Van Hanegem snapt opmerking Ten Napel niet: 'Die constatering is een schande'

    Van Hanegem snapt opmerking Ten Napel niet: 'Die constatering is een schande'

    maandag 19 februari 2018 om 08:32

    Willem van Hanegem is het niet eens met de analisten die vinden dat Feyenoord slim heeft gehandeld door defensief te wisselen tegen Heracles Almelo. Zondag werd een benauwde 1-0 overwinning uit het vuur gesleept.

    'Eric Botteghin nog even in het veld om de 1-0 over de streep te trekken en een aanvaller eruit. Nou, geweldig', schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Tegen Heracles, dat in Breda zes tegengoals had moeten slikken en in Den Haag vier. En dan straks allemaal jammeren dat we met ons voetbal zo achterblijven. En dat de stadions niet meer bomvol zitten.'

    Van Hanegem uit ook kritiek op de Nederlandse scheidsrechters. Hirving Lozano kreeg van Dennis Higler rood, maar een soortgelijke situatie met Klaas-Jan Huntelaar werd door Kevin Blom niet bestraft. 'Maar waarom kreeg Klaas-Jan Huntelaar dan niets toen hij Bram van Polen een tik gaf? Niet uit te leggen.'

    'Steeds meer mensen doen er vrolijk aan mee. Commentator Evert ten Napel die dolenthousiast gilt dat we dáár dus allemaal voor naar het stadion komen als een Robin van Persie een no look-passje geeft. Zeg gewoon dat Heracles de betere ploeg is in de Kuip en dat die constatering eigenlijk een schande is.'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Hugo59 +2024
    maandag 19 februari 2018 om 08:34
    Deze keer heeft hij gelijk
    Vind ik leuk
    Always PSV +10515
    maandag 19 februari 2018 om 08:42
    Willem heeft er goede kijk op!
    Nu de KNVB nog.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:58
    Nu ben ik ook wel benieuwd of jij, als PSV supporter, het ook eens bent met de dingen die Willem over PSV zegt in dezelfde column?
    Vind ik leuk
    Nistel +3618
    maandag 19 februari 2018 om 11:36
    Over defensief voetbal? Ben ik het zeker mee eens. Met de nuance dat er wel een verschil zit tussen het initiatief blijven nemen en blind aanvallen. Maar verder vind ik ook dat PSV best vaker van eigen (aanvallende) kracht mag uitgaan dan enkel tegenhouden. Daar is PSV defensief ook veel te zwak voor en dan breng je jezelf onnodig mee in de problemen.

    Vroeger in de tijd van Alex en Gomes kon dat, had je een betonnen muur achterin. Maar ook toen werd er niet defensief afwachtend gespeeld, maar de wedstrijd gecontroleerd. Dat is wat anders dan alles op de defensie gooien en hopen dat je geen tegentreffer krijgt.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10515
    maandag 19 februari 2018 om 14:16
    Willem heeft helemaal gelijk, vind dat hij altijd een reëel beeld geeft. Beter dan de broertjes en Sjakie!
    Vind ik leuk
    Garrie +3775
    maandag 19 februari 2018 om 09:07
    Wanneer Higler volgende week bij iets soortgelijks niets doet kunnen jullie allemaal gaan janken. Nu zijn het 2 verschillende scheidsrechters in niet identieke situaties. We gaan toch ook niet iedere scheids spiegelen aan Bas Nijhuis? Daarbij had er al eerder gefloten moeten worden voor shirtje trekken.
    Vind ik leuk
    alffie +1904
    maandag 19 februari 2018 om 08:34
    Nee snap ik ook niet
    Vind ik leuk
    rinirat +2219
    maandag 19 februari 2018 om 08:35
    Heracles was de betere ploeg,als team.
    V bronckhorst is een slechte coach,tactisch dom.
    Dat bleek wel uit de opstelling.
    Vind ik leuk
    Itsese +4390
    maandag 19 februari 2018 om 08:37
    Aldus de Ajacied. Het blijft gewoon tuig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    rinirat +2219
    maandag 19 februari 2018 om 08:40
    Wees nu eerlijk, zo goed speelde Feyenoord niet.
    En als team staat Heracles veel beter.
    Vind ik leuk
    Itsese +4390
    maandag 19 februari 2018 om 08:46
    Als team heeft Heracles verloren, staan ze 12e.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11333
    maandag 19 februari 2018 om 09:02
    Ze waren gewoon beter, ze leggen hem er alleen niet in
    Vind ik leuk
    thierryer +1305
    maandag 19 februari 2018 om 09:52
    Feijenoord is dit seizoen niets meer en niets minder dan ploegen als Vitesse, Utrecht en Ado. De ene week win je de ander kan je zo maar weer op je klote krijgen. Is niets meer over van de ploeg van vorig jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:42
    Volwassen opmerking zeg...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    Itsese +4390
    maandag 19 februari 2018 om 08:47
    Beetje lullen op concurrentie kan iedereen.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 08:38
    Grappig dat het de hele tijd over Huntelaar gaat en je niemand hoort over Mokhtar...
    Vind ik leuk
    Korm +33677
    maandag 19 februari 2018 om 08:42
    Mokhtar?
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 08:45
    Die trapte Veltman bewust op de enkels terwijl de bal aan de andere kant van het veld was.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 08:55
    Sst.

    Je hebt gelijk, maar dit past niet in veel straatjes.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Mario1984 +548
    maandag 19 februari 2018 om 09:12
    Dat was net zoveel als Ziyech tegen Feyenoord en dat was toen ook niets. Dus daarom hoor je daar nu niemand over.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 09:20
    Over Ziyech hoorde je juist wel en dat werd ook meerdere keren herhaald. En daar ging zn direct tegenstander er met de bal vandoor dus had je nog de schijn van een duel om de bal. Dat was bij Mokhtar/Veltman niet zo en ging het puur en alleen om te schoppen.
    Vind ik leuk
    Rivaldo +120
    maandag 19 februari 2018 om 10:24
    Was sws een domme actie van mokthar, maar snap hem wel want veltman liep enkele tellen eerder (blijkbaar) bewust op/over hem toen die op de grond lag.

    Maar goed ik snap jou ook. The Hunter speelt voor jou clublid en die moet jij koste wat kost beschermen.
    Tenzij t om Hakim gaat;p
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 10:33
    Nee hoor, ik bescherm Huntelaar nergens. Is alleen frappant dat werkelijk niemand het na afloop over Mokhtar had. De hoogste boom blokkeerde blijkbaar het uitzicht.
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    maandag 19 februari 2018 om 12:14
    Nog erger, hij probeert bewust zijn achillespees stuk te trappen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    maandag 19 februari 2018 om 08:43
    Eens. Wel is het natuurlijk zo dat de rode kaart van Lozano de wedstrijd doet kantelen, waardoor Ajax 2 punten is ingelopen.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 08:44
    Klopt, maar het pleit voor Higler en z’n assistent dat ze het zagen. Blom en co. zagen liever even niets.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:31
    Ze zagen het juist niet tenminste niet juist! Woudenberg maakt de 1e overtreding ( geel waardig) dat ZIEN ze NIET. maar als Lozano zich van deze innige omhelzing vrij wil rukken, dan zien
    ze ineens alles goed. De beslissing was dus al niet juist dat Heerenveen een vrije trap kreeg en als er dan in dit geval toch kaarten uitgedeeld hadden moeten worden hadden ze allebei geel moeten hebben
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 10:34
    Jos, ook al word je vastgehouden dan nog mag je niet slaan en dus is rood de juiste sanctie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:42
    iedere speler die vastgehouden wordt probeert zich vrij te rukken dat bij deze poging zijn hand via de onderarm van de tegenstander alsnog in het gezicht van de tegenstander terecht komt is nog geen slaan. Het was geen bewuste slaande beweging je kon goed zien dat Lozano 100% gefocust was op de bal. maar het vast houden was wel bewust hij rukt hem het shirt bijna van zijn lichaam.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 10:48
    Dat het niet bewust was ben ik het niet mee eens. Hij versnelt die arm zelfs nog halverwege tijdens de zwaai.

    Maar goed, we veranderen er toch niets meer aan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11333
    maandag 19 februari 2018 om 09:04
    De wedstrijd kantelt misschien, maar dat betekent niet dat je een 2-0 voorsprong moet weggeven. Die kaart valt ook vlak voor rust waardoor je alle tijd hebt om de poppetjes weer op de juiste plaats te zetten
    Vind ik leuk
    Korm +33677
    maandag 19 februari 2018 om 10:34
    tegen een man meer voetballen is gewoon anders, zelfs als je 2-0 voor staat. als voetballer moet je dat wel weten :)
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 10:39
    Toch zie je ook vaak dat een ploeg met 11 tegen 10 het juist niet redt. Dan komt er bij die 10 een enorme stoot extra energie vrij. Bij PSV gebeurde dat pas na de 2-2.
    Vind ik leuk
    Korm +33677
    maandag 19 februari 2018 om 08:42
    Dat is ook gewoon het probleem. het inconcequent fluiten van de scheidsrechters...
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 09:04



    We moeten die mensen leren respecteren. Over zowel Lozano als Huntelaar was veel discussie. In een split second moeten ze beslissen.

    Het wordt een puinhoop als we beslissingen niet meer accepteren.

    Als iedereen het hier nou eens was, dan zou je kunnen zeggen dat een ref aantoonbaar fout is geweest. Een wedstrijd leiden blijft een kwestie van interpretatie en die is per scheids anders. Simpel, omdat we allemaal mensen zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    Mario1984 +548
    maandag 19 februari 2018 om 09:14
    Daarom hebben we toch een videoref. Daar kon hij toch mee overleggen als hij het heeft gezien ?
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 09:22
    Als ongeveer de helft hier van mening is dat het rood is, dan is de videoref gegarandeerd de gebeten hond. Je verlegt de discussie en vergroot de discussie omtrent complot denken.

    Doellijn technologie ben ik voor. Die klopt gewoon 100%. Een videoref zal het gegarandeerd ook vaak fout hebben.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    maandag 19 februari 2018 om 09:32
    hij zal het vaker bij het rechte eind hebben als de scheids. Om het simpele geval dat je zelf aangeeft dat hij in een split second moet beslissen. En dat van alleen zijn standpunt. De videoref heeft meer standpunten en de slow motion. Dus heeft hij gewoon vaker gelijk. Zal nog steeds tot discussie kunnen leiden, dat klopt.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 09:35
    Die discussie om die rode kaarten worden er iig niet mee opgelost lijkt me. Groot probleem van de videoref is gewoon dat de complot theorieën alleen maar groter zullen worden na weer een discussie zonder end...
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    maandag 19 februari 2018 om 09:51
    ik denk dat de kinderziektes eruit moeten. En dat regels duidelijker moeten.
    En discussie is vaak ook overbodig denk ik als de partijen onpartijdig zijn. Er is namelijk geen enkele discussie of die elleboog van Huntelaar een elleboog was of niet. Dat was er gewoon een.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    Dat penalty moment bij PSV is er wat mij betreft wel eentje die voor eeuwige discussie vatbaar blijft.
    Eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar het rook toch wel naar buitenspel, ook van de aangespeelde Heerenveen speler... Grappig dat de meningen na tig herhalingen daarover niet eensluidend worden...

    En ja, Huntelaar mocht eraf. Foute reactie op het vasthouden van hem. Dat heel erg duidelijk vasthouden van het shirt van Huntelaar houdt wel in dat het penalty was...
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    maandag 19 februari 2018 om 14:17
    Er zullen idd momenten zijn dat er een grijs gebied is. Daar komen we nooit onderuit.
    Hunt heeft geluk. Kan niet geschorst worden volgens de regels.
    Die moeten ook maar eens worden herzien. Niet door dit geval, maar door alle gevallen bij elkaar. Vind het belachelijk dat een scheids niet overruled kan worden na de wedstrijd. Zeker als het met een videoref wel kan tijdens een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 14:26
    Overrulen na de wedstrijd houdt in principe ook in dat je Ajax alsnog een penalty zou moeten geven. Dat lijkt me regeltechnisch dus niet erg juist.

    Zou een videoref het lef hebben gehad om te zeggen: Penalty voor Ajax en rood voor Huntelaar? Ik betwijfel dat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:37
    respect moet je verdienen als ik die egotrippers over het veld zie dartelen dan kan ik daar geen respect voor afdwingen. Ze maken de ene fout na de ander, maar blijven wel roepen dat zij alles goed doen. wat vooral ergerlijk is, is het feit dat veelal dezelfde clubs voordeel hebben bij verkeerde beslissingen van de scheidsen en steeds dezelfde club nadeel. Als je als benadeelde club er iets over kwijt wilt wordt je steevast Calimero genoemd of komt de dooddoener aan het einde van de rit is alles in balans. Laat dat nu het probleem zijn dat klopt niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 13:59
    Heb je daar statistieken van Jos?

    Het AD had meen ik wel mooie statistieken wat dat betreft. Ajax komt er vaak bekaaid vanaf, maar je begrijpt dat ik geen Calimero genoemd wil worden he?

    ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:03
    ik geloof niet in statistieken ( tenminste die door de media opgesteld worden) ik geloof wat ik zelf zie en dat vind ik n de statistieken niet terug.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 14:07
    Ik zag vorig jaar veel momenten die Ajax nogal wat punten heeft gekost.

    Mijn denkbeeldige bril speelt daarin vast en zeker een rol, maar dat overkomt er meerderen.
    Kom je toch weer bij de dooddoener dat je uiteindelijk krijgt waar je recht op hebt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    maandag 19 februari 2018 om 08:53
    Iets zegt me dat Heracles gisteren wat beter speelde dan tegen NAC.
    Begrijp me niet verkeerd, Feyenoord was bagger maar Heracles speelde gisteren niet als een team wat maar 3 punten buiten Almelo heeft gehaald.

    En ik heb Evertje meer dan eens horen roepen dat Heracles meer verdiende.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5173
    maandag 19 februari 2018 om 08:56
    De situatie van elke club verschilt per wedstrijd. Zie de schuimbekkende ajaxieden nu PSV eindelijk een keer gelijk speelt.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5700
    maandag 19 februari 2018 om 10:32
    Schuimbekkend?
    Dat vind ik overdreven.
    Maar los vd rode kaarten en penalty discussies vond ik een gelijkspel van PSV terecht (ook toen het 11 tegen 11 stond en het nog 2-0 was) en de winst van Ajax ook.
    Ik denk dat Feyenoord het zondag laat lopen maar zonder Lozano en v Ginkel wordt het alsnog lastig voor PSV om dan te winnen.

    Vind ik leuk
    Korm +33677
    maandag 19 februari 2018 om 11:47
    feyenoord laat niks lopen
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 14:05
    Schuimbekkend nog wel?

    Dat kwam eerder in me op toen ik het PSV-publiek zaterdagavond bezig zag. Jeetje, wat een gedoe. De scheids zag het goed bij Lozano en verkeerd bij die niet gegeven penalty. Eigenlijk moesten de schuimbekkertjes in Eindhoven heel tevreden zijn met de scheids. Die laatste kon er niet aan doen dat PSV weer eens schijtbakkerig aantrad.

    Het cynische is dat je ziet dat het wel gewoon kan bij PSV. Na de 2-2 zag je gewoon dat PSV met tien veel sterker is dan Heerenveen met elf, maar mag ik ervan genieten dat het afbraakvoetbal voor een keer eens niet beloond werd? Als PSV moediger voetbalt heb ik helemaal niet zoveel problemen met overwinningen van jullie, nu zitten we inderdaad al maanden te kijken naar angsthazenvoetbal waarmee ergerlijk vaak (in mijn ogen...;-)) nog gewonnen wordt ook.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5173
    maandag 19 februari 2018 om 15:03
    Ik snap je frustraties. Zoveel geld en dan niks winnen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36149
    maandag 19 februari 2018 om 15:37
    Noem vier rkampioenschappen in zeven jaar maar niks...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 15:37]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3506
    maandag 19 februari 2018 om 09:09
    Gelukkig nog een oud gediende die in de spiegel durft te kijken
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:22
    Het commentaar van Evert ten Napel was tenenkrommend ! verschrikkelijk! voor een pass en een doelpunt die je elke week ziet,zo uit je dak gaan is onbegrijpelijk en getuigd van dat het gedaan is met deze kommentator
    Hij moet maar bij zijn kleinkinderen gaan kijken , daar kan je nog zulke opmerkingen spuien langs de lijn ! alhoewel ?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    maandag 19 februari 2018 om 09:25
    JA WILLEM. DAARVOOR KIJK IK VOETBAL.
    Zo , dat moest er even uit. Ik zie door RVP tenminste nog iets dat op voetbal lijkt. Die 4 leuke acties is meer om te genieten als alle andere bij elkaar. Maar omdat jij hem "afgekeurd" had, moet je nu er alles aan doen om je gelijk te halen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12704
    maandag 19 februari 2018 om 09:27
    Geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:27
    Helemaal gelijk Willem. De analisten lullen maar wat vaak.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:06
    deze keer heb je gelijk Willem, maar jij vond wel dat Feyenoord boeitus terug moest halen, geef ook eens je fouten toe, je zeurt wel veel maar kom eens met oplossingen, hoe het wel moet !!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:14
    beste Gio, ik wil je eens een goed advies geven want je ziet het gewoon niet, begin eens, met dit elftal Jonus,, Bottegin, v,d, Heijden, Justin, Haps, Vilhena Persie Amerab Elamani, berghuis, Joginson, Feyenoord heeft gewoon geen elftal om met drie spitsen te spelen punt uit, als je werkelijk wilt profiteren van v, Persie moet je met 4 middenvelders spelen, zo kan van Persie achter Joginson op duiken, maar dan zal je wel drie middenvelders moeten hebben om het vuile werk op te knapen, anders werkt het niet,
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem snapt opmerking Ten Napel niet: 'Die constatering is een schande'