De Boer hekelde pers tijdens Bosz-periode bij Ajax: Alsof ik dat nooit deed

    De Boer hekelde pers tijdens Bosz-periode bij Ajax: "Alsof ik dat nooit deed"

    zondag 18 februari 2018 om 21:26

    Peter Bosz werd bij Ajax onder andere geprezen vanwege het hoge drukzetten van zijn ploeg. Frank de Boer zette ook vroeg druk bij Ajax, alleen daar werd door niemand over gesproken.

    "Ik werd in het begin een beetje moe van de pers", zegt De Boer bij Rondo van Ziggo Sport. "Ze hadden het over de driesecondenregel. Ik dacht: ben ik nou gek geworden? Alsof ik dat nooit deed. Ik dacht: ik ga even de wedstrijden terugkijken. Binnen drie seconden hadden wij steeds die bal weer. Op een gegeven moment werd het onder Bosz de vijfsecondenregel en ineens hoorde je er niets meer over."

    Youri Mulder heeft daar wel een verklaring voor. "Dat komt omdat Bosz daar de nadruk op legde en dat overgenomen werd door journalisten. Wij praatten dat dan weer na."

    De Boer sprak ook over Frenkie de Jong. Hij twijfelt over zijn huidige positie. "Een topclub haalt hem nooit voor die positie. Normaal gesproken is hij een middenvelder. Manchester United of FC Barcelona haalt niet zo'n speler als centrale verdediger."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    GetRekt +1522
    zondag 18 februari 2018 om 21:28
    Wat zal Ajax het boeien of United of Barcelona zulke spelers halen. Het is op dit moment de beste optie voor Ajax. Dus who cares.
    Vind ik leuk
    Rob94 +30
    zondag 18 februari 2018 om 21:29
    Toch knap hoe je telkens een titel kan maken op basis van iets dat eigenlijk pas kort in het laatste stuk van het bericht ter sprake komt
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:29
    Mooi dat hoog druk zetten, levert alleen frustraties op in het team. Bosz en Boer hebben niet voor niks geen club meer, en Boer was meer van tikkie takka breed, Frenkie kan wat extra’s brengen op het middenveld, zet m daar dan ook neer
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 21:31]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:33
    De Boer, een lach maakt meester van me . Altijd al verongelijkt stukje geacteerd. Nu moet ik plots denken aan zijn periode bij Ajax, waar hij de lachspieren van voetballend Nederland na elke Ajax wedstrijd behoorlijk testte. Steevast zei deze Frank de Boer dat hij Ajax vond domineren, terwijl zelfs een blinde zag dat het pure schijndominantie was. Als zelfs mijn vrouw dit zegt over die jaren, zal er toch wel iets van waar zijn. Ik hoor ze nog in mijn oren zeggen, even terugdenkend aan die tijd, ‘waarom zegt Frank dingen die absoluut niet stroken met de realiteit’.
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 18 februari 2018 om 21:41
    We willen gewoon niet dat Frenky gaat. Vandaar dat hij op deze positie speelt. Hier halen ze hem niet voor. Prima.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:41
    Dat hoog druk zetten heb ik onder Frank niet vaak gezien maar goed...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:47
    Dit idd. Waar die vent het over heeft is mij een compleet raadsel. De enige drie wedstrijdjes die het aanzien waard waren onder zijn leiding in Amsterdam waren zijn zijn eerste 3 wedstrijdjes. Daarna had het weinig, op een uitzondering na, niente met voetbal te maken.
    Ik viel vaak in slaap bij die wedstrijden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:49
    Haha ja man! Het lijkt soms wel alsof hij jaloers is op de manier waarop Bosz Ajax liet spelen
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10487
    zondag 18 februari 2018 om 21:48
    Off topic: Guardado speelt de sterren van de hemel tegen real madrid. :-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:56
    Vroeg druk zette gebeurde toen inderdaad ook. Het balletje breed of tikkie terug echter vaker. En daar zat nou t probleem Frankie
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 22:16
    Bij Frank had Ajax de bal wel, maar dan ging hij eerst naar achter, tikkie breed, tikkie breed, tikkie breed, tikkie breed, terug op de keeper, tikkie breed, tikkie breed, tikkie breed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer hekelde pers tijdens Bosz-periode bij Ajax: "Alsof ik dat nooit deed"