Relatie met Jans afgekoeld: Geef toe dat het na transferperiode wat lastiger is

Relatie met Jans afgekoeld: "Geef toe dat het na transferperiode wat lastiger is"

Gepubliceerd: woensdag 14 februari 2018 om 11:52wo 14-02-2018 om 11:52

Ron Jans vindt het niet gek dat hij als technisch manager in de kleedkamer komt bij FC Groningen. De beleidsman hecht veel waarde aan communicatie met de spelers en staf, al vindt niet iedereen dat verstandig.

"Ik geef toe dat ik best een beetje zoekende ben in deze rol, maar als ik niet met de technische staf en de spelers mag praten, dan haal je te veel bij me weg", zegt Jans in gesprek met Voetbal International. "Ik ben iemand die veel kijkt en informeert, maar ik probeer de technische staf alle ruimte te geven om te werken zoals ze willen werken. Alles wat ik doe gaat in vragende vorm. Ernest Faber heeft ook zelf gezegd dat ik welkom ben en dat alles open is. In het buitenland is het heel gebruikelijk dat de technisch directeur in de kleedkamer is. In Duitsland zit de td zelfs op de bank."

Jans erkent dat de relatie met Faber op dit moment niet optimaal is. "Ik geef toe dat het na de afgelopen transferwindow wat lastiger is. We hebben een aantal spelers laten gaan en daar is alleen Deyovaisio Zeefuik voor teruggehuurd. We hebben na het vertrek van Oussama Idrissi echt wel geprobeerd een linksbuiten te halen. Maar dat is niet gelukt. En we nemen liever geen beslissing dan een slechte. Onze relatie is nu wat koeler, dat moet dan maar."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +20523
woensdag 14 februari 2018 om 12:00
Kan me ook niet voor stellen dat ze bij Groningen tevreden zijn met Jans zelf.
Vind ik leuk
Dorzon +4585
woensdag 14 februari 2018 om 12:02
ik vind jans steeds enger worden, toen hij trainer van zwolle was vond ik het een sympatieke vent, nu is het een engerd
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 14 februari 2018 om 12:12
Altijd al een typische, betweterige leraar geweest.
Is mee te leven op het moment dat de zaken lekker gaan, zoals bij Zwolle, maar ze zijn snel irritant als het minder gaat.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:39
Was bij Zwolle al een corpulente nare man. Hij was zo joviaal en amicaal als ze wonnen, maar als ze flink op de broek kregen was hij ineens heel wat minder leuk. Verschrikkelijk nare enge man die corpulente Jans.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 12:39]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:04
Geil ze hebben een open relatie
Vind ik leuk
Smithsonian +41045
woensdag 14 februari 2018 om 12:26
Faber verdient echt wel wat beters.

Groningen heeft op padt en maahi na echt een bagger elftal.
Vind ik leuk
Jordtt +1419
woensdag 14 februari 2018 om 12:37
Ze staan gewoon waar ze horen. Vindt dat nog best knap van Faber, met zoveel onrust in de selectie en een trainer als td die blijkbaar telkens zijn advies komt 'vragen'
Vind ik leuk
Martinus69 +5287
woensdag 14 februari 2018 om 13:08
Als je neus niet langer is....
Vind ik leuk
WHAAAAAA +135
woensdag 14 februari 2018 om 13:34
Enigste wat je daarmee bereikt en hebben bereikt is dat jullie 2 het alleen maar moeilijker voor die man hebben gemaakt door dat elke wedstrijd te doen.

Zal helemaal gek worden , had het ook nooit geaccepteerd trouwens.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:12
Gut jongens wat weer een niveau hierboven. Duidelijk echte kenners aan het woord die weten hoe het er bij de FC-Groningen aan toe gaat. Zielig stelletje betweters!!!!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 14:13]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:17
Wat mij betreft mag Jans weer lekker oprotten, het is een onbetrouwbare gast geworden. Jaren terug zei hij ik zal nooit trainer van Heerenveen worden. Paar week later had ie huichelaar er een contract getekend, en nu zaagt hij wekelijks aan de stoelpoten van Faber door steeds achter bij de spelersbank te gaan staan met zijn schijnheilige bek hij wil het maar al te graag overnemen van Faber, Danny Buiys kan zijn borst nat maken volgend seizoen mocht hij komen, Ronnie zal hem vast zijn visie willen opdringen, wat dat betreft is Jans een Rat. Mij zien ze in elk geval niet weer in het stadion zolang schoolmeester Jans er rond loopt
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:10
Relatie blijft niet altijd zo warm als wol ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws