Oliseh geeft schokkende verklaring over ontslag: Wil niet naar de gevangenis

Oliseh geeft schokkende verklaring over ontslag: "Wil niet naar de gevangenis"

Gepubliceerd: woensdag 14 februari 2018 om 17:07wo 14-02-2018 om 17:07

De bij Fortuna Sittard ontslagen Sunday Oliseh heeft een schokkende verklaring afgelegd over zijn vertrek uit Zuid-Limburg. Volgens de Nigeriaan zijn er dubieuze praktijken gaande bij de verrassende nummer drie van de Jupiler League.

Oliseh kijkt met voldoening terug op het sportieve aspect van zijn tijd bij Fortuna. "Ik heb het team van de negentiende plek naar de top geleid (Fortuna legde beslag op de tweede periode, red.). Met mijn spelers heb ik geweldig samengewerkt", vertelt hij aan het Duitse medium Revier Sport. De oud-middenvelder van onder meer Ajax haalt echter snoeihard uit naar de clubleiding. "Wat er binnen de club gebeurt, is gewoonweg illegaal. Met deze praktijken wil ik niets te maken hebben, want ik wil niet in de gevangenis eindigen. Ik heb mijn advocaat en de politie al ingeschakeld. Meer wil ik er niet over kwijt."

De Nigeriaan heeft ook via Twitter teruggeblikt op zijn tijd in Limburg. 'Ik ben ontslagen bij Fortuna, omdat ik geweigerd heb om aan illegale activiteiten deel te nemen en om de wet te breken', laat hij weten via het sociale medium. Oliseh benadrukt dat de spelers en fans van Fortuna niets met de situatie te maken hebben.

Lees ook: Groot nieuws uit Jupiler League: Fortuna zet Oliseh alsnog op non-actief

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Ab Normaal +4143
woensdag 14 februari 2018 om 17:11
Interessant!
Kon wel eens een leuke soap worden :)
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20524
woensdag 14 februari 2018 om 17:27
Dit kan Fortuna nu helemaal niet gebruiken!
Maar mochten de beweringen van Oliseh waar zijn dan is dat natuurlijk een kwalijke zaak.
Vind ik leuk
Baijiu +1538
woensdag 14 februari 2018 om 18:51
Als het niet waar is, is het ook een kwalijke zaak ;)
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20524
woensdag 14 februari 2018 om 18:55
Dan is het ridicule. Mocht je deze beweringen doen zonder een kern van waarheid dan ben je niet goed wijs.
Vind ik leuk
Mari +11716
woensdag 14 februari 2018 om 19:00
Haal
het woord leuke eruit en je zou zomaar gelijk kunnen krijgen.
Vind ik leuk
Nicole +843
woensdag 14 februari 2018 om 22:35
Hoezo interssant, Oliseh kommt eerst na zijn ontsalg ermee, en doet zich voor als een engel. In elke voetbal club gebeuren veel dingen die het daglicht nicht kunnen verdragen, maar Oliseh doet er eerst in mee, en nu eerst komt hij hiermee. Dat vind ik veel interssanter. Lijkt mij Wraak
Vind ik leuk
zondag 18 februari 2018 om 11:45
Vind ik van je grammaticale kwaliteiten ook.
Vind ik leuk
Pec010 +2357
woensdag 14 februari 2018 om 17:12
Zo dat zijn flinke aantijgingen, ben benieuwd waar het om gaat.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42148
woensdag 14 februari 2018 om 23:00
Lijkt toch naar matchfixing te wijzen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:12
Oei oei
Vind ik leuk
Bengelino +12716
woensdag 14 februari 2018 om 17:54
Dit zijn toch geen apengeluiden he
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
woensdag 14 februari 2018 om 18:31
doe eens normaal man
Vind ik leuk
vos199 +1225
woensdag 14 februari 2018 om 17:13
En dat net na Carnaval..
Vind ik leuk
Hyena +30293
woensdag 14 februari 2018 om 17:13
Kijk, dit is een stuk interessanter dan al die artikeltjes over Kluivert!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:16
Mwha, valt te bezien.
Vind ik leuk
Aarebei +159
woensdag 14 februari 2018 om 17:14
ai. laster en smaad ? staat daar een gevangenisstraf op Ja?
Vind ik leuk
Hyena +30293
woensdag 14 februari 2018 om 17:18
Jij kan nu al beoordelen of dit laster en smaad is?
Vind ik leuk
Aarebei +159
woensdag 14 februari 2018 om 17:28
Nee. vandaar ook mijn vraagteken. Jij wel ?
Vind ik leuk
stratumseind +190938
woensdag 14 februari 2018 om 17:17
Ik pak weer wat nootjes er bij ...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 17:20
Ik een biertje!
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1176
woensdag 14 februari 2018 om 17:54
Dat is ook goed in combinatie met stukjes metworst en blokjes (oude) kaas.
Vind ik leuk
John M. +5046
woensdag 14 februari 2018 om 19:46
Straat heeft zijn biertje al en daarom neemt hij er nootjes bij. Je hoeft een ouwe vos niet te leren hoe hij moet sluipen.
Vind ik leuk
:O +5177
woensdag 14 februari 2018 om 17:22
Biertje erbij?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:40
Nee alcohol schaadt de hersenen dat is niet goed voor je.
Vind ik leuk
Spartan +7169
woensdag 14 februari 2018 om 17:51
Hij is al voor PSV, dus dat biertje laten staan komt te laat voor hem ;-)
Vind ik leuk
:O +5177
woensdag 14 februari 2018 om 18:21
Geniet maar drink met mate.
Vind ik leuk
stratumseind +190938
woensdag 14 februari 2018 om 20:03
Huh??
Vind ik leuk
stratumseind +190938
woensdag 14 februari 2018 om 20:03
Lekker doe er maar 1
Vind ik leuk
The Iceman +14452
woensdag 14 februari 2018 om 17:32
Geen beter vermaak dan leedvermaak
Vind ik leuk
Roodbergen +9592
woensdag 14 februari 2018 om 17:21
Nu zijn we allemaal benieuwd, sowieso hoe het gaat met clubs met buitenlandse eigenaar
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 17:22
En zo is de Jupiler League in 1 klap interessanter dan de hele olympische spelen.
Ik vond het al verdacht dat het opeens zo goed ging met Fortuna.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21106
woensdag 14 februari 2018 om 17:28
Zijn de spelen al begonnen dan Ruud? :o
Vind ik leuk
Rodajc +18122
woensdag 14 februari 2018 om 17:34
Met criminaliteit krijg je geen punten.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 17:43
Jawel hoor, daar weten ze in Twente alles van.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6719
woensdag 14 februari 2018 om 20:25
Twente heeft nooit wat crimineel gedaan. Of weet jij meer ?
Vind ik leuk
palko +1743
woensdag 14 februari 2018 om 20:33
FC Twente heeft tijdens de laatste drie jaar van Joop Munsterman in financieel opzicht wel dingen gedaan die het daglicht niet konden verdragen en onverantwoord waren. De Tukkers zijn daarvoor dan ook bijzonder zwaar gestraft. Al kun je dat niet vergelijken met de ellende die clubs die op het vermaledijde en competievervalsende kunstgras spelen, het Nederlandse voetbal hebben aangedaan. Hopelijk worden die clubs daarvoor nog eens fors gestraft.
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
woensdag 14 februari 2018 om 18:47
Jr wint er wel prijzen mee
Vind ik leuk
Uncle Fester +2320
woensdag 14 februari 2018 om 19:22
Tuurlijk wel. Punten, nog meer geld, nog meer topspelers. The only way to go.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:26
Begint interessant te worden.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21106
woensdag 14 februari 2018 om 17:27
Heavy shit.... Ben benieuwd :-)
Vind ik leuk
Reloader +124
woensdag 14 februari 2018 om 17:29
Zeer benieuwd waar het dan over gaat. De politie schakel je niet zomaar in?! Denk persoonlijk aan witwaspraktijken en dat meneer ontslagen is omdat hij daaraan niet mee wou doen. Verklaard de gekke interviews van de laatste tijd wel.
Vind ik leuk
HanV +5100
woensdag 14 februari 2018 om 19:38
Maar waarom zou je bij het witwassen een trainer nodig hebben. Die gaat niet over het geld. Elke club heeft een begroting waaruit de trainer e.d. betaald wordt. Als hij zwart betaald is dan wist hij dat al vanaf het begin. Bovendien krijg je dan geen gevangenisstraf maar een boete.
Vind ik leuk
Voetballert +1284
woensdag 14 februari 2018 om 17:30
Genieten, popcorn zit in de magnetron hoor.
Vind ik leuk
Rodajc +18122
woensdag 14 februari 2018 om 17:33
Kan nog wel eens interessant worden dit verhaal.
Vind ik leuk
diekertjedap +5141
woensdag 14 februari 2018 om 17:34
dadelijk gaan ze in plaats van naar de ere-divisie naar de 2e divisie? maar dat gun ik ze eigenlijk niet, heb niks tegen fortuna.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
Rodajc +18122
woensdag 14 februari 2018 om 17:37
Nee hoor zo'n groot verschil zou het ook weer niet zijn. Zou graag een eredivisiederby tegen ze spelen volgend seizoen.
Vind ik leuk
Reloader +124
woensdag 14 februari 2018 om 17:40
Hoe kan je als rodafan nu niks tegen fortuna hebben. Een club dat ons het daglicht niet zit, de kids indocteren dat alles wat Roda is slecht is, de kidsclub van Roda heeft aangevallen op de snelweg, fanpaginas hackt en reclamezuilen vandaliseert?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:40]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 17:44
De fans van Roda zullen wel allemaal hele lieve brave jongentjes zijn of niet?
Vind ik leuk
Reloader +124
woensdag 14 februari 2018 om 17:52
Hoor je me dat zeggen?
Echter veel fans telt fortuna niet en de mensen van fortuna wat ik ken hebben 1 ding gemeen..... tot op het bot haat/jaloezie hebben naar de buurman.
Vind ik leuk
diekertjedap +5141
woensdag 14 februari 2018 om 17:46
dus omdat een paar het vergallen moet ik er een bloedje hekel aan hebben? ook bij roda lopen er rond die het allemaal niet zo nauw nemen, die lopen overal.
Vind ik leuk
wolfie +605
woensdag 14 februari 2018 om 18:25
Iemand die van voetbal houdt en geen haat naar de buurman heeft, kan je nog wat van leren.
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
woensdag 14 februari 2018 om 18:50
Wtf. Serieus? Dit klinkt meer als isis praktijken man
Vind ik leuk
Pruus +66
woensdag 14 februari 2018 om 19:23
Je hebt natuurlijk n punt met de verhouding tussen Roda en fortuna.
Al zou ik het niet vreemd vinden, dat hij n potje modder gooit door zijn ontslag...mm de waarheid krijgen we toch nooit te horen: dus, terug naar de orde van de dag......
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
woensdag 14 februari 2018 om 17:35
Oliseh. Klasbak.
Als je vindt dat je in je recht staat hoef je natuurlijk niet met je te laten dollen.
Dit verhaal gaat nog genoeg topics krijgen op VP.

Kan er nu weer een stukje over Kluivert komen?
Vind ik leuk
HanV +5100
woensdag 14 februari 2018 om 19:41
Misschien kunnen ze achterhalen welke clubs er voor hem de volgende wedstrijd op de tribune zitten? Namen moeten we hebben.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
woensdag 14 februari 2018 om 19:49
Hahaha. Ik was sarcastisch. Kluivert vind ik wel leuk om naar te luisteren. Hij is nog onbevangen en nog niet op zo een niveau dat hij elke letter die hij spreekt moet wegen omdat de pers dingen nu eenmaal groter maken dan het is.
Daarom begrijp ik ook niet dat de pers hem keer op keer dezelfde vragen stelt. Niks nieuws te melden.

Orlando City SC heeft interesse. Kan ik Kluivert ook eens zien.
;)
Vind ik leuk
HanV +5100
woensdag 14 februari 2018 om 20:06
Ondertussen weer een post met Kluivert erbij. Het is met interviews wel vaak zo dat ze bekende dingen vragen of die iedereen gezien heeft. In een andere dagelijkse rubriek kun je stellingen inbrengen. Misschien kunnen we hier een vraag deponeren. Iets simpels. Van welke middenvelder denk je dat hij jou het beste kan aanspelen.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
woensdag 14 februari 2018 om 20:09
Ja toch. Ik wordt er een beetje moe van. Ik zie ook wel dat er talent rondloopt. Maar die kids zijn pas 18. Veel te vroeg om na een paar wedstrijdjes over transfers te beginnen.
Vind ik leuk
Smithsonian +41011
woensdag 14 februari 2018 om 17:51
Er zit vast wel wat achter.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:51
Ik wil niet naar de gevangenis nee dat snap ik!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
woensdag 14 februari 2018 om 20:08
Nee hij wilt door naar start en ontvang...............
Vind ik leuk
Fooligan +1093
woensdag 14 februari 2018 om 17:51
Limburg en corruptie. Die twee lopen het hele jaar polonaise....
Vind ik leuk
Reloader +124
woensdag 14 februari 2018 om 17:53
Wat heeft Limburg daar mee te maken?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 18:18
Op plekken met veel armoede is veel criminaliteit.
Vind ik leuk
Reloader +124
woensdag 14 februari 2018 om 19:41
klopt, maar goed dat het met de armoede meevalt hier.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 19:45
Kerkrade is 1 van de 10 armste gemeenten van Nederland en heel Limburg is een vrij armoedige bende.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
Reloader +124
woensdag 14 februari 2018 om 20:00
Dan wil ik je toch graag eens verwijzen om Groningen/Friesland eens met Limburg te vergelijken. En het is PARKSTAD, niet Kerkrade. Je weet wel de regio wat onlangs de prijs heeft gewonnen "meest belovende toerischte regio van de wereld"
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
woensdag 14 februari 2018 om 20:06
Parkstad is een samenwerkingsverband tussen gemeenten, in de lijst met armste gemeenten van Nederland zijn 3 gemeenten uit "parkstad Limburg" aanwezig (Kerkrade , Brunssum en Heerlen)
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 20:06]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:04
Laat ons er lekker buiten
Vind ik leuk
JJD +295
vrijdag 20 juli 2018 om 17:56
De regio Wat?? Het is de regio Welke.....
Vind ik leuk
Rodajc +18122
woensdag 14 februari 2018 om 23:38
En criminaliteit is hetzelfde als corruptie wil je zeggen? In Nederland is geen échte armoede vergeleken met vele andere landen. Verder heeft elke stad zijn mindere buurten met wat meer criminaliteit, het is allemaal slechts relatief.
Vind ik leuk
Fooligan +1093
woensdag 14 februari 2018 om 20:30
Het mag toch geen nieuwtje zijn dat heel Nederland weet dat er in Limburg veel onder tafel door gaat....Dat geeft niks, dat gebeurt overal maar je hebt daar nou eenmaal het keurmerk....
Vind ik leuk
Pruus +66
woensdag 14 februari 2018 om 19:27
Goeie naam bedacht kerel ;-)
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 14 februari 2018 om 17:52
Dat zijn nog eens uitspraken.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:24
Dit zou mij helemaal niet verbazen, Limburgse clubs en Turkse bestuurders, een goed recept voor frauduleuze praktijken
Vind ik leuk
deltiaan +1380
woensdag 14 februari 2018 om 18:26
zou er een 2de teike rondlopen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:27
Haha, daar gaan we.
Vind ik leuk
Chloe +623
woensdag 14 februari 2018 om 18:40
Blijkt weer dat donker trainers geen toekomst heeft in NL
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
woensdag 14 februari 2018 om 18:52
Dit vind zelfs ik vrij racistisch klinken eigenlijk. Verklaar je nader?
Vind ik leuk
Chloe +623
woensdag 14 februari 2018 om 19:03
Uit onderzoek blijkt dat een feit te zijn!!
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
woensdag 14 februari 2018 om 19:07
Heb je een bron?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:12
Waarom zegt Oliseh niet gewoon wat er aan de hand is bij Fortuna? Waarom altijd die interessantdoenerij, alsof het leven een Netflix-serie is die het volgende seizoen moet halen.

Alleen maar roepen dat er criminele praktijken gaande zijn en dan gauw wegduiken, wie heeft daar wat aan...
Vind ik leuk
poklane +5470
woensdag 14 februari 2018 om 19:23
Dit gaat nog leuk worden.
Vind ik leuk
palko +1743
woensdag 14 februari 2018 om 19:27
Sjonge, sjonge, Sunday Oliseh, "Wat er binnen de club gebeurt, is gewoonweg illegaal. Met deze praktijken wil ik niets te maken hebben, want ik wil niet in de gevangenis eindigen. Ik heb mijn advocaat en de politie al ingeschakeld. Meer wil ik er niet over kwijt." Hier is geen woord Spaans bij. Daar is het laatste woord nog niet over gesproken.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:39
Meshfiksing!!
Vind ik leuk
Rodajc +18122
woensdag 14 februari 2018 om 23:39
Schitterende naam heb je.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:40
#FORTUNAGATE
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:06
Turken die aan de touwtjes trekken en de leiding hebben...ik zeg gokken
Vind ik leuk
Setovitch +1421
woensdag 14 februari 2018 om 20:36
als die de politie al heb ingeschakelt zal er echt wel illegale dingen gebeuren andere kant hij wil ook ff zijn gram halen bij de clubleiding lekker dan draai je een goed seizoen loopt het op zoveel onrust uit...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:18
Tsja, dit krijgt nog wel een staartje of staart naar gelang je wilt.
Vind ik leuk
Splintair +2082
donderdag 15 februari 2018 om 07:56
Matchfixing...althans..het vermoeden van matchfixing;)
Vind ik leuk
hantayo +1215
donderdag 15 februari 2018 om 11:32
Een Nigeriaan die de de politie inschakelt. Meestal andersom.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws