'Je ziet de irritatie groeien: afgelopen weekeinde bij Luuk de Jong, bij Advocaat'

'Je ziet de irritatie groeien: afgelopen weekeinde bij Luuk de Jong, bij Advocaat'

dinsdag 13 februari 2018 om 15:17

Luuk de Jong deed afgelopen weekend zijn beklag over de manier van fluiten van Bas Nijhuis. Voormalig topscheidsrechter Mario van der Ende kan zich vinden in de woorden van de PSV-spits, die zich afvroeg of Nijhuis niet té ver gaat met zijn interpretatie van de spelregels. 

Nijhuis staat erom bekend dat hij weinig fluit en het liefst zo min mogelijk ingrijpt. "In Nederland klinkt al een tijd de roep om meer echte kerels in ons voetbal. Nijhuis neemt dat met zijn manier van fluiten wel héél letterlijk. Het is aan clubs en trainers dat te creëren, niet aan de scheidsrechters. Ook ik hou van mannelijk voetbal, maar Nijhuis gaat soms te ver in wat hij toelaat", aldus Van der Ende in gesprek met Voetbal International. 

"Ik dacht even dat hij dit seizoen zijn lesje had geleerd. In de twee voorgaande jaren liep het de spuigaten uit. In Nederland oogstte hij daarmee een tijdje waardering en sommige arbiters gingen hem kopiëren. Maar nu zie je de irritatie groeien: afgelopen weekeinde bij Luuk de Jong, bij Dick Advocaat", vervolgt de voormalig arbiter. "Dan keert de wal het schip."

"Niet voor niets raakte Nijhuis vorig jaar zijn plek kwijt in het elitekorps van de UEFA. Een dergelijke corrigerende aanpak vanuit de KNVB had kunnen helpen. Maar dat is niet gebeurd. Het is voor iedereen beter als er één lijn wordt gevolgd."

Lees ook: Scheidsrechtersbaas na kritiek: 'Het fluiten van Bas wordt nu eenmaal uitvergroot'

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Moet Nijhuis zijn manier van fluiten aanpassen?

(1233 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 15:28
Ik vind Nijhuis ook niet fijn fluiten. Maar als hij weer de regeltjes gaat volgen van de KNVB, is het ook weer niet goed! Dus uiteindelijk zal het nooit goed zijn! Je zou maar scheidsrechter zijn Haha
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:31
Nijhuis fluit helemaal niet.... alles mag bij hem
Vind ik leuk
El Unicum +2039
dinsdag 13 februari 2018 om 15:57
Nijhuis fluit inderdaad niet als er weer iemand na een klein tikje 15 meter door rolt en gaat lopen janken. De eredivisie is geen kleuterklas en dat heeft Nijhuis goed in de gaten.

Iemand had hier eerder zeer terecht gemeld dat de Jong al helemaal niet zo moet janken. In het buitenland fluiten ze ook niet voor die kleine dingetjes zoals hier. Verrassend dat de Jong in het buitenland overal faalt, maar voor de Eredivisie begrippen een goeie spits is. Tijd om daarmee leren om te gaan, kan hij misschien ook nog eens die stap maken en slagen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:04
Nijhuis moet het verschil gaan zien tussen hard spel of echt een overtreding. Prima dat ie veel laat doorspelen maar voor dingen als shirtje trekken moet je gewoon fluiten want een overtreding blijft gewoon een overtreding.
Vind ik leuk
Bertus +2786
dinsdag 13 februari 2018 om 17:13
Precies, een overtreding is een overtreding. Er mag best stevig gespeeld worden maar de scheidsrechter is er juist voor om de grens van het toelaatbare in de gaten te houden. Nijhuis gaat die grens vaak over en dan krijg je terecht irritaties. Sowieso is Nijhuis geen echte prof in zijn vak. Hij fluit nooit FC Twenthe omdat dit zijn favoriete club is. Als je echt een professional bent dan kun je ook die wedstrijden gewoon op een keurige manier fluiten.
Vind ik leuk
El Unicum +2039
dinsdag 13 februari 2018 om 17:21
Volgens mij mocht hij ook geen wedstrijden van Twente fluiten. En zo wel, snap ik zijn weigering volledig. Die man woont volgens mij in Enschede, zie hem vaak genoeg. Die wilt in zijn vrije tijd niet door een stel onverlaten, die je overal ongetwijfeld zal hebben, lastig gevallen worden vanwege een beslissing bij de uitoefening van zijn vak. Ook om elke schijn van partijdigheid te voorkomen, is dit gewoon een begrijpelijke beslissing.

Voor shirtje trekken moet overigens gewoon gefloten worden, mits dit de situatie nadelig beïnvloed (als de bal al weg is, laat het spel lekker doorlopen!) en er geen sprake van voordeel is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:37
Je kan lullen wat je wil, maar waarom zijn er dan spelregels? ??
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 13 februari 2018 om 19:45
Ja, maar ieder interpreteert dat anders.
Ik heb geen probleem met Nijhuis al vind ik wel dat hardspelende teams voordeel hebben met hem.

Ik zou liever zien dat alle scheidsen ongeveer gelijk fluiten, das beter dan de ene die geel geeft voor praten de ander nog niet voor op de tenen gaan staan.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:43
Bullshit, je hebt spelregels. That's it
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:19
Prima als jij vindt dat er volgens de spelregels gefloten moet worden. Echter als de scheids dat echt gaan doen dan eindigt elke wedstrijd met 5 tegen 5. En er wordt waarschijnlijk maar 40 min. gevoetbald.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:03
Beter dan die scheidsrechters die een wedstrijd kapot fluiten
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:11
Ik vind het allebei niks, bij Nijhuis is de kans groot dat er een speler geblesseerd het veld moet verlaten
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:14
Nijhuis is de beste scheids van Nederland maat. Voetbal is een contact sport. Lekker gaan korfballen die watjes
Vind ik leuk
HWET +1006
dinsdag 13 februari 2018 om 16:21
voetbal is een sport waar je niet iemand met 2 handen in de rug mag duwen. maar bij Nijhuis mag dit dus wel
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:27
Of een scheids ziet een onterechte penalty...en fluit er toch voor. Je hebt ze erbij zitten, die partijdige kutscheidsrechters.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:51
Je hebt ook clubs die de boel bewust bedonderen en toch in de eredivisie mogen blijven!!!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:53
Zoals Feyenoord, Vitesse, Ajax en nog zoveel meer clubs bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:57
Twente op en top een fraude club...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:59
Nee dat is ajax.
Bij ajax zijn tot 2x keer toe bestuurders in de cel terecht gekomen ivm fraude en valsheid in geschrifte.

Gek genoeg werd ajax nooit bestraft door de knvb....
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:05
Ik heb het over bestrafde zaken en geen vrijspraken!!

Gek genoeg zijn het altijd dezelfde die lopen te zeuren
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:20
Ajax is 2x bestraft, niks geen vrijspraken.

Gek genoeg is ajax alleen niet door de KNVB bestraft.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:22
Wat lullig he dat ze Ajax niet straffen, Twente niet straffen en ga zomaar door. Moet je niet naar Zeist dan om te zeuren (-:
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:22]
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
Ik heb er respect voor dat je je club blijft verdedigen, das mooi.
En je hebt gelijk dat er met 2 maten gemeten wordt. Maar ben benieuwd of je wel vindt dat Twente fouten gemaakt heeft.
Vind ik leuk
El Unicum +2039
dinsdag 13 februari 2018 om 17:24
Haha kansloze gast. Niks tegen in kunnen brengen dus nog maar een paar loze kreten roepen. Jij komt vast ver in je leven.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:28
Hahaha kansloze gast die niet financieel afhankelijk is... jaaaa ik kom zeker ver in mijn leven (-:
Vind ik leuk
El Unicum +2039
dinsdag 13 februari 2018 om 17:32
Knap dat zo'n beperkt persoon, je kan immers geen simpel argument weerleggen, zo ver komt. Maar je zegt het op VP dus ik geloof je wel.

Ik heb trouwens 2 Ferrari's gevuld met coke in mijn achtertuin staan, achter het zwembad met palmbomen en waterval, er lopen wel wat hoeren rond die je de weg kunnen laten zien op de jetski.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:37
Hahaha over kansloze opmerkingen gesproken!!

En jij bent 26?? Denk eerder 13
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:09
Nee ik heb het gelezen , jij bent de loser van deze discussie , gefeliciteerd !!
Vind ik leuk
Arvin +567
dinsdag 13 februari 2018 om 17:47
Nou, geef eens een feestje voor de leden van vp dan. Klinkt te goed om alleen voor jezelf te houden :')
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:43
Iedereen kan een keer mazzel hebben in de loterij... boeie!
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 13 februari 2018 om 19:47
De regels zijn nu zo rekbaar dat alle scheidsen samen elke week de toto kunnen winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:07
Idd ver uit de besten.
Scheids van Nederland.
Denk ook gewoon van de lagelanden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:26
ben maar blij dat hij afgelopen week Ajax tegen Twente niet floot want dan had Ajax die penalty niet gehad en was het verschil al weer 9 puntjes geweest....Dan had jij overigens heel anders gelult
Vind ik leuk
Ale +2150
dinsdag 13 februari 2018 om 17:33
Kijk is een engelse wedstrijd zou ik zeggen. En Luuk die moet niet zeuren, de jankerd!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:06
Vergeet stuntelaar niet heeft ook constant zijn muil los
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:18
Zoals makkelie
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:21
Dat is ook niet eens zoeen verkeerde
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:26
Ik vind dat maar een popie jopie oftewel de nieuwe Vink
Vind ik leuk
Lurton +2107
dinsdag 13 februari 2018 om 17:10
Welkom in mijn wereld :)
Vind ik leuk
Utca030 +3863
dinsdag 13 februari 2018 om 15:28
Gewoon zo doorgaan. Prima scheidsrechter.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:04
Ben ik volledig met je eens, anders moeten die gasten lekker op een kinderdagverblijf gaan werken. Daar gaat alles zacht voor de zacht gekookte eitjes
Vind ik leuk
Utca030 +3863
dinsdag 13 februari 2018 om 16:26
Zo is dat.
Vind ik leuk
Stack5 +1072
dinsdag 13 februari 2018 om 16:33
Inderdaad, kijk ook wie er klaagt... Luuk de Jong. Die zal als ie op de paal schiet nog klagen dat de paal niet op de juiste plek stond.
Vind ik leuk
Hugo59 +484
dinsdag 13 februari 2018 om 16:46
Hahaha zo is dat jeemig wat een gezeik over scheidsrechters behalve als ze winnen dan hoor je niemsnd.
Vind ik leuk
3Bier +3498
dinsdag 13 februari 2018 om 15:29
Nijhuis is er om de spelregels te hanteren. Een overtreding is een overtreding. Daar moet hij voor fluiten. Wat vaker de voordeelregel toepassen en minder snel kaarten trekken dat kan en is juist prima. Maar niet fluiten voor een overtreding slaat natuurlijk nergens op.
Vind ik leuk
410hhw +1493
dinsdag 13 februari 2018 om 16:26
Levenslang stadionverbod geven die galbak.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:07
Zegt kindje van vak410
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:29
Even serieus iemand zei hier ooit dat je in de eredivisie kon spelen als je kicksen goed kon opruimen, wie was dat?
Vind ik leuk
Eendracht +10185
dinsdag 13 februari 2018 om 15:32
Mijn echtgenote..
Vind ik leuk
feyeniels +19786
dinsdag 13 februari 2018 om 15:33
Als je naar het niveau van de Eredivisie kijkt, dan stelt dit geen ene zak voor. Voor het voetbal kijk je dus niet naar de Eredivisie. Als je dan ook nog eens de strijd eruit gaat halen, wat al die scheidsrechters die alles doodfluiten doen, dan blijft er helemaal niks meer over. In mijn ogen is Nijhuis dan ook een zege voor de Eredivisie. Andere scheidsrechters zouden een voorbeeld aan zijn stijl moeten nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:38
Eredivisie voetbal is puur nog voor de fans, gewoon neutraal een wedstrijd kijken is niet vol te houden.
Leven studio sport, gewoon een uurtje samenvatting kijken is meer dan genoeg.
Vind ik leuk
3Bier +3498
dinsdag 13 februari 2018 om 15:57
Volledig mee eens. Welke clubs zijn als neutrale toeschouwer nog leuk om naar te kijken? Zwolle, AZ, Heerenveen en Utrecht voetballen bij vlagen wel leuk. Maar zodra die een tegenstander treffen die de bus parkeert houdt het ook meteen op. Dan weten ze het ook niet meer. Als de topclubs het al niet laten zien kan je het van de rest ook niet verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:33
Daar gaan we weer. Als Makkelie en Kuipers de standaard worden is het zo dramatisch slecht gesteld met de Nederlandse scheidsrechterskorps.
Vind ik leuk
3Bier +3498
dinsdag 13 februari 2018 om 15:58
Kuipers is toch niet zo slecht? Zit er volgens mij niet vaak naast met zijn beslissingen. Kan me zo 1,2 3 niet een blunder van hem boven halen. Misschien kan jij me daarbij helpen?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:03
PSV - Feyenoord / Ajax - Feyenoord. Zijn de enige die nog bij mij op mijn netvlies staan.

Overtreding van L de Jong op kongolo waar een doelpunt uit viel. Vrijetrap aan Schone wat geen overtreding was. Berghuis rood geven op een manier wat hij in de volgende wedstrijden niet doet.
Vind ik leuk
Noudyo. +12416
dinsdag 13 februari 2018 om 15:38
Bij VI waren ze weer lekker positief hè? Over Bassie. Is Bas sponsor van het programma? Kijk, mannelijk voetbal, prima, maar Nijhuis fluit gewoon niet voor overtredingen. Da's wat anders.

Nog irritanter is het dan dat je de week erop met een scheids zit die de hele pot kapot fluit. Ik zeg niet dat de scheidsrechters in Nederland specifiek slecht zijn, want bijvoorbeeld in Engeland zijn ze afgrijselijk, maar in Nederland wordt er wel zeer inconsequent gefloten
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:49
Hoezo voor een ligt contact gaan fluiten? Kom nou eg moet geen Futsal worden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:04
Dat zegt ook niemand.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:57
Opvallend hoe positief Derksen met name steeds is.
Vind ik leuk
stratumseind +101677
dinsdag 13 februari 2018 om 16:02
Iets met een boekje misschien?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:03
Spoedig boekjeS denk.
Vind ik leuk
stratumseind +101677
dinsdag 13 februari 2018 om 16:06
Dat denk ik ook
Vind ik leuk
3Bier +3498
dinsdag 13 februari 2018 om 16:02
Derksen leeft nog een beetje in het verleden. Toen er nog geen 20 camera's langs het veld stonden en je naar hartenlust kon schoppen op alles wat bewoog. Daar deed hij zelf het fanatiekst aan mee. Men trok toen ook niet snel een kaart. Over het algemeen zijn het (oud)verdedigers die positief zijn over Nijhuis. En dat is ook logisch. Hij fluit namelijk in het voordeel van de verdedigende ploeg.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:11
Sommigen houden van PL voetbal en anderen houden van La Liga voetbal, iets technischer.

Ik vind het alle twee wel leuk.

Ik heb ook wel eens gefloten, maar ik floot dan 4x in een wedstrijd. Dat gezeur allemaal.
Voetballen! Huppatee.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:41
Voordeel geven daar waar het kan maar Nijhuis moet wel fluiten bij overtredingen.

Probleem van Nijhuis is dat hij eigenlijk met zijn aanpak de aanvallende ploegen benadeelt. Al die kleine overtredingen op het middenveld om de snelheid van een aanval eruit te halen. Daar mag hij wel voor fluiten. Want dat is ontiegelijk spelbederf.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 15:42]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:43
Luuk de Jong is de grootste zeikerd en jankbal van iedereen, die nemen we niet serieus, overal mislukt in het buitenland!
Vind ik leuk
Senna +5638
dinsdag 13 februari 2018 om 15:59
en in het binnenland
Vind ik leuk
stratumseind +101677
dinsdag 13 februari 2018 om 16:16
Bartje , Werkt je FIFA 18 niet die je voor je 33 E verjaardag gekregen hebt?
Je komt zo agressief over namelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:10
Stratum Bart is gepest door zijn buurmeisje van 9
Vind ik leuk
dezink +467
dinsdag 13 februari 2018 om 17:13
Dat overal mislukken zal jou wel erg bekend in de oren klinken of niet Bartje ? Als er iemand de grootste zeikerd is van allemaal ben jij het wel , zit je luier weer verkeerd of heeft iemand je speentje afgepakt ??
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:58
Bartje de grootste jankerd cq matennaaier van de ED is Lothar Feltmann; veel uitdelen, niets kunnen incasseren en gele / rode kaarten aannaaien aan tegenstanders. En hop snaveltje dicht en naar bedje toe jij Bartje!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:10
Jij je bekje dicht! Jullie zogenaamde superster Lozano had niks in te brengen tegen onze Veltman heerlijk! En Guardado deed vorig jaar precies hetzelfde dus wat zeur je nou hypocriet!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:08
Bartjuuuuuuhhhhh!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:09
Nee dat ben jij en mislukt in holland
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:46
Volgens de regels is commentaar op de leiding direct geel ! Alleen Arbiter Nijhuis fluit juist volgens de regels.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:04
Jij noemt een enkele regel waar hij inderdaad als enige wel redelijk consequent is... In het overige faalt ie behoorlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:10
Ik vind hem 1 van de betere. Daar doet deze persoonlijke aanval van Van der Ende niks aan af. Dat Mario over Nijhuis begint, terwijl Gozubuyuk Ajax-Twente beslist door een strafschop te geven voor GEEN overtreding BUITEN de 16 zegt genoeg. Eigen agenda.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:48
Wat een klote gezeik allemaal . Of we moedigen arbiters aan die wedstrijd doodfluiten nog beter niks gewent hier kijk Engeland wordt gewoon 20 keer harder gespeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:01
Onzin. In Engeland zijn scheidsrechters fors strenger dan in Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:04
Onzin gaat er harder aan toe en wordt veel mee toe gelaten dan hier. Soms over de Grens bij Basje maar laten wij met zijn allen blij zijn dat hij vee toe laat echt dat gezeik ben ik spuug en spuug zat..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:05
In Engeland wordt er simpelweg niet meer toegelaten. In Europa ook niet trouwens. Das een broodje-aap.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:06
Dan zou ik Engelse competitie maar eens gaan volgen.......
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:08
Als er daar eentje teveel toelaat, wordt het dik uitvergroot in alle voetbalmedia.
Fysiek spel, is niet per definitie harder spel.

De spelregels daar zijn gewoon hetzelfde als hier.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:34
Het verschil is ook dat ze in Engeland allemaal blijven staan, in Nederland valt iedereen met een hijg en een puf
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:30
wat een onzin heb zelf ook een aantal toernooien gehad in engeland en duitsland en de mensen en het voetbal zijn gewoon een stuk harder dan hier.

Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:49
Voetballers moeten de schuld bij zichzelf zoeken, met al die schwalbes, maten naaierij, elkaar kaarten aan willen smeren.., deze scheids laat ze lekker hard spelen, zodat die naaiers er niks aan hebben als ze weer eens doen alsof ze onderuit worden getrapt.. Groot gelijk Nijhuis..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:56
ze doen allemaal wat ze willen , die mafia scheidsrechters
Vind ik leuk
Senna +5638
dinsdag 13 februari 2018 om 15:57
Prima scheids wtf is Luuk de jong
straks mag je met boksen de tegenstander niet meer raken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:00
Ook met boksen zijn er zeer strike regels. Dat is dus juist een sport waar de regels zeer strak gehanteerd worden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:00
Vond Luuk al jaren de beste spits in Nederland. Ook vorig jaar. Ook dit jaar.
Nu is het ook nog een held. Met zijn gezeik, terecht gezeik!, komt er eindelijk iets los rondom die kwal van een scheidsrechter.

Leuke gast om naar te luisteren. En prima dat ie shows wil presenteren of wat dan ook. Maar als scheidsrechter is hij al lang niet meer neutraal. Hij heeft belangen. Bij zichzelf vooral. Bij zijn reputatie. En dat gaat ten koste van zijn fluiten.

Het had vele PSV'ers gesierd als zij zich eerder aansloten bij Ajacieden, maar goed; beter laat dan nooit.
Vind ik leuk
Senna +5638
dinsdag 13 februari 2018 om 16:02
Dat zelfde heb ik nu met jou !
alleen een voordeel ik zie jou niet .
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:06
Arie: 'Nu is het ook nog een held'
Senna: 'Dat zelfde heb ik nu met jou !'

Dank man!
Vind ik leuk
Senna +5638
dinsdag 13 februari 2018 om 16:09
Ja wel als je onzin praat
Nijhuis is verweg de beste scheids die er is in NL
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:35
Arie wie is jouw favoriete scheids als ik vragen mag?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:02
Gozubuyuk ben ik bang.....
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:48
Waardeloze scheids. Minstens zo erg als Nijhuis.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:48
Ik heb geheel geen favo scheids. Zeker niet in Nederland.
Kuipers vond ik by far de beste, maar het afgelopen jaar echt niet meer.
Higler begon ineens super te fluiten een lange tijd, maar de laatste tijd?
Nijhuis vond ik trouwens de afgelopen maandjes best aardig fluiten. Ook bij Ajax vorige week. Maar bij PSV tegen Sparta was het weer absurd.

Scheidsrechters die me niet opvallen, zijn eigenlijk de beste. Een scheids hoort niet op te vallen.
Vind ik leuk
Artikia +1803
dinsdag 13 februari 2018 om 19:59
Vind het altijd een beetje jammer als voetballers pas hun mond opentrekken als het tegen zit, of als het om hen zelf gaat. Logisch, maar niet echt geloofwaardig. Had De Jong nou gezegd: "Doordat Nijhuis voor bijna niks fluit, worden er over en weer onnodig veel tikken uitgedeeld. Je gaat je meer bezig houden met fysieke duels dan met voetballen.", dan heb je veel meer mensen achter je.

Nu heeft hij het alleen over Bergwijn en zichzelf. Die Spartanen gaan niet zeggen "Ja, we konden lekker tikken uitdelen.".

Hoe dan ook is het belangrijkste dat scheidsrechters consequent zijn. Nijhuis verpest dat op eigen houtje.
Vind ik leuk
gerras +54
dinsdag 13 februari 2018 om 16:02
Nijhuis prima scheids , van Boekel , Makkelie en Kuipers rokje aantrekken en lekker korfbal gaan fluiten.
Vind ik leuk
inimini +1597
dinsdag 13 februari 2018 om 16:08
Een scheidsrechter moet een wedstrijden leiden en je maakt heus weleens een foute beslissing en dat moet je accepteren. Het feit dat hij zijn eigen showtje voert en daarbij ook gewoon geen leiding geeft, maar gewoon alles door laat gaan, betekent dat deze man niet geschikt is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:10
Niet zeiken maar voetballen. Het is ook nooit goed....
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:11
Hij doet veel goed maar bij sommige overtredingen moet hij gewoon fluiten doet hij dit niet krijgt hij iedereen tegen zich, dan is het afgelopen met hem, maar derksen moet hem ook niet zo overwaarderen , dan denkt bassie dat hij alles mag.
Vind ik leuk
JanTa48 +1966
dinsdag 13 februari 2018 om 16:14
Het probleem in NL is dat er voor elk wissewasje zoveel gefloten wordt dat het bijna op zaalvoetbal begint te lijken. Kijk eens naar de buitenlandse competities waar ook veel meer toegelaten word wat het spel ten goede komt. Luuk moet niet zeuren want dat zou wel eens de rede kunnen zijn waarom hij niet slaagde, te weinig weerbaarheid. Hoor je Huntelaar klagen, ook hij word vaak hard aangepakt maar mept ook terug als het moet.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 13 februari 2018 om 16:38
Daarentegen zul jij je dan ook wel aan Veltman geërgerd hebben. Die deelt graag uit, maar incasseren ho maar.
Vind ik leuk
JanTa48 +1966
dinsdag 13 februari 2018 om 17:04
Nee hoor ook hij krijgt de nodige klappen maar deelt ze ook uit. Voetbal is niet voor watjes die continu bij de scheids lopen te jammeren. In tegenstelling tot veel spelrs heb ik Veltman nog nooit horen klagen over zijn tegenstander of de scheids.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 13 februari 2018 om 17:11
Nou, hij is de laatste tijd wel heel erg van het superoverdreven reageren.
Vind ik leuk
JanTa48 +1966
dinsdag 13 februari 2018 om 17:20
Vertel. Hij is prof en dan mag je zover gaan als de scheids het toelaat.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:31
Veltman is de meeste enge speler die er rondloopt in de Eredivisie. Altijd uitdelen maar als hij moet incasseren snel een kaart aannaaien.
Vind ik leuk
Artikia +1803
dinsdag 13 februari 2018 om 20:01
Luuk de Jong was tegen Sparta aanvoerder. Dan mag je zoveel jammeren als de scheids toelaat.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 13 februari 2018 om 19:10
Oké, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij niet van overdreven aanstellen hield, maar blijkbaar vind je dat prima.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:18
Prima scheidsrechter, vaak op het randje maar voetbal blijft een mannensport ”contactsport” vind het prima als het wat harder mag dan alles maar af fluiten wat de KNVB wilt.
Vind ik leuk
JanTa48 +1966
dinsdag 13 februari 2018 om 17:07
Over sommige beslissingen van hem daar valt over te discuseren maar het is geen zaalvoetbalscheidsrechter en daar moeten er meer van komen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:29
Precies, soms zit het mee en soms zit het tegen bij verschillende beslissingen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:30]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:20
Het is gewoon onkunde, Nijhuis ziet de helft van de overtredingen simpelweg niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:21
Die klootzak van een de Jong is een jankende idioot.
Altijd klagen en tegenstanders gele kaarten aan naaien
Vind ik leuk
stratumseind +101677
dinsdag 13 februari 2018 om 17:39
Maar voor de rest heb je je opgekropte frustraties redelijk onder controle henkie?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:01
En Lothar Feltmann Henkie, wat vind je van die matennaaier?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:12
Zoals veltman bedoel je
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:22
Mijn irritatie groeide bij Guzubuyuk. Of bij Higler. En bij van de Ende ook wel trouwens. Maar ja ... Ik irriteer mij zelf ook.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:23
Die vd Ende wordt ook irritant. Elke week dat betweterige gedrag. Bah
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:26
Als Nijhuis fluit dan heb je meestal mooie wedstrijden vooral in de topwedstrijden.

Ik heb vorig jaar genoten van Feyenoord - PSV

met een Kuipers, Makkelie etc............ dan zijn we meer met zaalvoetbal bezig.

Daarom is een Luuk de Jong ook mislukt in Engeland en Duitsland
daar mag wat meer dan in de eredivisie "jankerd"
Vind ik leuk
harryheck +1007
dinsdag 13 februari 2018 om 16:30
Niet voor niets raakte Nijhuis vorig jaar zijn plek kwijt in het elitekorps van de UEFA?????!!!!!?????
Nou vd Ende DAT is grote onzin. Omdat Makkelullie een vriendje is van Uilenberg werd die naar voren geschoven en dat ging ten koste van Nijhuis.
En dat nou net Luuk de Jong en Advocaat diegenen zijn die protesteren is te gek voor woorden. De Jong is al jaren de grootste huilebalk, en Advocaat is het meest opgewonden standje. Kijk zondag maar eens naar Advocaat bij Fc Twente-Sparta o.l.v. van Boekel.
Vind ik leuk
geert x +208
dinsdag 13 februari 2018 om 16:36
psies
Vind ik leuk
Gid010 +86
dinsdag 13 februari 2018 om 16:46
Is dat niet die speler die mislukt is in Engeland, waar er juist fellere duels zijn als hier in Nederland? Zijn teamgenoten konden in het verleden ook gemene tackles maken, toen hoorde ik je niet piepen over het beschermen van spelers. Je hebt aan de stok gehad met Veltman idd, als speler moet je daar eigenlijk niet zo mee bemoeien. Dat is iets voor Trainers die aan het begin van het seizoen een vergadering hebben met andere trainers. Hij moet gefocust blijven op het maken van goals, dat was ff voor hem lastig genoeg.
Vind ik leuk
mchollie +2862
dinsdag 13 februari 2018 om 16:47
De meeste spelers zijn watjes of gluipers, De jong is van de laatste categorie. Wel uitdelen maar niet kunnen incasseren.

Ik heb liever dat er gefloten wordt zoals Nijhuis dat doet, dat gras happen en lekker lang blijven liggen om vervolgens de 100 meter in 10 seconden te rennen irriteert mij het meest.
Vind ik leuk
FSCeara +4313
dinsdag 13 februari 2018 om 16:54
Ik vind Nijhuis wel fijn fluiten.dat lijkt tenminste op mannenvoetbal. De rest fluit op alle balletdansers die stervend naar de grond gaan.zien het spel niet en voelen niets aan.krijg je weer van die gevallen penalties en kaarten die er geen zijn.doe mij Nijhuis maar.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:56
Lucia de Jong moet niet zo janken. Ongesteld wijf.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:56
gewoon weg met die gast probleem opgelost
Vind ik leuk
pico323 +4158
dinsdag 13 februari 2018 om 17:06
hij komt arrogant over en is niet geliefd bij de spelers. hij overdrijft met zijn niet fluiten. Vaak te nadeel van de kleinere clubs. Maar ja de man schijnt bijna heilig te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:26
Ga maar fluiten zoals de KNVB wil,kun je gaan zaalvoetballen en wordt er bepaald,wie wint en verliest.
Vind ik leuk
zwollie +4879
dinsdag 13 februari 2018 om 17:38
De KNVB moet deze mediageile scheidsrechter eens schorsen of derde divisie laten fluiten voor straf. Spelregels zijn spelregels en die hanteert hij niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:39
Ik hoorde ook niemand klagen dat er niet gefloten werd voor de overtreding voorafgaand aan het doelpunt van Bergwijn....
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:56
Luuk de Jong is net een wijf met zijn gezeik, maakt een paar doelpuntjes en denkt gelijk dat hij weer mag oordelen over een ander.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:01
Altijd veel discussie mbt scheidsrechter. Zou goed zijn dat ze meer naar buiten treden via een vd vele communicatie mid. Persoonlijk hou ik van de mannelijke stijl Nijhuis en zou rest van korps moeten volgen mi
Vind ik leuk
Drobtine +2086
dinsdag 13 februari 2018 om 18:05
Een overtreding is een overtreding daarvoor zijn er regels. Je kunt mannelijk voetbal hebben als er gefloten wordt voor overtredingen.
Vind ik leuk
Kuip +4033
dinsdag 13 februari 2018 om 18:13
Nijhuis fluit uitstekend. Hij onderkent zeer goed het verschil tussen een overtreding en theater. Helaas is in het mannenvoetbal het theater erg ingeslepen. Veel kleine duwtjes worden uitgelokt en iedere speler weet dat (bijna) iedere scheidsrechter hiervoor fluit. Nijhuis doet dat gelukkig niet. Dat is erg wennen voor veel mensen maar ik vind het een verademing.
Vind ik leuk
mason +1350
dinsdag 13 februari 2018 om 18:25
Luuk de jong is een vervelende jankerd op het veld tegen de scheidsrechters. Misschien moet ie eerst maar eens in de spiegel kijken met zijn irritante theatrale gedoe. Geen wonder dat nijhuis niet fluit. Zelf maakt ie ook van die irritante stiekeme overtredinkjes. En dan zelf gaan zitten janken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:29
Luuk de Jong moet niet zo zeiken en had lekker op zaalvoetbal moeten gaan. Bas Nijhuis is de enige scheidsrechter die kloten heeft en niet voor ieder wissewasje fluit. Ga zo door!!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:46
Luuk de Jong, was dat niet die speler die bij een wedstrijd met doellijntechnologie ging janken omdat hij het niet geloofde? Wat een jankerd is dat zeg
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:37
PSV'er de Jong jankt in iedere wedstrijd, vreselijke speler.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:43
ze moeten allemaal niet zo zeiken, zijn toch geen wijven!
Vind ik leuk
Markus80 +1435
dinsdag 13 februari 2018 om 19:53
Nijhuis moet weer gewoon banketbakkertje worden, Met afstand de SLECHTSTE scheidrechter in de Eredivisie ooit! Waarom loopt die man hier nog rond? Zo slecht, tegen de Jong en tegen alle spelers in de Eredivisie die het wagen om aan te vallen. Waarom wordt deze mongool nog geselecteerd? Schorsing en naar de amateurs met die dorpsidioot!
Vind ik leuk
Markus80 +1435
dinsdag 13 februari 2018 om 20:01
Wellicht is daar een reden voor? Alle clubs hebben terechte kritiek, misschien moet Nijhuis een keer aangepakt worden of gewoon banketbakkertje blijven. Een scheidsrechter is hij niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:30
De rest van het scheidsrechterskorps fluit iedere wedstrijd dood. Nou, daar zitten we op te wachten zeg.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:38
Nijhuis moet in zijn fluiten eerst maar eens consequent zijn, maar meneer voorkeur zal dat nooit worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Je ziet de irritatie groeien: afgelopen weekeinde bij Luuk de Jong, bij Advocaat'