'Toen wij trainer wegstuurden, zei hij brutaal dat hij het wel wilde proberen'

    'Toen wij trainer wegstuurden, zei hij brutaal dat hij het wel wilde proberen'

    maandag 19 februari 2018 om 13:28

    Bij Kozakken Boys zijn ze trots dat Danny Buijs de toptransfer maakt naar FC Groningen. Voorzitter Henk de Goeij spreekt van een gelukkig huwelijk tussen de amateurclub en de 35-jarige trainer. Vier jaar geleden werd Buijs aangesteld. 

    "We zijn hartstikke trots op hem", zegt De Goeij tegen het Dagblad van het Noorden. "Danny kwam als voetballer over van Sparta, maar kreeg in een half jaar zoveel pijntjes en blessures, dat het eigenlijk niet meer kon. Toen wij onze trainer wegstuurden, stapte hij brutaalweg op ons af met het voorstel dat hij het wel wilde proberen."

    "We hadden eerst zoiets van: ho, wacht even, maar we zijn toch het gesprek aangegaan. We kregen geloof in hem. Het was een heel gedoe met de KNVB, want hij had zijn papieren nog niet, maar we hebben er geen moment spijt van gehad", zegt De Goeij.

    Buijs volgt bij Groningen Ernest Faber op. De Goeij. "Dat gaat helemaal goed komen daar. Inhoudelijk is hij enorm sterk, technisch, tactisch. Zijn sterkste punt is zijn gedrevenheid. Hij leeft en ademt voetbal, wil daar 24 uur per dag mee bezig zijn. Dat doet hij bij ons ook, maar wij trainen maar drie keer in de week. Bij FC Groningen kan hij fulltime met de groep aan de slag. Dat is voor hem de hemel op aarde."

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6794
    maandag 19 februari 2018 om 13:38
    Grammaticaal geweldig: ‘Toen wij trainer wegstuurden’...
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    Jeweettoch
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:33
    Brabants
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:44
    Denk nu dat Groningen van de eredivisie naar de Jupiler League gaat.. Goed bezig Jans.. Haha
    Vind ik leuk
    Metal +2525
    maandag 19 februari 2018 om 14:17
    Juich jij maar niet te hard. Het loopt bij jullie ook voor geen meter en de succesvolle aankopen zijn er ook niet meer. Benieuwd wie volgend jaar bij jullie voor de groep staat. Van der Looi is gezien met mijn plaatsgenoot met een hoge functie binnen de club. Nou maak dan ook je borst maar nat.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:20
    Ik vind het vaak jammer als men zo negatief praat over van der Looi.
    Die man heeft het met het beschikbare materiaal uitstekend gedaan in drie jaar FCG. Alleen z'n uitstraling heeft hij dan niet mee... Maar daar heeft Harris lak aan.

    2x Play-offs (één keer winst) en de KNVB-beker. Dat is voor Groningen-normen gewoon top.
    Vind ik leuk
    Metal +2525
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Tuurlijk heeft hij resultaten gehaald. Maar het voetbal was niet om aan te zien en werd elke minder leuk om naar te kijken.
    Waarom krijgt een trainer/coach het niet voor elkaar om spelers plezier te laten hebben, aanvallend te spelen (en dan bedoel ik niet vol op de aanval als kippen zonder kop) en ze gewoon keihard te laten werken. Dat zijn toch niet de moeilijkste onderdelen?
    Ik zou gek worden als speler als ik zo defensief (met 5 verdedigers en 2 controleurs) moest spelen waarbij meer ballen terug dan naar voren worden ingespeeld. Daar word je toch geen voetballer voor?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:30
    Ben dan erg benieuwd wie je dorpsgenoot dan is ;) en hoop niet dat je gelijk hebt dat vd klooi komt
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:28
    Kijk eerst naar onze eigen club. En waarom zou het geen succes kunnen worden. Was jans bekend? Was Foppe bekend? Volgens mij niet
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 19 februari 2018 om 13:45
    Daar kun je eerlijk gezegd als Groningen zijnde niet veel vertrouwen uit putten. Een kersverse trainer met enkel ervaring bij 1 amateurclub. En dat moet dan FC Groningen naar de subtop brengen? Het kan zomaar dat hij het heel goed gaat doen, dat is koffiedik kijken, maar ik vind het een vreemde keus.
    Vind ik leuk
    Metal +2525
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Alsof je met ervaren trainers wel successen haalt. Faber zou ook een soort kroonprins zijn, is niets geworden. Zelfde geldt ook een beetje voor Streppel bij Heerenveen. Een trainer met een goede visie die dat kan overbrengen naar de spelers, dat is wat je nodig hebt. Daarbij denk ik dat een nieuwe lichting trainers hard nodig is om de malaise in het Nederlandse voetbal te doorbreken. Trainers die blijven volharden in hoe het de afgelopen jaren ging gaat je niet verder brengen.
    En elke toptrainer is ooit ergens begonnen. Mss geldt dat ook voor Buys.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 19 februari 2018 om 14:22
    Klopt, daarom zeg ik dat het ook zomaar goed zou kunnen uitpakken. Maar gezien de huidige situatie bij Groningen, dramatisch seizoen en toch een negatieve trend de afgelopen jaren, verwacht je eerder een trainer met meer bewezen resultaten en ervaring dan deze enorme gok.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:17
    Niet zo kortzichtig Dedan.
    Jij begrijpt toch ook wel dat Spijkerman de (veld)trainer wordt en Buijs een meer managende rol gaat vervullen? Hij schijnt tactisch sterk te zijn, alleen nog geen ervaring. Daar heb je Spijkerman en Hoekstra voor.
    En dan heb je nog Jans als supervisor.

    Al met al meer dan voldoende voetbalkennis om een BVO te leiden. Of het er uit gaat komen zal echter blijken.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 19 februari 2018 om 15:25
    Zou kunnen dat dit de intentie is. Klinkt een stuk aannemelijker inderdaad. Het is te hopen voor Groningen dat het goed uitpakt, die horen niet halverwege het rechterrijtje. (maar ook niet boven Utrecht :P )
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:54
    Mooie stap voor Buijs maar ook een groot risico voor Groningen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 19 februari 2018 om 15:35
    Wel klasse van Grun dat ze zo vaak onbekende kerels een kans geven.
    Verlangen, Jans, Henk de Jong, Buis en nog veel meer.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1289
    maandag 19 februari 2018 om 16:22
    Ik zie hem nog van gekkigheid rondrennen na zijn doelpunt, waarna Groningen Europees voetbal haalde (ik meen in 2007?). Nu wordt hij trainer in de Eredivisie. De tijd vliegt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:12
    Met Danny Buijs aan het roer komt het wel goed!!!!Ik heb er 100% vertrouwen in!!
    Vind ik leuk
    Cantona +992
    maandag 19 februari 2018 om 18:19
    Als de spelers van FC Groningen dezelfde instelling als hem hadden dan hadden ze aardig hoger gestaan.
    Als hij dat als trainer naar de groep over kan brengen dan komt het wel goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Toen wij trainer wegstuurden, zei hij brutaal dat hij het wel wilde proberen'