Onrust bij NEC: supporters slaags met politie; spelersbus beschadigd door steen

    Onrust bij NEC: supporters slaags met politie; spelersbus beschadigd door steen

    Gepubliceerd: zaterdag 17 februari 2018 om 12:43za 17-02-2018 om 12:43

    Na afloop van het uitduel van NEC bij MVV (4-1) is vrijdagavond een groep supporters van de Nijmegenaren slaags geraakt met de politie. Daarbij is ook de spelersbus van NEC beschadigd, meldt de Gelderlander.

    Volgens Wilco van Schaik, algemeen directeur van NEC, waren er bij het verlaten van het uitvak in De Geusselt schermutselingen tussen fans en de politie. Daarbij is ook met stenen gegooid en werden vernielingen gepleegd in het stadion. Een supporter is aangehouden.

    "Dit hoort natuurlijk niet, maar ik kan er nu nog weinig over zeggen. We onderzoeken nog wat er precies is gebeurd", reageert Van Schaik. De spelersbus van NEC raakte beschadigd door een steen. In de achterruit zat een barst. "De bus stond op het verkeerde moment op de verkeerde plek, tussen de politie en de supporters in. Het was geen bewuste actie. Dat zou heel raar zijn."

    De spelersbus kwam tegelijk met de supportersbussen aan bij De Goffert. Volgens de directeur zijn fans en spelers daar in gesprek gegaan, maar op een normale manier. De voorzitter van de supportersvereniging, Jeroen Rengers, liet voorafgaand aan de wedstrijd al weten dat er 'provocerend veel' politie op de been was in Maastricht. Hij wil daar werk van maken.

    Door de 4-1 nederlaag ging de ploeg van coach Pepijn Lijnders voor de vierde keer op rij onderuit in een uitduel.

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 februari 2018 om 12:44
    En dat op amateurniveau.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:46
    Er is "onbewust" een steen tegen de achterruit van de bus gekomen ....dat is op zich niet raar?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:12
    Gewoon steenslag, maar dan met een opspattende baksteen.
    Niks geks aan.....
    Vind ik leuk
    Hyena +30588
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:20
    Dat vinden wij niet raar, dat vinden we alleen maar heel erg bijzonder.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11582
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:33
    De bus is met opzet tegen een laagvliegende steen opgereden, gebeurd daar wel vaker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:29
    ........
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22044
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:31
    Wel als je op de voorkant had gemikt.
    Vind ik leuk
    debacle +487
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:47
    Door de provocerende politie verloor NEC ook nog zeker?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:56
    Juist dit voorval bewijst eens te meer dat er bij zulke mensen die een uitwedstrijd bezoeken genoeg politie aanwezig moet zijn, helemaal bij een nederlaag blijkt dus......maar.......het lag gelukkig niet aan de supporters dat er rellen ontstonden maar aan de politie die duidelijk aanwezig was!!!!! Als ik het artikel lees is het 1e wat in mij opkomt dat GJV de ideaale trainer is voor deze club, het ligt bij allebeide altijd aan een ander en nooit bij hun zelf.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:58
    Het ligt altijd aan de politie volgens die idioten. Misschien allemaal een glaasje minder zuipen, want door de alcohol worden sommige licht ontvlambaar..
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:48
    Wat een tokkies ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:51
    Vechten om een Jupiler League
    potje haha
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:47
    Ik zie die duitser nog steeds weken achter elkaar lullen net de fans toen ze op degradatie stonden vorig jaar.
    Sorry maar als dit Ajax of Feyenoors was dan speelde je de komende 3 wedstrijden zonder publiek en deze idioten mogen gewoon wekelijks dit blijven doen zonder dat de KNVB ingrijpt. voor dit soort gasten ziu het goed zijn als de miljonair zich terugtrekt en de gemeente ook.dan zou dit probleem in Nijmegen zich vanzelf oplossen met ophoren te bestaan.
    Vind ik leuk
    Kuip +8457
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:02
    -Dat stelletje idioten moeten ze nooit meer op een voetbalveld toelaten
    -met Leijnders heeft Nederland eindelijk een trainer die gelukkig een andere kijk op voetbal heeft en gun hem even de tijd
    -NEC wordt uiteindelijk toch wel kampioen, ondanks wat mindere potjes. Dus waar maakt iedereen zich druk over
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:04
    Provocerend veel politie?????
    Vind ik leuk
    debacle +487
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:09
    Heeftniemand de supporters van NEC ingelicht dat jong Ajax geen kampioen kan worden....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:12
    Kennelijk heeft Flikken Maastricht de situatie op voorhand goed ingeschat.
    Vind ik leuk
    noblesse +820
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:13
    Nooit begrepen wat NEC met die Lijnders moet.
    Wie heeft deze nobody aangesteld.
    Het ging uitstekend met de vorige trainer,is hier sprake
    van vriendjes politiek.
    Wie is in hemelsnaam Lijnders,er is maar een oplossing,
    Die hem heeft aangesteld,en Lijnders eruit,en verder met
    de vorige trainer.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:31
    Helemaal geklijk kerel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:19
    Niet alleen dat, maar ook de wc's van het gastenvak compleet naar de kloten..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:25
    Voortaan alleen zand rondom het stadion.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:34
    ;-)
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1466
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:41
    Ik dacht dat voetballen in de zandbak een andere betekenis had.
    Vind ik leuk
    Tossa +2333
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:29
    Provocerend veel politie?

    En dan snappen ze niet dat juist door hun eigen dom gedrag een volgende keer er nog meer politie MOET zijn?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:35
    Kijk er niet meer van op, minst of geringste staan ze al weer voor de hoofdingang rotzooi te schoppen of staan ze in het bos bussen te bekogelen. Blijkbaar denken supporters dat ze heel erg goed zijnen allen kunnen winnen, conclusie :niet dus
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:39
    Wat een sneu klootjesvolk, die NEC-"supporters". En dan iemand die zich voorzitter van een supportersvereniging mag noemen die lekker meegaat in het niveau. Gadverdamme, kan die man weggestuurd worden? "Provocerend veel politie" - en DUS is het allemaal niet de schuld van dat Nijmeegse schorriemorrie?? Er is ook nog zoiets als fatsoen, maar dat is bij een flinke groep van dat publiek ver te zoeken.

    Waar bij ELKE andere club een grote normalisatieslag is gemaakt in de afgelopen 20 jaar, is in Nijmegen de tijd stil blijven staan. En komen er alleen maar laffe voorzitters, sponsors, TD's en trainers die daar niets over zeggen. Wat een rotclub.
    Vind ik leuk
    ENNMG +104
    zondag 18 februari 2018 om 10:05
    En wat een rotkop heb jij, ik maak uit jou post op de je zwaar autistisch bent schapenneuker
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:51
    Dat mensen zich zo druk kunnen maken om voetbal.. Ze doen mee met het kampioenschap en staan gedeeld eerste. Wat willen die supporters dan? Dat ze nu al kampioen zijn?
    En dan volgend jaar gewoon weer degraderen. Al die drukte om niets.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:01
    Er was 'provocerend veel' politie op de been? Schijnbaar was dat geen overbodige luxe. En de aanwezigheid van heel veel politie zou er bij mij juist voor zorgen dat ik me helemaal normaal zou gedragen. Beetje omgekeerde wereld lijkt me. Er is heel veel politie op de been, dus we gaan lekker rellen...
    Vind ik leuk
    defons +1751
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:35
    Heb alweer genoeg gezien de laatste jaren van de Nec fans als men een scheet laat komen ze al in opstand. Wat mij betreft lekker laten zitten waar ze nu zitten wil ze niet zien in de eredivisie.

    Het gaat juist goed de laatste jaren jammer voor de goede fans van Nec maar helaas moeten altijd de meeste goeden lijden onder kwade fans.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:35
    De politie in Maastricht de schuld geven dat je eigen supporters verhaal gaan halen en de spelers bus bekogelen ?
    Ben benieuwd of de KNVB zoals bij andere clubs nu ook bestraft om zonder publiek te spelen of als je het bij je eigen club doet dat het dan oke is.
    Stelletje randmongolen !
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1466
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:43
    De politie heeft het dus goed ingeschat en genoeg mankracht gestuurd.
    Vind ik leuk
    Sargon +1483
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:36
    Er is nooit een reden om andermans spullen te vernielen en met stenen te gaan gooien. Als je niet tegen slecht voetbal kan moet je geen NEC supporter worden.Van mij hadden ze er wel meer mogen arresteren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 23:56
    Voetbal is maar een spelletje. Hoewel.... daar dacht wijlen Rinus Michels, u allen wel bekend, anders over.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws