Jonker begrijpt Van Bronckhorst: 'Feyenoord heeft Van Persie nu nog niet nodig'

    Jonker begrijpt Van Bronckhorst: 'Feyenoord heeft Van Persie nu nog niet nodig'

    maandag 12 februari 2018 om 08:54

    Andries Jonker begrijpt dat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst zuinig is op Robin van Persie, zo vertelt hij zondagavond bij Rondo op Ziggo Sport. De 34-jarige routinier keerde een maand geleden terug in De Kuip, maar kwam sindsdien tot slechts 47 speelminuten, verspreid over vijf korte invalbeurten.

    Rondo-presentator Jack van Gelder werpt de suggestie op dat Van Persie een keer in de basis moet beginnen, maar daar is Jonker het niet mee eens. "Het gaat er toch om dat ze volgend jaar in Europa spelen? In de competitie loopt het niet zo goed, maar die beker kunnen ze winnen. Dan heb je Van Persie nodig, in de fase waarin het erom gaat."

    Jonker denkt dan ook dat Van Bronckhorst bezig is om met Van Persie toe te werken naar een eventuele bekerfinale. "Ik vermoed dat hij hard traint en wordt opgebouwd. Nu krijgt hij steeds een kwartiertje, maar dat wordt straks langer. Pas als de prijzen verdeeld worden, want die beker móét gewonnen worden, heeft Feyenoord Van Persie nodig. Maar nu nog niet."

    Poll

    Wordt Van Persie een succes bij Feyenoord?

    (3058 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 februari 2018 om 09:00
    Hij heeft hem keihard nodig want een 4e of 5e plek is niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10423
    maandag 12 februari 2018 om 09:07
    Als Jonker je gaat begrijpen gaat het echt mis.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    maandag 12 februari 2018 om 09:13
    Tsja.... de teksten snijden hout maar degene die ze uit, maar dat die Van Gaal trekpop ze uit, dat maakt het lastig om er volledig mee in te stemmen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    maandag 12 februari 2018 om 09:15
    Als de halve finales hun normale verloop krijgen en Feyenoord - AZ de finale is, is 3de of 4de worden hetzelfde.
    Stroom je allebei op hetzelfde moment in in de EL.

    Althans, in een logische wereld. Geen idee of de knvb weer wat geinigs heeft verzonnen zodat we met GA Eagles in de EL komen.

    5de moet Feyenoord inderdaad voor uitkijken. play offs zijn nog nooit goed gegaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:18
    Dan moeten ze die finale wel halen anders schiet het nog niet op :p
    Vind ik leuk
    rinirat +1779
    maandag 12 februari 2018 om 09:37
    Deze Jonker, heeft zelfs zijn stem verdraaid om toch maar een Kopie van V Gaal te zijn.
    Lult zwaar uit zijn nek.
    Een naprater heet dat.
    Vind ik leuk
    Bjorn24 +281
    maandag 12 februari 2018 om 09:40
    Wat een gelul r.v.p is in zijn 1e beter dan heel de selectie die gast moet vanaf nu elke week op 10 staan. Heer jonk snapt nog steeds niks van voetbal en spelers laat staan van het tactiese plaatje. Droeftoeter
    Vind ik leuk
    Voebtal +3615
    maandag 12 februari 2018 om 10:04
    Feyenoord heeft er met Haps, Van Persie e.a. vooral voetballend een paar pareltjes bij tov vorig seizoen. Vorig seizoen werden de punten echter niet met mooi voetbal gehaald maar met passie en strijd. Dat (Kuijt) ontbreekt er dit seizoen. Daarnaast heeft deze trainer aangetoond prima te kunnen presteren met werkvoetballers.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11376
    maandag 12 februari 2018 om 10:05
    Niet nodig ? Je krijgt met 3-1 op de broek van Vitesse en staat troosteloos 4e, met ook nog eens 3 clubs vlak achter je..
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36069
    maandag 12 februari 2018 om 10:08
    Wat een hype rondom van Persie.
    Heel Feyenoord stelt dat hij nog niet wedstrijdfit genoeg is.
    En toch al die supportertjes maar miepen over de keuzes van Gio rondom van Persie.

    Iedereen wist toch van te voren dat het wat maandjes zou duren voor hij 90 minuten kon maken?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4830
    maandag 12 februari 2018 om 10:40
    Hij kan veel meer minuten maken als nu. Dat weet ook iedereen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4830
    maandag 12 februari 2018 om 20:16
    vandaag toch heel wat meer minuten gemaakt kerel
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:09
    Andries Jonker hahaha.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26708
    maandag 12 februari 2018 om 10:19
    Tegen willem 2 en az ga je hem nodig hebben ;)
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4830
    maandag 12 februari 2018 om 10:37
    Misschien heb je ook nog iets als supporters ?
    Vind ik leuk
    Dharmpie +395
    maandag 12 februari 2018 om 10:38
    Ik denk dat Van Persie meer kan dan dat hij mag.
    Het is prijzenswaardig dat hij de trainer de hand boven het hoofd houdt door te stellen dat hij het goed vind zo. Hoe kan je in godsnaam in 12/13 minuten per wedstrijd jezelf laten gelden. Gio breidt net zo lang door tot dat hij geen keuze heeft. Vorig seizoen hield hij Elia ook lang op de bank tot dat Elia het zat werd. Ik hoop dat Van Persie het binnenkort ook zat is om 1 uur warm te lopen en 12 minuten in te vallen. Als je kijkt naar het niveau van sommige spelers op het moment bij Feyenoord dan is Van Persie op 40% meer waard dan sommigen op 100%
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4830
    maandag 12 februari 2018 om 10:42
    Ook kuyt moest op deze manier er in komen. Gio moet laten zien dat hij de bepalen is. Een tweede vsn basten. Ook zo’n pannenkoek
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1826