PSG richt zich tot UEFA: 'De scheidsrechter? Ze moeten er wat aan doen'

    PSG richt zich tot UEFA: 'De scheidsrechter? Ze moeten er wat aan doen'

    donderdag 15 februari 2018 om 00:00

    In het kamp van Paris Saint-Germain is scheidsrechter Gianluca Rocchi de boosdoener. De Italiaan speelde volgens trainer Unai Emery en voorzitter Nasser Al-Khelaifi een hoofdrol bij de 3-1 nederlaag tegen Real Madrid.

    Emery vindt dat PSG een penalty had moeten krijgen wegens hands van Sergio Ramos, die in de tweede helft de bal tegen zich aan kreeg geschoten door Adrien Rabiot. "Dat was een penalty", claimt de PSG-coach tegenover AS. "Het is de taak van de scheidsrechter om te fluiten als er een overtreding wordt gemaakt. Dat heeft hij niet gedaan."

    "We hebben goed gespeeld en waren de bovenliggende partij na de beginfase. Alleen in de slotfase hebben we fouten gemaakt. We hadden de arbitrage niet mee", vervolgt Emery. "De scheidsrechter heeft veel kleine fouten gemaakt en dat maakt één heel grote fout."

    PSG-voorzitter Al-Khelaifi sluit zich aan bij Emery. Hij wil actie van de UEFA. "De scheidsrechter? Ik denk dat de UEFA er wat aan moet doen. Het is geen eerlijk resultaat en dat heeft ook te maken met de arbitrage. Kylian Mbappé werd teruggefloten voor buitenspel, terwijl hij niet buitenspel stond. De scheidsrechter heeft Real Madrid geholpen."

    Plaats een reactie

    Bengelino +11977
    donderdag 15 februari 2018 om 00:07
    Neymar zal wel weg Willen
    Vind ik leuk
    Blueman +933
    donderdag 15 februari 2018 om 00:15
    Ik vond deze scheidsrechter prima fluiten. De vorige keer tegen Barcelona, toen hadden ze reden tot klagen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 00:17]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    donderdag 15 februari 2018 om 00:20
    Ik denk dat ze daar zelf ook wel aardig centje aan hebben overgehouden.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3006
    donderdag 15 februari 2018 om 13:29
    Jij vond dit een goede scheids???? Real fan zeker????
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    donderdag 15 februari 2018 om 00:16
    Actie van de UEFA ga je niet krijgen. Heb wel enigszins medeleven met die mensen uit Parijs. Vorig jaar genaaid door de scheids, en nu zouden ze weer genaaid kunnen zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:29
    Noudyo ik heb je hoog zitten maar nou kraam je echt onzin uit.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    donderdag 15 februari 2018 om 01:07
    Ik ben na die uitvoering van Marcello in de eerste helft afgehaakt.
    Wat een komedie en wat een geschreeuw, ik dacht dat zijn arm op 8 plaatsen was gebroken. Ik schrok er echt van. Je hoorde hem boven die 70.000 mensen uit. Schandalig, wat een wanvertoning. Gaat de hij ook nog zelf de ingooi nemen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8708
    donderdag 15 februari 2018 om 10:37
    Ik kan je een schop in je ballen geven en dan schreeuw je ook en loopt je later weer als een kievit. Een paar schoenen op je arm kan gewoon tijdelijk een enorme pijn geven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    donderdag 15 februari 2018 om 11:24
    Kom op Dean, heb je het gezien?
    Echt genant.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    donderdag 15 februari 2018 om 08:45
    Bien, je hebt Real Madrid in je naam staan. Je typt letterlijk “siiiiiiiiii” wanneer RM scoort.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3006
    donderdag 15 februari 2018 om 15:44
    Die herken je overal met zijn siiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    donderdag 15 februari 2018 om 16:02
    En die gaat ons de les lezen. Ongelooflijk man.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12636
    donderdag 15 februari 2018 om 00:39
    Dit was toch geen hands zeg kom op
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8708
    donderdag 15 februari 2018 om 10:34
    Genaaid? de verdediger houd zijn armen niet bij zich en pakt hem vast, of het hard genoeg is om te vallen is een andere vraag. Elke spits gaat liggen en terecht! De enige die ze naait is die domme verdediger die met tennisballen moet oefenen!
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3006
    donderdag 15 februari 2018 om 15:36
    Inderdaad genaaid, absoluut geen onzin maar zeg dat maar aan een Real fan .
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    donderdag 15 februari 2018 om 00:19
    Emery moet niet janken want alles stond en viel met zijn beslissingen. Volgens mij probeerde Ramos zijn arm naar zijn lijf te brengen en werd hij van kortbij tegen de bovenarm geschoten. Maar goed dat is maar hoe je er maar kijkt.ik denk aan niet alleen hier dat als een speler niet naar de bal gaat of er van kort tegen de arm word geschoten je nooit kunt spreken van hands. Kan slechts iedere speler de armen afhakken.en ja als andersom was geweest of ander team had ik hetzelfde geantwoord. Moet wel zeggen dat hij bij ons wel heel makkelijk op de stip ging. Is altijd moeilijk zo’n gevalletjes zelfs met videoref. Dan was de goal van PSG ook afgekeurd want een minuut daarvoor was er ook een overtreding waar niet voor werd gefloten ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:24
    Overtreding waarmee de oenalty veroorzaakt was zeer licht. Neemt niet weg dat ie ehm naar achter trekt en ehm van achter over de voeten loopt binnen de 16. Er bestaat geen betaalde voetballer die daar gewoon niet zakelijk gaat liggen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    donderdag 15 februari 2018 om 00:31
    Dat klopt zeer zeker.maar ongeacht dat moment hebben we verdient gewonnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:35
    Naja niet ondanks, want op papier is het gewoon een penalty. De enige reden dat je ehm niet geeft is dat je het contact te licht vindt, maar dat is weer open aan interpretatie
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:22
    Onzin, had er volgens de regels zelfs twee van PSG af moeten sturen wat ie gelukkig niet deed. Hands was echt aangeschoten. Trekt zn arm nog weg
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:30
    Altijd maar wijzen naar arbiters slecht verliezer die Emery die kan beter naar zichzelf kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 00:31
    Was wel iets in het voordeel van real ja vorige keer ook al tegen barcelona benadeeld kortom de fifa haat psg haha
    Vind ik leuk
    Sanders +3900
    donderdag 15 februari 2018 om 04:44
    Maar goed ook :)
    Vind ik leuk
    JoeyC +2523
    donderdag 15 februari 2018 om 00:38
    Ik had eerder verwacht dat er geklaagd zou worden over de overtreding die Ronaldo maakte voorgaand de 2-1. Voor mijn gevoel was de arbitrage toch wel een beetje een thuisfluiter. En nee ik heb niks voor of tegen PSG en Real. Echter kan de arbitrage niet alles (goed) meekrijgen.
    De bal tegen de bovenarm van Ramos vind ik geen penalty. De bal ging naar de arm die Ramos strak langs zijn lichaam hield.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    donderdag 15 februari 2018 om 02:22
    Wat een gezeur. Dat gebeurt. Wen er maar aan. Miepen na een nederlaag past niet.
    Als je al over een buitenspel momentje begint...tja
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    donderdag 15 februari 2018 om 02:27
    Buitenspel momenten heb je haast elke wedstrijd.soms scoren ze uit buitenspel positie en soms fluiten ze af als geen buitenspel is.als spel hoog tempo heeft is het blijkbaar moeilijk voor grensrechter on op 1 lijn te blijven.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    donderdag 15 februari 2018 om 02:52
    Als grensrechter heb je arensogen nodig en de benen van een antelope.
    Ik vind dat je als coach en als speler je niet achter een scheids of grends kan verstoppen als je 90 minuten hebt om te winnen.

    Bijvoorbeeld indertijd het verhaal met Ajax en Zagreb. Ik begrijp dat mensen zeggen...heya...knipoog Kroaat en verwijzen naar scheids tijdens Ajax Madrid. Maar je hebt 6 poulwedstrijden van 90 minuten om iets te bewerkstelligen. Dan moet je niet zeuren.

    Dat geldt nu ook voor PSG.
    Die geven ong 300 miljoen uit aan spelers en maken het niet klaar vanavond.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    donderdag 15 februari 2018 om 05:00
    Is ko fase zijn maar 2 potten
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    donderdag 15 februari 2018 om 08:39
    Dat weet ik. Ik haal specifiek Ajax als voorbeeld erbij omdat ik Ajax fan ben en vond dat er toen ook veel geklaagd werd. Zelfs jaren later kwam ik het nog tegen op dit forum
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8708
    donderdag 15 februari 2018 om 10:43
    Tegen de winnaar van de laatste twee editie`s welke ervaren en geslepen zijn en precies weten hoe ze moeten winnen zonder in vorm te zijn, Iedereen gumde Real al weg maar ook uit gaan ze gewoon winnen!
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    donderdag 15 februari 2018 om 15:59
    Goede kans op.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3006
    donderdag 15 februari 2018 om 20:05
    Heb jij een glazen bol , wil jij dan eens zien of jij mijn fiets ergens ziet staan , want ik ben hem kwijt!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6601
    donderdag 15 februari 2018 om 04:48
    Sergio Ramos kan zijn dan er toch niet even afschroeven

    Psg komt gewoon te kort
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    donderdag 15 februari 2018 om 04:59
    Is niet alleen in de cl hoor
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    donderdag 15 februari 2018 om 05:32
    Shit happens....en door
    Vind ik leuk
    JG +266
    donderdag 15 februari 2018 om 06:02
    Scheidsrechter heeft een paar rare beslissingen genomen, maar dat hebben ze te danken aan Neymar die de scheids bijna ko trapt. Nee, de gele kaart bv voor rabiot terwijl die niemand geraakt heeft. De scheids stond hier pal voor. Voor de rest heeft PSG het gewoon aan zichzelf te danken, ze hebben te individualistisch gespeeld waardoor dat ze grote kansen gemist hebben. Ze waren voor een groot deel van de wedstrijd de betere ploeg, maar dan zie je toch de ervaring van real die het niet laten liggen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8708
    donderdag 15 februari 2018 om 10:52
    Ze waren de voetballende ploeg, ik vond Real gewoon de betere en ze speelde het meest realistist haha. Op dit niveau is een mooie actie niet genoeg op dit niveau moet je op tijd overspelen en gierig zijn als Ronaldo het is geen club Renesse of iets dergelijks waar ze tegen spelen. Real heeft dit gewoon heel volwassen uitgespeeld daar ze nog niet in grote vorm verkeren
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    SjeH +306
    donderdag 15 februari 2018 om 06:30
    Lijkt wel een beetje op dat clubje uit Amsterdam. Ook elke keer zaniken op de scheids als ze punten verspelen. Of janken over het veld. Maar ze hebben niet in de gaten dat ze in bijna alle partijen de scheids op hun hand hebben.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    donderdag 15 februari 2018 om 07:56
    Jankerd
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    donderdag 15 februari 2018 om 08:08
    De grootste jankerd speelt anders bij psv.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2979
    donderdag 15 februari 2018 om 06:33
    Jankerds van PSG. Ieder jaar hetzelfde.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2326
    donderdag 15 februari 2018 om 07:31
    Gaat de UEFA dan ook wat doen aan de veel te grote geld uitgave van paris?
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    donderdag 15 februari 2018 om 07:56
    Huilie Huilie doen
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    donderdag 15 februari 2018 om 07:57
    CL beker is niet te koop, die moet je winnen
    Vind ik leuk
    Grijs +1200
    donderdag 15 februari 2018 om 09:44
    Het blijft merkwaardig te zien hoe een voorzitter van een miljardenclub zich zo kan verlagen en als een klein kind gaat wijzen naar de scheidsrechter.

    Hebben ze in Frankrijk geen eergevoel, waardigheid en bovenal, opticiens?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    donderdag 15 februari 2018 om 09:49
    Zowel de trainer als de voorzitter zijn geen Fransman.
    Maar voor de rest..... Ja, er zijn zat opticiens in frankrijk kan ik je vertellen.
    specsaveeeeuuuurs.fr is er 1 van
    Vind ik leuk
    Grijs +1200
    donderdag 15 februari 2018 om 09:59
    Bedankt voor je toevoeging. En ik maar keihard beweren dat Emery en Al-Khelaifi Fransozen zijn...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    donderdag 15 februari 2018 om 09:46
    Ik zou me eens concentreren op het feit dat je iedere keer in de slotfase in elkaar dondert als je in Spanje speelt.
    Lijkt me handiger.
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    donderdag 15 februari 2018 om 10:01
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3006
    donderdag 15 februari 2018 om 13:23
    Zoals altijd , verleden jaar tegen Bayern hadden ze de Hongaar Kassai , die had volgens mij staar (cataract) wat die toen allemaal heeft laten begaan daar was deze Italiaan een groot talent tegen , alhoewel, groot talent?
    Maar ze hebben bijna altijd de Scheids mee , en dat de hala madristas maar afkomen ik wacht erop .
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    donderdag 15 februari 2018 om 13:49
    Je schuift je eigen falen in de wedstrijd af op andere.
    Dit is je laatste seizoen als trainer van PSG.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws