'Als Ajax écht van hem af wil, moeten ze dat met een arbitragezaak doen'

    'Als Ajax écht van hem af wil, moeten ze dat met een arbitragezaak doen'

    maandag 12 februari 2018 om 23:25

    Het opzij zetten van Dennis Bergkamp bij Ajax heeft nogal wat voeten in de aarde. De voormalig assistent-trainer wil niet geassocieerd worden met het woord ontslag, zegt Voetbal International-verslaggever Simon Zwartkruis bij het programma Natafelen met Kees van FOX Sports.

    "Ik heb vanmiddag (maandag, red.) nog contact gehad met zijn advocaat, Harro Knijff. Het is nu eigenlijk een patstelling. Knijff zegt dat de bal bij Ajax ligt. Ze hebben geen grondige redenen gehoord voor een ontslag, dus ze gaan er niet mee akkoord. Als Ajax écht van hem af wil, zullen ze dat met een arbitragezaak moeten doen."

    Zwartkruis vindt het opvallend dat Bergkamp ineens weg moest. "Bosz kreeg bij dat conflict te horen dat Bergkamp er niet uit zou gaan. In oktober is het contract van Bergkamp nog aangepast, dat doe je niet als iemand niet functioneert. Als je dan een maand later besluit dat iemand niet functioneert en je niet meer verder wil..volgens mij hebben ze helemaal geen sterke zaak."

    Het gaat Bergkamp niet om geld dat hij dan mee zou krijgen van Ajax, maar om eerherstel. "Dat vooral", zegt Zwartkruis.  Ik heb hem inmiddels gesproken en hij zei dat hij wil dat het woord 'ontslag' van zijn blazoen gaat."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    elmagico070 +17968
    maandag 12 februari 2018 om 23:29
    Ojee dit kan nooit goed zijn voor 't proces waar Ten Hag mee bezig is.

    Ze hebben een streek uitgehaald en daar komt Ajax niet zo makkelijk mee weg. Toch best vreemd als je contract wordt opgewaardeerd en een maand later ineens weer als ongeschikt bestempeld wordt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11998
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:40
    Het is helemaal niet moeilijk. Hij wil eerherstel; het gaat niet om het geld. Zeg gewoon dat het de beste trainer is die er is en laat het geld zitten. Dat is wat bergkamp wil. Iedereen tevreden. Wat kan het leven ongecompliceerd zijn..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:59
    Ik hoorde laatst, dat er vandaag de dag geen goeie nieuwe sprookjes meer verzonnen worden. Maar deze....... *

    :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:47
    Welk proces? Ontsla Terhag en die Duitste clown en zet hun terug. Keizer had ons kampioen gemaakt ten hag zijn spel is pijnlijk voor je ogen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10098
    maandag 12 februari 2018 om 23:31
    Dankzij die Bergkamp is onze Peter vertrokken..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:39
    Tja, niemand vindt het leuk om eruit te vliegen, maar als je ook nog eens vliegangst hebt....
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:01
    Ook dat kan eigenlijk gewoon niet op die positie he?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:00
    Peter is voor de centjes vertrokken en dat heeft hem niets meer gebracht dan de centjes. Beschadigd als coach en een oliedomme beslissing.
    Vind ik leuk
    Romario9 +10690
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:54
    Wat een onzin. Hij is vertrokken omdat ie de kans kreeg om trainer te worden van een topclub in een topcompetitie . Niks doms aan die beslissing.
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:43
    Maar het was toch vooral een geforceerde beslissing, waarbij een stok gezocht werd om te slaan. Dat lukte Bosz. Hij ging dus naar een topcompetitie naar een topclub en ging bakken geld meer verdienen.

    De rest is geschiedenis.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:47
    @Jozef
    Klopt maar dat is toch ook de gewoonste zaak van de wereld?
    Had bv Cillessen ook bij Ajax moeten blijven ipv naar een topclub te verkassen en bakken met geld verdienen?
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:52
    Tuurlijk niet.

    Ik ga erop in omdat het ontslag van Bosz gelinkt wordt aan problemen met en tussen verschillende mensen. Dat waag ik te betwijfelen. Bosz rook het geld en wilde weg. Een beetje vent zegt dat eerlijk en daar is niks mis mee. De manier waarop Bosz vertrok zegt alleen maar iets over de persoon Bosz en persoonlijk vind ik het niet erg dat hij weg is.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:54
    Oke, begreep je verkeerd.
    Je hebt wel een punt maar ik denk ook dat het van twee kanten kwam (Bosz en Ajax).
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:58
    Wie weet. Kan me voorstellen dat Bosz wel verder wou met enkele gerichte versterkingen zonder dat er toppers zouden vertrekken, maar dat is helaas een volstrekt irreële gedachte.... Toen ook hem dat helemaal duidelijk was kwam Dortmund... Eigenlijk was hij bij de eerste kikkers die de boot uitsprong.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11204
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:24
    Bosz zou ook gegaan zijn zonder die ruzie. Hij heeft die ruzie puur en alleen gebruikt om Ajax de schuld te kunnen geven van zijn vertrek ipv bestempeld te worden als geldwolf.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:06
    Inderdaad, zo moeilijk is het niet, maar sommige mensen kunnen en willen dat kennelijk niet geloven.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:04
    Ik ook niet. Waarom al dat geblaat eromheen? Zeg dan gewoon eerlijk dat je voor het geld gaat. Leuk dat geld, maar als trainer wordt hij nergens meer serieus genomen. Tel uit je winst.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:02
    Idd. eerst denken dan doen. Na een vrij korte periode was het al duidelijk dat hij de verkeerde beslissing had genomen.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:00
    Dat heeft geweldig uitgepakt toch?. Eerst denken, dan doen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:45
    @markus

    Dus Keizer had ook voor de centjes gekozen en nu beschadigd als coach?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:07
    Ja dat is toch wel duidelijk?
    Vind ik leuk
    zwollie +6898
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:05
    Peter had sowieso gegaan.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18567
    maandag 12 februari 2018 om 23:32
    Ik geef Bergkamp groot gelijk. In okt 2017 iemand contract opwaarderen en vervolgens in nov 2017 de zak geven. Ajax staat zwak in deze kwestie. Ze hadden Bergkamp van zijn functie moeten halen en hem een andere baan moeten aanbieden. Bij evt weigering zou ajax een zaak hebben tegen Bergkamp.

    Niemand zou vrijwillig meewerken aan zijn ontslag, niet op deze manier.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 23:33]
    Vind ik leuk
    Sil95 +10098
    maandag 12 februari 2018 om 23:36
    Volkomen mee eens. Ze hadden nooit zijn contract moeten verlengen. Het is volledig ongeloofwaardig om iemand te willen lozen waarvan je het contract de maand daarvoor nog verlengd hebt. Dat neemt niet weg dat ik geen traan heb gelaten om zijn vertrek. Ik hou de man er nog steeds voor verantwoordelijk dat iemand als Peter Bosz vertrokken is.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18567
    maandag 12 februari 2018 om 23:49
    Het werkt nagenoeg precies als in het bedrijfsleven. Werk naar werk begeleiding was de beste oplossing geweest. Kan me niet voorstellen dat Ajax geen jurist hiernaar heeft laten kijken.

    Wat ook meespeeld is dat er geen andere aanbiedingen zijn voor Bergkamp. Doorgaans is een zak met geld voldoende.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    Spiegel +8842
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:46
    Dus je kan je niet voorstellen dat Ajax er geen jurist naar heeft laten kijken, maar je denkt ook dat Ajax een zwakke zaak heeft?

    Wat een kutadvies moet die jurist dan wel niet gegeven hebben?

    Snap Bergkamp wel hoor, maar ook weer niet. Heel de wereld kan lezen en ontslagen zijn van dagelijkse orde. Een club als Arsenal kent hem en zal hem echt niet afwijzen hierom.
    Laat gewoon netjes je contract afkopen en klaar.

    Los van of Ajax een sterke zaak heeft ja of nee, zijn er dadelijk alleen maar verliezers.
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:46
    Klopt allemaal wel hoor, maar als 13 januari jongstleden een nieuw contract lees en in de tussentijd gebeuren eigenlijk geen schokkende dingen, dan zou ik beslist ook niet akkoord gaan.

    Gewoon om tafel zitten en een oplossing zoeken.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8842
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:55
    De enige oplossing lijkt mij dat Ajax gewoon het volle salaris uit het contract betaald
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:02
    So be it dan... Volgens mij is het salaris van Bergkamp echt wel op te hoesten en toch nogal verschillend met dat van een topspeler.

    Bij een oplossing denk ik er eerder aan om als volwassenen rond te tafel te gaan zitten, elkaar de waarheid zeggen en eigen fouten toegeven. Dit in een poging om te zoeken naar een (letterlijk) werkbare oplossing.

    Ik weet het, ik droom. Als fan mag dat toch? Ik vind het gewoon akelig dat grote clubiconen zo vervelend met elkaar omgaan. Zie ook alle toestanden met Jonk indertijd. Die hoort verdorie gewoon bij Ajax....
    Vind ik leuk
    Sazzz +11204
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:26
    Maar er zijn dus wel schokkende dingen gebeurd. Als hij bij dat ontslag zo zijn kont tegen de krib heeft gegooid omdat hij een keertje zijn zin niet krijgt, dan ontstaat er heel snel een onwerkbare situatie
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:05
    Dat klopt, hij had gewoon spitsentrainer moeten blijven, maar geen inspraak in bestuurlijke beslissingen. Vooral als je altijd op de achtergrond blijft. Of Ajax zwak staat in een rechtszaak is niet zo belangrijk, het enige wat hij kan bereiken is wat geld mee krijgen. Hij heeft bestuurlijk nou niet echt geweldige dingen gedaan, dat zijn feiten, zo sterk staat hij er nou ook weer niet op.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15642
    maandag 12 februari 2018 om 23:33
    Ik hoop echt dat dit een flinke openbare rechtszaak gaat worden zodat alle notulen van de vergaderingen van het Technisch Hart in de openbaarheid gaan komen.
    Vind ik leuk
    13 +10542
    maandag 12 februari 2018 om 23:41
    Wat heeft dat nog voor zin dan, behalve dat je het interessant zou kunnen vinden?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15642
    maandag 12 februari 2018 om 23:49
    De situatie Bosz zou ik wel willen weten hoe dat precies gegaan is. Wat de redenen waren dat Keizer aangesteld is. Wat de rol van Van de Sar is geweest in dit alles, als voorzitter van het TH.
    De rol van Overmars in de evaluatie van Keizer tot aan december.

    Zat dingen die ik wel eens zou willen weten. Ik vind dat de fans veel meer op de hoogte gehouden moeten worden over de staat van de club. Zonder bewust te lekken en mensen te beschadigen, al is dat wel tegenstrijdig in dit geval.

    Maar ik zit me al 5 jaar te ergeren aan de onkunde daar, en ik wil wel eens weten hoe diep dat zit.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17968
    maandag 12 februari 2018 om 23:34
    Dubbelpost mag weg VP
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3245
    maandag 12 februari 2018 om 23:52
    Ik krijg een berg kramp van deze vent.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:01
    "hij zei dat hij wil dat het woord 'ontslag' van zijn blazoen gaat"


    en hoe ziet hij dit voor zich? Eerherstel krijg je niet via arbitrage. Dat gaat om kille knaken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12681
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:23
    Lijkt op het eerste oog idd een kansloze zaak voor Ajax, het zal sowieso een verlies moeten pakken.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:25
    Bergkamp zat in de kliek met Keizer. Om nogal vage redenen wou men van Keizer af. Van Bergkamp eigenlijk ook wel.
    Dus alles is op een grote berg gegooit, genaamt puinzooi, en is verder de deur uit geveegd.
    Los wat ik van Bergkamp's functioneren vind als buitenstaander...netjes is het niet gegaan. Het ontslag van Keizer was natuurlijk belachelijk. Patronen werden zichtbaar en het spel werd beter.

    Dikke puinzooi bij mijn cluppie op bestuurlijk niveau.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 00:28]
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 01:07
    Bergkamp heeft groot gelijk : aanpakken die slangen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 03:10
    Waar komt dat "warme club idee" toch vandaan bij ajax?.

    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:48
    Heel simpel. Toen het sneeuwde en koud was buiten, toen kon er bij onze mooie club gewoon gevoetbald worden in de lekker knusse en uitverkochte Arena, waarbij iedereen geweldig genoot van een prachtige overwinning...

    Zoiets?

    ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:34
    Ze zullen de verwarming wel bedoelen
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:54
    Dat is niet heel erg aardig van je, stratum.

    Je valt bovendien wat in herhaling met je bewoordingen.

    Ouderdomsverschijnselen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:28
    Hou op morgen komt er al weer een jaar bij ...... Gaat hard zo
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:51
    Zolang je het mee maakt dat er jaren bijkomen is er geen vuiltje aan de lucht.... Of ze moeten pils/bier gaan verbieden, dan wordt het nog een lange zit natuurlijk!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:57
    Haha inderdaad als ze met een drooglegging komen mogen ze mij oog weg gaan leggen
    Vind ik leuk
    Markus80 +2153
    dinsdag 13 februari 2018 om 03:57
    Wat is dit voor nieuws? Bergkamp was een geweldige individuele trainer voor spitsen en buitenspelers, maar heeft het bestuurlijk behoorlijk verneukt.

    Het gaat Bergkamp niet om het geld? Dat is het enige wat er te behalen valt na een rechtszaak? Vreemd wederom. Eerherstel zit er niet in na zoveel fouten. Aub. Jonk terug halen, een van de vele slachtoffers van meneer Bergkamp in de directie.
    Vind ik leuk
    Foebele +51274
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:55
    Bergkamp heeft zich raar gedragen, sommige interviews die hij gaf na het ontslag van Bosz en daarna bij die boekpresentatie waren gewoon zo stuitend arrogant.

    En was Dennis niet zelf opgestapt toen ze Keizer ontsloegen uit solidariteit?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 05:35
    Bergkamp heeft veel van zijn glans verloren. Eens was hij God, maar nu wordt hij verketterd. Was hij maar nooit in de Amsterdamse slangenkuil gestapt. Jeugdtrainer bij een amateurclub was toch veel leuker geweest?
    Vind ik leuk
    Sazzz +11204
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:27
    Hij blijkt zelf één van de meest giftige slangen te zijn geweest
    Vind ik leuk
    Janjan +427
    dinsdag 13 februari 2018 om 05:59
    Ik stel voor dat Jonk en Bergkamp zelf een club gaan leiden....kunnen ze het echt laten zien ......of ze kwaliteit hebben. AJAX heeft gekozen voor een andere opzet en einde jaar kunnen we zien of het slaagt....anders word het helemaal een soap want van der Sar gaat dan zeker weg....en overmars red het niet alleen zonder zijn maatje
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:17
    Bergkamp, de man ligt al jaren dwars en toont zijn ware aard...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26708
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:26
    Haha de arrogantie een de eigendunk man man...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8046
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:35
    Zo lang als de neus van van de sar overal tussen zit blijft het homekus in Amsterdam.dat is de echt rat in de club daar.Bergkamp heeft groot gelijk ook al ben ik echt geen fan van hem.gelukkig hebben ze de uitstraling mee van een warme club die goed handelt in dit soort zaken ! NOT ! Dit word een shownieuws zaak ben ik bang.ook de aanstelling van Ten Hag alweer,iemand die totaal niet past in amsterdam.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Als Ajax écht van hem af wil, moeten ze dat met een arbitragezaak doen'