De Ligt gooit hoge ogen: 'Hij heeft alles, het is schitterend om naar te kijken'

    De Ligt gooit hoge ogen: 'Hij heeft alles, het is schitterend om naar te kijken'

    maandag 19 februari 2018 om 14:50

    Matthijs de Ligt (18) maakt veel indruk op Frank de Boer. De voormalig trainer van Ajax geniet naar eigen zeggen van het spel van de talentvolle centrale verdediger van Ajax. Ook PEC-talent Philippe Sandler gooit hoge ogen.

    "Ik vind ze niet te vergelijken", zegt De Boer bij Rondo op Ziggo Sport over De Ligt en Sandler. "Sandler doet het hartstikke goed hoor en in de toekomst zal hij nog beter worden. Wie weet wordt het een hele grote verdediger. Maar De Ligt heeft alles. Hoe hij de laatste vier à vijf wedstrijden speelt… Hij verdedigt bijna in zijn eentje, hè! Hij zit overal tussen."

    "Hij laat zijn man los op het juiste moment, hij geeft rugdekking aan Veltman en Tagliafico, hij dribbelt op het juiste moment in. Het is echt schitterend om naar te kijken", aldus De Boer, die het leiderschap van De Ligt vergelijkt met Perr Schuurs, die vanaf komende zomer ook Ajacied is. "Schuurs van Fortuna heeft ook dat leiderschap, net zoals De Ligt. Hij is nu al een leider."

    Plaats een reactie

    DOEMAAR133 +5674
    maandag 19 februari 2018 om 14:56
    maakt ook geen domme foutjes meer, is al een grote meneer in de verdediging. hopen dat we hem nog 1 of 2 jaartjes in amsterdam kunnen houden.

    maar ben er bang voor. clubs als barca , bayern, halen hem het lieft zo snel mogenlijk op. bang dat een andere club hem eerder haalt. en daarna de absolute hoofdprijs moeten betalen.

    gaan we in Oranje een hoop plezier aan beleven
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:01
    Precies wat je zegt. Vond hem eerst niet erg stabiel en had regelmatig cruciale fouten.
    Die jongen ontwikkelt zich erg goed en als hij de rest van het seizoen zo speelt als in de afgelopen wedstrijden denk ik dat hij in de zomer al wel een stap kan maken.
    Vind ik leuk
    markpark +964
    maandag 19 februari 2018 om 16:13
    Dit jaar is 'ie veel beter dan vorig jaar, dat moet gezegd worden. Blijven doorgroeien nu!
    Vind ik leuk
    pim4ever +555
    maandag 19 februari 2018 om 20:14
    Ook niet zo vreemd dat een jongen op zijn zeventiende in zijn debuutjaar fouten maakt..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:23
    Dat hoor je mij niet zeggen maar hij maakte ze wel. Dit seizoen is dat wel anders.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:20
    Dit is nou een speler waarvan ik zeker ben dat hij straks een topclub aankan! Groot, sterk en zowel aan de bal als verdedigend goed
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14787
    maandag 19 februari 2018 om 16:04
    Toch moet hij eerst een tussenstap maken. Hij speelt nu wel op Eredivisie-niveau, dat valt niet te vergeten
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:13
    In de Europa League deed hij het vorig jaar ook heel goed en hij is nu verder
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:19
    Hij had alleen voor zijn ontwikkeling, beter dit seizoen ook Europees moeten spelen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:32
    Volgend jaar voorronde Champions League maatje ;)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:43
    Ja dat wel maar speelt hij dan nog wel bij ajax? Hij is echt goed maat
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:57
    Ik hoop het wel
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:18
    Zeker maat, de ligt is nu al wereld top. Zijn lat kan wel is erg komen te liggen
    Vind ik leuk
    Mari +5031
    maandag 19 februari 2018 om 15:48
    Niet te houden. Deze gaat heel veel opbrengen. Het grote verschil is nu dat hij alle wedstrijden 100% geconcentreerd is. Hopelijk houdt hij dat vol.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:20
    Ik hoop vooral dit seizoen een kampioenschap :d.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7175
    maandag 19 februari 2018 om 17:01
    Had hij niet onlangs zaakwaarnemer Hulshoff voor Raiola ingeruild? Die is van de zomer weg.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1987
    maandag 19 februari 2018 om 18:06
    hij kan wel stap maken. hoe erg ik het zou vinden voor mijn club. hij is de eredivisie nu al ontgroeid. hij moet een stap maken naar de absolute top om zich verder te ontwikkelen! eredivisie is geeb uitdaging meer voor die jongen..op die leeftijd zo een lichaam en zo goed heb ik nog nooit gezien of mee gemaakt in het voetbal..deze jongen is echt bijzonder en zeldzaam.. zelfs maldini stam waren niet zo goed op die leeftijd! en ik riep dat al vorige jaar al toen hij die foutjes maakte..als je geen fouten maakt zal je ook niks leren.. deze jongen moet naar grote club gaan en fouten maken om de beste te worden! een complete verdediger. en van zijn soort zijn er weinig. maldini stam hummels. en in 2 jaar kan de ligt in dat rijtje! woorden schieten te kort! ik hoop dat hij geen erge blesures oploopt want alleen dat kan roet in het eten gooien voor die jongen!
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    maandag 19 februari 2018 om 14:56
    Word een topper gewoon nog even een paar jaar in Ajax ballen en dan de stap maken. Niet te snel naar een grotere club gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:15
    Precies nog 2 of 3 jaar Ajax en dan met 30 interlands achter zijn naam een transfer maken.
    Vind ik leuk
    JustH +9381
    maandag 19 februari 2018 om 16:16
    Die jongens zijn niet te houden, jammer genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:57
    Hoop voor Ajax en het Nl voetbal dat de Ligt nog een aantal jaren in NL blijft.
    Inderdaad een prima verdediger, maar kan nog heel veel beter worden.

    Geen overhaasten beslissingen en gewoon nog minimaal twee jaar NL, vergroten zijn kansen om in de top te slagen denk ik zo.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    maandag 19 februari 2018 om 14:58
    Ik zie geen enkele reden waarom de Ligt nog zou moeten leren in Nederland.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:08
    Hij speelt erg goed de laatste tijd, blijft een jonge knaap en vorig jaar maakte hij ook nog regelmatig wat fouten.

    Ik ben benieuwd of hij vanaf nu dit niveau constant vast blijft houden of dat hij de nog bekende dip bij jonge spelers sowieso nog gaat krijgen.

    Verder heeft het verleden denk ik wel uitgewezen dat de meeste spelers het in het buitenland pas redden als ze echt de absolute uitblinker(langere tijd) zijn in Nederland. En dan nog is het maar de vraag of dit gaat lukken.

    Sanchez doet het prima bij Spurs. Maar de Ligt is in mijn ogen nog echt niet zo ver als Sanchez vorig jaar, of vind jij van wel Arie?
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1133
    maandag 19 februari 2018 om 15:10
    Hangt ervan af, ik denk persoonlijk dat De Ligt nog wel wat ervaring tegen sterkere internationale tegenstanders kan gebruiken gezien die dit jaar niet van Ajax en zeker niet van Oranje komt
    Vind ik leuk
    Stig +1571
    maandag 19 februari 2018 om 15:12
    @ ArieBombarie, tegen bijna alle nederlandse clubs loopt hij misschien met 2 vingers in de neus, maar laat hem het ook maar eens bewijzen in Europa, dat is andere koek.
    En daar ben ik nog niet van overtuigd.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14420
    maandag 19 februari 2018 om 15:36
    Precies Stig, daarom moet hij minimaal nog een jaar bij Ajax blijven.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    maandag 19 februari 2018 om 15:42
    Dat deed ie wat mij betreft vorig jaar al. Ook in de EL was ie gewoon geweldig.

    Ik hoop dat ie blijft. En die tijd krijgt. Maar we weten beide dat het voetbalwereldje al lang niet meer zo werkt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7503
    maandag 19 februari 2018 om 15:13
    Helemaal mee eens.spelers die goed zijn moeten vroeg uit NL weg om door te groeien anders blijf je hier in het hotsenknots voetbal hangen en word niemand beter van.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9171
    maandag 19 februari 2018 om 14:58
    Nog een jaar bij Ajax blijven en dan naar een club als Tottenham ofzo..
    Vind ik leuk
    Nouwske +1982
    maandag 19 februari 2018 om 15:35
    Pun intended :')
    Vind ik leuk
    Vato75 +1769
    maandag 19 februari 2018 om 14:58
    Nieuwe jaap stam gozer komt er wel
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    maandag 19 februari 2018 om 14:59
    De Ligt gaat de komende zomer naar de absolute top.
    Wat is die gast absurd goed voor zijn leeftijd. Heeft zijn fysiek ook helemaal mee.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:06
    Aan welke clubs denk je als ik vragen mag?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9171
    maandag 19 februari 2018 om 15:13
    Zit mentaal ook wel prima in elkaar, itt veel van die andere jongens..
    Niet zeuren, poetsen ! Zeg maar..
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1509
    maandag 19 februari 2018 om 15:00
    hij is echt een beest geworden, nu gewoon lekker bij ajax blijven ballen
    Vind ik leuk
    FSCeara +7503
    maandag 19 februari 2018 om 15:10
    De Ligt maakt de laatste wedstrijden een goede indruk.net zoals de amdere die hij noemt.enige waar iedereen zich zorgen over moet maken is dat dit door de Boer word gezegd.de meest mislukte nedrlandse trainer in het buitenland !
    Vind ik leuk
    JustH +9381
    maandag 19 februari 2018 om 16:21
    Als je 4 x kampioen wordt ben je zeker niet een mislukte trainer.
    En als je in het buitenland wordt aangesteld met een idee. En je krijgt daar de tijd niet voor?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7503
    maandag 19 februari 2018 om 16:48
    Ik vind hem als trainer,en ook bij Ajax,niet echt goed. In Engeland was echt heel slecht. Bij Ajax wilde iedereen hem weg hebben ondanks 4 x kampioen te zijn geworden.
    Vind ik leuk
    JustH +9381
    maandag 19 februari 2018 om 16:49
    Ik vind het een held! En dat mag.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7503
    maandag 19 februari 2018 om 17:04
    Dat mag ook. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening anders werd het wel heel saai hier
    Vind ik leuk
    14forever +7938
    maandag 19 februari 2018 om 15:11
    Beetje dubbele mening heb ik hier
    Zie hem graag nog 2 jaar hier voetballen, gaat hij zeker zijn speelminuten maken.
    Zie hem beter vetrekken om tegen betere ploegen en spitsen te spelen. Waardoor zijn weerstand groter wordt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2887
    maandag 19 februari 2018 om 15:13
    Die zie ik met de week groeien en vraag mij af of hij nog te houden is voor Ajax.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4668
    maandag 19 februari 2018 om 17:50
    Gewoon een keer 80 miljoen durven vragen. Is nu al beter dan Van Dijk
    Vind ik leuk
    pim4ever +555
    maandag 19 februari 2018 om 20:22
    Eens, maar meestal gunt Ajax het talent de stap hogerop voor een redelijke prijs..
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:30
    Qua fouten valt het nu ook mee. Leert dus snel zullen we maar zeggen. Maar we kunnen hem pas echt beoordelen als hij Europees voetbal speelt. In de Eredivisie ging het vorig jaar ook goed, maar bij het Nederlands elftal weer niet. Op een hoger niveau moet hij het dus nog maar even laten zien. Wacht dus ook nog even met een toekomst voorspelling te maken. Natuurlijk is hij nog jong, maar wie weet leert hij het tempo nooit aan. Kan hij het dus niet aan op een hoger niveau.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Hoge ogen tegen de spits van Excelsior en VVV. Eerst kijken wat onze vriend doet in een betere competitie en dan pas in de hemel prijzen.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1446
    maandag 19 februari 2018 om 15:36
    En tegen jullie spitsen???
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    maandag 19 februari 2018 om 16:05
    En tegen jullie spitsen, jochie ga spelen. Ik heb het over de grotere competities en niet deze Mickey Mouse league met wannabe Barcelona zoals PSV en Ajax.

    Trouwens als je naar het aantal kampioenschappen gaat kijken in het recente verleden is PSV heer en meester met een minder budget als JULLIE cluppie. Dus ga je mond spoelen jochie. Grootspraak en nog steeds 5 punten achter.

    Als jullie zo fantastisch zijn, stonden jullie een straatlengte voor op ons ipv 5 punten, dan 8 punten, dan 4 punten, dan 10 punten achter.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1446
    maandag 19 februari 2018 om 17:02
    Uhhh ben je boos dat je clubje punten heeft verspeeld? Enne jochie? Moet jij zeggen snotneus.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    maandag 19 februari 2018 om 17:05
    Cluppie staat voor op jullie Hugootje. Niet zo snel boos worden, klopt als een bus mijn reactie.

    - recente jaren is PSV de best presterende club
    - Eredivisie is MM League, dus die koter die daar achter verdedigt bij jullie, heeft internationaal 0 gepresteerd.
    - jouw cluppie staat achter op FC Schijtbakken cluppie
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:47
    Poeh, poeh Karin.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    maandag 19 februari 2018 om 18:02
    Ik ken 1 Karin, een mooie meid uit Adam en Ajaxcied! Heerlijke sex met haar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:22
    Wedden dat je teveel betaald hebt.
    Vind ik leuk
    aphex twin +965
    maandag 19 februari 2018 om 17:55
    Zo triest altijd, van die gasten die over een MM league beginnen. Dan heb je absoluut geen trots voor eigen land, eigen competitie. Kijk dan lekker nare die overbetaalde Engelse vedetten kerel, en kap met die onzin over een league waar je toch minachtend over doet.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1446
    maandag 19 februari 2018 om 18:36
    Zie zijn naam zegt genoeg
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1446
    maandag 19 februari 2018 om 18:57
    Als het hier zo'n micky mouse competitie is wat doe je hier dan? Ga lekker daar in de zgn grote competities zeiken dan.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    maandag 19 februari 2018 om 19:32
    jo
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    JustH +9381
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:55
    Ga nou niet over verleden beginnen, want dat is 33.
    Het verleden kan je gaan verdelen naar eigen smaak/voordeel,
    maar de totalen blijven altijd 33
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9171
    maandag 19 februari 2018 om 15:37
    Als Koeman 5-3-2 gaat spelen met Oranje, waar ik op zich geen voorstander van ben, maar ook wel weer kan begrijpen, heb je wel 3 centrale verdedigers van formaat: De Vrij, De Ligt en Van Dijk.. Kom daar maar eens langs..
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:34
    En op rechts Veltman en op links Brenetjuhhhh
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +170
    maandag 19 februari 2018 om 16:43
    Ik zie liever Art van Peppen op links en Zeefuik op rechts.
    Vind ik leuk
    pim4ever +555
    maandag 19 februari 2018 om 20:26
    Die Argentijn kunnen we niet meer ombouwen tot Nederlander?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:46
    Je bedoelt die ene waar ze nog op aant wachten zijn :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt gooit hoge ogen: 'Hij heeft alles, het is schitterend om naar te kijken'