'Atlético' Venlo: 'Geeft toch vertrouwen wanneer spelers als Viergever dit zeggen'

'Atlético' Venlo: 'Geeft toch vertrouwen wanneer spelers als Viergever dit zeggen'

maandag 12 februari 2018 om 07:53

VVV-Venlo lijkt begin februari al verlost te zijn van alle degradatiezorgen. De oerdegelijke promovendus heeft alweer dertig punten verzameld en handhaaft zich daarmee keurig in de middenmoot.

"We lijken wel een beetje op Atlético Madrid. Iedereen geeft alles en achterin staan we heel compact", stelt schaduwspits Ralf Seuntjens vast tegenover het Algemeen Dagblad. "Komen we er snel uit, dan kan die ene treffer ook nog zomaar vallen. Zoals bijvoorbeeld vorig weekeinde tegen Feyenoord." Dat het spel van de Venlonaren niet altijd even aantrekkelijk wordt gevonden, zegt Seuntjens weinig. "Journalisten in Nederland zeggen vaak dat je moet aanvallen, maar wij staan hier met 30 punten en daar zijn we hartstikke blij mee als promovendus."

VVV hield AZ zaterdagavond op 0-0, tot ergernis van de Alkmaarders. In het begin van het seizoen liet Ajacied Nick Viergever al aan Seuntjens weten dat VVV een lastig te bespelen ploeg is. "Hij zei dat we wel genoeg punten zouden gaan halen dit seizoen. Dat is uitgekomen. Het geeft toch vertrouwen als dat soort spelers dat zegt."

Poll

Kan VVV zich nog mengen in de strijd om Europees voetbal?

(258 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 07:58
Vvv doet het toch erg knap dit jaar
Vind ik leuk
Koeroe +4835
maandag 12 februari 2018 om 08:00
Is hij dan diego costa of griezmann?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:37
Grijsman
Vind ik leuk
2cents +40727
maandag 12 februari 2018 om 08:04
Viergever die de degradatie kandidaten moed inspreekt...

Misschien kan hij even langsgaan bij zn oude club?
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 08:08
'Kan VVV zich nog mengen in de strijd om Europees voetbal?'

Ik hoop het niet...
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 08:17
Bang dat Ajax de eerstvolgende tegen Vvv niet wint? Maak je geen zorgen, wordt net als gisteren wel geregeld.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 08:34
Ach ach ach, weer iemand die alleen in het negatieve over Ajax kan reageren. Ik weet niet voor wie je bent, schijnbaar durf je er niet voor uit te komen, maar iedere club heeft zo zijn momenten mee en tegen. De overtreding waardoor FC Utrecht tegen Ajax geen rood kreeg is namelijk al weer heel snel vergeten. Maar dit moment zullen de Ajacieden nog wel jaren aanmoeten horen door mensen zoals jou.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 09:05
7 pt in het voordeel v Ajax. Is al precies geteld. Maar ja Ajaxfans he!
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 09:16
Dit is gewoon gelul omdat je zelf ook niet meer weet wat je moet zeggen. Ik snap wel dat jij je club voorkeur niet ingevuld hebt, omdat er wordt gevraagd welke club je op positieve wijze steunt. En je kunt niet invullen welke club je op elke mogelijke manier negatief benadert. Als je iets positiever in het leven zou staan, wordt het leven vanzelf een stuk leuker. Je moet het echt eens proberen.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 09:33
Het gaat de laatste 4 jaar perfect kereltje, maak je geen zorgen. Mijn club is Atl. Madrid trouwens.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 09:50
Joh, 4 jaar, serieus? Treurig weer.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 14:56
Jij hebt dat zeker niet. Maakt niet kerel, koppie op
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 15:18
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn levensgeluk niet afhangt van de resultaten van een voetbalclub. Bij jou is dat schijnbaar wel zo. Wat een treurig leven moet je dan hebben.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 15:26
Ik ben al 60 jaar gelukkig, maar de laatste 4 zijn wel extra leuk ja. Lekker man
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 15:30
Als je geluk mede daardoor wordt bepaald mag je god op je knieën danken dat je de jaren '90-'96 hebt overleefd
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 15:35
Ik ben altijd fan geweest v Ajax totdat ik me heb geergerd aan de Nos en scheidsrechters. Gelukkig zijn er meerdere in onze stad die fan af zijn. De meeste fans v Ajax zijn nl jaknikkers. Heerlijk om af en toe vanuit Amsterdam naar Rotterdam te gaan bijv, en daar in het mooiste stadion te zitten. Ipv die betonblok vol huichelaars
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 15:39
Je bent geen fan meer van Ajax, omdat er een omroep en een groepje supporters een andere mening hebben dan jij? Wat een domme nepsupporter ben jij dan zeg. En als jij je in Rotterdam meer thuis voelt dan in de Arena, dan moet je dat lekker doen. Hoop voor jou dat de wereld zich niet tegen Feyenoord keert, want Eindhoven is weer een stukje verder rijden vanuit Amsterdam ;-)
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 16:13
Maar om beter voetbal te zien rij ik graag naar Eindhoven.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 16:22
Geeft aan hoeveel verstand je er van hebt. Maar goed, ieder zijn eigen mening, al ben jij wel heel beïnvloedbaar heb ik gemerkt. Dus weet eigenlijk niet of het je eigen mening is, of dat deze wordt gevormd door wat de rest zegt.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 17:00
Ik heb iig een mening en geniet vh feit dat Ajax niks meer wint. Heerlijk
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 17:11
Jij verandert van club/mening omdat er een groepje mensen en een omroep een andere mening hebben dan jij. Ik ben voor Ajax, en het kan me geen ene reet schelen wat andere daar van vinden. En het feit dat ik voor de ene ben, betekend niet dat ik een ander iets misgun, zo zou ik niet willen leven. Jij schijnbaar wel. En je hebt misschien nu je lolletje, maar het kan verkeren.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 17:40
Precies.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 17:51
En denk je trouwens dat de echte fans van Feyenoord op jouw zitten wachten? Een overloper uit Amsterdam. Ze hebben daar de laatste jaren genoeg afdankertjes van Ajax gehad en dat waren ook niet bepaald succesnummers.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 18:48
Dat denk ik wel ja. Beter publiek he!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:06
Hoorde dat de scheidsrechters vandaag gaan vergaderen hoe ze die 7 punten weg kunnen krijgen
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 14:57
Hebben ze zaterdag al gedaan,dat was duidelijk toch.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:02
Nee want dan hadden ze die 1-1 van PSV wel afgekeurd
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 15:03
Dat zou er te dik opzitten. Daarom nog 7 maar hadden er al 21 geweest
Vind ik leuk
Noudyo. +12402
maandag 12 februari 2018 om 09:34
VVV gaat gewoon met dat vreselijke kunstgras de Champions League spelen en winnen. Die Spanjaarden en Engelsen komen dan op het veld en vragen zich in godsnaam af waar ze op moeten spelen. Dat thuisvoordeel heeft VVV dus.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:37
En de beruchte trap. Tegenstanders verschijnen vermoeid aan de aftrap :)
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 09:51
Ik vraag me af of het stadion van VVV voldoet aan de eisen van de Uefa. Iets met minimale capaciteit.
Vind ik leuk
Noudyo. +12402
maandag 12 februari 2018 om 10:02
Capaciteit De Koel: 8.000 toeschouwers
Minimale capaciteit nodig om mee te doen aan de Europa en Champions League: 8.000 toeschouwers

Ik heb het serieus opgezocht
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Oke, ik geloof je. Dacht dat de grens hoger lag.
Vind ik leuk
mchollie +2862
maandag 12 februari 2018 om 08:56
Tja, als je maar 2x over de middenlijn komt dan noem ik dat toch echt anti voetbal. De supporters willen toch ook vermaakt worden.
Vind ik leuk
frank1971 +2075
maandag 12 februari 2018 om 09:04
Maar zo blijven ze er toch in.
Vind ik leuk
mchollie +2862
maandag 12 februari 2018 om 09:46
eens, maar een beetje rare voetbal filosofie.

punten halen bij de betere clubs door anti voetbal en dan tegen de mindere vrij uit spelen en dan punten verliezen?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:13
Respect voor VVV en voor Excelsior. Nagenoeg de kleinste clubs van de eredivisie maar hebben hun zaakjes prima voor elkaar.

Vind ik leuk
14forever +7323
maandag 12 februari 2018 om 14:30
Gelukkig spelen die geen europees voetbal, maar sprokkelen toch hun puntjes in de ED.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:27
Vvv zou het waarschijnlijk beter doen in Europa dan menig ED subtopper !! Waarom: ze kunnen wel georganiseerd verdedigen.... alle NL teams lopen lekker naïef in het mes in Europa , balbezit zegt Niks, wat je ermee doet wel
Vind ik leuk
14forever +7323
dinsdag 13 februari 2018 om 02:14
Geen een subtopper, buiten AZ, doet het goed in europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Atlético' Venlo: 'Geeft toch vertrouwen wanneer spelers als Viergever dit zeggen'