'Ajax is nu de best spelende ploeg van Nederland. Zo veel voetballend vermogen'

    'Ajax is nu de best spelende ploeg van Nederland. Zo veel voetballend vermogen'

    Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 20:03zo 18-02-2018 om 20:03

    PEC Zwolle-aanvoerder Bram van Polen (links op de foto) is vol lof over Ajax. De back en zijn ploeggenoten verloren zondagmiddag met 0-1 van de Amsterdammers en hadden weinig te vertellen tegen de nummer twee van de Eredivsie. 

    "Of het de verdienste van Ajax was dat we er niet aan te pas kwamen? Ja, dat denk ik wel. We hebben het nog wel geprobeerd door opportunistisch te spelen, maar ik vond Ajax in alle facetten beter", vertelt Van Polen aan Voetbal Inside. De routinier is onder de indruk van zijn tegenstander. "Als je ziet wat voor voetballend vermogen ze hebben, dan mag je best de complimenten aan Ajax geven."

    Of de Amsterdammers nog kans maken op het landskampioenschap, durft Van Polen niet te zeggen. "Ze hebben nog wat puntjes om in te halen. Maar ik denk wel dat het op dit moment de best voetballende ploeg van Nederland is. Hier zit van achteruit zo veel voetballend vermogen in. Wij hebben er totaal geen grip op gehad. Toen wij thuis tegen PSV speelden, waren wij de betere. Maar Ajax heeft ons in leven gehouden vandaag. Dan mag je blij zijn dat het bij 0-1 blijft."

    Poll

    Kan Ajax het gat met PSV nog overbruggen?

    (3951 stemmen)

    Plaats een reactie

    Trotse Fan +771
    zondag 18 februari 2018 om 20:06
    Moet niet gekker worden! Hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Wie is beter voetballend gezien dan? Het godenelftal van Cocu? Toch gek dat ze het steeds van dode spelmomenten en fouten van de tegenstanders moeten hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:09
    Pas maar op.
    Volgende week gaan die Hagenezen weer op jacht.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:10
    De Hagenezen spelen al jaren niks klaar in de Arena. Wordt een overwinning voor Ajax, 2 punten verschil en dan toekijken hoe psv het met knikkende knieën mag opnemen tegen Feyenoord in de Kuip.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11170
    zondag 18 februari 2018 om 20:36
    ADO presteert de laatste jaren inderdaad vrij weinig , als het gaat om de onderlinge confrontaties in de ArenA. Dat neemt echter niet weg dat we gewoon op onze hoede moeten zijn en dat we er niet vanuit mogen en moeten gaan dat we er wel even simpel overheen gaan walsen. ADO doet het dit seizoen ook boven verwachting goed en heeft met onder andere El Khayati een uitstekende speler in huis. Tegen elftallen die lager op de ranglijst te vinden zijn ( zoals een NAC of Twente) hadden we het recentelijk ook nog heel moeilijk. Van enige onderschatting mag dus geen enkele sprake zijn!
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    zondag 18 februari 2018 om 20:47
    2 x achter elkaar verliezen gebeurd nooit
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 22:02
    Haha waar heb je dat vandaan?
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    zondag 18 februari 2018 om 22:49
    Ik heb dat nergens vandaan, maar lijk maar eens in de geschiedenis tussen Ajax psv en Feijenoord het gebeurd zelden dat een club van deze drie in een korte periode na elkaar 2 keer wint
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 23:19
    Huh? Niet 2 keer wint?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 23:42
    Kijk, en dit soort grote monden, die zeggen: wordt een overwinning, die moeten dicht gehouden worden. We zijn nog helemaal NERGENS. Alleen 2 punten ingelopen. Nederigheid mag ook wel eens. Mochten we aan het einde bovenaan staan, ga dan los, maar weet nu gewoon je plek.
    Vind ik leuk
    Mario1984 +548
    zondag 18 februari 2018 om 20:09
    Elk doelpunt is een fout
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    zondag 18 februari 2018 om 20:10
    ik moet zeggen dat ik ajax wel echt zo geweldig vind spelen de laatste tijd, echt bewonderenswaardig van de tegenstanders dat ze niet met dubbele cijfers weggespeeld wordt. iedereen roept wel dat de NL competitie niks meer voorsteld maar PEC heeft vandaag ook echt een prestatie geleverd door maar met 0-1 te verliezen, ik durf te wedden als ze tegen Bayern of Barca hadden gespeeld vandaag hadden ze gewonnen.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20512
    zondag 18 februari 2018 om 20:15
    Jij heb er kijk op, gozert.
    De complimenten.;-).
    Vind ik leuk
    Old Star +7346
    zondag 18 februari 2018 om 20:34
    Hihihi ik kom niet meer bij.....
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:43
    Ik denk dat Ajax van Bayern verlies, dat is 1 ding zeker :)
    Vind ik leuk
    HanV +4625
    maandag 19 februari 2018 om 09:05
    Als Bayern dan zo speelt als de laatste wedstrijd dan zou het misschien kunnen, alhoewel het moeilijk wordt als Bayern dan weer 2 penalty's cadeau krijgt.
    Vind ik leuk
    Vaag +3063
    zondag 18 februari 2018 om 20:11
    Persoonlijk vind ik AZ dit seizoen het beste voetbal spelen. Maar Ajax was vandaag ook heel behoorlijk)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:12
    Hopelijk zijn jullie zondag om 14.30 ook behoorlijk.
    Vind ik leuk
    Vaag +3063
    zondag 18 februari 2018 om 20:17
    Dat hoop ik ook. Maar gezien de wedstrijd van vandaag, is er niet veel reden voor optimisme. Vooral omdat na Psv de halve finale beker gespeeld gaat worden.)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 23:44
    Ik denk dat Feyenoord deze wedstrijd laat lopen en vol voor de beker gaat.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    Sil95 +11170
    zondag 18 februari 2018 om 20:13
    Eens met jou constatering! Zet hem op volgende week!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    zondag 18 februari 2018 om 20:19
    Je hebt er gewoon zo weinig aan als je 12 punten achterstaat. Je moet gewoon ( het uitgangspunt ) altijd leuk voetbal koppelen aan resultaat, die twee dingen niet "los zien".
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:18
    Brammetje heeft er verstand van ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6127
    maandag 19 februari 2018 om 11:00
    Was jij dan wezen pissen toen de wedstrijd gespeeld werd? Je gaat mij toch niet vertellen dat het schijtbakkenvoetbal dat PSV momenteel speelt een uitstraling heeft van een kampioenselftal.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:06
    Een kenner aan het woord.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13023
    zondag 18 februari 2018 om 20:09
    Oud nieuws van bram.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:06
    Leuk om te horen van de tegenstander. Ik wist het natuurlijk al wel. Heerlijke voetbalzondag.
    Vind ik leuk
    Gerro +7333
    zondag 18 februari 2018 om 20:06
    Duidelijk verhaal Bram
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41645
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Daar scoor je bij een paar luitjes van onder de rivieren geen punten mee Bram!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Alsof je daar bang voor moet zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:57
    Bij deze wel hoor
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Volgende week kan cruciaal zijn, er zijn nog zat punten te verdelen maar als Ajax volgende week wint en psv morst tegen Feyenoord dan zie ik het wel gebeuren
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    zei die met een stijve kijkend naar het ajax-logo.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:08
    Tuurlijk, het is tenslotte een liefhebber he.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    zondag 18 februari 2018 om 20:15
    of hij gelijk heeft laat ik in het midden, ik vind PSV matig spelen maar ook ajax pakt de punten vaker niet dan wel overtuigend... om over Feyenoord nog maar te zwijgen. Ik vind het alleen wel bijzonder dat iemand zo lyrisch kan doen over de tegenstander, dan klopt er iets niet in mijn ogen... ik twijfel aan iemand als ie zo praat over zijn tegenstander na een nederlaag, als je zo penthousiast praat over de tegenstander klink je niet erg teleurgesteld door de nederlaag...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:21
    Bram is een Ajacied en heeft dat nooit onder stoelen of banken geschoven. Tuurlijk zal hij als sportman altijd willen winnen maar ik kan me voorstellen dat hij ook niet heel erg teleurgesteld is.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    zondag 18 februari 2018 om 20:35
    en aan dat willen winnen twijfel ik als iemand dit soort uitspraken doet na een wedstrijd... ik twijfel dan of zo'n speler wel echt zou willen winnen.
    Vind ik leuk
    HanV +4625
    maandag 19 februari 2018 om 09:15
    Het probleem is dat je deze uitspraak los ziet van de uitspraken na andere wedstrijden. Bij PEC zijn ze na de wedstrijd nagenoeg altijd positief over de tegenstander. De wedstrijd is gespeeld, het resultaat staat en blijft staan. Wat schiet je er mee op om kregelig of verongelijkt te doen. Als je echt bestolen bent dan kan het even minder zijn, maar vaak weet je vlak na de wedstrijd toch niet hoe het echt zat. Ook zal hij na deze wedstrijd toch echt niet het gevoel gehad hebben dat er een punt verloren is.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11170
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Kijk eindelijk iemand die het snapt!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Realist deze man.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Heb in ieder geval gezien hoe je legio kansen om zeep kan helpen.
    Vind ik leuk
    Vaag +3063
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Heel aardig van hem om dat te zeggen. Maar wat levert het nog op is de vraag..
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:16
    Ach, de beste Bram Van Polen geeft gewoon zijn mening, voor de rest niet. Daar kun je het mee eens zijn of niet.
    Wat het oplevert is niet relevant. Hij geeft simpelweg gewoon zijn mening.
    Vind ik leuk
    Vaag +3063
    zondag 18 februari 2018 om 20:20
    Dat klopt, moet hij vooral blijven doen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:21
    Kijk, zo is het maar net. Trouwens, gefeliciteerd met de Feyenoord overwinning. Prachtige poeier van Van Persie.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15333
    zondag 18 februari 2018 om 20:08
    Heer en meester in Zwolle.
    De reus is wakker en het kan alleen nog maar beter.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    zondag 18 februari 2018 om 20:29
    En slechter
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:09
    Geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:09
    Dat is op dit moment toch echt AZ.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zondag 18 februari 2018 om 20:24
    Hihi alleen omdat je ajax niet uit kunt staan hihi zo doorzichtig.
    Vind ik leuk
    richard37 +1342
    zondag 18 februari 2018 om 20:26
    Daarom heeft Ajax 20x meer gescoord
    Vind ik leuk
    Max Delius +2747
    zondag 18 februari 2018 om 20:10
    Aldus Brammetje Ajax…
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-polen-ik-hoop-stiekem-wel-dat-ajax-kampioen-wordt~a18f6d46/
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:12
    Is dat erg dan?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    zondag 18 februari 2018 om 20:16
    Nee, maar het zegt wel iets over zijn objectivieit
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:22
    Hij heeft toch nooit beweerd objectief te zijn?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    zondag 18 februari 2018 om 21:31
    Laat maar
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1466
    zondag 18 februari 2018 om 20:11
    Realistische kijk. Ajax was vandaag ook de veel betere ploeg. Zwolle staat dit seizoen, als ik alles moet geloven wat ik lees, toch bekend als leuk spelende ploeg. Daar heb ik vandaag niet veel van gezien.

    Zwolle was vooral druk met tegenhouden en dat lukte door missers van de Jong, Hunter en Kluivert.
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    zondag 18 februari 2018 om 20:12
    Logisch zou Johan zeggen.
    Vind ik leuk
    Ozpo +499
    zondag 18 februari 2018 om 20:13
    Nu moeten we nog ff de kansen ook echt afmaken anders lopen we echt nog tegen war schade aan.

    Weer veels te veel kansen laten liggen. Dan heb je maar 1 bal nodig die verkeerd kan vallen, zoals tegen Twente.

    Vond trouwens dat Huntelaar ook wel rood kon krijgen. Zelfde geval als Lozano
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    zondag 18 februari 2018 om 20:15
    Bram is dan ook fervent Ajacied
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 18 februari 2018 om 20:16
    Die klap is harder aangekomen dan gedacht
    Vind ik leuk
    2cents +57832
    zondag 18 februari 2018 om 20:16
    Van Polen ziet graag Ajax eerste worden denk ik zo.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11170
    zondag 18 februari 2018 om 20:19
    Velen met hem , je moet er toch niet aan denken dat het voetbal van PSV in de vorm van een titel beloond zou worden.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:20]
    Vind ik leuk
    2cents +57832
    zondag 18 februari 2018 om 20:24
    Klopt, maar ik las hier van de week dat alleen Ajacieden willen dat Ajax kampioen worden en dat men bij andere clubs een afkeer heeft van Ajax. Ik denk dat men daar in Zwolle anders over denkt, ook gezien de manier waarop PSV twee keer de punten pakte van PEC
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22044
    zondag 18 februari 2018 om 20:22
    Zwolle verdiend een compliment voor de compacte manier van verdedigen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zondag 18 februari 2018 om 20:22
    Ajax is de meest missende ploeg momenteel. Wat een kansen zeg.
    Vind ik leuk
    poklane +5213
    zondag 18 februari 2018 om 20:22
    Waan van de dag, de voorgaande wedstrijden onder Ten Hag waren niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 februari 2018 om 23:31
    Het is inderdaad nog te wisselvallig, maar als ze net zo spelen als vandaag dan zijn ze zeker wel de best voetballende ploeg, ze moeten allleen constanter worden.
    AZ speelt ook goed, maar die hebben hetzelfde probleem als bij Ajax.
    PSV is wel constant, die spelen namelijk elke wedstrijd matig en een beetje laf voetbal, maar goed dat heeft ze uiteindelijk wel veel punten opgeleverd.
    Feyenoord heeft dit jaar veel ingeleverd en het goede spel van afgelopen seizoen lijkt nu nog maar weinig van over te zijn gebleven.
    Voor hun is het seizoen al zo goed als mislukt, alleen de beker is nog haalbaar en dus belangrijk voor ze.
    Vind ik leuk
    de buffels +749
    zondag 18 februari 2018 om 20:34
    AZ speelt mooi voetbal....maar soms ook mindere wedstrijden....
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    zondag 18 februari 2018 om 20:35
    Algemeen bekend dat hij een fan is, viel vandaag overigens ook aan zijn belabberde spel te zien
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:40
    Zwolle was gewoon matig vandaag,complimenten zijn altijd leuk maar als de aanvoerder de tegenstander gaat worshippen terwijl je trainer ook onder een Ajax dekbed ligt mm,Ajax wel terecht gewonnen en over momentje Huntelaar,was hetzelfde als Lozano gisteren alleen de straffen weken heel erg af
    Vind ik leuk
    VanGoal +725
    zondag 18 februari 2018 om 20:46
    Ondanks de smerige elleboog van Huntelaar zeer volwassen en professioneel gereageerd door van Polen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:19
    ik heb 2 pannenkoeken gegeten. ......
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    zondag 18 februari 2018 om 21:21
    Opvallend is altijd dat je bij een overwinning niemand hoort klagen over het plastic gras, wel vermakelijk.
    Vind ik leuk
    14forever +8669
    zondag 18 februari 2018 om 21:52
    Nog maar 5 en na volgende week nog maar 2-3, dan de koppositie pakken in Eindhoven. Kampioene kampioenee ole ole
    Vind ik leuk
    Drobtine +2527
    zondag 18 februari 2018 om 21:58
    Ajax kan het zich niet permitteren om niet ieder komend duel als een finale te zien. 120% inzet en killersmentaliteit zijn echt nodig
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    zondag 18 februari 2018 om 22:21
    altijd fijn zout in open wonden xD
    Vind ik leuk
    Bas49 +22
    zondag 18 februari 2018 om 23:05
    Vandaag één van de beste wedstrijden van dit seizoen. Vrijwel de hele wedstrijd strijd geleverd en leuk voetbal tegen een goede tegenstander. Op deze wedstrijd voorborduren en de inhaalrace is geen probleem. Maar ..... nu nog de doelpuntfestijnen, want 0-0 bij de rust is echt nog wel een probleem. Het had zeker 0-3 moeten zijn. Dan kunnen ze de tweede helft verder aan hun vorm werken. Er zit echt heel veel potentie in deze selectie.
    Vind ik leuk
    fritsie +465
    zondag 18 februari 2018 om 23:46
    Intelligente en eerlijke jongen!
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    maandag 19 februari 2018 om 11:26
    ajax de best voetballende ploeg ?? psv tot nu toe wel de efficiëntste. maar met behulp van gepastte arbitrage is er veel mogelijk natuurlijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws