'Potentiële Ajax-trainer': 'Van 't Schip heeft een voetbalvisie die daar past'

    'Potentiële Ajax-trainer': 'Van 't Schip heeft een voetbalvisie die daar past'

    zaterdag 17 februari 2018 om 14:33

    Voor PEC Zwolle-trainer John van 't Schip heeft het duel met Ajax van zondag een speciaal tintje. Hij heeft een verleden in Amsterdam als speler, jeugdtrainer en assistent. David Endt ziet die Ajax-invloeden terug bij de nummer vijf van de Eredivisie.

    "Van 't Schip is ernstig beïnvloed door Johan Cruijff. Zijn ideeën, het durven, het lef hebben om beslissingen te nemen en dat in het kader van voetbal", zegt Endt tegen Ajax Showtime. "Dat is echt iets wat Cruijff heeft geïmplanteerd bij een hele generatie."

    Volgens de voormalig teammanager van Ajax profiteert Van 't Schip van zijn ervaringen in landen als Australië en Mexico. Endt ziet de PEC-coach als potentiële trainer voor de Amsterdammers. "Ik denk dat zijn voetbalvisie bij Ajax past. Juist ook door zijn opgedane ervaring. Op het intermenselijke vlak heeft hij stappen gemaakt en hij is niet voor een gat te vangen."

    Endt vindt dat Van 't Schip voldoende bagage heeft voor Ajax. "Hij is veel beter geharnast dan de vele trainers die direct vanaf het veld in de trainersbaan stapte. De wijsheid die je opbouwt, het inzicht en kennis van wat het vak werkelijk inhoudt is van elementair belang. Plus zijn basisideeën zijn gestoeld op wat Ajax is en wat Ajax wil zijn. Dat snapt hij."

    Poll

    Is Van 't Schip goed genoeg om trainer van Ajax te worden?

    (2363 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 februari 2018 om 14:38
    Als we dan maar niet weer het schip in gaan
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11614
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:46
    Jezus wat slecht.....;p
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:47
    Als je niet gelovig bent is Jezus ook slecht :p
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:44
    Aparte opmerking van jou.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9951
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:41
    Nou die open deuren heeft David vakkundig ingetrapt.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1624
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:43
    Ach ja, hij heeft dan natuurlijk wel gelijk. Is al heel wat vandaag de dag
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:43
    Dat is ook zijn vak eey
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:45
    Ik zie hem wel een keer 1e trainer van Ajax worden! Prima trainer met een goede voetbal visie
    Vind ik leuk
    Always PSV +7064
    zaterdag 17 februari 2018 om 15:54
    Vanuit Eindhoven dit weekend veel sympathie voor van het Schip en PEC!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:31
    Begrijpelijk ;-)
    Vind ik leuk
    James655 +636
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:33
    Ik heb het van ganser harte gehoopt toen Keizer werd ontslagen. Ik gun Ten Hag 100% succes met Ajax, graag, maar ik denk dat de club door de keuze van het Ajax bestuur bij Van 't Schip een grote kans heeft laten liggen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5400
    zaterdag 17 februari 2018 om 14:59
    Roy als technisch directeur, van het Schip als trainer, Lerby als hoofd scouting en Sjaak Swart als materiaalman. Een ideale combinatie.
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:47
    Sjonge............. kopstootje gehad voordat jij deze opmerking maakte?
    Vind ik leuk
    14forever +7979
    zaterdag 17 februari 2018 om 15:28
    Staf met van t schip,heitinga en reiziger...
    Vind ik leuk
    reggie +1404
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:27
    Heitinga woordvoerder, die heeft me toch een snelle babbel!
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:49
    En jij geen goede..........
    Vind ik leuk
    FSCeara +7592
    zaterdag 17 februari 2018 om 15:40
    Dit was degene om Keizer op te volgen. Toen ik dat zei werd ik voor gek versleten maar past perfect bij Ajax en speelt voetbal dat voor Ajacieden bij Ajax hoort. Ben benieuwd of hij wil en of van der Sar hieraan trekt want is nogal een eigenwijze vogel.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9951
    zaterdag 17 februari 2018 om 15:45
    Het zou ronduit bizar zijn geweest als van t schip na een half jaar alweer weg was gegaan bij PEC, en dat is gelukkig dus ook niet gebeurt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:50
    Ten hag wordt toch snel weer ontslagen die gaat het niet redden bij Ajax. Saaie kut trainer die met een onbestaanbaar accent praat.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7592
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:06
    Tsja.... ik roep dat al sinds er sprake was dat Ajax geinteresseerd zou zijn. Hij en Ajax is geen match. Maar voor mensen zoals ik,die geen Ajacied zijn ,is het wel een interessante keuze om te zien hoe ze daarmee omgaan.zoals je zelf aangeeft die spreekt gewoon een heel andere taal.
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:50
    Je bedoeld onVerstaanbaar?? Zonder accent ben jij dus ook niet te volgen. :-))
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:56
    Als jij om auto spel correcties in 2018 huilt hoeft dat ook niet :p
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:59
    In goed hollands graag....... ik huil niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:01
    Hollands... als we gaan mieren neuken in welk land wordt dat gesproken?
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:04
    Zege gewoon wat je je kwijt wil aan mij. Verder niets. Snap jouw comments niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:07
    Ik jouw de jouwe ook niet... als je commentaar wil leveren zorg dat jij het zelf wel grammaticaal in orde hebt. Je bent een clown op deze manier.

    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:11
    Als jij op de man gaat spelen door mij een clown te noemen ben ik snel klaar. Ik ga correct om met de participanten op dit forum. Als jij dat niet kunt houdt het dus op tussen ons.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:13
    Dat bedoel ik dus zelf iemand kraken en dan als een poesje reageren als je daar op gewezen wordt. Zei ik clown? Ik bedoel je bent echt een held haha
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:17
    Als jij er een nutteloze discussie van wilt maken vind ik dat prima.Ik kraak jou niet. Ja..... jij maakte mij uit voor clown. Als jij je dit afvraagt weet je dus nu al niet meer wat je net (20:07 uur) geschreven hebt.Zegt meer over jou dan over mij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:19
    Haha ga lekker een de stad succes dr mee clown
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:22
    ga lekker een de stad????
    Wat wil je zeggen Meester?? Iets te veel gedronken??
    Dan kun je beter niet reageren hier.
    Het is nu wel duidelijk wie de clown is!!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1968
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:03
    elk geval beter als ten hag
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:15
    Ten Hag zat lekker bij Utrecht, had die man daar laten zitten, nu gooit ie 2 jaar werk weg. Nu moet Schip weer weg bij PEC, gaat toch lekker, nu kan John helemaal zelf bepalen hoe hij wil spelen en straks bij Ajax moet ie aan de lijn bij andere figuren. PEC heeft er ook spelers voor om zo te spelen, Ajax niet zo. Alleen Ziyech. Als je nu na ten Hag overstapt op Schip dan kiest Ajax weer een compleet ander pad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:40
    Ajax heeft geld zat. Wat maakt t uit. Geld moet rollen. En blijven rollen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:02
    Het rommelt altijd daar he? De man zit er net nota bene.
    Nu is David Endt al het "The End" aan het regisseren.
    Maar dat wist ten Hag ook, 3 jaar bouwen aan een team gaat niet gebeuren bij Ajax... dus dan is mijn vraag, is ten Hag dan de juiste man?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:07
    Goeie vraag.
    Om Frank werd er gelachen, toen hij na 4 wedstrijden ontslagen werd.

    Trainer zijn is niet zo makkelijk. Ik had Reiziger of v t Schip gekozen. Maar wie ben ik?
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:12
    Ik had ook Schip gekozen, die zit qua denken dichter bij Bosz en Keizer. Ten Hag is meer een Gaal-verhaal.
    Vind ik leuk
    JoeyC +781
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:22
    Een goede kandidaat om Ten Hag over een (half)jaar op te volgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:38
    Overmars had Keizer het jaar moeten laten afmaken. En daarna met v t Schip in zee moeten gaan. De woeste oceaan op ...
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:04
    Je kan wel de woeste Oceaan op gaan Wim.
    Maar houdt John VAN het Schip er dan wel OP.
    Er verzuipen al zovelen op weg naar geluk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 16:54
    Ze zien iedereen daar als potentiële trainer maar met al die groeibriljantjes valt het niet mee er een te vinden
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:02
    Hahaha we hebben niet allemaal van die vedettes als Brenet en Hendrix Paal die uit de opleiding komen rollen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:10
    7 punten badmuts
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:00
    Recordmeister, grootste club boertje
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:02
    Neuzen club
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:15
    Auw dat doet pijn, wil je daarmee ophouden?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:25
    Vanavond 10 punten doet inderdaad heel veel pijn
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    zaterdag 17 februari 2018 om 21:59
    Hahaha puntenverlies bedoel je. Hup je fristi pakken en braaf in je hoek gaan spelen
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:55
    @Twinnie:
    Vanwaar "neuzen club"? Ben jij wat racistisch ingesteld?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:22
    Zekers
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:23
    Jammer, is niet meer van deze tijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:29
    Ik zal er rekening mee houden
    Vind ik leuk
    035 +3241
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:43
    Top hahaha
    Vind ik leuk
    hoebie60 +90
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:26
    Met dank aan de stad en 5000 ontslagen mensen, dat voor een k.t club
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:23
    Hallo gefrustreerde neus
    Vind ik leuk
    hoebie60 +90
    zaterdag 17 februari 2018 om 22:15
    Realistisch gloeilamp
    Vind ik leuk
    El Cazador +4498
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:07
    Ik roep al heeeeeeel errug lang dat Johnny van 't Schip trainer/coach van Ajax moet worden. Neen, wat dat het huidige management, lees VdSar & Overmars, halen een oosterse tuinkabouter binnen. Die een visie heeft van een voormalig Oostblok land. Neem als voorbeeld de rol van Frenkie de Jong dat kost ons inmiddels drie tegendoelpunten!!!!
    Vind ik leuk
    defons +1820
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:11
    Helemaal mee eens ondanks dat Ten hag het bij ons clupie goed deed snap ik nog steeds de keuze van Ajax niet.

    Van het schip had veel beter in het plaatje gepast echt een onbegrijpelijke keuze.
    Vind ik leuk
    stock3 +700
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:20
    Vorige week waren ze vanaf minuut 1 aan het tijdrekken. Zelfs toen ze achterstonden! Is dat de potentiële Ajax trainer! Dan kan je beter Ten Haag een kans geven!
    Vind ik leuk
    Tsja +213
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:29
    En daar hebben we Johan Fruit weer.
    Vind ik leuk
    Carl Coenr +278
    zaterdag 17 februari 2018 om 21:08
    Ik had hem al als opvolger van Bosz gezien, was prima moment. Helaas werd het Keizer en nu Ten Hag
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Potentiële Ajax-trainer': 'Van 't Schip heeft een voetbalvisie die daar past'