NAC komt met verklaring na bizar incident: geen supporter, maar verwarde Ier

    NAC komt met verklaring na bizar incident: geen supporter, maar verwarde Ier

    Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 13:49zo 18-02-2018 om 13:49

    De man die zaterdag in de slotfase van NAC Breda - AZ het veld van het Rat Verlegh Stadion opkwam, is een incidentele bezoeker met de Ierse nationaliteit. Dat meldt NAC.

    De club beklemtoont via de officiële kanalen dat de man geen NAC-supporter is en ook niet iemand is met een seizoenkaart die frequent naar Breda komt voor een wedstrijd. De verwarde Ier was 'behoorlijk' onder invloed en is na een eerste verhoor overgedragen aan de politie.

    NAC zegt het incident te betreuren en laat weten een onderzoek in te stellen. Daarnaast gaat de club, die zich duidelijk distantieert van alle heisa, met de KNVB in gesprek over eventuele maatregelen. De man krijgt een lang stadionverbod.

    Zijn intenties bleven na politieverhoor onduidelijk. De Ier had het in ieder geval niet gemunt op scheidsrechter Jochem Kamphuis, de Bredase AZ-speler Mats Seuntjens en hij wilde ook niet naar het Alkmaarse uitvak.

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Plaats een reactie

    Tossa +2332
    zondag 18 februari 2018 om 13:52
    Drugs are bad mkay?!
    Vind ik leuk
    Ale +4991
    zondag 18 februari 2018 om 13:54
    Strak zonder trainingspak!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5953
    zondag 18 februari 2018 om 13:54
    You gotta love the Irish!
    Vind ik leuk
    jari4ever +1488
    zondag 18 februari 2018 om 13:55
    Kon de wc niet vinden voor een snuifje
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 18 februari 2018 om 13:56
    Who the fook is that guy?
    Vind ik leuk
    guilleaume +880
    zondag 18 februari 2018 om 13:57
    Beter een verwarde Ier op het veld, dan een ...
    (Maak maar af)
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    zondag 18 februari 2018 om 14:01
    Iets te veel bailys gedronken en witte poedersuiker uit Breda op hwahaha. P
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 18 februari 2018 om 14:02
    Dat neemt niet weg dat de suppoosten behoorlijk snel in actie kwamen. Duurde zeker oaar minuten alvorens een heel snel kwam aangeschoffelt.slechte zaak !
    Vind ik leuk
    pos +8830
    zondag 18 februari 2018 om 14:23
    Dat is inderdaad het vreemde. Gewoon geen stewards die het veld opkwamen. Sorry maar bij AZ staan in een ring om het veld om de 10 meter stewards louter naar het publiek te kijken. Is echt ondenkbaar zoiets.
    Vind ik leuk
    John M. +4836
    zondag 18 februari 2018 om 15:32
    Ik denk dat die stewards hier ook naar het publiek keken en daarom niet zagen dat er iemand het veld opliep. Dat noem ik opdracht nakomen.....
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    zondag 18 februari 2018 om 14:03
    Ik vond het wel grappig. :p
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:05
    Schande. Het verbaast me dat het een Ier betrof; hij liep namelijk aardig Schots en scheef.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    zondag 18 februari 2018 om 14:05
    mafkees voor altijd verbannen in een stadion drugs gebruiken doe je maar thuis of in een steegje
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    zondag 18 februari 2018 om 14:12
    Ah een verwarde man, de term die men tegenwoordig maar wat graag uit de kast haalt om alles onder weg te lullen....
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zondag 18 februari 2018 om 14:43
    Het is elke week raak tegenwoordig. Vorige week stond er nog een verwarde Turkse man in de Arena op het veld... ;-)
    Vind ik leuk
    Mossie +60
    zondag 18 februari 2018 om 14:31
    Sjoerd Mossou meende hem toch te kennen. In zijn tweet van gisteren schreef hij

    "Heb ik nog paar jaar geneeskunde mee gestudeerd met deze gast"

    toch apart!
    Vind ik leuk
    Counterattack +10909
    zondag 18 februari 2018 om 14:37
    Irish people are ok.
    Dus had kunnen volstaan met : man, die alcohol op had en verward was. Denk niet dat zijn nationaliteit relevant is, maar kan dat hij de aanwijzingen niet goed kon lezen of verstaan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9991
    zondag 18 februari 2018 om 15:12
    Wat loop je nou te zeiken man?

    Het is gewoon een stukje extra informatie over de betreffende IERSE man.
    Kijk hier was ie onnodig, omdat het al bekend was dat het een Ier was.

    Niemand zegt ook dat Ieren niet ok zijn. Er wordt alleen geschreven dat het gaat om een Ierse man en dat het dus aannemelijk is dat deze man verder geen affiniteiten met NAC Breda heeft.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10909
    zondag 18 februari 2018 om 15:20
    Prima toch,
    Schots of Iers, who CARE’s..
    ik niet..
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 16:07
    Wist niet dat Stratumseind een Ier is :D
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 18 februari 2018 om 16:44
    Wanneer je als cafébaas een klant zich laveloos laat drinken zodat hij problemen veroorzaakt wordt je daar op aangesproken.
    Waarom hier niet. Nac bestuur moet niet zo hoog van de toren blazen aangezien ze zelf niet geheel onschuldig zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:38
    Deze gast was overduidelijk onder invloed van iets anders dan drank Thobar. Je kan NAC niet verwijten dat ze deze Ier niet nog een snuifje hebben gegeven omdat ie er al genoeg op had.

    Of ga jij je autodealer ook de schuld geven als jij met je benzineauto diesel gaat tanken bij de plaatselijke pomp?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    zondag 18 februari 2018 om 17:09
    Gelukkig niet geschoten met de puddingbuks, dat zou minder zijn geweesr.
    Vind ik leuk
    wil +1150
    zondag 18 februari 2018 om 22:31
    Speciaal uit Ierland gekomen om zijn clubje te zien spelen. I

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws