'Beetje voorbarig. Eerst moet Veltman weggaan bij Ajax. Kan deze zomer gebeuren'

    'Beetje voorbarig. Eerst moet Veltman weggaan bij Ajax. Kan deze zomer gebeuren'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 februari 2018 om 19:14vr 16-02-2018 om 19:14

    Matthijs de Ligt zou het een eer vinden om de nieuwe aanvoerder van Ajax te worden als Joël Veltman vertrekt. De kans bestaat dat de huidige Ajax-aanvoerder komende zomer een transfer maakt.

    "Ik wil mezelf niet aanpraten dat ik het moet worden. Ik denk dat iedere speler het een eer zou vinden om aanvoerder te zijn", zegt De Ligt voor de camera van AT5. "Hij is er nu nog, dus om te praten over zijn vertrek is een beetje voorbarig. Ik sta er wel voor open, maar het is aan de trainer (Erik ten Hag, red.). Eerst moet Joël nog weggaan. Dat kan deze zomer gebeuren, maar dat is nog niet zeker. Ik vind het niet echt nodig om daar over te praten."

    Komende zondag neemt Ajax het op tegen het verrassend goed presterende PEC Zwolle, dat vijfde staat in de Eredivisie. De Ligt weet wat hem te wachten staat. "PEC is een goede ploeg. Ze spelen goed voetbal en staan niet voor niets in de subtop. Wij weten dat we volle bak moeten gaan om drie punten mee te nemen."

    "Het vertrouwen is aanwezig bij ons en we weten dat we een goede ploeg hebben. Als wij ons spelletje kunnen spelen en er vol opklappen, denk ik wel dat we kunnen winnen. Of we dat gaan doen? Dat is wel de bedoeling, ja."

    Poll

    Zou De Ligt geschikt zijn als aanvoerder?

    (487 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19048
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:15
    Misschien vertrekt de Ligt rond die tijd ook wel.
    Mocht bijv. Barça echt concreet worden is ie weg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:18
    De ligt lijkt me een slimme jongen! Die gaat voorlopig nog helemaal nergens
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:21
    ...heen.
    Ja dat zou het mooiste zijn.
    Maar wanneer er daadwerkelijk een aanbieding van 50/60milj. voor hem komt, doet Ajax ook maar wat graag zaken hoor;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:22
    Dat is waar, maar zoals ik zeg hij blijft nog 2 jaar.. Desnoods leg ik hem aan de ketting :d
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:23
    Haha ik help het je hopen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +954
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:43
    Ahh, jullie maken elkaars zinnen al af! Zie je wel dat t kan zonder al die ruzie
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:54
    Samen met Jasper op de bank in goede en slechte tijden.
    Vind ik leuk
    Morris +23151
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:16
    Ik knijp hem voor pec uit.

    Veel respect voor hun prestaties, goed voetbal. En het is op kunstgras.
    Als Ajax teveel ruimte geeft op het middenveld krijgen ze het lastig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:19
    Maar wij zijn ajax en gaan gewoon winnen Morris. Altijd brutaal en arrogant :d
    Vind ik leuk
    Morris +23151
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:24
    Oja das waar ook

    Wzawzdb
    Vind ik leuk
    Imback +170
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:19
    Verliezen .. word 2-1 voor Pec !
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:21
    In je allerstoutste dromen RDB2402
    Vind ik leuk
    Imback +170
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:46
    Nee dan doe ik andere dingen .. dat voetbal het belangrijkste in jou leven is, is al erg genoeg
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:06
    Dat is waar RDB2402 dan ben je mensen aan het terroriseren. Engnek
    Vind ik leuk
    Imback +170
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:16
    VP Mod : kan hij een ban krijgen, hij zegt continue dingen over me die niet waar zijn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:49
    agh engnekkie.
    Moet je me kinderen er niet bij halen? Of mijn vrouw? :d.
    Jij bent gewoon uitgepoept
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:18
    ♥ ♥ ♥ Kanjer is het ♥ ♥ ♥
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:22
    Hartjes naar Ligt laat het Niels niet lezen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:19
    Zou De Ligt ook aanvoerder maken, laat Schone maar reserve-aanvoerder blijven, die gaat volgend seizoen minder spelen denk ik..
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:23
    Het ligt in de lijn der verwachtingen.
    Het dagquotum is weer bijna bereikt....
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:24
    Als zo een jongen die ambitie heeft en de team staat ook achter em, why not?

    Ik hou van die gasten die op eigen initiatief dingetjes bereiken.
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    vrijdag 16 februari 2018 om 19:38
    Ik zeg doen....toch een dragende, ervaren speler waar je naar luistert...)
    Vind ik leuk
    ficusje +2383
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:00
    Gewoon veel cashen,meer zit er toch niet in.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:11
    Herr Veltmann aus ,aus ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 20:11
    Petitie voor veltman hij moet echt blijven laten we daar allemaal voor gaan
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1429
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:50
    Als De Ligt aanvoerder wordt speelt koning hakim geen enkele wedstrijd meer voor Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:44
    Schone kan ook als aanvoerder zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:48
    Als je hem als aanvoerder promoveer dan is zeker dat hij nog lang bij de club blijft.
    Een inspiratie voor veel jonge spelers ze kunnen veel van zijn houding leren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws