Groot nieuws uit Jupiler League: Fortuna zet Oliseh alsnog op non-actief

    Groot nieuws uit Jupiler League: Fortuna zet Oliseh alsnog op non-actief

    woensdag 14 februari 2018 om 14:07

    Sunday Oliseh is niet langer trainer van Fortuna Sittard. De nummer drie van de Jupiler League heeft de trainer alsnog op non-actief gezet.

    Dat bevestigt Fortuna woensdagmiddag via de officiële kanalen. Oliseh lag al enige tijd onder vuur door vier nederlagen op rij en een reeks onhandige uitspraken. De Nigeriaanse coach lag bovendien overhoop met clubeigenaar Isitan Gün, die hem in januari al wilde ontslaan.

    Oliseh heeft zich met 'herhaaldelijk verwijtbaar handelen' onmogelijk gemaakt bij een groot aantal spelers en medewerkers van Fortuna. 'Meerdere pogingen van de club om de trainer tot ander gedrag te bewegen bleven helaas zonder resultaat, met uiteindelijk ook een onwerkbare situatie als resultaat', schrijft de club.

    In zijn laatste wedstrijden weigerde Oliseh opzichtig te coachen en viel het op dat hij veel wijzigingen in zijn basiself doorvoerde en voor vreemde wissels koos. Kevin Hofland en René Eijer gelden als de gedroomde opvolgers bij Fortuna Sittard.

    Plaats een reactie

    Feye1908 +8712
    woensdag 14 februari 2018 om 14:10
    Jeetje wat een heftig nieuws...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:10
    Ooooooo vies onie!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89666
    woensdag 14 februari 2018 om 14:14
    Grote fout van Fortuna!
    Vind ik leuk
    Lurton +2234
    woensdag 14 februari 2018 om 14:22
    Mee eens! Keurige trainer. Gewoon weer een paniek oplossing.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    woensdag 14 februari 2018 om 15:14
    Ik vind als Fortunees ook prima trainer. Al was binnen de club gerucht dat er redelijk wat spelers overhoop met hem lagen. Is gemiste kans helaas.maar eens kijken hoe dat zich gaat uitbetalen in de rest van het seizoen !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:31
    Hebben tenminste NEC weer terug, goede zaak.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    woensdag 14 februari 2018 om 15:16
    Dat zijn jouw woorden.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    woensdag 14 februari 2018 om 16:27
    Zijn ook mij woorden?!
    Vind ik leuk
    Waaljanker +124
    woensdag 14 februari 2018 om 20:09
    Zielig, sympathie voor NEC en gelijk komt zo iemand uit het Russische riool gekropen om wat te zeggen hier.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2092
    woensdag 14 februari 2018 om 15:01
    Maar Oliseh was hier de laatste weken gewoon op uit. Hij was bijna bewust aan het verliezen, dan moet je hem wel ontslaan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89666
    woensdag 14 februari 2018 om 16:09
    Verliest hij bewust of zijn spelers?
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5564
    woensdag 14 februari 2018 om 15:10
    Ze konden niet anders, gewoon een smerige streek van Oliseh
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89666
    woensdag 14 februari 2018 om 16:10
    Ligt eraan, dit speelt al een tijd en de oorzaak weet ik niet. Dus kan er ook geen oordeel over vellen.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1430
    woensdag 14 februari 2018 om 21:09
    niemand weet hoe het zit achter de schermen dus niemand kan er indd over oordelen feit is wel dat het nooit zo had moeten gaan
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    woensdag 14 februari 2018 om 14:15
    Totaal in tranen. En doorrrrr
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21556
    woensdag 14 februari 2018 om 16:00
    Nu hoef ik er geen energie meer in te steken.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    woensdag 14 februari 2018 om 18:05
    Nee loopt wel lekker maar als je het niet wilt stop ik ermee.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21556
    woensdag 14 februari 2018 om 18:07
    Nee hoor, ga voor al door
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    woensdag 14 februari 2018 om 18:14
    Dan gaan we door.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    woensdag 14 februari 2018 om 14:15
    Wednesday: finito Sunday.
    Fortuna Sittard: terug naar een rol in de marge van de JL. Daar waar de club ook thuishoort overigens
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    woensdag 14 februari 2018 om 15:16
    Zielig figuur. Wij maken ons geen illusie en weten waar we thuis horen.op zelfde nivo waar jullie thuis horen !
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    woensdag 14 februari 2018 om 16:19
    Als je van mening bent dat dit het Eredivisieniveau is, dan horen WIJ daar in elk geval zeker thuis. Hoe anders is het al decennia lang in Sittard. En zo zal het dus voor altijd blijven. Zeker als je iemand die duidelijk meer voetbalkennis en -kwaliteiten heeft dan de rest van het zooitje zo maar bij het grof huisvuil zet. Voor altijd verdoemd tot een rol in de marge (maar dat zei ik al hè).

    Heeft ook zo z'n voordelen hoor: elk jaar opnieuw twee "fantastische" derby's tussen Grijze Muizen en Pieren :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    woensdag 14 februari 2018 om 20:25
    Wat is eredivisie niveau ? Alles vanaf plaats 8 in de eredivisie omlaag tot kelder van de JL is eigenlijk van een niveau amateurs.
    Mss verschil tussen ons is dat ik jullie gun om erin te blijven omdat ik limburger ben. Over het ontslag ben ik ook niet blij maar heb met iemand binnen de club gesproken die zei dat vanaf begin december hij zich onhoudbaar heeft gemaakt en na gesprekken alleen maar erger is geworden en dus nu gersulteerd heeft op het non actief zetten.
    Ik hoop dat Collard bij jullie er ook snel uitvliegt en er ordenop zaken word gesteld anders heb ik een hard hoofd erin dat het bij jullie ook nog goed gaat komen.
    Ik hoop iig dat we als limburgse ploegen een beetje steunen tenzij we tegen elkaar spelen.want laten we eerlijk zijn de enige echte derby is tussen jullie en ons! Succes met je clubje en hopen dat ze komende tijd punten blijven pakken !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:50
    En leg maar is uit waarom
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    woensdag 14 februari 2018 om 14:15
    En hij had het toch wel lekker op de rit...
    Benieuwd wat er precies gebeurde. Moet heftig zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    woensdag 14 februari 2018 om 14:41
    Hij begon toch ook over te weinig kwaliteit te lullen voor de camera’s? Was ook niet handig hehe
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    woensdag 14 februari 2018 om 20:26
    Schijnbaar waren al wat langer problemen ook tussen hem en de eigenaar. Ik persoonlijk vind het jammer maar sommige dingen zijn gewoon niet houdbaar.zelfde als bij jullie met keizer, het moment dat het ging lopen moest hij eruit
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    woensdag 14 februari 2018 om 23:05
    Inmiddels lijkt het om meer te gaan dan wat probleempjes onderin.
    Het ontslag van Keizer blijf ik absurd vinden in alle opzichten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:16
    Eindelijk iemand met topsportmentaliteit die resultaat haalt in Sittard.. wordt het ze teveel...
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    woensdag 14 februari 2018 om 14:20
    Maaarre hij is een baasje.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    woensdag 14 februari 2018 om 16:12
    Ha ha , heel juist!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:18
    nee theeft er meer mee te maken dat ie een kleine dictator speelde
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:21
    Daar hebben de supporters natuurlijk niets mee te schaften hoe lekker sunday bij de directie ligt. Die willen gewoon resultaat zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:23
    ja klopt, qua resultaten zal het die gasten uit sittard goed doen. heb persoonlijk weinig met die club, maar gun het ze wel
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    woensdag 14 februari 2018 om 14:23
    Ok, Fortuna kan promotie zo goed als vergeten...
    Vind ik leuk
    Enkidoe +288
    woensdag 14 februari 2018 om 14:29
    puur racisme dit
    Vind ik leuk
    Svoetbal +140
    woensdag 14 februari 2018 om 14:31
    Jezus wat ben jij kansloos
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:33
    Tegenwoordig valt een scheet laten al bij de term racisme
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1464
    woensdag 14 februari 2018 om 14:36
    er komen toch ook bruine vlekken van
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 14 februari 2018 om 15:00
    Wat een verrassing.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    woensdag 14 februari 2018 om 15:10
    Ja, precies.
    Hele gewaagde gok... Hofland en Eyer gaan het op enig moment overnemen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9157
    woensdag 14 februari 2018 om 15:06
    Waren super bezig, sinds die uitspraken en het uitvergroten daarvan in het nieuws gaat het berg afwaarts
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    woensdag 14 februari 2018 om 15:09
    Zo... wat dachten ze? Carnaval is afgelopen dus nou zetten we de trainer maar bij de rest van het grof vuil?
    Vind ik leuk
    cvb +46
    woensdag 14 februari 2018 om 15:38
    Heel erg jammer. Dat er wat speelde is duidelijk.
    Kan er verder niet over oordelen. Maar als er iets is gebeurd zodat er niet meer goed samengewerkt kan worden begrijp ik dat Dhr. Gün moet ingrijpen.
    Als Fortuna-supporter hoop ik dat ze weer alles op de rit krijgen en weer successen gaan boeken. Eindelijk kwamen er weer meer supporters kijken.
    Ben benieuwd wie de nieuwe trainer word.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 14 februari 2018 om 15:39
    Shit happens. Had hem niet ontslagen.
    Vind ik leuk
    Chloe +626
    woensdag 14 februari 2018 om 16:00
    Tja Fortuna heeft t wel geprobeerd maar mocht het niet zo zijn.
    Want zou het niet heerlijk zijn om weer wat meer grenzen aan te kunnen geven? naast zijn huidkleur hoort hij achterin de zaal, nu treed hij voorzichtig voorin. En dat mag niet tenminste niet in Nederland.
    want het zou niet makkelijk zijn voor beide partij om in Nederland donker persoon als trainer door het leven te gaan.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    woensdag 14 februari 2018 om 16:29
    Fortuna wie?
    Vind ik leuk