FC Groningen bevestigt trainersaanstelling: Buijs en Spijkerman gaan duo vormen

FC Groningen bevestigt trainersaanstelling: Buijs en Spijkerman gaan duo vormen

woensdag 14 februari 2018 om 16:02

Danny Buijs gaat Ernest Faber opvolgen als trainer van FC Groningen. De club heeft woensdagmiddag via de officiële kanalen bekend gemaakt dat de oud-middenvelder volgend seizoen terugkeert in Groningen. Hennie Spijkerman wordt zijn assistent.

De 35-jarige Buijs heeft voor twee seizoenen getekend in Groningen. De 67-jarige Spijkerman krijgt een eenjarige verbintenis. Het tweetal krijgt versterking van assistent-trainer Peter Hoekstra en keeperstrainer Bas Roorda, die op dit moment al in de technische staf actief zijn. Marcel Groninger, een andere assistent van Faber, zal wél vertrekken aan het einde van het seizoen.

De in Dordrecht geboren Buijs speelde tussen 2004 en 2006 op het middenveld van de Noorderlingen, waarna hij voor onder meer Feyenoord en ADO Den Haag uitkwam. Dit seizoen maakt hij veel indruk als trainer van Kozakken Boys, dat bovenin de Tweede Divisie meedraait.

Buijs en Spijkerman zullen later op de woensdag officieel aan de pers worden voorgesteld.

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 16:05
Was al een tijdje duidelijk maar denk dat dit een goed duo is voor Groningen.
Succes Danny
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:25
Ze zijn buis bij Groningen wat een beslissing.!!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:28
Per abuis aangenomen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:31
Kan ook maar buis bij ons betekent. Bezopen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:32
Dat snap ik. Maar ik ga even met het ‘buizen’. ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:33
Hoe zo carnaval niet genoeg gehad dan?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:34
Kernafval? Ik doe niet aan carnaval, and besides, mocht gewoon werken. Nu weekend, dus nu mag ik buizen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Wat te fuck is besides?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:35
Och och ons taalonderwijzer is weer bezig ik weet dat buiz met een z is maar dan klopte de grap niet.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:40
Je hebt het sowieso al verneukt. Je begon leuk met buis. En ik counter met per abuis. Maar goed. Besides = trouwens (en nog wel meer). Jammer. Gemiste kans.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:41
Oké waar heb je die onzin geleerd.?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:44
Iets wat ze SCHOOL noemen. En natuurlijk mijzelf aangeleerd. Maar in die tijd leerde je allerlei (on)zin...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:45
Oké kan ik, met die onzin van jou ook knaken verdienen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:47
En nu geef je likes ik
Kan jou echt niet volgen hoor,!?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:48
Ben in een gulle ‘like’ bui. Als je ook 10 uur vol kan lullen in 8 uur kun je dat ja.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:53
Jij denkt echt dat je. slim bent of niet
Ik ben er klaar mee met. Dat domme gelul van jou ik ga een uur in een kwartier slapen. Kan dat?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:53]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:56
Neen. Kon dat maar.dan was er meer tijd voor het lullen geweest.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:57
klopt pffffff
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:57]
Vind ik leuk
Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 21:51
Je geeft onnodig commentaar (want het is een woord dat velen toch wel kennen), hij legt het vriendelijk uit en alsnog bestempel je zijn woorden als onzin, alsof híj verkeerd bezig is. Wie is dan niet goed bezig?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:52
Volgens mij bedoeld eleveldski het niet slecht hoor maat, je begrijpt hem verkeerd haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:55
Ik begrijp er helemaal niks van lijkt wel koek koek pfff ik ben weg ciao ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:57
Haha :p hoe krijg je misverstanden :p isgoed gozer
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:55
Tja. Bedoel het ook allemaal goed, maar ja. Nevermind.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:58
Haha:p sommige dingen komen wel dom over ouwe haha. Vind het wel grappig
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:00
Ik hou het graag op niveau voor de meesten haha. ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:01
Wees een beetje lief voor elkaar deze valentijnsdag ;p
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:02
Dan word ik nog druk met al die Valentijntjes. Mag er toch wel meer dan 1 of niet?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:03
Ja jij wel :d
Ik geef je officieel toestemming eleveldski
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:08
Dank u dank u. Maar ga niet iedereen bloemetjes of chocolade geven hoor. Hier mag je het doen met likes.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:42
Dwang buijs is gedwongen aangesteld als trainer
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:50
Ik weet niet hoor maar koek koek?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Je kunt Groningen gerust voor de buijs kijken
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:37
Hwahaha die is goed
Vind ik leuk
#Keizerout +12039
woensdag 14 februari 2018 om 16:05
Lekker bezig Hans&Jans, gewoon inzetten op niet degraderen en misschien haal je de doelstelling
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:06
Is Kraay jr niet een goede optie voor een ploeg als Vitesse? Maybe een beetje offtopic
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:08
Uhm .. nee
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:09
Want?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:14
Want hij is totaal niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:24
Vind hem anders vaak verstandig over voetbal praten
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:29
Vitesse toch ook niet ;-P
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:01
Vergeleken met Twente, zeker wel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:01
Hoef niet zo’n gek die alle praatprogramma’s langsgaat.

Dan wordt het weer Hollywood.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:15
Hmm ok, maar qua voetbal heeft hij er wel kijk op vind ik
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:29
Daar zit wat in
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:10
Nee doet het redelijk bij de amateurs geloof ik maar zeker geen ED trainer.
Vind ik leuk
Vak-DD +8991
woensdag 14 februari 2018 om 16:24
Alsjeblieft niet !!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:31
Jij moet niet zeuren want jij bent een ondankbare snuiter. Fraser beetje belachelijk lopen maken terwijl hij jullie van een 1e prijs heeft voorzien.
Vind ik leuk
Vak-DD +8991
woensdag 14 februari 2018 om 17:52
Als het om mijn club gaat zeur ik zoveel ik wil. Fraser is een passant en ik niet, en als ik vind dat hij slecht presteert vind ik dat. En dat hoef jij mij niet uit te gaan leggen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:28
Haha nee ik denk dat het iets met Stegeman of van de Looi wordt ofzoiets
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:09
Goede keuze denk ik!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:12
Doet het leuk met de Kozakken, ben benieuwd!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:13
Welkom!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:15
Lijkt me een prima keuze! Een frisse wind in Groningen, hopelijk worden ze weer de club die ze tot een aantal jaren geleden waren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:15
Leuk voor Danny dat hij terug wordt gehaald. Echter zit er wel een afbreuk risico aan deze job. Zoveel ervaring heeft hij nog niet als trainer van kozakken b.(mits ik me niet vergis) nog niet.

Spijkerman is een goede keuze van de FC om als ervaren rot naast Danny te zetten.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:16
Eindelijk is het zover. Volgend seizoen gaat Fc Groningen degraderen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:17]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:25
Als het zo doorgaat begint Buijs in de Juup.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:27
In dat geval..eindelijk is het zover. volgend seizoen gaat Fc Groningen promoveren:D!
Vind ik leuk
Mr. O +329
woensdag 14 februari 2018 om 16:24
Spijkerman ook weer werk!
Hoeft ie op late leeftijd gelukkig de bouw niet meer in.
Vind ik leuk
Nikos85 +423
woensdag 14 februari 2018 om 18:34
Heeft de goede naam voor een vakkundige timmerman haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:25
Goede keus.
SUCCES !!
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 16:27
Niet beter dan faber.
Verwacht er niet veel van.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:32
lijkt me een prima koppel.....succes heren...hopelijk gaat Groningen weer een beetje lekker meedoen
Vind ik leuk
lol123 +165
woensdag 14 februari 2018 om 16:37
Ideale trainer voor Groningen !
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:38
Ik hoop voor Groningen dat het daar weer rustig word.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 16:43
En als Faber nog dit seizoen plaatsmaakt voor die 2 wat doen we dan met zijn allen?


Niet van onze stoel af vallen van verbazing.
Vind ik leuk
Buddy +17
woensdag 14 februari 2018 om 16:53
Volgend seizoen een nog legere Euroborg. Op weg naar degradatievoetbal. Alleen Robben kan de FC nog redden. Bedankt Hans Nijland
Vind ik leuk