'Atlético' Venlo: 'Geeft toch vertrouwen wanneer spelers als Viergever dit zeggen'

'Atlético' Venlo: 'Geeft toch vertrouwen wanneer spelers als Viergever dit zeggen'

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 07:53ma 12-02-2018 om 07:53

VVV-Venlo lijkt begin februari al verlost te zijn van alle degradatiezorgen. De oerdegelijke promovendus heeft alweer dertig punten verzameld en handhaaft zich daarmee keurig in de middenmoot.

"We lijken wel een beetje op Atlético Madrid. Iedereen geeft alles en achterin staan we heel compact", stelt schaduwspits Ralf Seuntjens vast tegenover het Algemeen Dagblad. "Komen we er snel uit, dan kan die ene treffer ook nog zomaar vallen. Zoals bijvoorbeeld vorig weekeinde tegen Feyenoord." Dat het spel van de Venlonaren niet altijd even aantrekkelijk wordt gevonden, zegt Seuntjens weinig. "Journalisten in Nederland zeggen vaak dat je moet aanvallen, maar wij staan hier met 30 punten en daar zijn we hartstikke blij mee als promovendus."

VVV hield AZ zaterdagavond op 0-0, tot ergernis van de Alkmaarders. In het begin van het seizoen liet Ajacied Nick Viergever al aan Seuntjens weten dat VVV een lastig te bespelen ploeg is. "Hij zei dat we wel genoeg punten zouden gaan halen dit seizoen. Dat is uitgekomen. Het geeft toch vertrouwen als dat soort spelers dat zegt."

Poll

Kan VVV zich nog mengen in de strijd om Europees voetbal?

(258 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 07:58
Vvv doet het toch erg knap dit jaar
Vind ik leuk
Koeroe +12439
maandag 12 februari 2018 om 08:00
Is hij dan diego costa of griezmann?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:37
Grijsman
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 08:04
Viergever die de degradatie kandidaten moed inspreekt...

Misschien kan hij even langsgaan bij zn oude club?
Vind ik leuk
Paul1982 +11961
maandag 12 februari 2018 om 08:08
'Kan VVV zich nog mengen in de strijd om Europees voetbal?'

Ik hoop het niet...
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
maandag 12 februari 2018 om 09:34
VVV gaat gewoon met dat vreselijke kunstgras de Champions League spelen en winnen. Die Spanjaarden en Engelsen komen dan op het veld en vragen zich in godsnaam af waar ze op moeten spelen. Dat thuisvoordeel heeft VVV dus.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4075
maandag 12 februari 2018 om 09:37
En de beruchte trap. Tegenstanders verschijnen vermoeid aan de aftrap :)
Vind ik leuk
Paul1982 +11961
maandag 12 februari 2018 om 09:51
Ik vraag me af of het stadion van VVV voldoet aan de eisen van de Uefa. Iets met minimale capaciteit.
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
maandag 12 februari 2018 om 10:02
Capaciteit De Koel: 8.000 toeschouwers
Minimale capaciteit nodig om mee te doen aan de Europa en Champions League: 8.000 toeschouwers

Ik heb het serieus opgezocht
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
Paul1982 +11961
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Oke, ik geloof je. Dacht dat de grens hoger lag.
Vind ik leuk
mchollie +3596
maandag 12 februari 2018 om 08:56
Tja, als je maar 2x over de middenlijn komt dan noem ik dat toch echt anti voetbal. De supporters willen toch ook vermaakt worden.
Vind ik leuk
frank1971 +2323
maandag 12 februari 2018 om 09:04
Maar zo blijven ze er toch in.
Vind ik leuk
mchollie +3596
maandag 12 februari 2018 om 09:46
eens, maar een beetje rare voetbal filosofie.

punten halen bij de betere clubs door anti voetbal en dan tegen de mindere vrij uit spelen en dan punten verliezen?
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7123
maandag 12 februari 2018 om 10:13
Respect voor VVV en voor Excelsior. Nagenoeg de kleinste clubs van de eredivisie maar hebben hun zaakjes prima voor elkaar.

Vind ik leuk
14forever +8995
maandag 12 februari 2018 om 14:30
Gelukkig spelen die geen europees voetbal, maar sprokkelen toch hun puntjes in de ED.
Vind ik leuk
Animal +12
maandag 12 februari 2018 om 16:27
Vvv zou het waarschijnlijk beter doen in Europa dan menig ED subtopper !! Waarom: ze kunnen wel georganiseerd verdedigen.... alle NL teams lopen lekker naïef in het mes in Europa , balbezit zegt Niks, wat je ermee doet wel
Vind ik leuk
14forever +8995
dinsdag 13 februari 2018 om 02:14
Geen een subtopper, buiten AZ, doet het goed in europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws