Feyenoord wimpelt 17 miljoen euro af: 'Dan blijft hij toch gewoon in De Kuip?'

    Feyenoord wimpelt 17 miljoen euro af: 'Dan blijft hij toch gewoon in De Kuip?'

    woensdag 14 februari 2018 om 20:58

    Jan de Jong is het niet eens met de conclusie dat Feyenoord een risico heeft genomen met het afwimpelen van Newcastle United. De Premier League-club was bereid zeventien miljoen euro te betalen voor Nicolai Jörgensen.

    Jörgensen speelt nog steeds in De Kuip en dat vindt De Jong geen gok. "Helemaal niet. Het is gewoon weloverwogen beleid. Wij wilden Nicolai niet voor dat bedrag kwijt. Wij zijn een voetbalclub, we zijn geen handelshuis", aldus de algemeen directeur van Feyenoord tegen het Algemeen Dagblad.

    "We wilden een zo sterk mogelijk elftal behouden en daar hoort Jørgensen bij. We hebben er helemaal geen spijt van dat we hem in de Kuip hebben gehouden. Anders hadden we hem wel laten gaan", vervolgt De Jong, die niet bang is dat Jörgensen in de zomer geen zeventien miljoen euro meer oplevert. "We hoeven hem niet te verkopen. Dan blijft hij toch gewoon bij Feyenoord?"

    De Feyenoord-directeur noemt het 'bewust beleid'. "Stel dat het bedrag minder hoog is, dan nog kan het voor ons lucratiever zijn. In de winterstop hadden we een vervanger moeten halen en die zou waarschijnlijk duurder zijn geweest dan wanneer we diezelfde speler in de zomer zouden halen. Dus netto kan het straks toch meer opleveren als het bedrag lager is dan het bod in januari uit Engeland."

    Poll

    Had Feyenoord een bod van 17 miljoen euro moeten accepteren?

    (903 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +12004
    woensdag 14 februari 2018 om 21:00
    Die Jan loopt echt tegen alles en iedereen te ouwehoeren he, ga eens werken kerel
    Vind ik leuk
    Nuance +9163
    woensdag 14 februari 2018 om 21:27
    Hij geeft gewoon antwoord op een vraag.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8712
    woensdag 14 februari 2018 om 21:36
    Interviews geven hoort bij zijn werk
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 14 februari 2018 om 21:37
    Jij zit hier toch ook ongevraagd je mening te ventileren? Hij geeft netjes antwoord op een vraag, zeer waarschijnlijk onder werktijd, die leeft onder het Feyenoord legioen. Jij bent aan het roepen om het roepen.....
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:01
    Hij brengt alleen in de zomer een stuk minder op denk ik.En ze spelen in de competitie nergens meer voor, ze hadden hem beter kunnen verpatsen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    woensdag 14 februari 2018 om 21:04
    Ze kunnen Jorgensen nog prima gebruiken in de beker.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:06
    Maar om daar nou zo'n bedrag voor af te slaan... Jorgensen speelt een stuk minder dan vorig seizoen dus ik denk niet dat ze dat bedrag nog gaan vangen voor hem
    Vind ik leuk
    TomN10 +595
    woensdag 14 februari 2018 om 21:08
    Hoeveel zal Dolberg dan nog waard zijn? 2 miljoen?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:10
    Geen idee moet je Marc even bellen...
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    woensdag 14 februari 2018 om 21:09
    De beker brengt ook een paar miljoen in het laatje en wie weet draait ie een goed WK waardoor ie alsnog voor een mooi bedrag mag vertrekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:06
    Lul niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:08
    Kneusje
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8712
    woensdag 14 februari 2018 om 21:38
    Voor Feyenoord is het sportief en financieel belangrijk dat ze volgend seizoen Europees voetbal spelen. Zonder Europees voetbal zijn ook je spelers minder waard. In dat opzicht was het behouden van Jorgensen zeer belangrijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:42
    Ik denk niet dat het veel uitmaakt met Jorgensen in deze vorm, dat kan Van Persie ook wel
    Vind ik leuk
    Jozef22 +448
    woensdag 14 februari 2018 om 21:08
    Uitstekend beleid dat hij niet verkocht is.
    Hij speelt in de zomer een WK met een aardig Deens elftal. Ik zie hem wel minimaal 2x scoren op het WK. Dan is hij een hoop meer waard. Verder met hem zijn we beter dan zonder hem. Feyenoord moet eens stoppen met het goedkoop slijten van zijn spelers. Ajax krijgt voor Klaassen en Milik gekke prijzen. Vervolgens speelt Klaassen nooit omdat hij het niveau niet aan kan. Wij verkochten altijd alles voor een prikkie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:22
    Klopt deels,met hem zijn jullie sterker ( als hij in vorm is) maar zoals dit seizoen is hij echt een stuk minder,als je als nummer 1spits van Feyenoord met 10 wedstrijden voor het einde maar 7 x gescoord hebt doe je het niet goed, tegelijkertijd kun je beter wachten tot na het WK want 2 of 3 x scoren en je bent het dubbele waard.Vandaag gelezen dat de BPL de rechten voor 3 jaar verkocht heeft voor 5,7 miljard,geld hebben ze daar nog genoeg.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 14 februari 2018 om 21:39
    Heel feyenoord is minder en als spits zijnde ben je toch zeer afhankelijk van anderen. Overigens doet hij vrij weinig fout tijdens een wedstrijd...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5381
    donderdag 15 februari 2018 om 00:59
    Er loopt toch een buitenspeler rond die wel scoort.
    Feyenoord heeft een spits gehaald die nooit meer dan 15 goals scoorde in 1 seizoen. In het kampioensjaar scoorde hij er 21, wat zo ongeveer een naoorlogs laagterecord is voor een topscorer van Nederland. Dat aantal haalt hij nooit meer. In het Deense team heeft hij ook een bijrol. In 28 duels scoorde hij er 8. Waarom zou hij op het WK gaat schitteren?

    Jammer hoor, ik gun Feyenoord van alles, maar een spits van een topclub hoort er minimaal 27 te scoren.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    donderdag 15 februari 2018 om 08:00
    Zie je hem weleens spelen? Hij is in zoveel zaken belangrijk. Bal vasthouden, assists en zijn doelpunten al zijn die er idd minder momenteel. In de cl kon je veel beter zien dat het een prima voetballer is. Daar liep hij ook 1 op 2. Overigens staat de huidige topscoorder vd ed op 13..met nog 11 wedstrijden te gaan. Gaat nog lastig worden de 21 uberhaupt te halen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5381
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:17
    Als ik hem nooit zie spelen dan reageer ik er toch niet op.
    Het is geen slechte speler, maar ik vind het geen topspits. 17, 20, 25, 30 of zelfs 35 miljoen is totale waanzin voor NJ.

    21 halen ze dit seizoen wellicht niet eens. De topscorerslijst wordt zelfs gedomineerd door middenvelders en vleugelspitsen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:47
    Ik zeg ook niet dat hij 30 mln waard is he....mogelijk zeggen anderen dat. Maar ook als hij bij Feyenoord blijft, is hij van waarde. Ik snap wel dat Feyenoord minimaal 20 vraagt.
    Vind ik leuk
    The Rock +1848
    woensdag 14 februari 2018 om 21:46
    hij heeft ook heel wat wedstrijden gemist door blessures. Als je niet speelt kun je ook geen goals maken
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5381
    donderdag 15 februari 2018 om 01:02
    18 competitiewedstrijden heeft hij meegedaan
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    woensdag 14 februari 2018 om 21:10
    Daar is Jan de Jong weer.. Van Geel ziek ofzo?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 14 februari 2018 om 21:17
    Met verlof haha.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2598
    woensdag 14 februari 2018 om 22:12
    Idd ik heb Jan de Jong meer gehoord in een maand tijd dan Gudde in 10
    Vind ik leuk
    Setovitch +1430
    woensdag 14 februari 2018 om 21:11
    opzich goed beleid natuurlijk alleen dat kan je ook maar tot een bepaalde hoogte waarmaken
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 14 februari 2018 om 21:16
    Denk dat ze hem hadden moeten laten gaan.
    Met vente en van persie had je zat spitsen in huis.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:24
    Van persie kan alleen paar minuten invallen (ondanks zn uur in het 2e elftal) en vente deed t alleen goed tegen sparta, en eerlijk is eerlijk die draaien dramatisch
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 21:24]
    Vind ik leuk
    fr1963 +3120
    woensdag 14 februari 2018 om 21:24
    Je hebt meer aan Jorgensen op het veld dan 17 miljoen op de bank.....in de eredivisie dan.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +423
    woensdag 14 februari 2018 om 21:38
    Die wordt gewoon goedkoper ,
    Vind ik leuk
    ficusje +2215
    woensdag 14 februari 2018 om 21:53
    Voor die 17 miljoen kan je wel een paar spelers halen.en geen goed wk spelen,is hij 28 gaat het over denk ik.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    woensdag 14 februari 2018 om 21:57
    Wat een gelul. Sterkst mogelijk elftal is niet met Bilal Tapia Toornstra o.a.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:05
    Waarom wil Feyenoord van Jurgenson af? Geef deze gozer gewoon 2 miljoen salaris. Meer (!) dan waard!
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    donderdag 15 februari 2018 om 00:54
    Het maakt toch niks uit. 2de worden kan je ook vergeten. Blijft over EL voetbal. En zelfs met Jorgenson kruipen de ploegen onder Feyenoord snel dichterbij.
    Het is echt behelpen bij Feyenoord. Het lijkt wel of de spelers die vorig jaar kampioen zijn geworden de drang om wederom kampioen te worden misten.
    Jammer. Een sterk Feyenoord is goed voor de competitie. AZ neemt dit seizoen een beetje die plek in.
    Vind ik leuk
    slaski +2288
    donderdag 15 februari 2018 om 07:38
    Een zo sterk mogelijk team te houden om de 6e plek veilig te stellen zeker ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 09:51
    hallo Jorgensen gaat voor 25 miljoen verkocht worden! Zeker weten. helaas kan ik mijn bron niet prijsgeven! mvg ritje
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    donderdag 15 februari 2018 om 17:31
    Simpel en kort gezegd , er valt voor alle 2 wat te zeggen.
    De tijd zal het leren wie er gelijk krijgt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws