FC Groningen bevestigt trainersaanstelling: Buijs en Spijkerman gaan duo vormen

    FC Groningen bevestigt trainersaanstelling: Buijs en Spijkerman gaan duo vormen

    woensdag 14 februari 2018 om 16:02

    Danny Buijs gaat Ernest Faber opvolgen als trainer van FC Groningen. De club heeft woensdagmiddag via de officiële kanalen bekend gemaakt dat de oud-middenvelder volgend seizoen terugkeert in Groningen. Hennie Spijkerman wordt zijn assistent.

    De 35-jarige Buijs heeft voor twee seizoenen getekend in Groningen. De 67-jarige Spijkerman krijgt een eenjarige verbintenis. Het tweetal krijgt versterking van assistent-trainer Peter Hoekstra en keeperstrainer Bas Roorda, die op dit moment al in de technische staf actief zijn. Marcel Groninger, een andere assistent van Faber, zal wél vertrekken aan het einde van het seizoen.

    De in Dordrecht geboren Buijs speelde tussen 2004 en 2006 op het middenveld van de Noorderlingen, waarna hij voor onder meer Feyenoord en ADO Den Haag uitkwam. Dit seizoen maakt hij veel indruk als trainer van Kozakken Boys, dat bovenin de Tweede Divisie meedraait.

    Buijs en Spijkerman zullen later op de woensdag officieel aan de pers worden voorgesteld.

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18899
    woensdag 14 februari 2018 om 16:05
    Was al een tijdje duidelijk maar denk dat dit een goed duo is voor Groningen.
    Succes Danny
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    woensdag 14 februari 2018 om 16:25
    Ze zijn buis bij Groningen wat een beslissing.!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:36
    Je kunt Groningen gerust voor de buijs kijken
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    woensdag 14 februari 2018 om 16:37
    Hwahaha die is goed
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30321
    woensdag 14 februari 2018 om 16:05
    Lekker bezig Hans&Jans, gewoon inzetten op niet degraderen en misschien haal je de doelstelling
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:06
    Is Kraay jr niet een goede optie voor een ploeg als Vitesse? Maybe een beetje offtopic
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:08
    Uhm .. nee
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:09
    Want?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:14
    Want hij is totaal niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:24
    Vind hem anders vaak verstandig over voetbal praten
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:01
    Hoef niet zo’n gek die alle praatprogramma’s langsgaat.

    Dan wordt het weer Hollywood.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:15
    Hmm ok, maar qua voetbal heeft hij er wel kijk op vind ik
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:29
    Daar zit wat in
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    woensdag 14 februari 2018 om 16:24
    Alsjeblieft niet !!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:31
    Jij moet niet zeuren want jij bent een ondankbare snuiter. Fraser beetje belachelijk lopen maken terwijl hij jullie van een 1e prijs heeft voorzien.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    woensdag 14 februari 2018 om 17:52
    Als het om mijn club gaat zeur ik zoveel ik wil. Fraser is een passant en ik niet, en als ik vind dat hij slecht presteert vind ik dat. En dat hoef jij mij niet uit te gaan leggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:28
    Haha nee ik denk dat het iets met Stegeman of van de Looi wordt ofzoiets
    Vind ik leuk
    Voetballert +1239
    woensdag 14 februari 2018 om 16:12
    Doet het leuk met de Kozakken, ben benieuwd!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4487
    woensdag 14 februari 2018 om 16:13
    Welkom!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6676
    woensdag 14 februari 2018 om 16:15
    Lijkt me een prima keuze! Een frisse wind in Groningen, hopelijk worden ze weer de club die ze tot een aantal jaren geleden waren.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:15
    Leuk voor Danny dat hij terug wordt gehaald. Echter zit er wel een afbreuk risico aan deze job. Zoveel ervaring heeft hij nog niet als trainer van kozakken b.(mits ik me niet vergis) nog niet.

    Spijkerman is een goede keuze van de FC om als ervaren rot naast Danny te zetten.
    Vind ik leuk
    Skipopski +51
    woensdag 14 februari 2018 om 16:16
    Eindelijk is het zover. Volgend seizoen gaat Fc Groningen degraderen!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    woensdag 14 februari 2018 om 16:25
    Als het zo doorgaat begint Buijs in de Juup.
    Vind ik leuk
    Skipopski +51
    woensdag 14 februari 2018 om 16:27
    In dat geval..eindelijk is het zover. volgend seizoen gaat Fc Groningen promoveren:D!
    Vind ik leuk
    Mr. O +1018
    woensdag 14 februari 2018 om 16:24
    Spijkerman ook weer werk!
    Hoeft ie op late leeftijd gelukkig de bouw niet meer in.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1461
    woensdag 14 februari 2018 om 18:34
    Heeft de goede naam voor een vakkundige timmerman haha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:25
    Goede keus.
    SUCCES !!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 14 februari 2018 om 16:27
    Niet beter dan faber.
    Verwacht er niet veel van.
    Vind ik leuk
    de buffels +696
    woensdag 14 februari 2018 om 16:32
    lijkt me een prima koppel.....succes heren...hopelijk gaat Groningen weer een beetje lekker meedoen
    Vind ik leuk
    lol123 +357
    woensdag 14 februari 2018 om 16:37
    Ideale trainer voor Groningen !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:38
    Ik hoop voor Groningen dat het daar weer rustig word.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    woensdag 14 februari 2018 om 16:43
    En als Faber nog dit seizoen plaatsmaakt voor die 2 wat doen we dan met zijn allen?


    Niet van onze stoel af vallen van verbazing.
    Vind ik leuk
    Buddy +30
    woensdag 14 februari 2018 om 16:53
    Volgend seizoen een nog legere Euroborg. Op weg naar degradatievoetbal. Alleen Robben kan de FC nog redden. Bedankt Hans Nijland
    Vind ik leuk
    Pkrzz +90