'Ajax was fenomenaal, met Suarez die van de middenlijn naar goal dribbelde'

    'Ajax was fenomenaal, met Suarez die van de middenlijn naar goal dribbelde'

    woensdag 14 februari 2018 om 21:37

    FC Twente maakt momenteel een moeizaam seizoen door onder Gertjan Verbeek, maar zo'n acht jaar geleden zag de wereld er heel anders uit. Steve McClaren leidde de Tukkers in 2010 naar de landstitel. Hij beseft hoe bijzonder dat is.

    "De Eredivisie was competitief. Het team van Ajax was fenomenaal, met Luis Suarez die van de middenlijn naar het doel dribbelde om te scoren", zegt de Engelse coach tegen FourFourTwo. "PSV was solide, net als AZ dat een jaar eerder kampioen was geworden onder Louis van Gaal."

    "Maar wij hadden ook een heel goed team, een van de beste die ik in mijn carrière heb gehad", vervolgt McClaren. Hij beschikte destijds over spelers als Bryan Ruiz, Blaise N'Kufo, Kenneth Perez en Theo Janssen.

    Hoe bijzonder de prestatie van FC Twente was, beseft McClaren maar al te goed. "Ik zag een afbeelding met alle Eredivisie-winnaars van de afgelopen vijftig jaar. Je zag Ajax, PSV en Feyenoord. Maar in een halve eeuw slaagden twee clubs, AZ en Twente, erin om dat te doorbreken. Toen besefte ik wat voor een fantastische prestatie we hadden geleverd."

    Plaats een reactie

    woensdag 14 februari 2018 om 21:41
    Je kwam zeker 5 minuten te laat bij die presentatie
    Vind ik leuk
    tannat +9576
    donderdag 15 februari 2018 om 08:55
    Het gekozen citaat als titel van het artikel laat zien dat de ajax propaganda machine op volle toeren blijft draaien.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13497
    woensdag 14 februari 2018 om 21:44
    Met wie zn geld bekostigd die titel ?
    Vind ik leuk
    Eanske +3919
    woensdag 14 februari 2018 om 22:46
    Met het eigen verdiende geld. Als je een beetje weet waarover je praat, weet je dat in het kampioenselftal naast Ruis geen spelers stonden die erg veel verdienden of voor veel geld waren aangetrokken. Dat kwam in de periode na het kampioenschap, met spelers als Fer, Tadic en Gutierrez. Typische onwetendheid en schaamteloos verkondigt door velen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:45
    Triest voor die supporters eigenlijk, ze zijn kampioen geworden en ze waren echt een topteam op dat moment en kijk nu...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:46
    Het recht zegeviert altijd maatje. Duistere praktijken hebben hun de das om gedaan
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:47
    Haha ja maar ik heb het ook over de supporters he :p die kunnen er weinig aan doen en ze zijn lang verwend, nu strijden ze tegen degradatie
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:48
    Haha :p ze mogen munsterman bedanken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 21:49]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2790
    woensdag 14 februari 2018 om 23:58
    Welnee, gewoon gegokt en verloren...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 15 februari 2018 om 07:35

    @Amsterdamse flow
    Waar slaat dat op?
    Nog steeds er niet overheen dat Twente toen, geheel legaal, met een ploeg die misschien het goedkoopste elftal ooit kampioen is geworden?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 07:36]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    woensdag 14 februari 2018 om 22:00
    Gebeurt wel met meer clubs, die van mij is ook behoorlijk afgegleden. Daarentegen vergelijk clubs als PEC en Heracles met Twente en Roda 10-15 jaar geleden vs. nu. De een zijn 'dood' is de ander zijn brood.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 23:50
    Maar ik zie PEC of Heracles niet winnen van AC Milan, zeker niet het Milan van toen. Tis toch ergens fout gegaan...
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    donderdag 15 februari 2018 om 00:32
    Klopt, maar de ontwikkeling van de Nederlandse competitie is weer een ander onderwerp.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3279
    woensdag 14 februari 2018 om 21:45
    Zonder fraude was dit nooit gelukt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18228
    woensdag 14 februari 2018 om 21:50
    Ze hebben wel een heerlijk feestje gehad ;)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4874
    woensdag 14 februari 2018 om 21:59
    Het is zonder fraude gebeurd. Sterker nog , de begroting was volgens mij dat jaar lager dan die nu is.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 15 februari 2018 om 07:38
    Ach, reageer er maar niet meer op.
    Je hebt altijd van die lui die de klok heb horen luiden....
    en lui die het leuk vinden om te provoceren.
    Hierboven ging ik er ook op in maar beter is ze links laten liggen want als ze geen commentaar meer krijgen stoppen ze vanzelf wel.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18228
    woensdag 14 februari 2018 om 21:46
    Cultheld N’Kufo :-)
    Vind ik leuk
    Setovitch +1462
    woensdag 14 februari 2018 om 21:48
    na twente weinig van gebakken allicht wel meer dan mij natuurlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:51
    Geweldig, moet bijna janken!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:52
    meer Rutten zijn verdienste dan die van McClaren als je het mij vraagt, mooi was het zeer zeker!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4874
    woensdag 14 februari 2018 om 21:57
    Er is daarna nooit meer een team geweest in de eredivisie die dat aantal punten heeft kunnen overtreffen. Wat een elftal !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:14
    Dacht even dat ik Donald Trump zag op de foto.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 23:03
    Ik dacht ook heel even dat Trump het was. :p
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2790
    donderdag 15 februari 2018 om 00:00
    Jij kunt het denken maar beter aan anderen overlaten... ;-)
    Vind ik leuk
    Het Brein +3494
    donderdag 15 februari 2018 om 01:15
    Toen de subtop nog meedeed...kijk nu eens waar Twente, H'veen en Groningen staan :(
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 15 februari 2018 om 07:42
    Tja.......op de top drie na verschuift de hele competitie altijd.
    Vroeger waren Sparta en ADO subtoppers.
    Speelden Telstar, Haarlem en Volendam hun wedstrijden op het hoogste niveau.
    Heracles en PEC juist weer lager.
    etc etc
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    donderdag 15 februari 2018 om 09:44
    Hè hè, die geschiedenis hè. Altijd weer het Verleden van Ajax. Weerzinwekkend. Maar natuurlijk óók wel begrijpelijk als het heden geen enkele reden meer vormt voor enig positief vooruitzicht. Maar er zit -die paar supporters van Ajax uitgezonderd- geen hond te wachten over successtory 's uit pakweg 1973 of 2000. Pfff
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax was fenomenaal, met Suarez die van de middenlijn naar goal dribbelde'