Volop complimenten voor Van Dijk: 'Hij is immens, een man tegen jongens'

Volop complimenten voor Van Dijk: 'Hij is immens, een man tegen jongens'

woensdag 14 februari 2018 om 22:10

Virgil van Dijk maakt woensdagavond een ijzersterke indruk in het Champions League-duel van Liverpool met FC Porto. Niemand minder dan clubicoon Jamie Carragher steekt de loftrompet over de Oranje-international.

"Lovren speelde ook heel goed, maar Van Dijk was immens", zegt de oud-verdediger van The Reds bij Viasport. "De beste manier om Van Dijk te omschrijven is dat een man speelt tegen jongens. En dit is op Champions League-niveau, het hoogste niveau. Hopelijk kan hij dit doorzetten. Maar hij laat het er heel makkelijk uitzien."

Liverpool lijkt hard af te stevenen op een plek in de kwartfinale van het miljardenbal. Sadio Mané en Mohamed Salah zetten de ploeg van coach Jürgen Klopp halverwege op een 0-2 voorsprong in Portugal. Na de pauze maakte Mané al snel zijn tweede.

Ook op Twitter regent het complimenten voor de Nederlander.

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 22:15
Woorden schieten tekort. Beckenbauer was er hélemaal niets bij.
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:16
Dat ophemelen van van Dijk pfffff nog nooit onder de indruk geweest van ‘m .. goed en degelijk, maar geen wereldtopper
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:23
Het was dan ook een grapje. Van Dijk heb ik serieus nooit iéts gevonden. Middelmaat, meer niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 22:25]
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:39
Snap ik dat het een grapje was, was ook meer gericht aan de ophemelaars ;-)
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:54
De enige die van Dijk ophemelt is hij zelf door goed te presteren. Ik ben benieuwd welke 10 spelers jij beter vind op de positie van Van Dijk.
Vind ik leuk
Balls +87
woensdag 14 februari 2018 om 22:40
Dan heb je echt totaal geen verstand van voetbal
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:43
Want ?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:53
Noem eens 10 man op zijn positie die beter zijn?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:36
Van Dijk is ook geen wereldtopper maar wel een verdediger die prima mee kan met de top van de PL. Helaas verwacht iedereen van Van Dijk teveel. Die 85 miljoen is hij niet waard. Maar dat is nu eenmaal de markt. Over 1 a 2 jaar is iemand anders over dit record gegaan. Tegenwoordig kijk ik niet maar naar prijskaartjes, want dan is niemand goed genoeg voor de prijs die betaald is. Neymar, Bale, Lukaku, Pogba en nog vele meer waren hun geld toch ook niet waard.

Tenslotte ben ik als Liverpool blij dat Van Dijk gehaald is. Een prima verdediger en by far de beste die we nu in de selectie hebben.
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:38
Als je Sanchez had gehaald was je 45 miljoen minder kwijt en Sanchez is 3 klasse beter ..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:43
Ben ik niet met je eens. Sanchez heeft de potentie om beter te worden. Maar is dat nu nog niet. Heb je hem gisteren zien spelen? Heeft echt nog veel te verbeteren hoor. Daarnaast heb je met Van Dijk zekerheid. Heeft zich immers al bewezen in de PL. Toen Sanchez naar Spurs vertrok wist niemand zeker dat hij het zou halen. Heb je Van Dijk überhaupt wel meerdere malen zien spelen bij Liverpool en/of Southampton, of baseer je jouw mening op zijn prestaties in Oranje? Ook heeft van Dijk veel betere stats dan Sanchez (bekijk de statistieken maar op de site van de PL)

Wat mij betreft had Liverpool beter De Vrij of Laporte kunnen halen. Zijn goedkoper en ook erg goed. Maar met Van Dijk ben ik ook gewoon erg blij.
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:46
Ik zie het regelmatig idd, en ik vind van Dijk niks bijzonders .. goed, maar geen topper
Vind ik leuk
JDW1988 +1589
woensdag 14 februari 2018 om 22:48
Sanchez kan een grote worden maar 3x beter dan dat vDijk is... nee nee echt niet.

Groot voorbeeld was de wedstrijd van gisteren waarbij je duidelijk kan zien dat er nog veel 'kinderziektes' in het spel zit van Sanchez.
Met vlagen een heerlijke verdediger, maar moet nog veel verbeteren t.o.v. vDijk.
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:51
van Dijk speelde tegen een paar Portugezen .. Sanchez tegen Higuain .. wel een verschil hè
Vind ik leuk
JDW1988 +1589
woensdag 14 februari 2018 om 22:54
Dus die goals van higuain zijn sanchez zn schuld ?
Vind ik leuk
Maxx Jw +540
donderdag 15 februari 2018 om 04:54
Die Sanchez moet eerst nog maar eens laten zien dat hij een heel seizoen of kan meedraaien in Engelse top...idd nog erg veel foutjes.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 05:28]
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:59
Je kan Sanchez toch niet serieus beter vinden dan van Dijk.

Die gaat de Spurs meer punten kosten dan opleveren met zijn acties af en toe.
Vind ik leuk
Balls +87
woensdag 14 februari 2018 om 22:42
Hij is geen wereldtopper maar wel een topper in de PL?? De PL is de beste competitie wereldwijd.
Vind ik leuk
Imback +171
woensdag 14 februari 2018 om 22:44
Ja ? Dus ?
Vind ik leuk
HveenLFC +3968
woensdag 14 februari 2018 om 22:44
Maar niet het hoogste podium om te kunnen gaan presteren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:47
Geen Ramos of dergelijke maar daar onder.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:17
Wie? :p
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:16
Kickuh toch!
Vind ik leuk
Rodajc +4568
woensdag 14 februari 2018 om 22:17
#opportunisme
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 22:43
Nogal, dit was een artikel van 2 februari.

"Liverpool-icoon Jamie Carragher vindt dat er werk aan de winkel is voor Virgil van Dijk. De duurste verdediger en Nederlander aller tijden kan nog wel wat kilo's kwijt, vindt Carragher."

Volgende week is hij weer kut.
Vind ik leuk
MojoRisin +4089
woensdag 14 februari 2018 om 22:17
De Ligt en Van Dijk lijkt mij op dit moment het beste centrale duo voor Oranje..
Met een paar goede back-ups zoals een De Vrij..
Vind ik leuk
Pec010 +963
woensdag 14 februari 2018 om 22:21
De Ligt mag nog een tijdje wachten. De Vrij is een heel stuk verder.
Vind ik leuk
MojoRisin +4089
woensdag 14 februari 2018 om 22:46
Begrijp dat je 010 bent, maar waarom zou De Vrij verder zijn dan De Ligt ?
Hij speelt bij Ajax, EL-finalist, De Vrij bij Lazio, middenmotor in Italie..
Vind De Vrij ook goed hoor, maar De Ligt heeft meer toekomst en ik denk dat hij nu al beter is.. Dat meen ik serieus zonder mijn 020-bril op.. ;)
Vind ik leuk
J Kiprich +9696
donderdag 15 februari 2018 om 00:09
Dit is toch hopelijk een geintje van je?
Vind ik leuk
MojoRisin +4089
donderdag 15 februari 2018 om 08:49
Nee, denk echt dat De Ligt beter is..
Ik zou iig voor dit duo kiezen..
Edit: De Ligt heeft meer toekomst.. Heb er overigens ook niks op tegen als het De Vrij-Van Dijk wordt hoor..
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 08:56]
Vind ik leuk
J Kiprich +9696
donderdag 15 februari 2018 om 09:37
De ligt, vijf wedstrijden basis bij Ajax en een EL-finale. De Vrij, Jaren gegroeid bij Feyenoord en EL gespeeld. Uitgeroepen tot beste verdediger op het WK 2014. Nu al jaren in een competitie die verdedigen heeft uitgevonden waar hij ook tot de beste verdedigers behoort. Je slaat de plank hier echt volledig mis.
Vind ik leuk
MojoRisin +4089
donderdag 15 februari 2018 om 09:47
We zullen zien, ik denk dat De Ligt op termijn basis staat bij Oranje.. Maar wat ik al zei, heb ook niks tegen De Vrij, gewoon een goede verdediger..
Vind ik leuk
Pec010 +963
donderdag 15 februari 2018 om 06:34
De vrij heeft een paar honderd wedstrijden meer ervaring en speelt al jaren stabiel op een hoger niveau. Echt onbegrijpelijk dat ik dat nog moet uitleggen na de laatste kwalificatie reeks.
Vind ik leuk
MojoRisin +4089
donderdag 15 februari 2018 om 08:51
Paar honderd ? De Vrij heeft wel meer ervaring, zeker, maar ik vind De Ligt gewoon meer toekomst hebben..
De Vrij heeft toch ook aardig gekampt met blessures ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
J Kiprich +9696
donderdag 15 februari 2018 om 12:32
Feyeboord, Lazio en Nl gaat hij richting de 250 wedstrijden. Voorlopig mag de Ligt iig z'n schoentjes poetsen ;-)
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 15:42
De vrij was statistisch de beste verdediger van het wk van 2014. Staat bij lazio constant in de belangstelling van engelse top en clubs als juve. Bovendien laat hij het nu al jaren zien. De ligt gaat de top halen maar de vrij heeft natuurlijk veel meer laten zien.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:19
Nu is hij zijn 85 miljoen weer waard ;)
Vind ik leuk
badeend. +1194
woensdag 14 februari 2018 om 22:20
een oud-liverpool verdediger die de topaankoop van Liverpool aanprijst... goh, wat verrassend...
Vind ik leuk
HveenLFC +3968
woensdag 14 februari 2018 om 22:23
Om eerlijk te zijn, Carragher heeft Van Dijk ook wel bekritiseerd. Ook vaak genoeg kritisch geweest op Liverpool. Just sayin'.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:27
Ja badeend , de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;-)
Vind ik leuk
badeend. +1194
donderdag 15 februari 2018 om 01:24
klopt maar wel toevallig, al helemaal als gezegd wordt dat hij ook kritisch is op hem... zou Carragher dan na elke wedstrijd een andere mening hebben?? ;-)
Vind ik leuk
pos +6168
woensdag 14 februari 2018 om 22:31
Nou als je weet hoe kritisch Carragher doorgaans is op Liverpool dan is dit best verrassend.
Vind ik leuk
Setovitch +1056
woensdag 14 februari 2018 om 22:20
vandaag indd rots in de branding
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:26
De beste verdediger alle tijden. Een gigant, een reus in de achterhoede. Heeft hij misschien ook een link met Ajax.....toch beetje een godenzoon?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:46
En als van Dijk zaterdag weer een foutje maakt, zal Carragher hem weer volledig met de grond gelijk maken.. zijn mening is net als het weer
Vind ik leuk
Farmer +6387
woensdag 14 februari 2018 om 23:29
Ach

Voetballers, zijn, net als coachs, vaak zo goed als hun laatste wedstrijd hé :)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:59
Snel verkopen dan voor 800 miljoen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:08
Die gasten kun je niet serieus nemen. Einde discussie.
Vind ik leuk
Farmer +6387
woensdag 14 februari 2018 om 23:28
Ik blijf het mooi vinden om te lezen. Zowel de pluimen voor van Dijk, als het afgunstige azijnzeiken van de haters.

Accepteer nu maar 'jongetjes', deze Virgil van Dijk wordt de nieuwe Jaap Stam voor Oranje; de verdedigingsleider, en wellicht nog wel meer.
Hij heeft al bewezen prima uit de voeten te kunnen in de Premier League, en met dit soort wedstrijden: CL; hoogste niveau, en dan zó uitblinken.

Je kan zeuren wat je wil, maar Virgil van Dijk laat gewoon zíen nu, dát hij een wereldtopper aan het worden is. Hij klopt al een tijdje op die deur.
T is gewoon sneu, en dom eigenlijk dat er nog mensen zijn die het blijven ontkennen.

Ja tuurlijk maakt ook hij wel es een foutje. Dat deden Frank de Boer en Japie Stam ook. Roberto Carlos, tot Zidane of wie dan ook... noem alle legendes maar op: niemand heeft een 100% feilloze carriére gehad.
T grote verschil is, met de hedendaagse media, wordt alles geregistreerd en onthouden. Dat had je vroeger láng niet zo.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 23:30]
Vind ik leuk
13 +5671
donderdag 15 februari 2018 om 00:52
Ik begrijp alleen totaal niet waarom mensen af zouden willen geven op Van Dijk. Het is toch fantastisch als een Nederlander het goed doet in de hogere regionen? Hopelijk gaan we in het Oranje onder Koeman veel plezier aan hem beleven.
Vind ik leuk
Maxx Jw +540
donderdag 15 februari 2018 om 05:24
Nee we mogen onze eigen spelers en talenten niet complimenteren in Nederland want dan is het meteen hypen...best wel triest eigenlijk.
Vind ik leuk
13 +5671
donderdag 15 februari 2018 om 12:43
Spelers die net komen kijken, hoeven wat mij betreft niet overdreven gecomplimenteerd te worden. Dat gebeurt vooral met Ajacieden, maar ook Malacia, speler van mijn club, wordt wat overdreven de hemel in geschreven. Ik kijk met genoegen hoe hij zich ontwikkelt, maar we zien wel of hij zich echt ontwikkelt tot DE back voor Oranje blabla. Maar Van Dijk laat al veel langer wat zien en dan verheug ik mij gewoon als een stap hoger ook weer goed uit lijkt te pakken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Volop complimenten voor Van Dijk: 'Hij is immens, een man tegen jongens'