FC Groningen zo goed als rond met nieuwe spits: Ik was helemaal verbaasd

    FC Groningen zo goed als rond met nieuwe spits: "Ik was helemaal verbaasd"

    zondag 18 februari 2018 om 11:37

    Ahmad Mendes Moreira en FC Groningen zijn bijna akkoord over een éénjarig contract. Dat meldt het Dagblad van het Noorden. De 22-jarige spits van Kozakken Boys sluit komend seizoen aan bij de selectie van de nieuwe trainer Danny Buys. 

    Mendes Moreira doet het dit seizoen uitstekend bij Kozakken Boys. dat uitkomt in de tweede divisie. Deze week werd bekend dat Buys de overstap gaat maken van de amateurclub naar FC Groningen en zijn spits volgt dus in zijn kielzog. 

    "Het is niet zo dat de trainer dit heeft geregeld, ik werd zelf gebeld door Ron Jans", vertelt Mendes Moreira. "Ik was helemaal verbaasd, want ik kende hem alleen van tv. Ik ben met mijn vader bij hem thuis geweest in Tynaarlo. Daar hebben we een heel prettig gesprek gehad."

    Hij is 'geweldig vereerd' met zijn kans in de Eredivisie. "Ik weet dat dit een reuzenstap is in mijn carrière, maar het is vooral altijd mijn droom geweest om in de Eredivisie te voetballen. Het lijkt erop dat die gaat uitkomen, ook nog eens bij een fantastische club met een geweldige trainer, want dat is Danny Buijs. Ik kan bijna niet wachten tot het zover is."

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +21460
    zondag 18 februari 2018 om 11:48
    Gokje van Groningen. Is het niks, dan zijn ze er na een jaar weer vanaf.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    zondag 18 februari 2018 om 11:50
    Zeker en ik denk dat Buijs wel weet dat hij in de ED meekan, anders schuif je hem niet naar voren als beginnend trainer lijkt me..
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12311
    zondag 18 februari 2018 om 14:19
    Zoals jezelf al aangeeft, een beginnend trainer, maar het zou wel een stunt zijn als ie slaagt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:02
    Precies! Ik ben toch wel benieuwd naar hem, altijd wel leuk als zo'n speler naar de Eredivisie komt om te kijken of hij het niveau aan kan
    Vind ik leuk
    Joen'tje +2256
    zondag 18 februari 2018 om 11:48
    Gevalletje, kun je geen buil aan vallen. Met hun financiële status moet je creatief zijn en geen VELDWIJKJE pullen.
    Vind ik leuk
    Ale +3498
    zondag 18 februari 2018 om 11:49
    Allicht beter dan veldwijk!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8465
    zondag 18 februari 2018 om 11:52
    Heeft deze ook een vloggende vriendin?
    Vind ik leuk
    Joen'tje +2256
    zondag 18 februari 2018 om 12:02
    Daar is specifiek naar gevraagd in de vacature.

    'Wij zoeken een competente, zelfstandige voetballer met weinig ervaring op het internet.'
    Vind ik leuk
    Eindje +90
    zondag 18 februari 2018 om 11:54
    Zou wel leuk zijn als hij het red. Op 22 jarige leeftijd van de amateurs naar het prof voetbal gebeurt bijna nooit.
    Vind ik leuk
    ENNMG +113
    zondag 18 februari 2018 om 11:55
    Groningen bereid zich vast voor op de jupiler klaarblijkelijk
    Vind ik leuk
    Vapormax +1169
    zondag 18 februari 2018 om 11:58
    Lachwekkend! Nieuwe Messias whahhaah
    Vind ik leuk
    Casuals88 +1711
    zondag 18 februari 2018 om 12:05
    Als het net zo gokje is als El Kayati van ADO dan doen ze goede zaken !
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    zondag 18 februari 2018 om 12:05
    Kost je weinig en mocht hij wel een hit worden kun je er ook nog eens flink aan verdienen.. Buijs neemt hem niet zomaar mee hoor, die weet wat er verwacht wordt van je in de ED..
    En lukt het niet, ben je na 1 seizoen weer van hem af, prima..
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2571
    zondag 18 februari 2018 om 12:10
    Een 1-jarig contract is niks nee. Maar wederom slim geregeld en zo zie je maar weer hoe de voerballerij werkt.

    Buijs zit bij Frank Schouten en jullie raden het al: "Mendes Moreira nu ook"

    Dus dat Jans hem zekf gebeld heeft is niet zo spannend. Hij onderhandelt namelijk met dezelfde contactpersoon als die van de trainer. Kan me overigens niet voorstelen dat Mendes al vekend was bij Schouten. Pas toen Buijs naar Groningen ging werd hij interessant
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12311
    zondag 18 februari 2018 om 14:22
    Als Buijs aangeeft deze spits te willen hebben dan gaat Jans als td zijnde toch bellen en het regelen. Lijkt me de normale weg, neemt niet weg dat Buijs hem wel degelijk meeneemt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:13
    Reuven Niemeijer van heracles komt ook uit het amateur voetbal. En ik vind dat die het wel aardig doet bij me cluppie
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    zondag 18 februari 2018 om 14:04
    Het zegt wel iets van Buijs dat hij het vertrouwen heeft en aandurft om hem mee te nemen van Kozakken Boys.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:42
    Elke spits die wil spelen is al een verbetering
    Vind ik leuk
    Buddy +21
    zondag 18 februari 2018 om 18:12
    Nijland en Jans helpen de club naar de gallemiezen. Er wordt nu al onder Jupiler League niveau gescout. Na zeefuik weer een ondermaatse aankoop.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7493
    zondag 18 februari 2018 om 21:34
    Er lopen wel meer spelers rond in de Jupiler League voor Groningen, het niveau wat ze nastreven!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:08
    misschien wel de nieuwe Bombarda, kwam ook van de amateurs destijds, kan nooit minder zijn als Hoesen of Veldwijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Groningen zo goed als rond met nieuwe spits: "Ik was helemaal verbaasd"