhuis is de beste en zeker de eerlijkste. Zou perfect passen in Engeland en Spanje. En hij is geen meeprater als Kuipers en Makkelie en Gozobuyuk
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 08:18
Luuk heeft honderd procent gelijk. In Engeland wordt gewoon volgens de regels gefloten. Nijhuis hanteert zijn eigen regels en dat is irritant. Regels zijn er voor de duidelijkheid. Overal.
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 08:21
Dat heb ik gisteren weer gezien bij Gozobuyuk
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 08:24
Moeilijke naam hé?

Jij benoemt Nijhuis, ik reageer erop en dan ga je over op een ander?

Zinvolle discussie zo...
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 08:27
Is dezelfde discussie want die moeilijke naam hanteerde gisteren zijn eigen regels door Ajax dik te bevoordelen.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 08:32
Nee, een andere discussie.

Ik ga in op wat je schrijft. Je noemt Nijhuis de beste en de eerlijkste en dan gaat het dus niet over iemand anders.

Nijhuis is met afstand de slechtste scheids in het betaalde voetbal.
Hanteert zijn eigen regels op een uiterst irritante en arrogante manier. Dat vinden mijn vrienden bij Ajax en mijn 'vijanden' bij PSV blijkbaar ook.
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 09:07
Veruit de beste vinden de spelers gemiddeld Nijhuis. De knvb natuurlijk niet maar dat is duidelijk. Ben benieuwd of Gozob nu ook voorlopig geen wedstrijd krijgt.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:09
Veruit de beste?

Wie deed dit onderzoek onder spelers?

En dan nog. Hij hanteert zijn eigen regels en dat kan niet. Luuk heeft gelijk.
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 09:11
Dat schreef ik al. Gozob hanteert idd eigen ( geregelde) regels.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:15
Als zo vaak : met jou is echt geen fatsoenlijke discussie te voeren.

Ik hoop dat het aan je leeftijd ligt.

Mijn fout: Ik had even niet door dat de scholen vakantie hebben in het Zuiden. Ga lekker carnavallen joh. Over zes jaar je eerste biertje. Wat zal dat een mooie dag voor je zijn.
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 09:36
Ik ben idd geen Ajacied en meeluller als jij. Ook al kom ik uit Amsterdam. Vroeger was ik fan van Ajax maar ik zie als een vd weinigen wel dat Ajax, nu ze het zelf niet meer redden bewust geholpen wordt.
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:38
Onzin.

Jong en zo vroeg al geen karakter en trouw in je lijf.

Mooi dat je overgelopen bent. Zulke lui hoeven we hier niet....
Vind ik leuk
Stoep +1870
maandag 12 februari 2018 om 09:43
Dat zie ik aan wat jij schrijft de hele tijd. Gelukkig weet je mijn leeftijd niet maar aan de reacties merk ik dat ik veel meer ervaring heb dan jij en dat jij aangepast op school hebt gezeten. Werk zal niet veel anders zijn dan kauwgom vd grond halen?!
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:47
Tuurlijk joh.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:20
Edwin, hebben ze jou dat PSV brilletje vast in je kop geslagen? als dat het geval is begrijp ik je redenatie
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:29
Nijhuis laat veel meer toe dan andere scheidsrechters, niks mis mee maar overtreding blijft overtreding, hij maakt een beetje zijn eigen regels / wedstrijdje..
Vind ik leuk
Sazzz +9879
maandag 12 februari 2018 om 08:58
Wel opvallend iedereen vindt dat er wel wat mannelijker gefloten mag worden, zoals in Engeland, en dan wordt de scheidsrechter die dat doet continue afgezeken...
De Jong moet eens ophouden met dat gejank over scheidsrechters. Het wordt vermoeiend en irritant
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:34
Ik begrijp Luukske wel. Er is totaal geen staat op te trekken.

Om zijn gesol met de regels goed te praten haalt die engnek Engeland erbij.
Hard spel mag, maar bij een overtreding moet je fluiten, hetgeen in Engeland gewoon gebeurt. Al eens aan gedacht dat de voetballers in Engeland hard, maar fair kunnen spelen en dat het bij ons allemaal wat lomper en onbeholpen is, waardoor je als ref gewoon moet fluiten?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 09:35]
Vind ik leuk
Sazzz +9879
dinsdag 13 februari 2018 om 08:49
In Engeland spelen ze ook met zo lomp hoor. En Luuk heeft altijd kritiek op de scheids, maakt niet uit wie
Vind ik leuk
Polly11 +2148
maandag 12 februari 2018 om 09:01
We kwamen met die eerste goal goed weg omdat Nijhuis floot. Hier worden jullie kerels van, niet zeuren
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:09
Psv heeft dit seizoen de arbitrage zeker niet mee. Rode kaart Lozano tegen Heerenveen onterecht . Tegen Ajax had Psv zeker stafschop verdiend en Veldman direct geel had moeten hebben . Maar Blom floot ie wedstrijd alles in voordeel van Ajax en Veldman kon zo Lozano uit de wedstrijd halen met dat gekke gedrag van hem . Tegen feyenoord in de beker ook weer genaaid . Malacia had 2x geel moeten hebben en de corner waar de goal uitkwam was geen corner . ook tegen excelsior werd het lastig maar als een scheid een beetje oplet had excelsior al lang met 10 man in het veld gestaan . Nu zit het op sommige momenten ook wel eens mee . Maar het is zeker niet zo dat Psv er voordeel van heeft dit seizoen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:13
Tegen excelsior vorige week, had PSV een strafschop tegen moeten krijgen in de 5de minuut

hendrix had er een keertje afgemoeten met 2x geel

enz ezn. dus een beetje jammer dat je dat dan weer niet benoemd
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:11
wel jammer dat hij niet aanhaald, dat er 2x een overtreding werd gemaakt bij de 1 - 1

Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:24
welke overtreding?.... die sufferd struikelt 2 x over de bal... hou op ...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:32
je moet je gekleurde bril afzetten, de eerste keer wordt zijn standbeen gewoon weg getikt, de tweede keer wordt zowel zijn enkel als de bal geraakt. maar ook gewoon een overtreding

maar Basje wil graag in de belangstelling staan. en wil daarom dit soort dingen door laten gaan.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:22
weet niet wat jij wil zien...., wordt nergens over gesproken, in welk programma dan ook..., welke bril bedoel je precies.... , erg geloofwaardig.....jij...
Vind ik leuk
Mojo +44
maandag 12 februari 2018 om 09:13
Naaihuis geilt op aandacht , het wordt tijd dat hij eens flink wordt genaaid.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:23
Hij kan beter blij zijn dat hij zo fluit,anders had de 1-1 nooit doorgang gevonden
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:27
4 jaartjes
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:31
grote Ghalib, ga aub terug naar waar je vanaf komt
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:34
Dat is niet oud,heb je wel toestemming van je ouders
Vind ik leuk
Foebele +43386
maandag 12 februari 2018 om 09:27
Gelijk heeft hij natuurlijk, Nijhuis kan er niks van, maar waar zijn nou al die mensen die steeds roepen dat Ajax alleen maar over Nijhuis klaagt, omdat wij niet tegen mannelijk voetbal zouden kunnen?
Vind ik leuk
Jozef +25904
maandag 12 februari 2018 om 09:40
Eens Foebele... :-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:53
het maakt niet uit of het een wedstrijd van ajax of psv is, maar bij elke wedstrijd met nijhuis als scheids heb ik het idee dat het vooral om nijhuis moet draaien, en nu die bij vi zit voelt hij zich hellemaal het mannetje!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:30
En bij die 2e goal klimt hij zelf in de nek van zijn tegenstander waardoor die niet omhoog komt en hij die bal naar Bergwijn kan koppen. Iedere andere scheids had hiervoor gefloten en de beste man die niet zo een geweldig mietje is als Luuk niet.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:30
Niet zo huilen Luuk.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:33
Het is ook wel weer een zeikerdje hoor die Luuk de jong
Altijd zeiken op de tegenstander maar als hij iets doet is het allemaal goed
Slappe
Vind ik leuk
rinirat +1261
maandag 12 februari 2018 om 09:46
Calimero
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:48
Die klootzak heeft altijd wat te zeiken altijd klagen over de scheidsrechter.
Ter ze bijna altijd bevoordeeld worden en altijd zeiken om tegenstanders een kaart aan naaien mislukkeling
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:03
Mannen voetbal geen dames voetbal, alhoewel de dames veel gemener onderling kunnen zijn!! Niet zeiken Luuk
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:10
Zit Lucia de Jong weer eens op haar klaagstoel??
Vind ik leuk
B3v3r +210
maandag 12 februari 2018 om 10:15
Je kan zien dat Luuk niet geschikt is voor een andere competitie, in Engeland krijg je voor zo'n beuk gewoon een staande ovatie. In Nederland heb je steeds meer jochies en te weinig mannen. Fysiek stellen wij niets meer voor Europees
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:17
Luuk de Jong rent in zijn vrije tijd waarschijnlijk is een tutu rond!
Vind ik leuk
wil +615
maandag 12 februari 2018 om 10:32
De Jong eikel van het jaar.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:33
Agh, de Jong kan er zelf niks van. Mag blij zijn dat die bij psv mag voetballen. Verder niks waard die gast. Hoger dan dit kan die niet aan. Altijd maar zeiken op andere, ook tijdens de wedstrijd. Akelig mannetje is dat aan het worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:57
Daarom is het ook fijn dat hij bij PSV spelt, betere spelers kan of kunnen we blijkbaar niet meer naar Nederland halen of hier houden.. Dit is gewoon waar we het mee moeten doen. Voor een matige speler is die nog best nuttig en van waarde geweest bij PSV, afgezien die periode dat die geen pepernoot meer kon raken..
Er komen gewoon geen toppers meer naar Nederland.. Een enkele uitzondering daargelaten..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:53
Het is maar wat je als speler of spelers in het geheel gewend bent.., In veel competities is dit harde spel gemeengoed, vroeger.., ja vroeger werd er ook veel meer toegestaan.. Het problem is vooral, dat bijna alle scheidsrechters niks toestaan en Nijhuis dus wel.., en dat het dan wel verwarrend wordt voor spelers wat wel mag en wat niet..
Ik persoonlijk houd ook wel van een beetje harde duels, maar omdat we dat niet meer gewend zijn, schrikken we er schijnbaar van als het een keer in een wedstrijd wel gebeurd..
Vind ik leuk
Mari +3341
maandag 12 februari 2018 om 10:59
Ik ben geen PSV fan, maar het klopt volledig wat de Jong zegt.
Als je niet wilt fluiten meld dit dan aan de KNVB. Ja, je mist de uitjes wel en die € 50.000 dat wel.
Derksen zal hem wel weer steunen, waarschijnlijk hebben ze iets
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 11:06
Bas heeft van de media een keer een pluim gekregen vanwege zijn " mannelijk fluiten" en daar is helemaal niks mis mee , prima zelfs . Basje is sindsdien echter gaan merken dat hij er een bepaalde naam en faam mee aan het opbouwen kan en is door zijn " succes" ( lees financiële gewin door onaflatende schnabbels) volledig doorgeslagen.

Dit heeft niks te maken met of je de jong een zeikerd vind of dat je tegen een bepaalde club bent , een scheids is ervoor om een grens te trekken en dat doet Nijhuis al lang niet meer anders word ie niet meer uitgenodigd door de diverse tv programma s
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:10
Luuk altijd huilie huilie, ga voetballen ! PSV heeft meer de scheidsrechter mee dan tegen dus klaag niet. Jij mocht ook weer verbaal tekeer gaan en een bal weggooien waar je geen geel voor kreeg en elke andere speler wel......
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:12
Zonder Nijhuis was de voorsprong na zondag gewoon weer 5 punten geweest... eerste goal had nooit goed gekend mogen worden... dus in plaats van zeiken zou ik maar heel dankbaar zijn als PSV zijnde. Ik denk dat er een andere club hier iets meer recht van spreken heeft als het gaat om genaaid te worden door Naaihuis. just check the facts
Vind ik leuk
Siemjo +107
maandag 12 februari 2018 om 11:52
Bertus, kijk eens een wedstrijd terug waarbij de Jong zijn armen gebruikt, de overtredingen van Ginkel de overtredingen van Hendriks. Telkens gemekker naar de scheidsrechter.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:41
Indien een scheids al die onbeholpen acties van Luuk moet bestraffen, staat hij weinig op het veld, wat een huilebalk
Vind ik leuk
Markus80 +1435
maandag 12 februari 2018 om 13:12
Als Ajacied vind ik de kritiek van de Jong helemaal terecht. Ik snap de adoratie bij VI voor deze zogenaamde scheidsrechter ook totaal niet.

Het is gewoon de slechtste scheidsrechter van de Eredivisie! Clubs met wat minder kwaliteit ruiken hun kans als Nijhuis fluit, dan kunnen ze er lekker op los schoppen. Volgens mij zou het voetbal toch voor moeten gaan.

Het is helemaal niet geweldig dat Nijhuis zogenaamd `de wedstrijd een wedstrijd laat worden` zoals weleens gepredikt door Johan Derksen. Een overtreding is een overtreding, en daar is een scheidsrechter voor lijkt me.

Zoals hij fluit kun je iedere mongool op het veld neerzetten. Je krijgt een pak en een fluitje, maar doe er aub. niets mee anders wordt het te ingewikkeld. Een schorsing lijkt me op zijn plaats.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:25
Naaihuis is gewoon een lul! Hij moet weer eens naar de scheidsrechtersschool om de regeltjes te leren. Meneer denk dat hij de show moet stelen door eigenhandig zijn eigen regeltjes te hanteren maar hij kan beter een doek over zijn hoofd trekken met die paardensmoel van hem en beseffen dat hij daar alleen maar staat om de regeltjes te handhaven en niet op te vallen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:27]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Snoeiharde PSV-kritiek op Nijhuis: 'Alleen daarom gaat hij tegen mij fluiten'