Uitblinker van kansloos PEC bezorgt Kluivert moeilijke dag: 'Kan me meten met hem'

    Uitblinker van kansloos PEC bezorgt Kluivert moeilijke dag: 'Kan me meten met hem'

    Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 19:40zo 18-02-2018 om 19:40

    Ajax heeft zondagavond veel indruk gemaakt op Kingsley Ehizibue. De rechtsback van PEC Zwolle, die in eigen stadion werd uitgeroepen tot Man of the Match, noemt de nummer twee van de Eredivisie 'de beste ploeg' die hij dit seizoen is tegengekomen in de Eredivisie. 

    Paul Audenaerd
    ZWOLLE

    Het normaal zo dominante PEC had op een glad veld werkelijk niets in te brengen tegen Ajax. Het was een klein wonder dat de gasten uit Amsterdam niet met een grote overwinning de bus instapten. "Wij kwamen totaal niet in ons spel vandaag. Ajax heeft het heel goed aangepakt", vertelde publiekslieveling Ehizibue - drie paar longen, constant drang naar voren - na de nederlaag aan VoetbalPrimeur. 

    "Het is echt een goede ploeg. Ze hebben het ons enorm lastig gemaakt. Ik denk dat dit de beste tegenstander was van dit seizoen", vervolgde de vleugelverdediger. "De organisatie bij Ajax stond enorm goed. We kregen gewoon geen mogelijkheden om te voetballen. Zij kwamen er zelf natuurlijk ook een paar keer gevaarlijk uit. Ajax was echt een maatje te groot vandaag."

    Ehizibue stond 90 minuten tegenover Ajax-revelatie Justin Kluivert. Dat ging verdienstelijk, vond hij zelf. "Dit was wel mijn moeilijkste tegenstander, denk ik. Snel, vaardig, technisch... Hij pakt vaak de diepte, maakt veel acties. Maar ik denk dat ik heb laten zien dat ik me prima kan meten met zo'n speler. Als team ging het niet goed, maar zelf heb ik laten zien dat ik een speler van zijn kaliber aankan."

    Lees ook: Ajax heeft PSV weer binnen bereik: Huntelaar beslist uitwedstrijd tegen PEC

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19998
    zondag 18 februari 2018 om 19:47
    Wijze woorden!
    Vind ik leuk
    Degraaf +17966
    zondag 18 februari 2018 om 22:35
    Klopt en hij is niet de enige van PEC die dat vandaag heeft gezegd ;-)
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    maandag 19 februari 2018 om 10:01
    PEC is de ajax fanclub van Overijssel. Niet zo vreemd dus dat de kunstgrasjochies zo enthouaisast zijn over hun 'tegenstanders'.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:48
    is die discussie ook afgelopen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 19:49
    Speelde idd goed. Voetbal Primeur kan denk ik beter een foto van hem in duel met Kluivert erop zetten i.p.v. met Ziyech.
    Vind ik leuk
    yuuup +9917
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    Kluivert was toch twee keer akelig dicht bij een doelpunt.
    Vind ik leuk
    HanV +4647
    zondag 18 februari 2018 om 22:15
    Kluivert kreeg ook een standje omdat hij een keer Ehizibue ongenadig hard onderuit haalde toen die een bal uit wilde laten lopen. Dus dat moment is ook beoordeeld.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    deed het goed vandaag was hem ook wel een paar keer goed kwijt en kluivertje had er een in moeten rossen natuurlijk....
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    deed het goed vandaag was hem ook wel een paar keer goed kwijt en kluivertje had er een in moeten rossen natuurlijk....
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    Toch heeft Kluivert een heel aantal kansen gehad. Had hij dat niet vaker moeten voorkomen als hij zich écht goed met Kluivert kon meten?
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    deed het goed vandaag was hem ook wel een paar keer goed kwijt en kluivertje had er een in moeten rossen natuurlijk....
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    deed het goed vandaag was hem ook wel een paar keer goed kwijt en kluivertje had er een in moeten rossen natuurlijk....
    Vind ik leuk
    Gerro +7404
    zondag 18 februari 2018 om 20:05
    Kluivert speelde vrij matig vandaag maar ondanks dat moet hij minstens 1 keer scoren
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41873
    zondag 18 februari 2018 om 20:10
    Die back kan echt wat, maar Kluivert kreeg toch best twee hele grote kansen die dr gewoon in hadden moeten gaan.

    Als ie younes heette werd ie uitgefloten door de Amsterdammers denk ik zo.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15457
    zondag 18 februari 2018 om 20:14
    Philippe Sandler was ook niet best vandaag.
    Als dit Manchester City materiaal is, dan mag Pep zich ook wel eens een keer op zijn kale bol krabben.
    Vind ik leuk
    Rob94 +30
    zondag 18 februari 2018 om 21:14
    Vooral dat balletje wegwerken in de laatste minuten, hij legde hem nog net niet stil voor Huntelaar.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7553
    zondag 18 februari 2018 om 23:50
    Volgens mij hebben een aantal forum leden hier geen neus schotje meer in hun hoofd zitten van al hun gesnuif.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws