Schöne vol lof over 'koelbloedige' ploeggenoot: Hij is ongelooflijk stabiel

Schöne vol lof over 'koelbloedige' ploeggenoot: "Hij is ongelooflijk stabiel"

maandag 12 februari 2018 om 10:58

Donny van de Beek is aan een stabiel seizoen bezig op het Ajax-middenveld, maar greep zondag tegen FC Twente een negatieve hoofdrol. De twintigjarige middenvelder liet bij een tussenstand van 1-0 een opgelegde kans op 2-0 liggen, waarna Ajax een moeizaam vervolg van de wedstrijd tegemoet ging.

"Na die gelijkmaker (van Adnane Tighadouini, red.) spookte mijn misser wel weer door mijn hoofd", toont Van de Beek zich schuldbewust in gesprek met De Telegraaf. "Ik schoot veel te wild, omdat ik dacht dat er iemand in mijn rug stond. Misschien had ik de bal met mijn wreef moeten trappen in plaats van met mijn binnenkant in de bovenhoek proberen te schieten."

Ploeggenoot Lasse Schöne nam Van de Beek echter weinig kwalijk. "Hij is ongelooflijk stabiel, door niemand uit zijn evenwicht te brengen. We hoeven ons ook geen zorgen te maken dat deze gemiste kans aan hem vreet", aldus de Deense controleur, die veel gelijkenissen ziet met Davy Klaassen. "Donny en hij hebben allebei het tactische inzicht en het loopvermogen om op het juiste moment in het strafschopgebied op te duiken. En als ze een kans krijgen, zijn ze uiterst koelbloedig. Normaal gesproken dan haha."

Plaats een reactie

Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:03
Hij kreeg op uiterst gelukkige wijze die bal ineens voor de voet en hoe hij die bal vervolgens miste mag joost weten, volgens mij wilde hij hem in de hoek plaatsen en leunde hij te veel achterover, nog geen toppertje deze jongen dus...
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
maandag 12 februari 2018 om 11:09
En dat kan je beoordelen op één actie?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:17
Ja want hij is keeper geweest.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:21
Niet te ver doordouwen he dat wattenstaafje ;) Maar @ doe dan ja dat zie ik met mijn blote oog in een oogopslag, geen moeite verder.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:29
moet Schöne ook nog niet ff zeggen dat hij er heilig van overtuigd is dat ze kampioen gaan worden...?
Vind ik leuk
El Pibe +594
maandag 12 februari 2018 om 12:43
Je staat gewoon voor lul als je niet kunt erkennen dat Van de Beek een geweldige speler is.
Dat is hetzelfde als gasten die beweren dat Lozano niet kan ballen of Malacia geen talent is.
Beetje kinderachtig...
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:44
Goede speler, dat zeker, nog geen topper voor in Oranje ofzo, maar dat komt wellicht.....
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
maandag 12 februari 2018 om 16:38
Weet het niet,maar op welke leeftijd verwacht jij een debuut in oranje..13? Je hoeft op die leeftijd nog niet top te zijn. Van Malacia,lozano, en ook Donny spat het talent eraf. Niemand pretendeert dat het gearriveerde spelers zijn..alleen in jou geen horen ze zo te zijn lijkt wel.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 17:31
Nouja sommigen vonden de Ligt een logische selectie, daar zat ik zeker niet bij, maar ik zeg toch juist dat het geen gearriveerde spelers zijn.....ik zeg toch dat ie nig niet opgeroepen moet worden....dus of je leest niet goed en we zijn het eens.. of ik heb het niet duidelijk verwoord dat kan ook.
Vind ik leuk
Cookee +8567
maandag 12 februari 2018 om 14:23
Een geweldige speler? Nou Donny mag op mijn hond passen, hij doet niks geks... maar wil ik naar een stadion om Donny te zien excelleren? Nou nee.
Vind ik leuk
Maxx Jw +978
maandag 12 februari 2018 om 11:18
De grootste toppers missen ook wel eens zo'n kans...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:40
Hahaha Donny vs Ramselaer of Hendrix? En weer klaar Kopsterk
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:41
Dan Donny, nu een vraagje voor jou. PSV of Ajax, wie staat er eerste?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:44
Wie heeft er meer titels, is in alles groter, is rijker, heeft een geschiedenis waar je u tegen zegt, en heeft vooral de toekomst?
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:45
Ajax heeft een groot verleden, de toekomst slaat nergens op om dat te vragen., je weet nooit wat er gaat gebeuren, in het heden is op dit moment PSV de nummer 1, maar geef vooral geen antwoord op mijn vraag, maakt niet uit.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:46
Haha mannetje jij begon krijg je hem terug en weet je niet meer hoe je moet reageren. Maakt niet uit zo kennen we je weer.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:47
?? wat zever je nou, ik geef gewoon antwoord, en dit is je comeback, ik verwacht weinig van je, maar dit....is wel erg laag
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:49
Hahaha serieus? En jij denkt dat men veel van jou verwacht anders? PSV staat op 1 maar seizoen duurt nog lang. Daarbuiten mogen we nog tegen elkaar. Ik snap wel dat jij laat hebt van het Ajax syndroom sta je om bekend.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:50
Men mag verwachten wat men wil, het enige dat ze kunnen verwachten is een normaal antwoord op een vraag, als dat al te lastig voor je is. maar ik ga trouwens niet wederom mopddergooien met een wanhopig gefrustreerde Ajacied, dus dag Jake veel plezier in je eigen wereldj
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:51
Hahaha neem je appelsapje en ga weer lekker FIFA spelen mannetje. Mooi man dat syndroom. Hoe zwaar heb jij het dan in je leven? Altijd bezig zijn met mijn Ajax. Stiekem gewoon fan. Daarbuiten sta je er om bekend hoor om weinig te kunnen incasseren. Telkens loop je weer in de val. Hap hap hap
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:53]
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:53
Ik sta ook voor Ajax....dat is algemeen bekend hier op VP, woon ook in Amsterdam dus ik weet niet onder welke steen jij hebt geleefd?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:54
Hahaha jij wel, opperboertje in hart en nieren. Lekker naar die opblaasboot daar hoor jij helemaal thuis
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:55
Opblaasboot? nu volg ik hem ff niet meer hahah
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:57
Philips Stadion lijkt nogal op een opblaasboot. Vanaf boven gezien dan
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:59
Ah ok, ja ik bekijk het alleen vanaf de zijkant vandaar ;) maarre waar ging onze discussie nou over haha ik weet het oprecht niet meer, ik dacht over van de Beek.....goede speler zeker weten, gaat wss een mooie stap maken, maar nog geen Oranje materiaal en ja hij is beter dan Ramselaar, Hendrickx is een ander type speler niet te vergelijken dus. Daarmee is het wel een beetje klaar toch? mooie conclusie dacht ik zo ;)
Vind ik leuk
Cookee +8567
maandag 12 februari 2018 om 14:24
Je klinkt als H'veen... Wij zijn de club waar Abe Lenstra speelde. Nou succes ermee.
Vind ik leuk
Bert56 +182
maandag 12 februari 2018 om 11:04
Ach ja, maar je wist toch wel dat de scheidsrechter je zou helpen om de stand weer in jullie voordeel te brengen.
Vind ik leuk
Hugo59 +1360
maandag 12 februari 2018 om 11:05
Bullshit
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:20
Het was 100% geen penalty, overtreding als het al een overtreding was, werd buiten de 16 gemaakt.
Vind ik leuk
2cents +45712
maandag 12 februari 2018 om 13:55
De verdediger stond óp de lijn, duidelijk zichtbaar in de beelden. Die lijn hoort bij het strafschopgebied. En dus was het erbinnen.

Wat je je wel kunt afvragen is of het een overtreding was die zwaar genoeg was voor een strafschop.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:05
Hahha ofnie Bert, maar nu ga je het krijgen denk ik...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:20
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:21
Hahah zegt meneer Beukgraag, bedankt voor de eer dat je voor mij een account aanmaakt. Is jouw naam een pseudoniem voor Veltman by the way?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:24
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:25
Ok......vandaar de naam beukgraag, toevallig een broer van snuiftgraag en IQlaag?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:28
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:33
Dit bedoel ik dus.....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:40
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 11:49
Op zich als je op een forum aangeeft iemand zijn kop eraf te willen slaan, dan is dat een indicatie van iemand die of sociaal niet goed is in de bovenkamer, en dat er dus een steekje los zit, of dat je op een andere manier zwakzinnig bent, maargoed het feit dat je enigszins likes hebt is al tekenend voor het niveua hier opVP en ik weet wel uit welke hoek die likes komen asl ik even nadenk...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:33
Nou je reacties getuigen niet echt van een dat je een gemiddeld IQ hebt .....
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
maandag 12 februari 2018 om 11:09
Hier hebben we een woord voor: CALIMERO!
Vind ik leuk
alffie +1485
maandag 12 februari 2018 om 11:14
Pieppiep hoi
Vind ik leuk
Patrickj3 +1951
maandag 12 februari 2018 om 11:15
Precies wij zijn niet bang want sedar is erbij
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:17
precies de zoveelste scheidsrechter met een ajax pyjama
Vind ik leuk
Patrickj3 +1951
maandag 12 februari 2018 om 11:27
Sws jij hebt het door,stiekem is iedereen een Ajacied alleen sommigen weten het nog niet
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:49
HAHAHA mooie reactie alleen kan je verzekeren echt niet iedereen !!!!!
Vind ik leuk
Patrickj3 +1951
maandag 12 februari 2018 om 12:23
Klopt ook,je hebt altijd uitzonderingen op de regel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:54
Mooi toch? Lekker huilie huilie gaan doen.
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
maandag 12 februari 2018 om 16:40
Uiteraard daar leven we van!
Vind ik leuk
RtdDub +6925
maandag 12 februari 2018 om 11:21
Gaan we nou vvs telefoon opnames van de tv als clips gebruiken hier?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:22
Al mijn twijfels weg genomen, groeibriljantje!
Vind ik leuk
stratumseind +128597
maandag 12 februari 2018 om 11:29
Het wekelijkse ik steek een veer in een ploegmaat zijn reet is er weer begonnen ....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:42
Donny is een goeie peer! Lekka doorgaan!(liefst bij AJAX)
Vind ik leuk
John040 +931
maandag 12 februari 2018 om 11:44
Kijk weet je wat zooo dom van die Schöne is van deze uitspraak wij proberen het tenminste nog??? PSV speelt met wat de selectie betreft tot het uiterste, en Schöne zegt nu zelf wij falen daarin. Kijk 7 punten en nu nog 11 wedstrijden en ook nog tegen Ajax thuis dus nog 10 wedstrijden eigenlijk 10 punten. Dat geven ze nooit meer uit handen of abitrage moet weer vteemd gaan handelen zoals die penalty.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:00
Hij had er gisteren toch minstens 1tje moeten maken! Op het niveau van AJAX mag je toch wel meer verwachten!
Vind ik leuk
elmoo +587
maandag 12 februari 2018 om 12:10
Schone moet niet zoveel lullen. En gewoon zijn bek houden. Irritant mannetje.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:38
Wat een prutsert zeg
Vind ik leuk
Lucky Kes +2382
maandag 12 februari 2018 om 13:32

Effe een vraagje.
Was die kans niet in buitenspel positie?
Dan had die goal toch niet geteld?
Of misschien wel...............:-)
Vind ik leuk
Mass +3780
maandag 12 februari 2018 om 13:46
Ik denk de nieuwe Iniesta...)
Vind ik leuk
rik1958 +276
maandag 12 februari 2018 om 13:50
toch had gisteren echt gewisseld moeten worden, frenkie door naar het middenveld en Wober achterin
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:07
Een der besten ooit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schöne vol lof over 'koelbloedige' ploeggenoot: "Hij is ongelooflijk stabiel"