Ajax 019 vecht zich terug na achterstand tegen Feyenoord en wint mini-Klassieker

    Ajax 019 vecht zich terug na achterstand tegen Feyenoord en wint mini-Klassieker

    Gepubliceerd: vrijdag 16 februari 2018 om 18:25vr 16-02-2018 om 18:25

    Ajax O19 heeft de mini-Klassieker tegen de leeftijdsgenoten van Feyenoord gewonnen. De mannen van trainer John Heitinga gingen met een achterstand de rust in, maar stapten met een 3-2 overwinning het veld van De Toekomst af.

    De Amsterdamse talenten hadden in oktober met 4-0 van Feyenoord gewonnen en begonnen voortvarend aan de ontmoeting van vrijdagmiddag. Na tien minuten spelen opende de Braziliaan Danilo Pereira met een fraaie kopbal de score. Feyenoord toonde echter karakter en ging met een 1-2 voorsprong de rust in. Wouter Burger profiteerde van zwak verdedigen en Lutsharel Geertruida tikte na een half uur spelen de tweede Feyenoord-treffer over de lijn.

    Na de rust gingen de manschappen van Heitinga beter voetballen en kwam Feyenoord onder serieuze druk te staan. Noa Lang zorgde voor de 2-2 door vanaf links naar binnen te trekken en de korte hoek te vinden. Jurgen Ekkelenkamp werd even later door al zijn bewakers uit het oog verloren en kopte na goed voorbereidend werk van Saku Ylätupa de 3-2 binnen. In de slotfase werd Feyenoord-trainer Cor Adriaanse weggestuurd wegens commentaar op de leiding. De Rotterdammers zetten nog aan voor een slotoffensief, maar wisten niet meer op 3-3 te komen.

    Dankzij de driepunter komt Ajax in de Eredivisie O19 op elf punten uit vijf wedstrijden, waarmee het zijn koppositie verstevigt. Feyenoord blijft met vier punten onderin de middenmoot hangen.

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +22120
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:27
    Mooi zo
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4993
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:28
    Goede pot van beide en zie er toch wel wat talent bijlopen. Ben benieuwd wat Feyenoord tegen Chelsea kan doen met de spelers uit het eerste erbij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:33
    Denk vrij weinig als ik heel eerlijk ben
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4993
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:37
    Had ook niet anders verwacht van je.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:39
    Ben gwn eerlijk. Maar goed dat je zelf dan ook realistisch bent over de potentie van je cluppie.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4993
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:43
    Eerlijk of zuur, het is maar hoe je het bekijkt. Ben altijd realistisch, vandaar dat ik ook zeg dat ik benieuwd ben wat we kunnen doen tegen een topteam als Chelsea.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:12
    Ik ben toch ook gewoon eerlijk en realistisch als ik denk dat ze weinig tot niets zullen presteren? Ik bedoel dat niet negatief hoor.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2570
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:49
    Zegt het jongetje die geen 1 objectieve opmerking kan maken. Laat me niet lachen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:14
    Ach jochie toch. Je leest te selectief joh.
    Vind ik leuk
    _Mark +830
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:56
    Die gast kan geen eens Ajacied normaal schrijven. Die moet je niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5157
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:04
    eerlijk op basis waarvan?
    Ken je de elftallen van beide clubs. Ken je de ins en outs?
    Of is je eerlijkheid gebaseerd op de namen en huidige status van de clubs.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:29
    Het budgetverschil is TE groot. De 020 koopclub verstiert de competitie
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:41
    Aaahhh right...dat zal het zijn natuurlijk. Ajax heeft natuurlijk niet de beste opleiding van NL?
    Vind ik leuk
    Stoep +1741
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:01
    Opleiding was vroeger geweldig, nu eorden ze op 16-17 jarige weggekocht! Als jij dat opleiden noemt! Mag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:21
    Opleiding is idd anders dan vroeger. Maar vergeet niet dat NL in de jaren als 'voetbal-land' ook behoorlijk is veranderd. Niet meegaan met de tijd, is in je eigen vingers snijden. Het is tegenwoordig niet alleen balletje trappen he...Tegel of ik bedoel Stoep ;-)
    Vind ik leuk
    Stoep +1741
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:15
    Je mag tegel zeggen, neem ik jou niet kwalijk, jou niet. Maar je hebt gelijk wbt het meegaan in het hedendaags voetbal. Dat betekend dat je lopende sprlers moet hebben , ook zonder bal en mannen met power en die kunnen verdedigen. Missch snap je dan nu waarom Ajax al 4 jaar niets, helemaal niets meer wint. Want met spelers als de Jong op 4 en Ziyech op het middenveld kun je alleen door een scheids winnen van Twente. 7 pt kerel, hihi 7
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 04:55
    Nee want jouw cluppie beschikt zeker wel over zulke spelers? Laat me niet lachen man, niveau is dit seizoen bijzonder slecht bij PSV en Ajax. Los van alle factoren die daarmee te maken hebben, is Ajax, voetballend gezien, de betere ploeg. Maar PSV is weer effectiever in resultaat, en dat is het enige wat uiteindelijk ook telt. Ik ben denk ik 1 van de Ajacieden die al heeft gezegd dat dit seizoen PSV kampioen wordt. Ik hoop natuurlijk dat ik het fout heb, tegel ;-)
    Vind ik leuk
    Stoep +1741
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:37
    Ik hoop ook dat Psv kampioen wordt. Wbt het voetballende is Az het leukst en Psv het best
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 21:25
    Right....
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:27
    En weetje nog wat het grappige is ook de speler die ze bij ons hebben weggehaald noa lang moest ze redden goeie opleiding man
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 04:50
    Die wou zelf weggaan joh, waar heb je het over??!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:27
    Je snapt wel wat ik bedoel toch ik weet dat ie zelf weg wou het punt is die hebben jullie niet zelf opgeleid
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 21:26
    Hij had een opleiding op niveau nodig. Die kon hij niet bij jullie krijgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 23:04
    Hoezo kunnen jullie geen fatsoenlijke links of rechtsback opleiden dan ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 23:45
    Jij moet sowieso weten dat er momenteel een schaarste in verdedigers op de flanken binnen NL is. Kijk maar naar je cluppie ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 23:48
    Hoezo nieuwkoop malacia allebei prima backs vervolgens hebben we haps en st juste maar die zijn niet eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3596
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:42
    En jij verstiert deze site met je netnummers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:30
    Totale onverdiende overwinning, veel beter Feyenoord gezien.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13085
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:33
    Logische uitslag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:34
    Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:47
    Piep, piep......
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:14
    Ik hoop voor je dat je het gezien hebt, want het klopt wel wat hij zei. Ajax mag dan aanvallend goed zijn. Verdedigen gaat toch vrij moeizaam. Bij Feyenoord heb je dan weer geen goede spits. Dat was Vente.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2752
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:32
    Feyenoord was veel beter, maar maakte de velen kansen niet af en was slordig in de verdediging.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:33
    Veel beter? Denk dat dat wel meevalt he Maxie
    Vind ik leuk
    Koeroe +12544
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:37
    Alsof jij t gezien hebt toetsenbord warrior
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:40
    Nie zo miepen jij
    Vind ik leuk
    renemar +579
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:42
    Veel beter? Vele kansen? Laat me raden, je bent van fan van dit clubje. En ze verliezen alweer. Van een matig elftal. Wat een armoede daar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:29
    Clubje ? armoede ? wat een zielige reactie. En ik hoef nog geen eens te raden haha
    Vind ik leuk
    renemar +579
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:59
    T.o.v. AJAX zeker een clubje. En ja, armoede. Vergelijk de prijzenkast van beide clubs eens en je wordt heel nederig. Alhoewel, feijenoord fans kennen dat woord niet en denken warempel dat ze zich op hetzelfde niveau bevinden. Triest. Bedenk,beterschap krijg je niet als je de tekortkomingen ontkent. Gewoon de schouders eronder, jullie credo uitvoeren. Wie weet komen jullie nog eens in de buurt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 11:30
    Dit is precies de reden waarom Ajax zo gehaat wordt in de rest van Nederland, die stuitende arrogantie. Om een van de 2 grootste clubs in Nederland clubje te noemen , zo denigrerend. En volgens mij ging jou opmerking over armoede niet over de prijzenkast. En zoals zo vaak gezegd, stel dat Ajax in 18 jaar geen enkele titel had gewonnen, dan hadden er nu nog geen 20.000 toeschouwers gemiddeld in die betonbak gezeten. Ajax is in de loop der jaren een club gebleken van successupporters en dat zal altijd zo blijven. En nu moet je maar hopen dat het clubje uit Rotterdam volgende week zondag haar sportieve plicht doet anders heb je dit jaar weer geen prijs.
    Vind ik leuk
    renemar +579
    zondag 18 februari 2018 om 19:13
    Gehaat? Succes brengt altijd jaloezie met zich mee. Maakt niet uit, maar geef dat dan ook toe.
    Wij successupporters? Makkelijk gezegd over een club die zoveel succes heeft. Natuurlijk ging het om de armoede in de prijzenkast. Vergelijk de behaalde prijzen eens en, als je serieus genomen wil worden, ben dan heel nederig.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 00:06
    Je schrijft "En ze verliezen alweer. Van een matig elftal. Wat een armoede daar " dus nergens heb je het over prijzen, je weet zelf niet waar je het over hebt. En nederig? als eerste de Europa cup 1 en de wereldbeker en de Eufa cup en ook als laatste een Europa cup, dus nee, ik ga niet nederig doen. Als jij serieus genomen wil worden, geef je toe dat er 2 grote clubs in Nederland zijn en dat er eentje veel meer prijzen heeft gewonnen dat zal ik niet ontkennen, maar dat zegt niets over de grote van een club en dat weet jij ook.
    Vind ik leuk
    renemar +579
    maandag 19 februari 2018 om 10:57
    Het begon allemaal met de wedstrijd van O19. Een matige elftal van ons dit jaar mede vanwege het steeds doorschuiven van spelers naar Jong AJAX. Als je daar als "mede" topclub niet van kunt winnen (sterker, je verliest) vind ik dat armoedig. Dat er dan uit jullie kamp over vele kansen wordt gesproken is een gotspe. Paar maanden geleden werden jullie nog met 4-0 naar huis gestuurd. En dan te bedenken dat jongens als De Ligt en Kluivert (om er maar eens twee te noemen) die in beeld zijn bij internationale topclubs al helemaal niet meer meedoen bij de O19 terwijl dat wel nog mag. Vervolgens is het onderwerp armoedig overgegaan naar de prijzenkast.
    Ook al hoop ik dat we ieder seizoen weer kampioen worden en jullie als "rivaal" iedere wedstrijd weer vernederen, hoop ik ook dat jullie beter worden en de spanning wat terug komt.
    Maar nogmaals, als ik jullie op de tribune zie en iedere keer weer laatdunkend hoor over mijn club, is het mijn goed recht te zeggen dat nederigheid jullie zou passen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 22:19
    De O 19 van ons speelt ook niet in zijn sterkste opstelling, maar ok die wil ik je geven. Je haalt een wedstrijd van vorige jaar erbij, geen idee waarom? Het onderwerp armoedig is volgens jou op de prijzenkast over gegaan, nou niet bij mij. Dan ga je generaliseren " als ik jullie en iedere keer blabla" geen idee wat dat met mij te maken heeft? En natuurlijk is het jou goed recht om van alles te vinden, net zo als ik het daar niet mee eens hoeft te zijn en dat doe ik ook niet.
    Vind ik leuk
    renemar +579
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:40
    Nou, die 4-0 was van dit seizoen hoor. Alleen voor de winterstop in de najaarscompetitie. Je weet wel, de dag voor de 1-4 bij feijenoord-AJAX.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5346
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:33
    Jaahaa lekker gedaan hoor !! :D
    Vind ik leuk
    Max Delius +2752
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:33
    … en geen een 'Amsterdams' ras-talentje gezien, ja, in uiterst vervelend doen … ene Noa Lang.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:36
    Wat een graftak is die Noa Lang!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:40
    Ff offtopic:
    Weet je wat ik nou niet snap VP?
    Als Verbeek of elke andere speler of ploeg zegt dat PSV slecht is dan vermeldt je het,
    maar als Streppel PSV een keer looft dan vermeldt je het niet!
    Beetje jammer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:02
    Lekker janken.
    Vind ik leuk
    renemar +579
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:40
    Wat een dramatische trainer die Heitinga. Ze moeten eens naar kwaliteit kijken bij het aanstellen van trainers i.p.v.naar oud spelers. Heitinga stelt het verkeerde elftal op, de wissels zijn discutabel maar belangrijkste, er zit geen lijn in het spel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:01
    Verschrikkelijk.
    En dan aan het einde van het seizoen verschuilen achter het kampioenschap... who cares, ze moeten beter worden.
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:43
    Vond Feyenoord ijzersterk spelen. Kokcu en El Bouchataoui heel goed. Zwarts en van Leeuwen niet zo goed. Bijlow en Vente erbij tegen Chelsea en gaann!!!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:50
    Goh iedere keer als ik die kop zie schrik ik me kapot , met Halloween moeten ze zulk masker op de markt brengen of met carnaval samen met dat gezicht van Huntelaar.
    Vind ik leuk
    Stoep +1741
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:56
    Zelfs bij de o19 zijn de scheidsr.... och laat ook maar! Zal altijd zo blijven.
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:22
    Calime.....och laat ook maar!
    Vind ik leuk
    Stoep +1741
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:09
    7 pt vo..... oh laat maar
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:00
    Altijd lekker zo'n overwinning.

    Maar het leek helemaal nergens op.
    Doet me pijn om dit te zeggen, want ben groot fan van Heitinga.
    Maar hij is totaal ongeschikt.
    Het is een resultaat coach,verschrikkelijk.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2511
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:20
    Dit verbaast me niets.. Er loopt niets speciaals rond bij feyenoord..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:25
    Hahahahh Je hebt echt niet gekeken.
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:48
    Gozer, Feyenoord speelde echt heeeel veel beter. Ajax werd eigenlijk weggespeeld terwijl ook Feyenoord hele belangrijke spelers miste.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:22
    Ondanks Kokcu!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:43
    Nice, eerst hoop geven en dan toch winnen ;)
    Vind ik leuk
    ficusje +2395
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:10
    Is al 100 jaar zo,maar feyenoord wint 1 keer in de 18 jaar van ajax.
    Vind ik leuk
    14forever +8716
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:35
    HEITINGA HEITINGA, na de supercup tegen psv, afgeschreven hier op VP. Lijkt het beter te doen, dan dat de meeste voetbalkenners hier hadden gedacht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:51
    Sjonnie!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws