De Boer adviseert Frenkie de Jong: 'Anders kom je uiteindelijk bij PEC terecht'

    De Boer adviseert Frenkie de Jong: 'Anders kom je uiteindelijk bij PEC terecht'

    maandag 19 februari 2018 om 12:10

    Frank de Boer hoopt dat Frenkie de Jong snel op het middenveld terechtkomt bij Ajax. Alleen dan kan de revelatie van de Amsterdammers een stap naar de Europese top maken. Dat lukt hem niet als hij als verdediger blijft spelen.

    "Ik vind het echt een fantastische speler, alleen je moet je wel afvragen of deze positie goed is voor zijn carrière. Hij is normaal gesproken een middenvelder", zegt De Boer bij Rondo van Ziggo Sport. "Manchester United en FC Barcelona halen niet zo'n speler voor zo'n positie."

    De Boer denkt dat het voor De Jong het beste is als hij niet te snel vertrekt bij Ajax. "Een speler tussen de 17 en 22 moet het liefst om de drie dagen spelen. Je ziet heel vaak dat jongens die een half jaar goed presteren, zoals Drenthe, weggaan omdat ze niet aan spelen toekomen. Dan gaat het bergafwaarts en komen ze uiteindelijk bij PEC Zwolle terecht."

    De Boer herhaalt dat De Jong het goed doet bij Ajax, maar dat hij het beste presteert als middenvelder. "Hij doet het wel goed, maar als je straks spitsen van het kaliber Lukaku tegenover je krijgt, dan kan dat bijna niet."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Heeft De Boer gelijk?

    (1004 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 12:12
    Maar dit heeft toch zowat al iedereen gezegd?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15417
    maandag 19 februari 2018 om 12:17
    Open deuren intrappen heet dat.
    Maar Frenkie hoort ook gewoon op het middenveld.
    Hij heeft alleen de pech dat er daar al veel kwaliteit staat en hij zelf dus blijkbaar heel veelzijdig is.
    Toch zie ik zelf liever de Jong dan Lasse op het middenveld.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:20
    Ten Hag is op een reden aan het wachten om Schöne te passeren.

    Nou Erik, de reden is simpel: Frenkie moet spelen :)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    Het toekomstige middenveld met Frenkie Van De Beek en Eiting word ook heerlijk! :)
    Vind ik leuk
    B3v3r +357
    maandag 19 februari 2018 om 15:14
    Maar zolang Wober geblesseerd is zie ik liever De Jong in centrum dan Veltman.

    Straks zal Wober en De Ligt in het centrum spelen en zal Schone er wel uit gaan voor Frenkie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:59
    Frenkie hoort op het hockeyveld, wat een ongelooflijke kakker is die jongen zeg een echte hockeyer.
    Vind ik leuk
    HJR +6343
    maandag 19 februari 2018 om 12:22
    Waarschijnlijk werd het hem gevraagd ;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13122
    maandag 19 februari 2018 om 13:33
    Frank houdt van Frenk
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:13
    Heeft hij het nu over Luuk de jong?

    Die speelt toch bij PSV?
    Vind ik leuk
    JustH +9570
    maandag 19 februari 2018 om 12:34
    Nee want er staat Frenkie bij.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78545
    maandag 19 februari 2018 om 12:14
    Ja dat moet ook, het is een van de grootste talenten van Nederland. Is die Wober geblesseerd dan?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7022
    maandag 19 februari 2018 om 12:18
    Kwakkelt een beetje
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9244
    maandag 19 februari 2018 om 12:15
    Volgend seizoen speelt hij ook 'gewoon' op 6..
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:16
    ik denk juist dat hij Ziyech gaat vervangen.. Eiting zal in de loop van volgend seizoen Schöne gaan vervangen.. daarna staat de volgende lichting alweer aan de deur met Ekkelenkamp Nunely Lang Sierhuis Doekie en Bergsma
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21509
    maandag 19 februari 2018 om 12:23
    Ziyecht vertrekt van de zomer en dan komt er een plekje vrij op het middenveld voor.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1163
    maandag 19 februari 2018 om 12:24
    Bij PEC spelen is zo slecht nog niet toch?
    Vind ik leuk
    zwollie +6474
    maandag 19 februari 2018 om 12:56
    Laat hem maar komen .
    Vind ik leuk
    HanV +3388
    maandag 19 februari 2018 om 14:32
    Gisteren waren ze ook Sandler en De Ligt aan het vergelijken, blijkbaar zijn dat dus toch ploegen waarvan het niet raar is dat je spelers met elkaar gaat vergelijken. Als de deskundigen op de tv dat al doen. Deze vond De Ligt veel beter, eigenlijk vond ik gisteren Sandler veel beter. De Ligt had een vrije dag.
    Vind ik leuk
    plein19 +1237
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    Dat zegt De Jong zelf iedere week.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:35
    Europese top komt hij veel te kort. Eerst een tussenstap middenmoot in Europa. Kijk naar Klaassen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9234
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    Ik denk dat De Jong toch over meer voetballend vermogen beschikt en daarom naar mijn mening ook een groter talent is dan Klaassen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:45
    Maar zie er geen europese topper in. Goede speler, maar zou als ik hem was eerst een paar jaar bij Ajax blijven om zeker fysiek te groeien.
    Vind ik leuk
    Mitchy10 +1874
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    Waarom doet iedereen zo moeilijk. De komende tien wedstrijden staat de Jong gewoon achterin. Het middenveld staat prima met Lasse, Hakim en Donny. Zijn vrij completair aan elkaar. Maken alle drie belangrijke doelpunten. In de zomer zal Ziyech verkocht worden. Kan Frenkie naar de 10 positie en Wober centraal. Probleem opgelost. Frenkie, Donny en Hakim met zijn drieën op het middenveld is ook veel te aanvallend, zelfs in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    inimini +1858
    maandag 19 februari 2018 om 12:43
    Man Utd haalt sowieso niet zo'n speler, in deze jongen zit veel te veel voetbal.
    Stel je voor dat ze ineens combinatievoetbal gaan spelen, met de kans dat ze een bal verliezen. Dan krijgt Mourinho direct een beroerte.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:44
    En waar zit Frank zelf nu ? Beter dat hij zijn eigen carriere even analyseert de druiloor
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:54
    Nou die gozer heeft genoeg geld gebroed de laatste tijd die is voorlopig zoet
    Vind ik leuk
    debacle +461
    maandag 19 februari 2018 om 13:49
    Ten hag geeft zelf aan dat het nu zo blijft staan om de automatismen erin te houden, hij gaat volgend seizoen hen echt niet meer achterin zetten
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:54
    Wat is nieuw onder de zon? Tuurlijk moet je de Jong op het middenveld zetten komt veel beter uit de verf heb die keuze überhaupt nooit gesnapt.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2836
    maandag 19 februari 2018 om 14:02
    Snap ook niet waarom hij niet op de plek van Schone ging spelen, ipv Eiting.
    Gemiste kans van ten Hag.
    Al deed Eiting het ook wel aardig. Maar ik had de Jong doorgeschoven.
    Vind ik leuk
    kees ee +498
    maandag 19 februari 2018 om 15:02
    . . hij (frenkie) zal vast nog eens trainer bij pec worden, ja !?
    Vind ik leuk
    Bas49 +15
    maandag 19 februari 2018 om 16:04
    De Boer heeft helemaal gelijk. Maar dat komt ook binnenkort wel goed.
    Het is absoluut niet verkeerd om in deze fase van zijn carrière ervaring op te doen in een andere linie. Omgekeerd is dat ook wel gebeurd. bv. met Blind en Riedewald.
    Vind ik leuk
    Aihlre +153
    maandag 19 februari 2018 om 19:39
    Laat hem daarom maar achterin blijven spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer adviseert Frenkie de Jong: 'Anders kom je uiteindelijk bij PEC terecht'