Van Gaal krijgt forse trap na: Toen hij kwam, stopte mijn progressie

Van Gaal krijgt forse trap na: "Toen hij kwam, stopte mijn progressie"

maandag 12 februari 2018 om 13:30

Adnan Januzaj heeft weinig goede herinneringen aan Louis van Gaal. De twee werkten samen bij Manchester United, maar dat werd een ramp.

Van Gaal gaf Januzaj nauwelijks speeltijd, waarna de Belg eieren voor zijn geld koos en vertrok. "Ik kreeg eigenlijk amper kansen. Van Gaal kon me niet op de juiste manier prikkelen om mijn niveau omhoog te krijgen", vertelt Januzaj, tegenwoordig speler van Real Sociedad, aan The Mirror. "Ik was toen nog heel jong. Een manager moet veel vertrouwen geven aan jonge spelers, maar dat is duidelijk niet gebeurd onder Van Gaal."

Januzaj leek enkele jaren geleden een mooie carrière op te bouwen bij Manchester United, maar dat veranderde na de komst van Van Gaal in 2014. "David Moyes begreep me vanaf de eerste dag. Hij begreep dat ik een jonge speler was, maar toen Van Gaal kwam, stopte mijn progressie. Voor een voetballer is het nu eenmaal heel belangrijk om vertrouwen te krijgen. Dan stap je op het veld en geef je alles voor de manager, het team en de fans."

Plaats een reactie

GetRekt +1171
maandag 12 februari 2018 om 13:34
Huilie huilie, na van Gaal is het niet beter geworden. Je bent gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 13:50
Wat is Huilie huilie nou voor een argument?
Deze jongen draait prima mee, hij zegt alleen dat zijn carriere stokte door van Gaal mag dat niet?
Of ga je nu Huilie Huilie doen omdat ik kritiek heb?
Vind ik leuk
JustH +3552
maandag 12 februari 2018 om 13:53
Hij speelt nu in een veel mindere club,
dat hij daar goed mee draait zegt me niet zo veel.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 14:46
Ja, maar je mag best kritiek op Louis hebben want echt goed met aankopen deed Louis het toch niet? Depay mocht op 10.
Vind ik leuk
JustH +3552
maandag 12 februari 2018 om 15:19
De man heeft te veel goed gedaan, en ja er zullen wat missers zijn geweest. Maar om hem daarop af te rekenen is wel heel erg.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 16:06
Ik ben echt ZO blij dat van Gaal stopt, de man laat een spoor van vernieling na. Alleen al het idee dat bij elk nummer 1 type spelers hoort is vreselijk, daarom doen wij niet meer mee internationaal.
Vind ik leuk
JustH +3552
maandag 12 februari 2018 om 19:36
OK, dus het heeft niets met spelers of talenten te maken,
Maar is puur de schuld van Van Gaal?
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 19:52
Nou zal ook aan spelers liggen maar Gaal haalde ook prima spelers die hij niet gebruikte dus dat deze speler dan ook twijfels heeft snap ik wel.
Ook Depay moest een flinke stap terug doen.
Vind ik leuk
JustH +3552
maandag 12 februari 2018 om 19:55
Ja klopt, maar die was niet echt met voetbal bezig.
Vind ik leuk
Cookee +6457
dinsdag 13 februari 2018 om 19:52
Je blijft zelfs als er zoveel spelers afvielen toch Louis verdedigen... das mooi die loyaliteit.
Ik vind hem overschat. Hij presteerde heel vaak ook ondermaats.
Vind ik leuk
JustH +3552
dinsdag 13 februari 2018 om 21:49
Ik luister naar de spelers die het een eer vonden onder van Gaal, En dat zijn dan nooit de afvallers die het nergens redden
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:17
die vent moet gewoon ik keer ophouden met zeuren. niemand kan mij vertellen dat zn carriere stokte onder van gaal! hij werd verhuurd aan klopp in dortmund, daar kreeg hij geen speeltijd, dus lag het ook aan klopp. zo kun je doorgaan, die adnan moet het lekker bij zich zoeken, want sind hij bij MANu weg is, is hij nog niet veel beter geworden
Vind ik leuk
Youri99 +6528
maandag 12 februari 2018 om 15:37
Nee, inderdaad... het feit dat hij nu lekker meedraait bij een subtopper in Spanje waar hij de helft van de tijd niet eens een basisplaats heeft en slechts 2 keer heeft gescoord getuigd van het feit dat Van Gaal het destijds helemaal verkeerd heeft gezien met Januzaj.

Vroeger toen ik in Schubbekutteveen E8 speelde kwam er ook een scout van Barcelona kijken, deze scout heeft het totaal verkeerd gezien destijds. Inmiddels ben ik 29 en heb ik 8 wedstrijden in het eerste elftal gespeeld. Als linksback, dat wel.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
maandag 12 februari 2018 om 15:47
Maar de vraag is, sta je linksback omdat je de enige linkspoot bent of sta je linksback omdat je ook echt kan voetballen?

Vind ik leuk
Youri99 +6528
maandag 12 februari 2018 om 17:07
Ik sta linksback omdat mijn oom vroeger op de foto heeft gestaan met Roberto Carlos.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 16:13
"Schubbekutteveen E8" is altijd lastig vooral UIT.
Maar los daarvan Louis zijn aanwezigheid was geen succes bij ManUtd.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:40
Ach die gast kan niet voetballen. Nog een wonder dat hij elders wel aan het voetballen komt. Plaatselijke FC is hem beter bedeeld.
Vind ik leuk
GetRekt +1171
maandag 12 februari 2018 om 16:23
Ben je blind. Huilie huilie is een observatie, geen argument. Het argument komt daarna pas. Begrijpend lezen, lastig!
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 16:54
Wat een Huilie-Huilie-reactie.
Je kunt gewoon niet tegen kritiek, droog je tranen Pierot.
Vind ik leuk
GetRekt +1171
maandag 12 februari 2018 om 18:08
Lol, jij kan echt niet begrijpend lezen. Terug naar school, gauw!
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 18:29
Iemand die kritiek heeft huilt niet maar onderbouwt dat.
Daar luister ik dan naar en dan bedenk ik er zelf bij dat Louis het niet zo goed deed bij ManU.
Jij roept dat hij jankt en dan lees je niet meer. Das jammer.
Vind ik leuk
GetRekt +1171
maandag 12 februari 2018 om 19:12
Juist, want zeggen dat hij niet goed genoeg is en dat is gebleken na zijn tijd bij United is geen onderbouwing, alright bruh.
Vind ik leuk
power +2030
maandag 12 februari 2018 om 14:04
nou die Van Gaal is ook een kinderachtige coach net als Mourinho. ik geloof zijn verhaal wel want er zijn meer spelers die geen goed herinneringen over gehouden,
Vind ik leuk
Metal +2102
maandag 12 februari 2018 om 14:08
Martial en Rashford zijn daarentegen lyrisch over Van Gaal. Die gaf hen wel vertrouwen. Denk dat Januzaj dacht dat hij het al had gemaakt en zijn status als groot(ste) talent in de selectie hem voordeeltjes zou geven. Ik ben geen Van Gaal fan, maar hij geeft jonge spelers die het verdienen altijd een kans en vertrouwen. Krijg je dat niet, dan doe je als speler mss niet genoeg. Dan ook eens zelfkritiek durven leveren.
Vind ik leuk
power +2030
maandag 12 februari 2018 om 14:21
Ik ben mee eens met jou, alleen wat ik bij hem mis is te trots op eigen er is niemand beter dan hem, als je eenmaal ruzie krijg dan gaat kinderachtig doen, blijf hij zolang doorgaan tot carrière van iemand gaat verpesten,
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:26
Zelfs depay is lyrisch over v gaal. Soms is de timing het momw t niet daar...de bruyne bij chelsea was ook bagger en hoe het erna liep. Geld voor meer spelers, bergkamp helemaal ruk bij inter, bij arsenal misschien wel de beste speler die ze ooit gehad hebben.. of nog vreemder, wijnaldum bij liverpool, in mijn ogen onvervangbaar, bij oranje helemaal ruk.....depay, torres,shevchenko etc etc
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 16:17
Je bent wel mild voor Louis.
Pep haalt Zinchenko en die draait gewoon mee, terwijl hij bij PSV niet goed genoeg was. Er zijn genoeg trainers die spelers halen en dan presteren.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:31
Overal waar Louis is geweest word er verder geborduurd op de basis die hij achter laat, Barca, bayern, man U....had Louis gebleven had Manu dit seizoen echt goed gedraaid....mourinho presteert alleen een enkel seizoen hooguit 2 lukt t niet pleurt ie weer op.....Inter is het enige team dat hij heeft laten spelen en gebruik gemaakt van de spelers die hij had zonder 20 vervangers te kopen....jammerlijk vind ik de manier waarop pogba word gebruikt, hij beperkt spelers en het ligt nooit aan zijn taktiek....bovendien heeft Mourinho het vak ook weer geleerd van v gaal.......ik ben een Feyenoorder en zelfs ik vind dat van Gaal meer credits verdiend dan welke trainer uit Nederland dan ook
Vind ik leuk
Cookee +6457
dinsdag 13 februari 2018 om 20:54
Bij Barca 7 nederlanders. Ajax robot-voetbal, Bayern stond al voor van Gaal en na de tijd dus ook. Veel spelers waren hem zat.
Ik houd meer van avontuurlijk en leuk voetbal, maar ik respecteer je mening. Ik heb kritiek op Louis. Maar slecht is hij ook niet maar ik heb liever Pep of JC of John vh Schip.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:54]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:44
UEFA Champions League1x1994/95 UEFA Super Cup1x1995 UEFA Cup1x1991/92Nationaal Eredivisie3x1993/94, 1994/95,1995/96 KNVB beker1x1992/93 PTT Telecom Cup / Nederlandse Supercup3x1993, 1994, 1995 FC BarcelonaInternationaal UEFA Super Cup1x1997Nationaal Primera División2x1997/98, 1998/99 Copa del Rey1x1998 AZ Eredivisie1x2008/09 Bayern München Bundesliga1x2009/10 DFB Pokal1x2009/10 DFB-Supercup1x2010 Manchester United FA Cup
Vind ik leuk
Cookee +6457
woensdag 14 februari 2018 om 13:38
Ja, joh, zal allemaal wel, maar ik waardeer trainers die spelers opstellen die ons betoveren en dat ramt Louis er meteen uit, allemaal robot-spelers.
Ik denk dat Pep meer houdt van voetbal dan Louis.
Louis wil controleren en Pep gunt de vrijheid.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:11
van Gaal : " de trap die ik nu krijg...kijk eens naar die techniek van die trap..die heb IK hem geleerd ! "
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:29
Het leukste van van Gaal vind ik dat hij begon over de spelersbus, en dat hij alles had bedacht en zowel de hele bus gemaakt had, zo kwam het over :)
Vind ik leuk
Cookee +6457
donderdag 15 februari 2018 om 20:30
Misschien heeft de man wel zoveel humor dat hij dat met opzet doet... maar ik vrees niet dat hij zelfspot kent.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 23:18
Dat zou wel geweldig zijn, heeft hij ons al die tijd voor de gek gehouden. Maar net als jij vrees ik dat het ook niet zo is.

Wel leuke late reactie om te lezen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 23:18]
Vind ik leuk
Cookee +6457
vrijdag 16 februari 2018 om 15:22
Haha.
Stel je voor dat Louis een biografie schrijft en vertelt alles bedacht te hebben... dat hij net deed alsof hij een eigenwijze pief was... zou wel geweldig zijn.
Weet alleen niet of iemand hem dan gelooft.
Vind ik leuk
Cookee +6457
donderdag 15 februari 2018 om 20:29
Als de bal via 4 cornervlaggen de goal in gaat dan was dat volgens plan... van Louis.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:34
Speelt al lang niet meer onder van Gaal maar de progressie blijft ook achterwege. Eerst maar eens goed in de spiegel kijken.
Vind ik leuk
feyeniels +19968
maandag 12 februari 2018 om 13:35
Het zegt ook genoeg dat je als jong talentje een trainer nodig hebt om jezelf te motiveren. Juist als jonge speler moet je toch optimaal gemotiveerd zijn als je dagelijks met spelers als Van Persie, Rooney en De Gea op het veld mag staan...
Vind ik leuk
BassieN +9693
maandag 12 februari 2018 om 13:35
Als je zo goed was geweest om speeltijd bij Man United te krijgen had je nu niet bij Sociedad gespeeld, huilebalk
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 12 februari 2018 om 13:51
Er moesten door van Gaal heel veel topspelers weg die nu toppers zijn.
Vind ik leuk
JustH +3552
maandag 12 februari 2018 om 13:54
Maar deze zeker niet
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:36
nu alle tijd om je voeten te laten spreken en te laten zien dat van gaal fout zat. succes!
Vind ik leuk
Leeuw +3927
maandag 12 februari 2018 om 13:36
Natrappen is het enige wat hij tot nu toe heeft bereikt. Dat's best veel. :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:13
en dat bijna maandelijks! kun je nagaan hoe diep het zit bij die jongen...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:42
Van Gaal krijgt iedereen zo ver dat hij (ver) onder zijn capaciteiten presteert. Een verschrikkelijk overschatte trainer. En nog een eikel ook nog. Nooit meer ergens toelaten.
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 12 februari 2018 om 13:50
Heeft van Gaal jou carrière ook gedwarsboomd?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:12
jij kent hem dus persoonlijk, als niet, waarom dan uemand dom uutschelden? gebeurt dat bij jou ook? als ja, zou ik me zorgen maken of andere omgang zoeken
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:38
wat is "uemand dom uutschelden" ? lijkt mij, wat het dan ook moge betekenen, ook niet bepaald intelligent. Of anders uit het oosten van het land? Nou weet ik ook wel, ben niet helemaal dom, dat de Wijzen uit het Oosten kwamen. Maar volgens mij bedoelen ze daar niet het oosten van Nederland mee :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:34
Lol sukkel beter ga je ballet kijken want verstand van voetbal heb je niet
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:33
Nee hij heeft bij wat derderangs clubjes, zoals bij Ajax, "groot" gemaakt. Ha ha. Bij echte clubs als Bayern en Man. United, lachen ze nu nog om zoveel onkunde en onnozelheid :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:34
Hoe wist jij dat ballet (en specifiek onderwaterballet) mijn grote passie is?
Vind ik leuk
remakil +2745
maandag 12 februari 2018 om 13:44
Adnan wie? Progressie? Overal waar dit jochie kwam, liet hij zien dat zijn eigen houding in de weg zat. En nog steeds overigens... blaag!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:47
Van Gaal heeft inderdaad geen oog voor jonge spelers. Weet ze ook niet te prikkelen. Behalve Rashford. En Lingard. En Martial.
Vind ik leuk
RBDK +11
maandag 12 februari 2018 om 14:15
en Xavi. Iniesta. Muller. Schweinsteiger.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:35
Seedorf Davids Kluivert en nog veel meer
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:56
Adnan wie?
Vind ik leuk
palko +1808
maandag 12 februari 2018 om 14:04
Adnan Januzaj, weer zo'n speler die zich veel beter vindt dan hij in werkelijkheid is.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:05
Beter willen worden bij een club waar direct grootse prestaties van je worden verwacht. Hoe dik is dat bord voor zijn kop? Kijk naar Depay en Van Gaal zelf. Op den duur had het vast wel meer dan goed gekomen, maar daar krijg je bij United niet de tijd voor
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:10
Oh ja licht er natuurlijk niet aan dat je gewoon tekort komt, nu nog niet eens een uitblinker bij Socidad.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:10
bakkali 2.0
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:12
Als Januzaj van Gaal nodig heeft om geprikkeld te worden dan mankeert er iets aan zijn mentaliteit. Als je bij United mag spelen moet je al alles kunnen geven en daar heb je geen trainer voor nodig, en als je dan aan het eind van de dag op je bankrekening kijkt en er staat een hoop geld op moet ook dat stimulerend werken om te presteren, Januzaj had mijn inziens nergens zin in, lekker de trainer de schuld geven, prutser die Januzaj en United onwaardig.
Vind ik leuk
Cster +56
maandag 12 februari 2018 om 14:13
Als mijn trainer van de F-jes wat minder streng zou zijn geweest tijdens de trainingen, had ik profvoetballer geworden.
Vind ik leuk
RBDK +11
maandag 12 februari 2018 om 14:14
Een topper zoekt elke verbetering bij zichzelf. Je teamgenoten en trainer moet je in je voordeel gebruiken om het beste uit jezelf te halen. Van Van Gaal kan veel worden gezegd, maar gedurende zijn gehele trainerscarriere valt op dat hij jonge talenten beter maakt en dat hij moeite heeft met gearriveerde spelers.
Juist Louis van Gaal is een trainer die talenten de kans geeft, maar ze moeten die natuurlijk zelf pakken.
Conclusie: Januzaj is niet goed genoeg voor de absolute top. Aan hem en alleen hem om het tegendeel te bewijzen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:15
Het ligt altijd aan een ander. Je zet jezelf voor schut door iemand de schuld te geven van je eigen falen. En daarom begrijp ik wel dat je het daar niet gered hebt, je hebt geen mentaliteit.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:23
Welke progressie. Nog steeds niet de voetballer die hij had moeten zijn volgens de club. Ligt ook wel aan zijn eigen niveau.
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
maandag 12 februari 2018 om 14:38
Ja daarom zit je nou bij sociedad lamzak.
Vind ik leuk
Jordtt +515
maandag 12 februari 2018 om 15:03
daarom speelde je na je vertrek jezelf direct in de kijker van diverse topclubs en speel je daardoor nu bij Barcelona...? Zoveelste net-niet speler die van Gaal een trap geeft, maar geen één voetbal heeft beetje zelfkennis lijkt het. Hij was geen dragende speler ofzo voor Van Gaal toen hij daar wel naar zocht. niet gek dat zulke spelers dan de klos worden.

tuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat Van Gaal het goed gedaan heeft: integendeel. maar deze jongen is niet in de plaats om van Gaal de schuld te geven van zijn eigen ontwikkeling.
Vind ik leuk
FSCeara +4418
maandag 12 februari 2018 om 15:04
Ik zou me kapot lachen als Louis tranier van sociedad zou worden.wat een jankert.
Vind ik leuk
Blindsy +3297
maandag 12 februari 2018 om 15:10
Andere jonkies kregen wel vertrouwen van Van Gaal. Aantal van die gasten staan nog regelmatig in de basis bij Man Utd. En jij speelt bij Sociedad. Duidelijk toch?
Vind ik leuk
RtdDub +3328
maandag 12 februari 2018 om 15:14
Ben echt geen Van Gaal fan (joh? ... nee echt niet) maar als er ieamnd geen hulp nodig had om zijn carriere te verzieken voor die begon is deze knurft het wel.
Dat ie zwaar overschat is, helpt ook niet.
Vind ik leuk
MN223 +218
maandag 12 februari 2018 om 15:29
Stuur die Januzaj een video'tje van de CL-finale in 1995. Dan kan hij een manager zien die jonge spelers veel vertrouwen gaf.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:30
Januzaj is een type zeikwijf zonder kutje, was niet goed genoeg voor United en ook niet voor Sociedad zit daarvoor te vaak op de bank/tribune. Hij denkt het voetbal te hebben uitgevonden maar is hopeloze middelmaat, staan op plek 14 in de Primera División dus een kneus met wilde dromen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:31
Een ZIELIGE BELG, in godsnaam...
Vind ik leuk
Grijs +777
maandag 12 februari 2018 om 15:55
"Een manager moet veel vertrouwen geven aan jonge spelers, maar dat is duidelijk niet gebeurd onder Van Gaal."

Het moet toch niet gekker worden dat dit snotjochie eens even gaat vertellen wat een bewezen coach moet doen? Die ventjes lijken steeds verder van de wereld.

Vroeger speelden talenten voor een kleine vergoeding, als ze al iets kregen. Werden ze op scherp gezet door de oudere (en betere) spelers als ze aan het kutten waren. Hadden ze minder praatjes, waren ze minder egocentrisch, waren ze niet midden in de competitie bezig waar ze het volgende seizoen zouden moeten spelen, zochten ze de fout eerst bij zichzelf en hadden ze discipline en respect voor de trainer en teamgenoten.

Tegenwoordig verdienen talenten bakken met geld en worden ze van jongs af aan vertroeteld en gepamperd. Steken ze een duimpje op na de 30ste kutpass in 1 helft, eisen ze uitleg als ze een keer niet spelen en dreigen met vertrek als ze geen basisplaats hebben. Tegenslagen kennen ze niet, want die zijn in hun opvoeding allemaal netjes weggepamperd. Daardoor ligt het ook altijd aan een ander. Hoe meer aandacht ze krijgen, hoe verwaander ze zijn.

Voetbal is geweldig, maar het voetballandschap wordt tegenwoordig zo enorm verpest door o.a. van die verwaande mannetjes zoals hierboven. Tel daarbij de belachelijke transferbedragen op, de stijgende miljoenensalarissen die nergens op slaan en het steeds groter wordende gat tussen de CL-top en de rest en het zou mij niets verbazen dat er een moment komt dat het voetbal zichzelf opblaast.

Want ondanks dat er steeds meer geld in het voetbal omgaat, blijven de prijzen stijgen (zeker in Engeland slaan de prijzen nergens meer op) en daar betaalt de supporter dus vrolijk aan mee. En elk jaar wordt het gekker. De vraag is: hoe lang laten mensen hun clubliefde als cashcow gebruiken?
Vind ik leuk
Guusman +4360
maandag 12 februari 2018 om 16:52
Een manager moet helemaal niks Januzaj.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:36
Elke x dat hij verhuurd werd zat ie ook op de bank
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Gaal krijgt forse trap na: "Toen hij kwam, stopte mijn progressie"