PSV-titel aanstaande: 'Ajax gaat niet alles winnen. Ik zie hoe moeilijk het gaat'

    PSV-titel aanstaande: 'Ajax gaat niet alles winnen. Ik zie hoe moeilijk het gaat'

    maandag 12 februari 2018 om 19:30

    Jan Poortvliet heeft er alle vertrouwen in dat de schaal dit seizoen naar PSV gaat. De oud-verdediger van de Eindhovenaren denkt niet dat naaste belager Ajax sterk genoeg is om het onderlinge gat van zeven punten te overbruggen.

    "Ajax gaat niet elke wedstrijd winnen", stelt de Zeeuwse oud-international in gesprek met PSV TV. "Ik zie zelf ook wel hoe moeizaam het gaat: NAC-thuis en ook gisteren (de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen FC Twente, red.), waarin ze met geluk en dankzij een verkeerde beslissing van de scheidsrechter winnen."

    Hoewel Poortvliet vindt dat PSV de titelaspiraties best mag uitspreken, hoopt hij dat de PSV-selectie niet te nonchalant wordt. "In voetbal moet je altijd scherp blijven. De eerstvolgende wedstrijd moet je gewoon weer winnen en verder moet je ook niet kijken. Het duurt misschien nog een week of tien voordat ze kampioen worden."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Gaat PSV kampioen worden?

    (2803 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 februari 2018 om 19:32
    Die titel komt gewoon naar Amsterdam

    Kleine correctie ( 2 titels) jong ajax word ook nog kampioen
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:34]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:34
    Nou Nielie jullie staan er niet al te best voor. PSV zal het zakelijk afhandelen. 7 punten is wel enorm veel.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:35
    7 puntjes maar bien, het gaat moeizaam bij ajax staat er, dan hebben ze de wedstrijden van psv niet gezien denk
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:39
    Het is carnaval hé dan zien ze niks meer :p
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Idd ze zijn helemaal lamlendig gezopen :p
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9840
    maandag 12 februari 2018 om 20:39
    Het gaat moeizaam aan beide kanten.
    Speelde Ajax nu overtuigend, met nieuwe ten Hag aan het roer, dan was het wat anders.
    Zowel PSV als Ajax kunnen, gezien het vertoonde spel, genoeg punten verspelen, dus per saldo maak je dan die 7 punten nooit meer goed...........
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:50
    7 punten veel? Ajax wint in Eindhoven en PSV verliest bij Feyenoord, dan staat PSV nog maar 1 punt voor. Een scenario wat ik zo zie gebeuren. potje tegen Utrecht is ook niet zomaar gewonnen. Dit zijn tegenstanders die Ajax al gehad heeft...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:53
    PSV moet nog tegen de nummer 2, 3 en 4. Ajax alleen tegen de nummer 1 psv.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:57
    Psv gaat nog 5x punten laten liggen is mijn voorspelling. Elke tegenstander ruikt nu bloed
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    maandag 12 februari 2018 om 20:06
    En tegen Zwolle.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8900
    maandag 12 februari 2018 om 20:50
    En de nummer 3.
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 20:53
    Zaterdag 1 pt bij Pec
    Vind ik leuk
    :O +5070
    maandag 12 februari 2018 om 20:10
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:35
    Nee want dat worden wij ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:37
    Als je 2e word achter ajax promoveren jullie ook makker.
    Deze titel heeft ajax nog nooit gewonnen, een historisch hoogtepuntje
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 20:24
    Wie is :O of zo iets
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:25
    Weet niet man
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 20:26
    Ik ook niet
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Wat een hoogmoed. 7 punten achter staan met spel dat even slecht is als dat van PSV. We zullen zien. Jullie roepen al sinds de wedstrijd tegen Ajax dat het vaker mis gaat bij PSV. Voorlopig zie ik het niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:43
    Dat engeltje vliegt eerdaags weg! Geloof me nou, psv word tegen het einde van het seizoen vaak slordig
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:21
    Dat riep je vorig jaar over feyenoord. Je praat poep.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:34
    Ik praat nooit slecht over feyenoord, heb alleen een hekel aan psv
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:16
    Ahaa daar ligt het dus aan omdat jij een hekel hebt aan een club denk je dat ze gaan verliezen zielig mensje
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8013
    maandag 12 februari 2018 om 21:40
    Als je nou wat roept check dan ff de feiten:
    1) Teams van Cocu halen in de 2e seizoenshelft altijd meer punten dan voor de winterstop.
    2) Ik ken nog een club die wel eens slordig is op het eind...
    Vind ik leuk
    palko +1764
    maandag 12 februari 2018 om 19:47
    @DeAmsterd. Flow, in 2019 of 2020? Dit jaar lijkt de achterstand op PSV nu al onoverbrugbaar. Daar kan zelfs Erik ten Hag niets meer aan veranderen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:51
    7 punten maar hoor? Ajax heeft wel is van een grotere achterstand het kampioenschap binnen gehengeld.. Ik ben niet zo een supporter, die opgeeft.
    Anders kun je jezelf net zo goed gelijk gewonnen geven
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13703
    maandag 12 februari 2018 om 20:18
    Je bedoelt PSV en Telstar.
    Vind ik leuk
    Tsja +263
    maandag 12 februari 2018 om 20:47
    Tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk.... jij gelooft in sprookjes
    Vind ik leuk
    Barbie +998
    maandag 12 februari 2018 om 21:30
    PSV kampioen. NEC kampioen. En .. Helemaal niets in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +133
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:05
    Als je weer nuchter bent hoor ik het wel.
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:33
    Aldus een pav supporter
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1826
    maandag 12 februari 2018 om 19:35
    Philips Anti-sport Vereniging?
    Vind ik leuk
    035 +5819
    maandag 12 februari 2018 om 19:47
    gevat
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:33
    Het wordt lastig voor Ajax. Ik zie PSV dit jaar kampioen worden (helaaassss).

    :-(
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:14
    Mee eens. Het huidige elftal heeft opnieuw de mentale stabiliteit wedstrijden over de streep te trekken. Het valt me telkens op dat de meeste 1e elftal spelers van Ajax mentale weerstandskracht missen. Als het tegenzit gaan de koppies hangen en gaat te veel fout; lage frustratietolerantie. Klassen had daar ook last van maar bleef desondanks scherp en naam de ploeg op sleeptouw. De Ligt kan die rol over een jaar misschien vervullen maar dat is te laat voor dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:34
    ik denk dat psv nog punten gaat verspelen. Dit kan zo toch niet door gaan ajax wordt kampioen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:36
    Lekker bulldog :d
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:38
    Meen ik oprecht psv speelt echt schijtbakken voetbal heb ik liever ajax in de voorronde CL maake we meer kans om door te gaan ;-
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:39
    Ze spelen allebei voorronde pik, het gaat echt om die titel. Ajax speelt slecht maar psv nog veel slechter
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:40
    Vind ajax bij vlagen nog wel goed hoor spelen psv heeft het laatst gied gespeeld tegen Utrecht.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Oké dat wist ik niet maar de kampioen. Toch een ronde later of zo.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:42
    Dat weet ik niet precies gozer :) vroeger wist ik alles, sinds ik Kinders heb weet ik niet eens wanneer ajax precies moet spelen :p
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    maandag 12 februari 2018 om 19:43
    Hwahaha komt net bekend voor en wat gaat de tijd snel hé pfff
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:44
    Haha ab normaal eeey
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:14
    Ik zei je toch, VP doet er niks aan :) je kunt rapporteren wat je wilt. Snap dat niet, die praat altijd zo tegen mij en doet dat ook bij andere
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:37
    Maar die club uit amsterdam spelen zo goed dat ze geen punten meer gaan verspelen?? Nee het is dit jaar zeker de kampioen van de armoede maar zowel psv als de nummer 2 spelen zeer slecht eigenlijk verdiend az het maar die spelen thuis ook geijk tegen vvv kortom psv de verdiende kampioen van de armoede ( als ze het worden)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:40
    Kampioen van de armoede was in de tijd van de boer..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Nouja ook maar dit seizoen is het wel heel erg hoor over mijn club nog maar niet eens te praten
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:46
    Klopt, maar je kunt ook zeggen dat de mindere goden het dit jaar goed doen. Utrecht, vitesse, vvv, excelsior en Zwolle bijvoorbeeld. Dat maakt de competitie een stuk aantrekkelijker. Feyenoord gaat wel echt door de ondergrens heen, eindelijk weer is dikke miljoenen uitgegeven en dan dit. Zo slecht zijn de aankopen niet eena
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:00
    Nee klopt het is gewoon een kut seizoen op de verkeerde plekken doorgeselecteerd ( vooral toornstra ) maar ook wel echt bizar veel blessures maar je hebt zeker gelijk de mindere clubs voetballen ook beter ja
    Vind ik leuk
    035 +5819
    maandag 12 februari 2018 om 19:59
    Welke club bedoel jij??
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 20:31
    Het is al jaren zo, behalve vorig jaar en 18 jaar geleden. Dat was natuurlijk niet de kampioen van de armoede..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:49
    Haha neehoor ik kan gelukkig wel objectief kijken het is inderdaad al jaren zo maar dit jaar is het wel echt heel erg
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:35
    zodra ze er in Eindhoven in gaan geloven en denken dat het niet meer fout kan gaan dan gaat het mis, gebeurd wel vaker voorbeeldje De Graafschap - Ajax
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    maandag 12 februari 2018 om 19:44
    Dan zit er ook wel het verschil nog tussen de 2 clubs. Bij een groot deel van de PSV supporters is de feeststemming (buiten carnaval) nog lang niet zo groot. Ik denk ook dat Cocu en de staff daar wel voor waken bij de selectie. Het zijn allemaal nuchtere personen.
    Vind ik leuk
    Sharkie +679
    maandag 12 februari 2018 om 19:35
    Zolang PSV zijn wedstrijdjes blijft winnen kan Ajax doen wat ze willen maar komen ze niet dichterbij, PSV kan nog behoorlijk wat gaan missen want ik denk ook dat Ajax niet alles wint.....
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 19:38
    Als wij maar gelijk spelen Em jullie verliezen, komen we langzaam dichterbij
    Vind ik leuk
    Sharkie +679
    maandag 12 februari 2018 om 19:42
    Wie zijn jullie en wie zijn wij?
    Vind ik leuk
    richard37 +1324
    maandag 12 februari 2018 om 20:32
    Wij Ajax en jullie psv
    Vind ik leuk
    Sharkie +679
    maandag 12 februari 2018 om 21:18
    Als je goed kijkt en leest zie je dat ik Ajacied ben.....slimpie
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:35
    Is dit nou nieuws. Iemand met een PSV verleden zegt dat PSV kampioen worden. Iemand met een Ajax verleden roept het tegenovergestelde. Dat zal altijd zo blijven maar om dat nou serieus te nemen is wel erg overdreven.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2499
    maandag 12 februari 2018 om 19:36
    Ik denk wanneer PSV in speelronde 34 met 1 of meer punten voor staat op Ajax kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    3Bier +9576
    maandag 12 februari 2018 om 19:46
    Gewaagde uitspraak!
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    maandag 12 februari 2018 om 19:39
    PSV heeft nu natuurlijk de grootste kans op de titel. Persoonlijk had ik na het Nouri incident verwacht dat dit een hopeloos seizoen voor Ajax zou worden. Dat we nu tweede staan op slechts 7 punten valt me eigenlijk nog mee. Er is niks beslist.
    Op voorhand had ik verwacht dat Feyenoord en PSV de dienst gingen uitmaken dit jaar. Feyenoord valt erg tegen. En PSV speelt naar vermogen. Zo eerlijk moet je zijn.
    Kortom...blij dat Ajax nog niet uitgespeelt is om de titel, maar dan mag het spel wel weer wat beter.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    3Bier +9576
    maandag 12 februari 2018 om 19:52
    Hoewel het nog enigszins meevalt is dit toch wel een gigantisch kutseizoen. Na de voorbereiding kon dit seizoen mij wel gestolen worden. Had er ook totaal geen verwachtingen van.
    Over het algemeen is dit een dramatisch seizoen. Alle clubs vroeg uit Europa. NL niet geplaatst voor het WK. Een koploper die niet wilt voetballen. Een veel te wisselvallige nr 2. Een titelhouder die helemaal is weggezakt. Ik hoopte op een leuke strijd tussen onze 3 topclubs. Maar op alle fronten is dit een zeer teleurstellend seizoen, wie er ook kampioen mag worden. Snel maar vergeten dit seizoen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    maandag 12 februari 2018 om 19:39
    PSV gaat met de titel aan de haal. Maar hoop wel dat Ajax het nog spannend maakt.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20839
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Het is 50/50

    Psv zal toch overtuigender moeten spelen. 1 goal verschil winnen tegen vb excelsior de hekkensluiter sparta is gewoon te weinig. Dat mag niet gebeuren.

    De druk om kampioen te worden is groter bij ajax. Neem alleen al de trainerswissel en miljoenen die uitgegeven is aan spelers.

    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:46
    Ajax is de titel op de 1ste wedstrij dag in Almelo en in de thuis wedstrijden tegen Utrecht en Vitesse verloren, tel daar bij het gelijke spel in Enschede en Utrecht, dus ik ben idd bang dat Ajax geen kampioen wordt dit jaar. of we krijgen hulp van 010 over 2 weken, want hoe gaan de lampjes reageren als de achterstand nog maar 4 punten is en wetende dat Ajax ook nog naar Eindhoven komt
    Vind ik leuk
    baboushka +1349
    maandag 12 februari 2018 om 19:55
    Ginne schrik...die mogen ze dan ook nog best verliezen.
    Vind ik leuk
    Marco S +4681
    maandag 12 februari 2018 om 19:53
    Psv wordt kampioen omdat ze een capabele directeur hebben ipv een langnek en een kleine zakkenvuller
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    maandag 12 februari 2018 om 20:55
    Uhhhhhhhh???
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14703
    maandag 12 februari 2018 om 19:53
    Dat doelsaldo gaat zo belangrijk worden om kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31702
    maandag 12 februari 2018 om 19:54
    Het is over en uit, al een tijdje.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:56
    En het geluk van PSV dat blijft ook niet.
    En Ajax speelt PSV in Eindhoven helemaal kapot, afgeslacht worden ze
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:59
    PSV gaat zeker niet alles winnen, dus kan nog spannend worden. PSV speelt de hele competitie al slecht, heeft het geluk aan de reet hangen, zeer matige verdediging. Ze moeten uit nog naar AZ en Feyenoord, waar dikke kans is dat ze er punten laten liggen en ik ga ervan uit dat Ajax in Eindhoven wint. Dan heb je het verschil al goedgemaakt. Wat gebeurt er in de overige potjes...Ajax heeft weinig lastige affiches meer, hooguit Vitesse uit. Zwolle is niet meer zo goed, AZ krijgen ze thuis, Feyenoord en Utrecht hebben ze al gehad...de rest moet normaliter geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 12 februari 2018 om 20:07
    PSV word gewoon kampioen dit jaar.
    Offropic : Ron Vlaar jong AZ! Heerlijk die jong teams op een maandag !
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 20:12
    Jan Poortvliet werpt zich op als de Sjaak van PSV en dat terwijl jullie al de gebroerders Rene en Willy hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:17
    Ik ben het niet eens met Poortvliet. PSV is favoriet, met 7 punten voorsprong kan dit wel gezegd worden.
    Maar doen alsof het al binnen is, want dat doet Poortvliet, is van de zotte.
    Ajax heeft trouwens, nog niet eens zo lang geleden, de laatste 14 wedstrijden van de competitie gewonnen en toen won Ajax alsnog de titel. Nu zijn er weliswaar geen 14, maar 11 wedstrijden te spelen en dus nog 33 punten te verdienen.
    Wat Poortvliet zegt, ‘ik zie hoe moeilijk het gaat’ is eigenlijk geen argument want bij PSV gaat het ook moeizaam.
    Poorvliet vergeet dat PSV nog een aantal zéér moeilijke wedstrijden tegemoet gaat. En dan kan het wel eens gaan knakken.
    Als Ajax in Eindhoven wint en Feyenoord wint ook van PSV en Az wint ook van PSV (acht ik niet uitgesloten) dan ziet het er wel anders uit. Natuurlijk op voorwaarde dat Ajax wint. Ik zie het absoluut gebeuren.
    Als Ajax de kansen ook eens echt meer afmaakt, dan zal Ajax alle wedstrijden winnen.
    Vind ik leuk
    TenHagOut# +135
    maandag 12 februari 2018 om 20:19
    Ajax heeft een zwakke trainer die nog eens flink achter zijn oren moet knopen of ie het niveau wel aankan. De trainerskeuze heeft Ajax de nek omgedraaid. Zelfs onder Keizer had ik er meer geloof in dan nu als ik Ajax nu zo zie spelen. Het is huilen met de pet op als ik het spelbeeld van de laatste wedstrijden heb gezien. En dan hebben we niet eens sterke tegenstanders gehad. Weer een seizoen naar de klote door dit soort onbenullen in het bestuur. Het hele roer moet om bij Ajax!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9840
    maandag 12 februari 2018 om 20:41
    Hoe gaat dat ?
    "achter je oren knopen"
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:23
    Laat PSV zich maar lekker rijk rekenen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +916
    maandag 12 februari 2018 om 20:27
    Ze gaan beide strompelend naar het einde! Wie kan het hoofd het coolst houden!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    maandag 12 februari 2018 om 20:54
    En psv wint alles??
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:17
    Ach Jan Poortvliet iets te diep in het glaasje gekeken. Is niet erg, het is carnaval.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:50
    Vind dat ze beide ronduit beroerd spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 23:04
    Poortvliet? Was dat niet die schilder van koetjes en kalfjes?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 23:48
    de KNVB helpt ze anders wel een handje, Penalty tegen FCTwente.....?? hij loopt er tegen aan en valt, niet best. anders hadden ze gewoon punten verloren, maar ja....vriendjes in Zeist
    Vind ik leuk
    renemar +558
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:51
    Zou hij ook hebben gezien dat psv al zeker 10 "gestolen" punten heeft en al het hele seizoen gewoon kut voetbal speelt?
    Wat een flapdrol.
    Vind ik leuk
    mo26 +415
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:29
    niks gestolen. een wedstrijd duurt zolang als een wedstrijd duurt. is een kwaliteit van PSV dat ze tot het fluitsignaal doorgaan.
    Vind ik leuk
    renemar +558
    woensdag 14 februari 2018 om 09:38
    Gaat me niet eens zo zeer om het tijdstip. Veel eerder dat ze in veel wedstrijden geen punten hebben verloren terwijl ze dat qua spelbeeld niet verdienden. Den k aan Pec.
    Vind ik leuk
    mo26 +415
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:27
    psv mag verliezen van ajax,feyenoord en az. Dat zijn 9 punten. Dit omdat ajax ook punten gaat verliezen. Conclusie is dat PSV zeer waarschijnlijk kampioen wordt,
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    renemar +558
    woensdag 14 februari 2018 om 09:39
    We moeten maar gewoon afwachten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws