'Coutinho wil Portugees paspoort aannemen: weg vrij voor voormalig Ajax-target'

'Coutinho wil Portugees paspoort aannemen: weg vrij voor voormalig Ajax-target'

Gepubliceerd: woensdag 14 februari 2018 om 08:03wo 14-02-2018 om 08:03

Philippe Coutinho overweegt om de Portugese nationaliteit aan te nemen, meldt Mundo Deportivo. De peperdure Braziliaanse spelmaker bevestigt dat hij door toedoen van zijn Portugese vrouw aan een Portugees paspoort kan komen.

Met deze actie zou Coutinho zijn club een grote dienst bewijzen. FC Barcelona mag maximaal drie spelers van buiten de EU in de selectie hebben: momenteel zijn dat Coutinho, zijn landgenoot Paulinho en de Colombiaan Yerry Mina. Wanneer Coutinho zichzelf een Portugees paspoort verschaft, zou dat de weg vrijmaken voor de Braziliaan Arthur. Barça is al lange tijd bezig om de middenvelder van Gremio, die ook gelinkt werd aan Ajax, naar Camp Nou te halen.

Coutinho zou zeker niet de eerste topvoetballer in Spanje zijn die een extra nationaliteit aanneemt. Lionel Messi geldt officieel als Spaans staatsburger, terwijl Luis Suarez dankzij zijn vrouw een Italiaans paspoort heeft. In het verleden gingen Braziliaanse Real Madrid-sterren als Ronaldo en Roberto Carlos als halve Spanjaarden door het leven.

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 08:05
Tja, en corruptie bestaat niet ......
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 08:10
Haha tja wat 90 minuten met je kan doen he ;) maar in hun geval is het meer het geld
Vind ik leuk
Spiegel +11159
woensdag 14 februari 2018 om 19:54
Nee hoor.
Er zijn gewoon regels voor.
Als je partner een nationaliteit heeft kan je die aannemen. Geldt ook gewoon voor jou en mij.

Ook de regel dat als je een bepaald aantal jaren in een land verblijft, kan je die nationaliteit aannemen.

Hoe denk je anders dat er heel veel Marokkaanse/Turkse voetballers zijn die voor de keuze gesteld worden vwb nationaal elftal.

Als ik 10 jaar in Spanje ga werken, kan ik ook de Spaanse nationaliteit aannemen.

Barcelona/Coutinho zouden dus gek zijn om hier geen gebruik van te maken.
Ze omzeilen geen regels, ze breken geen regels, dus wat doen ze volgens jou verkeerd?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:51
Er zou wel een reden zijn dat ze maar 3 van buiten de eu mogen. Dan heb je er maar gewoon aan te houden, en het niet op zn sneue manier onder uit komen. Illeagaal is het niet, maar ik vind dat je je onzettend laat kennen zo. Volgende stap : "zogenaamd met iemand trouwen binnen de eu, die nationaliteit aannemen. En vervolgens scheiden.
Vind ik leuk
Spiegel +11159
woensdag 14 februari 2018 om 21:33
Nu kaart je een volgend probleem aan, wat nog niet is voorgekomen en jank je dus al voordat je geslagen wordt.

De aantijgingen van fraude etc gaan gewoon niet op aangezien er geen fraude wordt gepleegd en conform de regels wordt gehandeld.

De UEFA/FIFA kan hier ook geen regels tegen maken daar ze tegen politieke inmenging etc zijn.
Het kiezen van een dubbele nationaliteit is ook iets politieks en zolang de wet deze handeling mogelijk maakt is er niks aan te doen.
Vind ik leuk
henkvlis +4773
woensdag 14 februari 2018 om 08:07
Beetje competitievervalsing / fraude / corruptie,.... zeg het maar !
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 08:14
Haha en alles mag maar gewoon :)
Vind ik leuk
pico323 +7552
woensdag 14 februari 2018 om 08:53
ze zijn daar net iets slimmer als in ons landje. maar wij zijn ook roomser dan de paus.
Vind ik leuk
Der Monarch +2124
woensdag 14 februari 2018 om 08:14
Dan vind ik dat zij hun andere paspoort in moeten leveren, dan komen ze echt van 'binnen' de EU. Kunnen ze niet meer meedoen met hun nationale team. Er worden gewoon regels op een creatieve manier omzeild, walgelijk..
Vind ik leuk
Guust +6396
woensdag 14 februari 2018 om 08:27
Precies, het word alleen maar gebruikt om er misbruik van te maken, hij speelt voor Brazilië volgens het voetbal, dan ook bij Barcelona zijn normale nationaliteit aanhouden, grootste onzin die er bestaat dubbel paspoort.
Vind ik leuk
davidben +6568
woensdag 14 februari 2018 om 09:25
Rustig aan Geertje
Vind ik leuk
danny117869 +2306
woensdag 14 februari 2018 om 08:15
3 mensen buiten de eu? Volgens mij heeft barca er maar 3 van binnen de eu
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:41
Als je ff het bericht leest zie je dat bijna al die 'buiten EU' mensen een europees paspoort bezitten.
Vind ik leuk
danny117869 +2306
woensdag 14 februari 2018 om 12:40
Dat snap ik maar die tel ik niet mee
Vind ik leuk
Hyena +30518
woensdag 14 februari 2018 om 08:16
Barcelona mag alles. Wij klagen wel over de KNVB, maar die Spaanse bond slaat alles.

Corrupte bende.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29719
woensdag 14 februari 2018 om 08:17
Regels zijn er tenslotte om vanaf te wijken.. FIFA/UEFA kennende zal geen strobreed in de weg gelegd worden.
Vind ik leuk
jepo10 +736
woensdag 14 februari 2018 om 08:37
Iedereen kent dit probleem als je football manager speelt
Vind ik leuk
RtdDub +13354
woensdag 14 februari 2018 om 09:01
Die Spaanse status krijg je daar vanzelf na loop van tijd, ik meen 5 jaar.
Die 3 zijn recente aankopen dus die komen nog niet in aanmerking voor die regeling.

Niet heel anders dan wat er in Nederland voor de Bosman chaos speelde. Alleen is is het in Spanje de wet en was het in Nederland een knvb regel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:57
Ronaldo is nog een halve maar nu met een Marokkaan !!!! Bajd tehari of zo iets
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:15
Goed verhaal..
Vind ik leuk
Jordtt +1547
woensdag 14 februari 2018 om 10:00
Haha lees hier allemaal corrupt dit en dat. Die jongen heeft toch gewoon Portugese vrouw? Zijn er zoveel die dit hebben, in Nederland hebben als onze Marokkaanse vrienden dit ook, zouden we ook graag voor NL elftal uit laten komen.. Hebben we ook van onze Surinaamse vrienden van geprofiteerd.. Bovendien dubbel paspoort is gewoon toegestaan, ook in Spanje. niks geks of corrupte aan dus.
Vind ik leuk
Dedan002 +3013
woensdag 14 februari 2018 om 10:33
Als onze Hollandse vrouwen nou eens met een aantal Braziliaanse topvoetballers aanpappen krijgen we er misschien nog wat goede internationals bij in Oranje. ;P
Vind ik leuk
RtdDub +13354
woensdag 14 februari 2018 om 10:52
Is al geprobeerd.
Douglas van Twente werd "Nederlander" na zijn huwelijk met een Nederlandse.
Heeft alleen geen pepernoot meer geraakt sindsdien
Vind ik leuk
Dedan002 +3013
woensdag 14 februari 2018 om 11:00
De lat zal dan ook omhoog moeten!
Vind ik leuk
RtdDub +13354
woensdag 14 februari 2018 om 11:04
In zijn Twente tijd was iedereen er van overtuigd dat hij in het NL elftal een jaartje of 10 de vaste centrale verdediger zou zijn.
Iets wat je niet kan hebben, wordt ineens kritischer bekeken wanneer je het wel mag hebben.
Vind ik leuk
Dedan002 +3013
woensdag 14 februari 2018 om 11:31
Ik ben het met je eens hoor, maar mijn opmerking was niet heel serieus bedoeld.
Vind ik leuk
RtdDub +13354
woensdag 14 februari 2018 om 11:47
Hoop dat de knvb je opmerking wel serieus neemt... die lat moet inderdaad omhoog.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
woensdag 14 februari 2018 om 10:34
Halbe was erbij schijnt!
Vind ik leuk
Rodajc +18688
woensdag 14 februari 2018 om 11:46
Wat een onzin dan deze regel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws