Lof voor Ajax-versterking: Iedereen verwacht dat hij een grote speler wordt

    Lof voor Ajax-versterking: "Iedereen verwacht dat hij een grote speler wordt"

    maandag 12 februari 2018 om 08:37

    In België zijn er twijfels over Hassane Bandé, maar Ajax heeft wel degelijk goede zaken gedaan door hem vast te leggen voor volgend seizoen. Dat stelt landgenoot Jonathan Pitroipa.

    "Ik ben hem nog steeds aan het ontdekken, maar hij heeft al wel een mooi seizoen achter de rug. Snel, technisch, vinnig... Hij heeft alle kwaliteiten", zegt Pitroipa, oud-speler van onder meer Hamburger SV en Stade Rennes, in de Gazet van Antwerpen. "Als hij zich doorzet, kan hij de nieuwe ster van Burkina Faso worden. Maar nu begint voor hem pas het grote werk."

    Ajax betaalde in december ruim acht miljoen euro aan KV Mechelen voor Bandé, die in de zomer naar Amsterdam komt. Pitroipa: "Iedereen verwacht dat hij een grote speler wordt, hij zal nu twee keer zo goed moeten spelen om de volgende stap te zetten. Of hij bij Ajax slaagt? Dat zal van hem afhangen, hé. Hoe past hij zich aan, hoe hard wil hij vechten voor zijn plaats... Het enige wat hij niet mag doen, is twijfelen. Dan zal het niet lukken."

    Plaats een reactie

    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:40
    Landgenoot Pitroipa, die zal vast heeel objectief over deze jongen zijn.....feit is dat hij geen knikker meer raakt na het beklinken van de transfer en dat het totaal niet vast staat of dit een aanwinst wordt voor Ajax of een Younes 2.0......de tijd zal het leren..
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3529
    maandag 12 februari 2018 om 08:45
    Laatste 2 wedstrijden goal en assist.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:58
    Zozo, poehee, dus een goals EN een assist, ik neem mijn woorden terug dit wordt een topaankoop...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:23
    zeurpiet ga aan het werk......
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:24
    zeurpiet ga aan het werk. ...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:25
    Is voor Kopsterk bedoeld.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 10:52
    Flipper ga zwemmen, is voor flipper bedoelt..
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    maandag 12 februari 2018 om 11:43
    Met zijn acties heeft hij Mechelen wel van de laatste plaats af geholpen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:22
    Het is wel een talentvolle speler met specifieke kwaliteiten maar ik ga er niet vanuit dat hij meteen basisspeler word, er is nog veel werk aan de winkel voor hem
    Vind ik leuk
    Voebtal +7553
    maandag 12 februari 2018 om 08:47
    Logisch.. Het zijn broodvoetballers. Zijn slag heeft hij al geslagen. Hij hoeft zich pas weer te bewijzen als hij bij ajax is. Domme Belgen ook, een speler verkopen en pas een half jaar later laten gaan werkt niet met broodvoetballers. Hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:51
    Op zich een goed excuus voor een speler met een zeer matige vorm. Hopelijk gedraagt hij zich na een jaar niet zo bij Ajax als een grotere club ( lees meer salaris) zich meld bij Ajax...kijken of je dan nog zo begripvol bent.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7553
    maandag 12 februari 2018 om 08:59
    Natuurlijk doet hij dat bij ajax ook. Zo zijn die spelers nou eenmaal. Zodra er een zak geld komt zijn ze weg, kunnen ze zich niet meer concentreren of opladen. Vorig jaar hetzelfde met Sanchez van ajax. Als je dat weet en accepteert dan kun je er ook rekening mee houden en erop anticiperen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    maandag 12 februari 2018 om 09:08
    Uiteraard zijn alle professionele voetballers broodvoetballers, of je moet meer van rijst houden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    maandag 12 februari 2018 om 09:06
    Je bent een beetje naïef....je lijkt Boskamp wel.
    Ajax wilde Bande meteen overnemen, dom genoeg lieten de Belgen hem niet gaan.
    Bande riskeert niets maar dan ook niets meer en is bovendien totaal niet gemotiveerd om zich überhaupt nog in te spannen.
    Het moment van "niet meer presteren" valt exact samen met de deal van Ajax en de ontevredenheid van Bande over de weigering van KV Mechelen om soepel mee te werken.
    Als je 1 en 1 kan optellen, dan weet je het...........
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:07
    1+1 =2.... maar ik weet het nog steeds niet...en nu?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    maandag 12 februari 2018 om 09:14
    Ha ha dan is er geen hoop meer voor jou.......
    Het 1 heeft met het ander te maken.
    Het 1 is de deal / de verkoop met een weigerachtig Mechelen.
    Het andere is de de-motivatie, minder presteren van Bande op exact datzelfde moment. ( "bekijken jullie het maar houding" )
    Er is dus duidelijk een causaal verband.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:16
    Ik snap em ;) maar zegt toch iets over de mentaliteit en eventuele loyaliteit van die jongen, en de afwezigheid daarvan natuurlijk, maar dat is voor een broodvoetballer dan weer niet gek inderdaad
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    maandag 12 februari 2018 om 09:25
    Maar zo gaat dat joh, het is allemaal niet fraai en ook niet meer zo leuk.
    Ajax en vele andere clubs worden ook zo gechanteerd, " oh je laat me niet gaan ? " etc., .........Dan zegt Ajax ook, "ga dan maar"( voor veel geld ) omdat ze dan dondersgoed weten wat het gevolg is.
    Het onderliggende probleem is dat een contract geen contract meer is, alleen de club is nog wel gebonden, maar de spelers niet.....Een onwaarschijnlijke onrechtvaardigheid en een ondermijning van ons wetstelsel. Correct zaken doen kan je slechts succesvol doen bij de gratie van wetgeving en het toezicht dat het een en ander nageleefd wordt volgens de letter van de wet
    De FIFA de UEFA.....? nooit een bezwaar of voorstel van vernomen over dit cruciale onderwerp.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    maandag 12 februari 2018 om 10:35
    Man je lult uit je nek! dit word de nieuwe Cruyff van AJAX!! met tussen de 30-36 goals volgend jaar!
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1134
    maandag 12 februari 2018 om 08:44
    ... volgende miskoop, .. allemaal paniekaankopen..
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    maandag 12 februari 2018 om 08:47
    Hoop voor Ajax dat ie weer opleeft want op het moment is het niet wat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Morris +22846
    maandag 12 februari 2018 om 08:51
    stabiel worden bij Mechelen is uiteraard kansloos. Daarom komt hij ook naar Ajax om door te groeien.
    Als hij constant zou spelen dan ging hij wel naar Man City
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:10
    We zullen het volgend seizoen wel ervaren. ik ga ervan uit dat de scouting van Ajax er meer kijk op heeft dan ik.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:46
    Twijfelen idd niet doen. Uitgaan van eigen kwaliteiten en met de borst vooruit. Bandé gaat andere ploegen aan banden leggen in de Eredivisie. Een gruwelijk talent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws