'Potentiële Ajax-trainer': 'Van 't Schip heeft een voetbalvisie die daar past'

'Potentiële Ajax-trainer': 'Van 't Schip heeft een voetbalvisie die daar past'

Gepubliceerd: zaterdag 17 februari 2018 om 14:33za 17-02-2018 om 14:33

Voor PEC Zwolle-trainer John van 't Schip heeft het duel met Ajax van zondag een speciaal tintje. Hij heeft een verleden in Amsterdam als speler, jeugdtrainer en assistent. David Endt ziet die Ajax-invloeden terug bij de nummer vijf van de Eredivisie.

"Van 't Schip is ernstig beïnvloed door Johan Cruijff. Zijn ideeën, het durven, het lef hebben om beslissingen te nemen en dat in het kader van voetbal", zegt Endt tegen Ajax Showtime. "Dat is echt iets wat Cruijff heeft geïmplanteerd bij een hele generatie."

Volgens de voormalig teammanager van Ajax profiteert Van 't Schip van zijn ervaringen in landen als Australië en Mexico. Endt ziet de PEC-coach als potentiële trainer voor de Amsterdammers. "Ik denk dat zijn voetbalvisie bij Ajax past. Juist ook door zijn opgedane ervaring. Op het intermenselijke vlak heeft hij stappen gemaakt en hij is niet voor een gat te vangen."

Endt vindt dat Van 't Schip voldoende bagage heeft voor Ajax. "Hij is veel beter geharnast dan de vele trainers die direct vanaf het veld in de trainersbaan stapte. De wijsheid die je opbouwt, het inzicht en kennis van wat het vak werkelijk inhoudt is van elementair belang. Plus zijn basisideeën zijn gestoeld op wat Ajax is en wat Ajax wil zijn. Dat snapt hij."

Poll

Is Van 't Schip goed genoeg om trainer van Ajax te worden?

(2364 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 17 februari 2018 om 14:38
Als we dan maar niet weer het schip in gaan
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zaterdag 17 februari 2018 om 14:46
Jezus wat slecht.....;p
Vind ik leuk
zaterdag 17 februari 2018 om 14:47
Als je niet gelovig bent is Jezus ook slecht :p
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
zaterdag 17 februari 2018 om 14:41
Nou die open deuren heeft David vakkundig ingetrapt.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2250
zaterdag 17 februari 2018 om 14:43
Ach ja, hij heeft dan natuurlijk wel gelijk. Is al heel wat vandaag de dag
Vind ik leuk
zaterdag 17 februari 2018 om 14:43
Dat is ook zijn vak eey
Vind ik leuk
zaterdag 17 februari 2018 om 14:45
Ik zie hem wel een keer 1e trainer van Ajax worden! Prima trainer met een goede voetbal visie
Vind ik leuk
Always PSV +17037
zaterdag 17 februari 2018 om 15:54
Vanuit Eindhoven dit weekend veel sympathie voor van het Schip en PEC!
Vind ik leuk
zaterdag 17 februari 2018 om 16:31
Begrijpelijk ;-)
Vind ik leuk
James655 +916
zaterdag 17 februari 2018 om 18:33
Ik heb het van ganser harte gehoopt toen Keizer werd ontslagen. Ik gun Ten Hag 100% succes met Ajax, graag, maar ik denk dat de club door de keuze van het Ajax bestuur bij Van 't Schip een grote kans heeft laten liggen.
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
zaterdag 17 februari 2018 om 14:59
Roy als technisch directeur, van het Schip als trainer, Lerby als hoofd scouting en Sjaak Swart als materiaalman. Een ideale combinatie.
Vind ik leuk
14forever +9066
zaterdag 17 februari 2018 om 15:28
Staf met van t schip,heitinga en reiziger...
Vind ik leuk
reggie +2026
zaterdag 17 februari 2018 om 17:27
Heitinga woordvoerder, die heeft me toch een snelle babbel!
Vind ik leuk
FSCeara +9424
zaterdag 17 februari 2018 om 15:40
Dit was degene om Keizer op te volgen. Toen ik dat zei werd ik voor gek versleten maar past perfect bij Ajax en speelt voetbal dat voor Ajacieden bij Ajax hoort. Ben benieuwd of hij wil en of van der Sar hieraan trekt want is nogal een eigenwijze vogel.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
zaterdag 17 februari 2018 om 15:45
Het zou ronduit bizar zijn geweest als van t schip na een half jaar alweer weg was gegaan bij PEC, en dat is gelukkig dus ook niet gebeurt.
Vind ik leuk
zaterdag 17 februari 2018 om 17:50
Ten hag wordt toch snel weer ontslagen die gaat het niet redden bij Ajax. Saaie kut trainer die met een onbestaanbaar accent praat.
Vind ik leuk
FSCeara +9424
zaterdag 17 februari 2018 om 18:06
Tsja.... ik roep dat al sinds er sprake was dat Ajax geinteresseerd zou zijn. Hij en Ajax is geen match. Maar voor mensen zoals ik,die geen Ajacied zijn ,is het wel een interessante keuze om te zien hoe ze daarmee omgaan.zoals je zelf aangeeft die spreekt gewoon een heel andere taal.
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
zaterdag 17 februari 2018 om 16:03
elk geval beter als ten hag
Vind ik leuk
Cookee +12755
zaterdag 17 februari 2018 om 16:15
Ten Hag zat lekker bij Utrecht, had die man daar laten zitten, nu gooit ie 2 jaar werk weg. Nu moet Schip weer weg bij PEC, gaat toch lekker, nu kan John helemaal zelf bepalen hoe hij wil spelen en straks bij Ajax moet ie aan de lijn bij andere figuren. PEC heeft er ook spelers voor om zo te spelen, Ajax niet zo. Alleen Ziyech. Als je nu na ten Hag overstapt op Schip dan kiest Ajax weer een compleet ander pad.
Vind ik leuk
JoeyC +4036
zaterdag 17 februari 2018 om 16:22
Een goede kandidaat om Ten Hag over een (half)jaar op te volgen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 februari 2018 om 16:54
Ze zien iedereen daar als potentiële trainer maar met al die groeibriljantjes valt het niet mee er een te vinden
Vind ik leuk
El Cazador +8945
zaterdag 17 februari 2018 om 17:07
Ik roep al heeeeeeel errug lang dat Johnny van 't Schip trainer/coach van Ajax moet worden. Neen, wat dat het huidige management, lees VdSar & Overmars, halen een oosterse tuinkabouter binnen. Die een visie heeft van een voormalig Oostblok land. Neem als voorbeeld de rol van Frenkie de Jong dat kost ons inmiddels drie tegendoelpunten!!!!
Vind ik leuk
defons +1726
zaterdag 17 februari 2018 om 17:11
Helemaal mee eens ondanks dat Ten hag het bij ons clupie goed deed snap ik nog steeds de keuze van Ajax niet.

Van het schip had veel beter in het plaatje gepast echt een onbegrijpelijke keuze.
Vind ik leuk
stock3 +862
zaterdag 17 februari 2018 om 17:20
Vorige week waren ze vanaf minuut 1 aan het tijdrekken. Zelfs toen ze achterstonden! Is dat de potentiële Ajax trainer! Dan kan je beter Ten Haag een kans geven!
Vind ik leuk
Tsja +289
zaterdag 17 februari 2018 om 17:29
En daar hebben we Johan Fruit weer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws