'Steeds meer clubs vallen in private handen: slechts zeven clubs in nee-kamp'

'Steeds meer clubs vallen in private handen: slechts zeven clubs in nee-kamp'

dinsdag 13 februari 2018 om 19:15

In het Nederlandse betaald voetbal is een stille revolutie gaande. Steeds meer clubs vallen in private handen. Dat blijkt uit een rondgang van Voetbal International langs alle 34 clubs in de Eredivisie en Jupiler League.

Liefst zeventien van de 34 clubs zijn al voor een deel of zelfs helemaal verkocht aan investeerders. Daarnaast staat een grote groep clubs in de etalage, waaronder AZ. De Alkmaarders zijn voor het eerst sinds het faillissement van Dirk Scheringa op zoek naar financiers die een deel van de club willen hebben.

Volgens VI zeggen slechts zeven clubs keihard nee tegen investeerders. Eredivisie-koploper PSV behoort tot dat kamp, net als Heracles Almelo, sc Heerenveen, FC Eindhoven, MVV, RKC Waalwijk en FC Volendam. "Baas in eigen huis en dat blijven we ook", zegt PSV-directeur Toon Gerbrands. Onder meer topclubs als Ajax en Feyenoord lijken de deur dus niet te sluiten.

VVV-Venlo-voorzitter Hai Berden stelt zelfs dat 'alle clubs binnen vijf jaar in private handen zijn'. De clubs gaan op zoek naar extern geld nu in de tv-contracten voorlopig geen rek zit en de publieke belangstelling afneemt. Bij banken en gemeenten hoeven ze niet meer aan te kloppen.

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 19:30
Ajazx is toch al verkocht?
Met de beursgang?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 19:30]
Vind ik leuk
JJG1 +42
dinsdag 13 februari 2018 om 19:47
De Vereniging AFC Ajax heeft 73,00% van de aandelen in bezit
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
Zou je willen niks hebben jullie te zeggen over dat clubje
Vind ik leuk
13 +9600
dinsdag 13 februari 2018 om 20:01
Ben je hier nieuw of is dit een zoveelste account?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
Mijn tweede account een probleem
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:06
Ja, jij.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:09
Heb ik met alles vaar Ajax voor staat om van te braken
Vind ik leuk
5697956 +2808
dinsdag 13 februari 2018 om 20:15
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat je best eens op je taalverzorging zou kunnen mogen letten. Hierbij kun je denken aan het invoegen van komma's, punten en hoofdletters op de juiste plekken. Dan is je tekst prettiger leesbaar.
Vind ik leuk
13 +9600
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Als ik kijk wat deze persoon allemaal uitbraakt (en heb overigens niets tegen PSV), dan maken leestekens verder ook niet veel uit. Gewoon lekker laten gaan, denk ik dan.
Vind ik leuk
R2 +4793
dinsdag 13 februari 2018 om 20:35
Sterker nog, ik ben supporter van PSV maar ik ben het helemaal met je eens!
Vind ik leuk
Markus80 +1824
dinsdag 13 februari 2018 om 20:25
Inderdaad. Dat schijnt bijzonder lastig te zijn voor een aantal dorpsidioten.
Vind ik leuk
Cookee +8545
dinsdag 13 februari 2018 om 21:18
@ 5697956

Aan je naam te zien mag jij graag iemand op z'n nummer zetten. :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 21:18]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:14
jullie ook niet de gemeente wel
Vind ik leuk
tannat +3974
dinsdag 13 februari 2018 om 20:21
zegt een fan van een clubje wiens huurstadion door de overheid betaald is
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:25
Tannat hebben ze ooit wel eens een eigen stadion gehad
Vind ik leuk
Iggy +2574
dinsdag 13 februari 2018 om 21:22
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:37
en psv is al onderwater!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:59
Oei je bent een echte calimero hé. Je schrijft zelfs de naam van je favoriete club met kleine letters.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:03
Durf jij niet vooruit te komen en ook niet uit de kast
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:06
Kan daar ook niet voor uitkomen. Ben namelijk geen supporter van die club.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:08
Oh de gay club zeker
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:15
Die BVO ken ik niet? Jij bent ermee bekend begrijp ik.
Vind ik leuk
Mr. O +500
woensdag 14 februari 2018 om 12:50
En jij hebt geen fuck te zeggen over de jouwe of wel dan?!
Knoest
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:52
Yep oet
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:54
Dus je hebt de vereniging,aandeelhouders,bestuur,sponsoren,raad van commissarissen en de supporters? Vandaar altijd onrustig.
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
dinsdag 13 februari 2018 om 19:56
Idd
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
Dus in theorie zouden een clubje rijke PSVers Ajax kunnen infiltreren en een satelliet club ervan maken. Ik geef toe,draaf een beetje door maar wel grappig idee!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:07
Nee, want ten eerste moeten de aandeelhouders akkoord gaan met de verkoop van hun aandelen. Aangezien een aandeel Ajax vrijwel niet winstgevend is, is het overgrote deel van de aandeelhouders liefhebber van de club.

Daarnaast zal er geen meerderheid mogelijk zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:12
Pompen die aandeelhouders er ook geld in zoals in Rotterdam?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:12
Dat is het principe van een aandeel he, het aantrekken van nieuw vermogen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:17
Ja die koop je eenmalig.
Vind ik leuk
13 +9600
dinsdag 13 februari 2018 om 20:13
Wat is er dan leuk aan om aandeelhouder van Ajax te zijn? Emolumenten of zo?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:15]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:15
Keren ze geen dividend uit dan,bij winst?
Of wordt er geen winst gemaakt?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:18
Ajax maakt miljoenen winst en keren heel zelden winst uit omdat Ajax er niet toe verplicht is. Laatste keer behaalde Ajax 20 miljoen euro + winst, en keerde nog geen 400.000 aan dividend uit.
Vind ik leuk
Markus80 +1824
dinsdag 13 februari 2018 om 20:26
Maak het nou niet te moeilijk voor dit soort lulletjes haha.
Vind ik leuk
Nikos85 +749
dinsdag 13 februari 2018 om 20:21
Jawel soms keren ze winst uit, maja in deze gekke bedrijfstak kan je beter investeren in de spelersgroep of accomodatie.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
Ajax maakt wel winst maar geeft bijna nooit dividend uit. Vorig jaar wel iets van 20 cent ofzo per aandeel.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:35
Precies. Ajax zal nooit en te nimmer gekocht worden. Nooit.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:54
Behalen jullie wel eens wins behalve geld
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
dinsdag 13 februari 2018 om 20:15
Nee, aangezien Ajax 73% van de aandelen bezit is er geen meerderheid voor de overige aandeelhouders. Dat is pas vanaf 51% het geval.
Vind ik leuk
HanV +3184
dinsdag 13 februari 2018 om 21:12
Die meerderheid kan er niet komen, maar Ajax is dus wel gedeeltelijk verkocht aan investeerders.
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
woensdag 14 februari 2018 om 08:57
Een investeerder is iemand die geld inlegt om winst te behalen.daar is hier geen sprake van. Ajax keert weinig dividend uit. En wij hadden het over 1 private partij. Niet over 15 miljoen aan aandelen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:16
Nee dat is niet mogelijk!

'' Ajax heeft in het verleden meerdere malen in de belangstelling gestaan van rijke miljardairs, zo verklapt Jeroen Slop tegenover De Meersche Helden. De financieel directeur benadrukt echter dat een verkoop nooit dichtbij is geweest. 'Ja, maar het schrok ze af dat de vereniging voor 73 procent eigenaar is. Daardoor is het nagenoeg onmogelijk dat iemand het bij ons volledig voor het zeggen krijgt. Tenzij de vereniging zijn aandelen zou verkopen', zo legt Slop uit in het supportersblad.

De vereniging is niet bereid tot het verkopen van zijn meerderheidsbelang, omdat het niet binnen het beleid van de club past. En daarmee is het bericht totaal irrelevant. Binnen Ajax is geen enkele animo om het beleid hierop te veranderen. ''
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Zegt onze toon ook,maar ik denk toch dat een ambramovitz nergens weggestuurd wordt. Zeker als hij er ieder jaar voor de lol er 300 miljoen in pompt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:35
Nee Pino alleen de vereniging heeft wat te zeggen... lees je effe in clown. De aandelen geven nul stem recht!


En nog iets alleen Ajax kan nee zeggen en heeft dat ook gedaan en dit openlijk gecommuniceerd! Dit artikel verkoopt poep voor Vitesse kwamen die Oostblokkers bij ons en toen werden ze geweigerd en gaf Ajax een pers bericht uit dat Ajax niet te koop is!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:44
Pino,clown! Uw vriendelijkheid is ons allen bekend.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:13
Jouw leugens zijn ook bij ons allen bekend clown.
Vind ik leuk
Markus80 +1824
dinsdag 13 februari 2018 om 20:23
Nee, slechts enkele aandelen zijn in andermans bezit. Het is niet zoals bij psv dat de gemeente wat geld doneert. Ajax is baas in eigen huis.
Vind ik leuk
Kees Bman +3665
dinsdag 13 februari 2018 om 20:50
Ajax heeft niks te zeggen,helemaal niks.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:30
Lijkt verdomd veel op Kees Bman dan.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:03
Das toch die slimmerik...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:30
Leuk geprobeerd nu nog een keer proberen..
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
dinsdag 13 februari 2018 om 19:30
Ajax kan toch ook geen nee verkopen als een meerderheid van hun aandelen wordt verkocht ? Al hebben ze die nu grotendeels wel zelf in handen..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:45
Hebben niets te vertellen
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
Ajax heeft een ‘regel’ dat minstens 51% van de aandelen nooit kunnen worden gekocht.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
Heeft Feyenoord ook. Onder de 51% en je bent geen eigen baas meer.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
Precies, daarom slaat de reactie van @Twinnie PSV hierboven nergens op.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
Ajax heeft een ‘regel’ dat minstens 51% van de aandelen nooit kunnen worden gekocht.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1955
dinsdag 13 februari 2018 om 19:33
PSV heeft wel een inversteerder toch,met een hoofdkantoor in het centrum van Eindhoven
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
Ha leuk kende ik nog nie maar luister bijdehandje jullie hebben totaal niets te zeggen over dat clubje fat doen de aandeelhouders en over het betonbakje hebben jullie ook niks over te zeggen noemt zich overal de beste in foei
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:54
Heej Twinnie, waarom zo respectloos. Clubje, betonbakje.
Iedereen weet dat Ajax in alles groter als PSV is.
En nee, ik ben geen Ajacied.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:08
Zelfs het bedrijf dat PSV heeft opgericht heeft haar hoofdkantoor verplaatst naar Amsterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:20
Zelfs 1 van de grootste investeerders in die betonblak.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:12
Klopt in cijfer 2 hebben ze patent op klop
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:16

we zijn ook de beste stuurde jullie boertjes met 3-0 naar huis samen met die boertjes met hun hooivorken en klompen
Vind ik leuk
13 +9600
dinsdag 13 februari 2018 om 20:34
Ja, en de laatste PSV-Ajax versie verloren jullie, wat kampioenschap Feyenoord mede mogelijk maakte ;-p
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:29
Maar nog steeds 7 punten
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:20
De aandeelhouders bij Ajax hebben niks te zeggen, begin eerst eens na te denken voor je wat loopt te vertellen, je zet je zelf voor joker op deze manier!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Doen jullie al 4 jaar
Vind ik leuk
Nikos85 +749
dinsdag 13 februari 2018 om 20:28
Eh goed en wel 8 maanden sinds laatste keer dat het hele land de naam Ajax flink mocht aanhoren alhoewel er niks gewonnen was was het wel een prestatie van formaat.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:31
Ja geweldig vond het wel mooi dat ze verloren top
Vind ik leuk
Mr. O +500
woensdag 14 februari 2018 om 12:59
Kansloos
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:00
Nou eerlijke reactie vond ik dus ook mooi he
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:01
Je bedoeld Ajax waren echt kansloos prutsers
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:33
Niks mis met een goede betrouwbare investeerder als je je eigen identiteit en visie maar kan blijven volgen als een inversteerder daarmee kan helpen en niet de elftallen van Chelsea of Man City 2 dropt bij AZ prima.

Raar dat ik hier nog niks van heb vernomen uit AZ-kamp.

Andere kant als je met inversteerders in zee gaat is dat die mensen het meestal ook willen bepalen hoe ze het willen investeren

[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 19:40]
Vind ik leuk
Stack5 +1921
dinsdag 13 februari 2018 om 19:46
Ja, het is logisch dat mensen die geld investeren beleid willen bepalen. Je hebt wel 2 type investeerders. Ik vind namelijk de situatie bij ons totaal verschillen met de situatie bij bijv. Vitesse. Terwijl dit op papier dezelfde situatie is
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:06
Utrecht heeft inderdaad zo’n inversteerder waar je trots op kan zijn als club, maar van Seumeren heeft dan ook een affiniteit met Utrecht.
Vind ik leuk
Ryanaz +1118
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
Eenhoorn heeft dat aangegeven in het interview met VI. Aanrader om te lezen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:34
Logische ontwikkeling. Ik denk dat iedereen wel inziet dat je privaat geld nodig hebt om mee te kunnen doen. De wispelturigheid van investeerders nemen we dan op de koop toe. Daarnaast is het maatschappelijk ook niet meer verantwoord dat er veel overheidsgeld in deze bodemloze putten wordt gestort.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:36
Ik kan me eerlijk gezegd (nog) niet voorstellen dat Feyenoord in private handen valt. Zij zijn net begonnen hun eigen aandelen terug te kopen om zo weer zoveel mogelijk baas in eigen huis te worden
Vind ik leuk
WTSGD +1158
dinsdag 13 februari 2018 om 19:39
Kijkend naar Feyenoord City begrijp ik het hardstikke goed. Feyenoordgevoel interesseert hun niets, alleen geld en 'internationaal imago'
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:40
Zolang de gemeente er maar geen geld in stopt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:23
Of dik scheringa
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:41
Het wordt tijd dat Ajax eens gekocht wordt door een of andere rijke oliesjeik dan kun je tenminste top aanvallers als Neymar en topverdedigers zoals Varane kopen en toptrainers als Emery en Allegri en niet aankomen met het niveau Ten Hag! Maar volgens mij laat Overmars dat niet toe omdat ie anders bang is gecontroleerd te worden. De selectie is echt om te janken zo ontzettend slecht en dan niet eens ver komen in de Europa League laat staan Champions League. Tijd voor een frisse wind bij Ajax en het bestuur.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 19:42]
Vind ik leuk
Noudyo. +14816
dinsdag 13 februari 2018 om 19:44
Welke topspeler wil nou in de Eredivisie spelen?
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 19:50
Je snapt toch ook wel dat dit weer een nieuw account is van @Kantine Ajax? Is geen Ajacied.
Vind ik leuk
13 +9600
dinsdag 13 februari 2018 om 20:20
Pfff.. Ik vind dat zo vermoeiend als mensen gaan trollen alsof ze voor een bep. club zijn. Zitten hier ook Vitessenaren met NEC logootje en andersom.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
dinsdag 13 februari 2018 om 20:01
De Nederlandse markt is veel te klein voor dat soort investeringen,
een Benelux competitie ipv de ED zou al een hele vooruitgang zijn
met het oog op een grotere doelgroep.
Vind ik leuk
Markus80 +1824
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Nee helemaal niet, dan wordt het psv dat enkel overleeft door de gemeente. Ajax heeft geen gemeente of oliesjeik nodig. Zij kunnen het zelf. Beetje treurig dat psv dat niet kan.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:03
Wat zeg je me nou,was er in verleden 2010.
Toen Vitesse werd overgenomen door een Rus.
En toen heel Nederland riep,wie verkoop nou zijn ziel.
Toen voorspelde ik al dat 10a15 jaar later.
90% van de Clubs in de ED,in buitenlandse handen is.
Is het dan nu dan normaal?
Vind ik leuk
Forza u +1441
dinsdag 13 februari 2018 om 19:41
Maar wij hebben Frans..... Onze held.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:41
Gewoon zorgen dat private partijen nooit meer dan 49% van de aandelen krijgt. Wel baas in eigen huis blijven. Kijk maar hoe dat loopt met wat kleinere clubs in Engeland.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:45
Zie Ajax er niet bij staan maar ja die doen alles voor geld
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:54
Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:34]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:57
Stoer over mijn moeder te praten die ik niet heb heel stoer
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:09
Triest voor je dat je moeder er niet is, maar dat geeft je geen vrijbrief om hier maar te gaan etteren.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Neemt niet weg dat je over ouders begint doe ik ook niet je zou ze maar niet meer hebben
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:36
Reactie is verwijderd. Sorry wilde je niet kwetsen uiteraard op die manier.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:38
Is goed man we zeggen allemaal wel eens iets wat we beter niet hadden kunnen zeggen
Vind ik leuk
5697956 +2808
dinsdag 13 februari 2018 om 20:18
Denk om je punten en komma's.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
Waarom zou Ajax een investeerder willen? Zijn (voor Nederlandse begrippen) steenrijk.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
Als je op de beurs bent, heb je idd investeerders.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 19:51
Ja oke, theoretisch wel ja.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
Zal er ook Rotterdammers een aandeel hebben in Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:09
Ja, want er zijn genoeg Rotterdamse Ajacieden.
Vind ik leuk
Bongo +1455
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
PSV is toch in handen van de gemeente en Philips?
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 13 februari 2018 om 19:51
Vooral de gemeente, Philips wil er vrijwel niks mee te maken hebben. Zien ook wel dat het een zwart gat is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:52
Die staan tenminste achter dat warme mooie club en dat is bij jullie nou net niet die geven het liever uit aan de Gay parade
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:10
Toch leuk dat Philips liever in Amsterdam zit dan in Eindhoven.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:11
Jullie nemen alles aan zelfs al vier jaar tweede
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:35
Dat stukje ontwikkelingshulp vanuit de slimste regio van NL kon men zeer goed gebruiken in Amsterdam.
Vind ik leuk
iceman +701
woensdag 14 februari 2018 om 00:17
Voordat je een post neer kalkt even inlezen in de materie. Dan kom je niet zo dom over. PSV is ooit opgericht door Philips. En de gemeente zal nog jaren genoemd worden, maar PSV is de enige club in Nederland dat zijn eigen broek omhoog houdt. Ja ze hebben de grond aan de gemeente verkocht om te kunnen beschikken over direct kapitaal. Deze grond huren ze met rente terug van de gemeente. Ajax en Feyenoord doen hetzelfde. Ze huren stadion en grond van de gemeente. Al hebben ze nooit iets verkocht. Bij Ajax en Feyenoord komt de grond en het stadion WEL uit de subsidiepot. In Eindhoven niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:17]
Vind ik leuk
FSCeara +7260
dinsdag 13 februari 2018 om 19:54
Ik denk dat het voor de nederlandse competitie goed is dat ze in privehanden komen.is niets mee als de eigenaren het goed voor hebben met de club.kan financieel alleen maar vooruitgang zijn en mss word deze competitie met de tijd weer interessant voor TV en betere spelers.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
dinsdag 13 februari 2018 om 19:54
De Philips sportvereniging heeft makkelijk praten.
Voor Feyenoord is "vreemd kapitaal" aantrekken de enige mogelijkheid om nog aan te sluiten, wordt en blijft anders een sub topper.
Baas in eigen huis, met een lege kas, klinkt als "de Burgemeester van het afgebrande dorp".
Er is niets mis met "geld van buiten" , cruciaal is echter dat je de juiste partner kiest, doe je dat goed dan kan je weer vooruit en heb je perspectief.
Mochten Feyenoord en AZ daar in slagen dan zou dat echt heel goed zijn voor de ED, ik twijfel echter aan de slagvaardigheid bij Feyenoord, een oer conservatieve organisatie met een ditto achterban.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 19:55]
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
dinsdag 13 februari 2018 om 20:00
Hiermee suggereert je enige zeggenschap te houden binnen je bvo. Helaas is het tegendeel vaak waar als je in het buitenland kijkt en hang je aan een infuus. Wie betaald bepaald helaas. En vooral dat vind ik een slechte idee. Een bvo hoort met de supporters en van de supporters zijn. Boven alles...
Vind ik leuk
Breezer4u +1270
dinsdag 13 februari 2018 om 19:58
Mag toch hopen dat mocht Ajax overgaan tot verkoop van een deel van het aandelenpakket aan 1 private investeerders de leden toch even geraadpleegd worden. Ik zou het persoonlijk een slechte zaak vinden het speeltje van een of andere miljardair te worden!
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
dinsdag 13 februari 2018 om 20:05
Dat zeg ik; kan je de JUISTE partner vinden waarmee je kan "praten" die ook respect heeft voor de club cultuur en dat zwart op wit wil waarborgen, prima.
In the UK schreeuwde ze ook moord en brand eerst, de rijkste doen het echter zeer goed in de PL en de supporters kunnen hun lol niet op bij oa MC.
Vind ik leuk
Markus80 +1824
dinsdag 13 februari 2018 om 20:07
Misschien kan de KNVB hier eindelijk iets laten zien. Ipv. grote salarissen uitbetalen aan mensen die niet geschikt zijn, zouden ze het Nederlands voetbal kunnen redden. Uiteindelijk toch de reden waarom deze bond aangesteld is lijkt me.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5849
dinsdag 13 februari 2018 om 20:11
De Phillips Sport Vereniging is de eerste geweest die in de handen kwam van een commerciele partij. Die commerciele partij heeft ze nota bene opgericht.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:16
In private handen. Je bedoelt Privé, best moeilijk.
Vind ik leuk
sphynx +828
dinsdag 13 februari 2018 om 20:26
is met feyenoord city de eerste stap gezet ;)
Vind ik leuk
Rodajc +8078
dinsdag 13 februari 2018 om 20:35
Snap het probleem niet echt. Qua behoud van clubidentiteit kan alles contractueel worden vastgelegd, en het levert extra money op dat nodig is om weer vooruit te komen met het Nederlandse voetbal, met slechts een fijne jeugdopleiding lukt dat niet.
Vind ik leuk
tikkietoe +4369
dinsdag 13 februari 2018 om 20:37
Lekker dat mijn clupje die overgang al goed achter de rug heeft en ik geen aanwijzingen heb me zorgen te hoeven maken.
Vind ik leuk
Mari +4674
dinsdag 13 februari 2018 om 20:39
PCSV heeft de nare ervaring al meegemaakt in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw. Ze hadden niets te vertellen in eigen huis. Makelaars chanteerden de club. Gelukkig hebben ze op een gegeven moment gezien dat het echt niet verder kon op die manier.
Die ervaring gebruiken ze nu.
Vind ik leuk
deltiaan +1020
dinsdag 13 februari 2018 om 20:40
zijn de 3topclubs in nederland bang dat ze niet meer de topclubs bijven
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:18
AZ is destijd - na DSB - gered door een groep ondernemers uit Alkmaar die de waarde van AZ voor de stad in zag. Volgens mij hebben ze nu geen aandelen meer.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:46
Investeerders hebben en baas in eigen huis zijn, gaat prima samen.
PSV heeft zelf nog een openstaande lening staan bij een groep ondernemers, maar is wel baas in eigen huis.

Iedere club wil geld. Iedere club zal bekijken hoe dat mogelijk is en wat daar tegenover moet staan.

Iedere club verkoopt alvast een stukje van zn shirt aan investeerders. Sponsoring noemen we dat dan. Gewoon hetzelfde als een investering. Niks mis mee.
Vind ik leuk
Smash +2233
dinsdag 13 februari 2018 om 21:48
Wij kunnen in Eindhoven nog steeds aankloppen hoor, want daar wordt altijd gehandeld met een win-win situatie.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:23
g
Vind ik leuk
iceman +701
dinsdag 13 februari 2018 om 23:49
PSV heeft een constructie (aandelen) model lopen dat gebaseerd is op dat van Bayern München. De regio Eindhoven barst van de kapitaal krachtige bedrijven die PSV voorzien van miljoenen in ruil voor pakketjes aandelen. (Philips, ASML, VDL, Bavaria e.d.). En voordat er weer simpele zielen beginnen over de gemeente. Die constructie levert vooral de gemeente een voordeel op. Omdat PSV de verkochte grond terug huurt met rente. Dezelfde constructie als Ajax met de Arena, en Feyenoord met de Kuip. Alleen huren zij ook nog het stadion.
Vind ik leuk
Vak-DD +10718
woensdag 14 februari 2018 om 06:15
Makkelijk gezegd met een club die weer geld zat heeft na een lening van 40 miljoen van de gemeente. De meeste clubs in Nederland waaronder de mijne zijn juist geholpen door de gemeente of een rijke eigenaar. Wij zitten nu niet eenmaal in een positie dat wij geld zat hebben. Anders waren er nog maar weinig clubs over in het betaalde voetbal, of is dat wat Gebrandts wil. Die wil het liefst een europese liga met alleen de top drie, en dan mag de rest van de club in Nederland dood neervallen !
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 06:17]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Steeds meer clubs vallen in private handen: slechts zeven clubs in nee-kamp'