'Smakeloos' spandoek in De Kuip: 'Deze ellende gunnen we ze echt niet'

    'Smakeloos' spandoek in De Kuip: 'Deze ellende gunnen we ze echt niet'

    dinsdag 13 februari 2018 om 09:52

    Feyenoord gaat géén actie ondernemen tegen de supporters die voor het thuisduel met FC Groningen van afgelopen week een spandoek hadden gemaakt dat bij de opponenten uit het hoge Noorden zéér slecht viel. 'We zullen ze laten beven', stond er op het gigantische doek. 

    Daarmee werd uiteraard verwezen naar de aardbevingen die de provincie Groningen al jaren teisteren. Via het officiële Twitter-kanaal liet Groningen blijken het spandoek 'smakeloos' te vinden. "Het is overduidelijk ludiek bedoeld'', laat Feyenoord-woordvoerder Raymond Salomon weten aan het Algemeen Dagblad

    "Het is echt niet zo dat de makers de mensen in Groningen deze ellende gunnen. Dat zou ook gek zijn, want er zijn talloze Groningers Feyenoord-supporter en er zijn er velen die zelfs elke thuiswedstrijd van Feyenoord naar de Kuip komen." Feyenoord won donderdagavond met 3-0 van Groningen. 

    Poll

    Moet dit spandoek kunnen?

    (1591 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopsterk +6970
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:59
    Ja , verschrikkelijk natuurlijk........kijk, het is supervervelend van de mensen die gedupeerd worden door de aarbevingen in Groningen, maar als dit al niet meer mag, dan kunnen we net zo goed Sylvana MP maken voor de komende 20 jaar en met zijn alle lekker verongelukt en zielig gaan lopen doen om alles en niks.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:02
    nogal ver gezocht om dit zo groot te maken. zie het nou ff met een knipoog
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:18
    Zo erg is dit toch ook niet? Nou ja, het zal wel aan mij liggen
    Vind ik leuk
    Bertus +4600
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:23
    Precies, ze zijn aan het doorslaan hier in Nederland. Een groep met voornamelijke linkse rakkers legt momenteel op elke slak zout.
    Een actie zoals met de pop van Vermeer gaat veel te ver maar dit moet kunnen hoor. Ik denk dat de Groningers zelf ook nuchter genoeg zijn om dit met een knipoog te bekijken.
    Vind ik leuk
    markpark +979
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:59
    Is gewoon tekst uit een bekend Feyenoord-lied, vind het allemaal maar overdreven.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6730
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:13
    En het is puur toeval dat ze het uitgerekend tegen Groningen op een spandoek schilderen? Natuurlijk niet. Natuurlijk is de ophef overdreven, maar wees aub wel eerlijk over de intentie
    Vind ik leuk
    markpark +979
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:18
    Zeg ik dat ergens? Niet zo de moraalridder uithangen, is maar een beetje humor. Iedereen is zo kleinzerig. Je mag het woord aardbeving niet in de mond nemen, anders worden mensen uit Groningen al boos. Aanstelleritus, is het.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6730
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
    Dat klopt, aanstelleritus. Maar dat betekent niet dat het alleen 'gewoon een tekst uit een bekend Feyenoord-lied' is zoals je in je eerste reactie impliceert. Als je een grap maakt moet je er ook achter staan en een grote jongen zijn, dat is het punt.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2463
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:14
    Heel toevallig dat zo'n zinnetje uit een Feyenoord lied dubbel kan worden uitgelegd. Erg grappig dat iemand hierop is gekomen er er zelfs heel wat werk van heeft gemaakt, ik moest echt lachen toen ik het zojuit zag.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2528
    woensdag 14 februari 2018 om 12:54
    haha, ik wist niet dat het uit een feyenoord lied kwam. Dat maakt het inderdaad nog een stukkie grappiger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:57
    Het is gewoon een mooie samenkomst tussen een Feyenoord-lied en de situatie in Groningen. Ik vind het wel creatief gevonden.
    Gewoon om lachen en niet aanstellen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6730
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:02
    Helemaal eens
    Vind ik leuk
    13 +10575
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:18
    Het spandoek lag er al. Afgelopen seizoen werd week na week 1 regel van het bewuste lied getoond. Natuurlijk is bewust deze wedstrijd gekozen voor hergebruik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:09
    Dat was een ander lied lamme tosti
    Vind ik leuk
    13 +10575
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:12
    Je hebt helemaal gelijk, ik was in de war. Moet ik daarom dan meteen voor lamme tosti uitgemaakt worden?
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:59
    Actieve tosti dan?

    ;p
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 14 februari 2018 om 03:27
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    woensdag 14 februari 2018 om 08:13
    Beter dan de scheldkannonades die je hier af en toe voorbij ziet komen, dus laat het gaan zou ik zeggen. ;)

    Hij heeft speciaal voor jou een account aangemaakt om je lamme tosti te noemen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 08:13]
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 14 februari 2018 om 08:32
    Wat een eer :-p
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    Als zelfs dit al niet meer kan, is er echt geen voetbalcultuur in NL meer te vinden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10830
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    Ach jezus.... we zijn weer eens gekwetst. Je zou zweren dat er dagelijks 30 man omkomen bij aardbevingen in Groningen
    Bij iedere wedstrijd hangt er een doek met 1 regel uit een Feyenoord lied.
    Ook dit is er zo een.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    normaal72 +489
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:43
    Ben het met je eens dat het vergezocht is maaaar de uitspraak van 30 doden gaat ook nergens over kom even naar groningen en bekijk sommige wonings even en het gevolg dat je je niet meer veilig voelt in je eigen woning ..... dat spandoek is niks mis meee maar doe niet denigrerend over groningen
    Vind ik leuk
    RtdDub +10830
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:53
    Ja, en ik woonde in Rotterdam dichtbij de spoorlijn van de haven naar het oosten die ongeveer ieder kwartier voorbij kwam denderen. Scheuren in de muren, in de zomer met de deur open een typhus herrie.
    Je wil ook niet weten wat voor troep er vervoerd werd. Als er zo'n treintje op zijn zij was gaan liggen, was het leed niet te overzien geweest.
    Maar weet je wat het is... als ik daar een probleem mee had gehad, had ik 1 ding moeten doen: verhuizen.
    Of ik had me druk kunnen gaan maken om een spandoek.
    Dat kan ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:07
    Beetje domme opmerking, ik woon zelf ook in Rotterdam en heb ook familie in Groningen. Je zegt "dan ga je toch verhuizen" tuurlijk even een andere baan vinden en dan nog je onverkoopbare en in waarde gedaalde huis zien te verkopen, eerst even nadenken voor dat je iets schrijft.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10830
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:43
    En weer een op de Bingo kaart categorie; ben het niet met je eens dus ben je dom.

    Probleem is vaak echter dat de grootste zeikerds ergens pas zijn gaan wonen toen het "probleem" er al was.
    Je weet wel, huis kopen in de buurt van Schiphol en dan gaan klagen dat de vliegtuigen zo'n herrie maken.

    Maar je begrijpt toch wel ook wel dat er nog best iets zit tussen het jammeren over een spandoek en verhuizen, hoop ik?
    Er wordt tegenwoordig meer energie gestoken in het zoeken naar iets om je gekwetst over te voelen dan aan wat anders.
    En dan moet je zeker niet daar niet tegen in gaan want rapen gaar en poppen dansen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:52
    Ik zeg een beetje domme reactie , niet dat ik je dom noemt. En niemand had kunnen voorzien dat er zoveel schade aan de huizen zou ontstaan dus je Schiphol vergelijking gaat niet op. Dat spandoek vind ik ook niet zo boeiend, het op zijn hoogst een beetje flauw. Maar het is veel te makkelijk om te zeggen dan ga je maar verhuizen en eigen schuld dikke bult, dat vind ik dus geen slimme opmerking.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10830
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:10
    Ik benoem Schiphol als een ander voorbeeld van in een probleem gebied gaan wonen en dan klagen over het probleem.
    Lui die al voor de gasboringen in Groningen woonden en nu de scheuren in de muren hebben, ja, daar heb ik sympathie voor.
    Mensen die er de afgelopen 10 jaar zijn gaan wonen en nu gaan lopen janken dat hun huizen beschadigd zijn... tsja. Iets minder.
    En voor beide zie ik geen reden om nou heel erg over dat spandoek in te gaan zitten.

    Vind ik leuk
    normaal72 +489
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:36
    Volgens mij zeg ik ook dat dat spandoek niet interessant is maar wel de uitspraak van 30 doden
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    Achjoh is toch maar een grapje.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18225
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    Groningen laten beven op het veld is niks mis mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    Tegenwoordig kan je ook niks meer zeggen
    Vind ik leuk
    Stig +1750
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:01
    Dit moet gewoon kunnen, als we op ieder slakje zout gaan leggen, wat we in een hoop andere gevallen al doen, kunnen we wel stoppen met leven.
    Tegenwoordig is er voor alles wel een groep die zich aangevallen voelt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:01
    Vind 'smakeloos' wel echt de slechtste reactie die je kunt geven op zo'n spandoek, los of je het leuk, ludiek of ergerlijk vind.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18228
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:02
    Vind hem wel leuk eigenlijk...
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:06
    "Moet dit spandoek kunnen?"

    Ja natuurlijk moet dit kunnen. Er wordt niemand persoonlijk aangepakt of beledigd. Bovendien is het geen ramp dat er daar aardbevingen zijn. Ja, het is vervelend voor die mensen, maar meer ook niet.

    Bij FC Groningen is iedereen gewoon een beetje in de war denk ik. Het voetbal lijkt nergens op en verder is het overal binnen de club chaos. Dan ga je je dus aan dit soort zaken irriteren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    RtdDub +10830
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:18
    yep, alles om de aandacht maar ergens anders op te richten.
    En VP zou VP niet zijn om een week na dato ook nog even een duit in het zakje te doen en wat supporters tegen elkaar op te zetten.
    Helaas lijkt dat laatste mislukt omdat de algemene mening van vriend en vijand lijkt; Niet zeiken daar in het Noorden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:09
    Enschede staat in vuur en vlam voor FC Twente.
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 14 februari 2018 om 04:14
    Toevallig is er wel een Feyenoordliedje met deze regel “Feyenoord, zet ons in vuur en vlam”
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26775
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:09
    Ach man doe normaal. Niets mag meer.
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:09
    Ach, de tijden van weleer...

    Wie erbij was, vergeet nooit hoe Kees Kist, na t afbranden van z'n winkel, door de F-Side werd toegezongen (Keesie is n pyromaan).

    Sylivie Meijs, die -met name in het Zuiderpark- in alle kleuren n beroep werd toebedeeld etc etc.

    Heerlijk toch?

    Oke, 'hoofd eraf kameraden' in de Kuip eind '84 (Feyenoord was t seizoen daarvoor in Alkmaar kampioen geworden en tijdens de terugreis probeerde een supporter vanuit het dak van de bus n viaduct weg te koppen) was niet netjes.
    Hoe Van Gaal in de Kuip werd onthaald nadat z'n vrouw was overleden verdient ook geen schoonheidsprijs, maar kom op he.

    Wie dit serieus neemt, zou ik n bezoek aan de proctoloog aanraden, er zit wrs n flinke bezem klem.
    Chill the fuck out.

    Beven...

    Werkelijk waar alles wordt maar aangegrepen om je gekwetst te kunnen voelen.

    Fukkin slachtoffercultuur, ik kots erop.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:13
    Had het niet beter kunnen verwoorden eindelijk iemand die normaal kan nadenken kutjes mentaliteit van tegenwoordig komen we nergens mee alles maar afzeiken was los en vast zit alleen maar in die slachtoffer rol gaan van oh wat zijn we zielig
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:32
    Je interpunctie verdient aandacht maar inhoudelijk ben ik t volledig met je eens :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:41
    Haha de inhoud daar gaat het om :) punten en komma's was ik vroeger al te lui voor op school laat staan op een site als vp
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:46
    Oh, verder geen probleem mee hoor.

    Persoonlijk zie ik mijn manier van schrijven als n soort van visitekaartje.

    Ik ga ook niet op n date met n volgescheten broek.

    Maar voor elk wat wils :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:11
    Haha typisch nederland weer is het niet renate dan is het dit wel weer jezus man het is toch niet zo dat dat spanddoek nog een aardbeving veroorzaakt het is een zin uit een feyenoord lied op een humoristische wijze naar voren gebracht tuurlijk is het erg voor die mensen maar om nu al te gaan klagen bij dit gaat echt veels te ver
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:15
    Een in mijn ogen best origineel en ludieke grap over een trieste zaak. Wat veel triester is dat de heren in den haag de andere kant op blijven kijken . Tenminste dat is wat ik er allemaal over lees.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:21
    Die kijken de andere kant niet op hoor.... die gaan het regelen met de NAM. En de rekening komt bij jou en mij terecht. Let maar op.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:22
    Bij mij in ieder geval niet , maar ik snap wat je bedoelt en je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Het blijft natuurlijk schandalig hoe lang ze die mensen daar nu al aan het lijntje houden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:28
    Ja, da's waar. Jij woont iets zuidelijker. Ff vergeten ;-)
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:28
    What else is new?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:32
    Niks inderdaad. Kijk ik snap ook wel dat het om de knaken gaat maar dat wat ik er allemaal over lees is de houding van de staat in deze ronduit schandalig en moeten ze zich diep schamen .
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
    De staat wil maar drie dingen van je:
    - dat je werkt en dus belasting betaalt
    - dat je de regeltjes volgt
    - dat je (t liefst met n verzonnen ziektebeeld, zodat ze nogmaals munten kunnen vangen) dood gaat

    T idee dat n regering er voor t volk is, is volledig delusionair.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:37
    Dan hebben ze aan mij niet veel......... Ik voldoe aan geen enkele eis ....( meer)
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:43
    Er wordt hier veel (over je) gegeind, maar ik schat zo in dat je de eerste goed hebt ingevuld voor ze, de tweede vooral zelf hebt ingevuld zonder echt grensoverschrijdend te hoeven zijn dus, sorry if I burst your bubble, nummer drie is slechts een kwestie van tijd...
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:48
    Dat eerste was ik al snel achter : dat gaat me geen windeieren leggen.
    Het tweede was vooral een kwestie van interpretatie in mijn eigen voordeel en dat derde...... Ik ga er nog steeds vanuit dat ik onsterfelijk ben.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:14
    Maar we hebben fijn economisch achterover geleund op de aardgasbaten en moesten het zo nodig ook exporteren, want geld verdienen. Leuk natuurlijk, maar hét probleem nu is de enorme beving die het mislopen van 10 miljard (..) Euro aan aardgasbaten.en idd wie draaid daar voor op denk je...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:15
    K vond het eigenlijk wel grappig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:17
    Het kan Feyenoord-supporters niet kwalijk worden genomen dat Groningers niet verhuizen.
    Vind ik leuk
    plein19 +1411
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:19
    Wat de groningers nu mmemaken is totale onzekerheid in hun bestaan. Met financiële en fysieke problemen. Dat raakt harder dan een discriminerende uitspraak of bommen gooien op Rotterdam. Daar vielen doden bij. Maar bijna 80 jaar geldende onzekerheid van de groningers duurt al jaren en blijft ook nog langdurig voortduren.
    De reactie van Feyenoord was te verwachten. Gaskamers zijn geen probleem dus een gasput die inzakt ook niet
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:22
    Iemand heeft vanmorgen zijn pillen vergeten...
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:24
    Ah. Scheuren in je huis is erger dan duizenden doden. Oke, goed dat ik dat nu weet.
    Vind ik leuk
    plein19 +1411
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:10
    95% van de mensen in het stadion of in Rotterdam kan bij benadering niet eens zeggen hoeveel mensen zijn overleden. Het is zo lang geleden. Mensen die over slavernij beginnen icm zwarte piet lopen te zeuren omdat het al zo lang geleden is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:20
    Geen gevoel voor humor die Grunningers.....
    Vind ik leuk
    035 +4441
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:56
    Misschien een andere vorm van humor. Moet ook kunnen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    woensdag 14 februari 2018 om 08:42
    Leedvermaak is nooit leuk als je het lijdende voorwerp bent.

    Je praat hier over mensen die hun huis kwijtraken.
    Mensen die een hypotheek voor 3 ton hebben en blij zijn als t huis nog 2 oplevert. Dan zit je gewoon de rest van je leven in de schulden.

    Moeten ze maar verhuizen? Hoe dan? Je zit met een dikke restschuld (als je je huis al verkocht krijgt) en er is geen bank die je een hypotheek verstrekt.

    Maar laten we daar de grap maar vsn inzien...

    De bombardementen in Rotterdam waren heel erg hoor. Alles wat met oorlog te maken heeft.

    Maar reacties als: geen humor, ze moeten zich niet zo aanstellen, moeten ze maar verhuizen zijn echt kulargumenten.

    Heel de discussie is kul. Want er wordt door its a trap enkel aangegeven dat vanuit zijn beleving de aardbevingen in Groningen minstens net zo erg zijn.
    Daarmee haalt hij de bombardementen niet omlaag, maar geeft hij alleen iets aan!
    Vind ik leuk
    035 +4441
    woensdag 14 februari 2018 om 13:08
    Ik ben het volledig eens met jou. Goed verwoord ook.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36101
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:23
    En toch moest ik er stiekem om lachen.
    Vind ik leuk
    Emnu +1894
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:26
    Haha, smakelijk zelfs.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9580
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:58
    #voetbalhumor, heb mij er suf om gelachen. En vind ook nog steeds dat de provincie Groningen flink genaaid is door de BV Nederland.
    Staat compleet los van elkaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:30
    In Groningen moeten ze niet zo raar denken, hoe lang zijn die bevingen al bezig, ff ter info tijdens bekerfinale van Groningen paar jaar terug verkocht men zelf sjaals en shirts met de tekst groen en wit laat u beven?????/
    Dus heel kortzichtig Groningen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    elmoo +598
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:32
    Kan je beter de stewards aanpakken die het spandoek door gelaten hebben.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    twentepet +165
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:33
    Net als vuurwerk geluiden bij twente ze zijn er ook nog steeds en niemand die daar wat aandoet
    Vind ik leuk
    mason +1826
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
    Dat was natuurlijk ook wel heel erg. Weet je hoeveel kinderen hun krantenwijk kwijt waren daarna? Vet zielig.
    Vind ik leuk
    HanV +3751
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:45
    En zielig voor de nabestaanden van de 23 doden bij de vuurwerkramp.
    Vind ik leuk
    pos +8273
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:34
    Heeft Paul de Leeuw al gereageerd ?
    Vind ik leuk
    mason +1826
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:34
    #metoo
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
    Niks smakeloos aan, goede humor, en dan nog we willen er in deze koudere dagen toch allemaal lekker warmpjes bij zitten, daar hebben we nou eenmaal gas bij nodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
    misschien moeten jullie in dit objectieve stuk ook even vermelden dat "we zullen ze laten beven" gewoon een regel is uit een al vele jaren gezongen feyenoord lied. wel zo eerlijk en volledig denk ik....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:37
    Moet gewoon kunnen, dit is humor.
    Vind ik leuk
    035 +4441
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:53
    De beste humor is datgene waar iedereen lol om heeft.:-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:58
    Dat is niet waar 035.
    Vind ik leuk
    035 +4441
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:11
    Geeft niet MN.... we hoeven het niet over alles eens te zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:18
    Voorbeeld: Haagse humor, moet je snappen ;)
    Vind ik leuk
    035 +4441
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:29
    Maar dat is niet wat ik bedoel. Als iemand het niet snapt houdt het op. Maar de scheidslijn tussen humor en leedvermaak is erg dun. In die context maakte ik mijn opmerking.
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +149
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:40
    Man man man, dit is echt iets Nederlands dat mensen zich hier druk over maken.

    Het is een dubbel zonnig tekst, dat ook in een lied van Feyenoord voorkomt.

    Daarbij staat die tekst ook ergens bij een lied van Groningen.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14606
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:40
    Wat een gejank om niks zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:43
    De selectieve verontwaardiging van primeurpinokkio's komt tot volle wasdom als het zuurstofgebrek van Abdelhak Nouri op de hak wordt genomen door de volkse Van der Gijp in het plebsprogramma Voetbal Insite.

    Is namelijk humor. Moet dus gewoon kunnen.
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:47
    Groningen vindt het spandoek smakeloos, wat begrijpelijk is en natuurlijk gewoon mag. Er word niet aangedrongen op een reactie van Feyenoord, er is geen aangifte gedaan, er is alleen een mening verkondigd op twitter..

    En zelfs dat wordt door VP-reageerders aangehaald om over een slachtofferrol te beginnen. Helaas hebben ze niet door dat ze zelf in die slachtofferrol gaan zitten... Klagen dat er niets meer gezegd (op een spandoek gezet) mag worden, maar als erop gereageerd wordt dan mag dat weer niet?! Want als iemand afkeurend reageert, tast dat hun vrijheid van meningsuiting aan, of zoiets?
    Stelletje kortzichtige eendimensionale driekwarters.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +358
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:04
    je bent zelf een driekwarter ;-)
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:13
    Je voelt je blijkbaar aangesproken.

    En terecht.

    Wat is het leven kut hè, met al die mensen die een andere mening hebben en dat ook nog uiten.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +358
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:19
    Jezus kneus, het was maar een 'grapje', ga er even serieus op in ..sommige mensen moet je blijkbaar alles uitleggen. Geniaal spandoek overigens.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 13:20]
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:50
    Bedankt, ik had me geen beter voorbeeld kunnen wensen.

    I rest my case.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:41
    Moet je niet boos worden op Bassie wanneer jij een grap niet begrijpt waar hij nota bene een smiley bij gebruikt....

    Het voorbeeld ben je dus zelf in deze.
    Hoe dan ook de mensen hebben iig een voorbeeld gezien :)
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:51
    Je voelt je blijkbaar ook aangesproken.

    Dat zal dan ook wel terecht zijn.

    Wat is het leven kut hè, met al die mensen die een andere mening hebben en dat ook nog uiten.

    (Wat is reageren makkelijk met al die niet-originele en voorspelbare teksten. En smileys zijn voor kleuters, dus die mag je er zelf bij verzinnen).
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:57
    Enige dat mensen zullen afleiden uit jouw getier is dat je eigen leven wel behoorlijk kut zal zijn.

    Maar je hebt kennelijk niet de capaciteit om normaal te reageren op mensen dus zullen we het verder ook maar niet proberen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:24
    Interessante conclusie. Heb je ook gelezen dat augurken een soort kleine komkommers in azijn zijn?

    En eeh, jullie (het is dus eigenlijk soplullen..) gaan het dus verder ook maar niet proberen.. Ik weet niet wat jullie geprobeerd hebben, maar het was blijkbaar een nogal halfslachtige poging. En dat jullie er meteen maar mee stoppen zegt natuurlijk ook veel.. lekker slachtoffertje spelen. Stelletje kortzichtige eendimensionale driekwart lulletjes.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:31
    je bent zelf een driekwarter ;-)
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:20
    Oké, ik ben overtuigd.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +358
    woensdag 14 februari 2018 om 10:58
    hahaha
    Vind ik leuk
    danny010 +34
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:48
    Afgelopen seizoen , werd er elke week een regel uit het Feyenoordlied op een spandoek opgehangen,
    " Wat gaan we doen vandaag"
    "Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag"
    "We zullen ze laten beven"
    "Ze zullen wat beleven"
    en zo het hele lied af
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 14 februari 2018 om 05:07
    https://www.ad.nl/rotterdam/kippenvel-door-grootse-sfeeracties~a97b6ac0/
    Vind ik leuk
    hassel +604
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:52
    http://voetbalflitsen.nl/nieuws/rycyhc/pot-verwijt-de-ketel-groningen-bracht-voor-bekerfinale-sjaaltjes-uit-met-groen-wit-doet-beven

    Nuff said.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9580
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:55
    Inmiddels heeft Sunny er weer een column aan gewijd, Sylvana deze op FB gepost en op Twitter geretweet, en zal de Groen Links - D66 tandem er deze week nog kamervragen over stellen.
    De vertrutting van Nederland in een notendop.
    Vind ik leuk
    jtodam +570
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:59
    Ik vind deze reactie eigenlijk nog smakelozer dan het spandoek zelf. Er zijn vele Feyenoord-supporters uit Groningen. Oh, dus dan zijn ze wel begaan met de mensen uit Groningen? Zaten er geen Feyenoord-supporters dan konden ze de tering krijgen. Ik vind het toch altijd een beetje eng dit soort uitspraken.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:27
    Ik vind het enger dat mensen uit zo'n reactie destileren dat :
    "Zaten er geen Feyenoord-supporters dan konden ze de tering krijgen"

    Brrr....
    Vind ik leuk
    soksa +1430
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:00
    Zo gaat het vaak met grapjes in zijn algemeen. We lachen er met zijn allen heel hard om. Tenzij het over onszelf gaat. Dan is het plotseling niet meer zo leuk.
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +705
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:02
    Ze moeten "Groots met een zachte G" ook verbieden! Ik zou me als brabander gediscrimineerd voelen over mn uitspraak! Wat een onzin dit heel sneu voor mensen uit Groningen die ellendige aardbevingen maar dit is toch duidelijk ludiek bedoelt
    Vind ik leuk
    Bassie666 +358
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:02
    Overal om janken is het echt helemaal in 2017/2018, man man...
    Vind ik leuk
    markyway +20
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:07
    Weer zo'n nutteloze discussie omdat er iemand gaat huilen om een klein grapje. Lijkt wel of Nederland enkel nog bestaat uit een stel piepende kinderen die zitten te huilen op 't schoolplein. Ga je lekker druk maken om belangrijke dingen in 't leven i.p.v. om elk wisjewasje te gaan huilen en in een depressie te belanden.. stelletje piepdozen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:13
    Gewoon een regel uit hand in hand
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:13
    Als ik zie wat ze doen in engeland.....JAP
    dit is erg mild
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5170
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:21
    Wat een gedoe om niet, ik vind het een erg origineel, en vooral leuk verzonnen. Het is maar een grap mensen, wat een bekrompen wereld is dit toch, hahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:29
    Schande dit.

    Dat Feyenoord dit toelaat. Zo wordt je nooit een topclub he ;-)
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:37
    Dat ben je pas wanneer je toestaat dat er donkere poppen gelyncht worden? :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:52
    Klopt, et verschil is dat wij al een topclub zijn.

    Blijft een smakeloze actie natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3716
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:31
    Dit is gewoon humor, als je daar al niet tegen kunt dan moet je echt een andere hobby zoeken. Ik vond hem in ieder geval erg grappig :)
    Even terug naar het heden, waarom is het zo rustig in de Kuip na de zoveelste afgang op het voetbalveld?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:40
    Bij elke wedstrijd hangt wel een spandoek maar ben zelf groninger en ik snap wel dat mensen die er onder lijden het niet ok vinden omdat vaak de niet groningers het maar onzin vinden die bevingen....maar als een ludieke actie niet kan word het voetbal saai.
    Vind ik leuk
    Edward +240
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:51
    Uit beker halen meteen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:04
    Het lijkt mij het beste om voetbal te verbieden. Zijn ze gek geworden die supporters met hun humor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:08
    komt dit niet voor in een van de feyenoord songs? feyenoord feyenoord wat zullen wij doen vandaag.....wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag...WE ZULLEN ZE LATEN BEVEN ze zullen wat beleven...
    Vind ik leuk
    BonusMalus +512
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:22
    Een beving in een glas water.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:20
    Prima toch, in NL lossen we doorgaans zaken op met een lach en een traan. Dat mensen hier aanstoot aan nemen is in mijn ogen totaal misplaatst!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    allround +1566
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:25
    Ondanks dat ik niemand, maar dan ook niemand gun, wat die arme mensen in het bevingsgebied door hebben moeten maken en nog steeds, er mee te maken hebben. Het is humor met een knipoog.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1561
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:48
    Slow news day? Dit is al bijna een week geleden gebeurd!
    Vind ik leuk
    El Lobo +1749
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:52
    Leuk doek, niks mis mee. Gewoon een ludieke actie...!

    Al dat gezeur tegenwoordig:( Get a life
    Vind ik leuk
    Toppert +1562
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:54
    Mooi doek! Toppertje in de categorie 'voetbalhumor'. Groetjes van een Grunniger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:55
    Het is niet meer, en ook niet minder dan een zin uit een van de vele voetballiederen van Feyenoord...

    Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag?
    Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag.

    We zullen ze laten beven,
    Ze zullen wat beleven...

    Enzovoorts.

    Als je diep genoeg graaft is overal iets van te zeggen...
    Had dit niet in de media gekomen, had ik de link met aardbevingen nog niet eens gezien...
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 14 februari 2018 om 05:21
    Mijn eerste associatie was gewoon dat liedje, maar daarna realiseerde ik me ook echt wel meteen de bijzondere lading omdat de tegenstander Groninger was.
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:58
    Dit is gewoon harde Rotterdamse humor. We moeten niet net doen of er honderden Groningers het leven hebben gelaten bij die aardbevingen. Nog even en je kunt nergens meer grappen over maken. Altijd is er wel iemand beledigd.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2463
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:09
    Hahaha , Helaas niet vermeld in het artikel, maar dit is gewoon een zin uit 1 van de veel gezongen clubliederen. Grappig dat het 2 ledig kan worden opgevat tegen Groningen. Humor!!!
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:28
    Het kan niet zo zijn dat de supporters die nog niet zo lang geleden duizenden knuffels in een kindervak liet vallen willen dat Groningers aardbevingschade hebben. Tegenwoordig worden we wel erg tightassed in NL mijn zwarte buurman is nog steeds een zeer toffe neger die mij dichter aan het hart ligt dan veel blanke buurt genoten. Zelfs het woord Turk wordt al als een scheldwoord gezien, terwijl ik wel gewoon Duitser tegen een Duitser kan zeggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:13
    Wat een zeikerds. Maar als je ze zo snel op de kast kan jagen: volgende keer uit bij Groningen nog een keer ophangen.

    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:00
    Dit is fantastische humor. Dat ze hier al over vallen. Credits voor degene die dit hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
    Ja.. wat is meer een schande in jou ogen , dat supports naar "jaren" zo een spandoek maken of dat de politiek jarenlang schijt heeft gehad aan deze mensen?

    Voor zo ver ik weet is er geen enkel persoon overleden door die aardbevingen en ik "weet zeker" dat mocht dat wel het geval zijn geweest dan zouden ze dat nooit doen.

    Rivaliteit is goed en ook dit hoort erbij maar als puntje bij paaltje komt dan staan we zij aan zij omdat wij Nederland zijn!






    Vind ik leuk
    Farmer +11257
    woensdag 14 februari 2018 om 05:07
    Indirect al wel,
    een 51 jarige is aan een hartaanval bezweken, na járen procederen tegen de NAM en Staat, en télkens weer afgewezen worden (met zwakke argumenten en punten, dus hij weer in beroep, etc.. heeft jaren geprocedeerd, en het nu met zn leven moeten bekopen. Noem het vergezocht, maar ik tel hem alvast wel in de kantlijn).
    Punt is en blijft idd dat de Groningers al járen, en structureel aan het lijntje worden gehouden, en er komen nog meer valkuilen aan:

    De NAM zelf is bv een 'zga lege huls-maatschappij' met een marktwaarde van rond de 2 Miljard geloof ik(de rest zit bij andere dochterondernemingen vd Shell bv...). Als de NAM dus aansprakelijk wordt gesteld voor iets enorms, is dát de max, en de rest.. tja, dan is de NAM failliet, en kunnen de Groningers naar de rest fluiten.
    Oh ja; in zo'ngeval van calamiteiten, is de staat als eerste aan de beurt natuurlijk om dr handje op te houden voor allerlei kosten aan reparaties voor infrastructuur, etc...(nou, is je 2 Miljard ook snel op bv).
    En zo gaat het al járen! Ze hebben allerlei juridische valkuilen en achterdeurtjes ingebouwd.
    Nog een vb: Mensen met bevingsschade kregen een formulier, waarop ze bij invullen en opsturen, 1500 euro schadevergoeding kregen - maar, in de kleine lettertjes stond dat ze dan ook afzagen van vérdere schadevergoeding!.. Het góre lef!! gewoon proberen, wie dr wél instinkt, die hebben ze weer te pakken.

    Ik kan hier ook wel een paar página's vol van dit soort voorbeelden neerkalken, maar het is te lezen op het internet voor díegenen die het intereseert en een beetje slim zoekt.
    Jij weet er meer van dan de gemiddelde nederlander, en hebt er een scherpe mening over. Dat doet mij, als Groninger, deugd.

    We zijn toch niet helemaal alleen :P
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 05:09]
    Vind ik leuk
    Gid010 +673
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:07
    Het is een zin die al jarenlang in een club lied van Feyenoord zit. Het is ver gezocht, ook lullig voor Groningen dat nou net de kleuren groen-wit ook de stad Rotterdam vertegenwoordigen. Ze moeten boos worden op de regering die er geen reet aan doet..
    Vind ik leuk
    Farmer +11257
    woensdag 14 februari 2018 om 04:59
    Gedurfd grapje is 1 ding. Ik vind het tijdstip waarop ze dit kiezen, nee,
    wel een smakeloos grapje.

    Vanuit (de provincie) Groningen, wordt er toch met smekende, en hoopvolle ogen naar de medelanders gekeken voor een stukje steun en solidairiteit, mbt het ellendige onrecht wat de mensen hier aangedaan wordt door een geld-uitknijpende Overheid en NAM, maar blijkbaar is het maar al te grappig?

    "Ach, zo gaat het altijd. Je kunt er toch niks tegen doen".

    Ja, met zo'n instelling, blíjf je zwakzinnig. (- quote, Hans Teeuwen)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 05:00]
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    woensdag 14 februari 2018 om 07:07
    Ja.. laten we wel wezen er zit echt letterlijk niks komisch aan.
    Als je echt hier om moet lachen of om heb gelachen dan is er echt serieus wat mis met je , empatie die je zou moeten voelen die voel je niet en aan het einde van het verhaal zegt het alles over die diegene zelf.

    Dat iemand dat zegt met mijn avatar zou toch ook wat moeten zeggen.

    Inderdaad , ze hebben zich ingedekt en kunnen zeggen dat het in hun clublied zit en dat het niks met groningen te maken heeft maar als je dat echt gelooft ben je een vrij simpele ziel , die connectie kan je maken maar is er simpelweg niet.

    Ze bedoelde ermee wat er letterlijk stond.
    Het had alles met die aardbevingen te maken , dit is een feit geen mening.

    Of het smakeloos was laat ik aan andere over maar het was iniedergeval zeer ongepast om het te doen.

    Buiten al dat alles , is het een beetje zielig omdat je zegt "heel stoer" dat je groningen laat beven terwijl zelfs sparta groningen kan laten beven , het voetbal wat ze spelen en de problemen die hebben gaan echt nergens over.

    Heb nooit een aardbeving meegemaakt maar ik weet wel dat als 50.000 man in de kuip los gaat dat het letterlijk lijkt op een aardbeving als je in dat stadion zit dus als er wel een club beter had moeten weten dan was het Feyenoord natuurlijk geweest.

    Als je kijkt naar de 96 likes van kopsterk dan zegt dat alles natuurlijk.
    Meeste mensen hebben schijt aan elkaar en het enigste wat ze boeit is waar ze leven.

    We leven in een klein landje en nogmaals met rivaliteit is echt helemaal niks mis mee en hoort erbij maar netzoals toen mijn club al die knuffels naar beneden gooide in de kuip voor die kinderen had er ook niks mis mee geweest als sommige clubs een statement naar de politiek hadden gemaakt over groningen.

    Desondanks blijf ik erin geloven dat we beter zijn dan dat , nogmaals omdat aan het einde we allemaal nederlanders zijn en elkaar ook zouden moeten steunen op de momenten die er echt toe doen.

    *Dit klinkt allemaal misschien heel zweverig en boeit het je nul wat ik hier heb opgeschreven maar ff voor de duidelijkheid , ook al ben je 2 bij 2 en een gangster of denkt god te wezen , daar heb ik dan weer schijt aan.



    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Smakeloos' spandoek in De Kuip: 'Deze ellende gunnen we ze echt niet'