Jong Oranje-talenten maken indruk op Koeman: 'Wel of niet in beeld bij Oranje'

    Jong Oranje-talenten maken indruk op Koeman: 'Wel of niet in beeld bij Oranje'

    maandag 19 februari 2018 om 19:20

    Ronald Koeman liet maandagmiddag zijn gezicht zien in Zeist, waar Art Langeler met Jong Oranje aan het trainen was. Koeman ziet veel talenten rondlopen die wellicht dicht tegen het grote Oranje aan zitten.

    "Jong Oranje is de groep die het dichtst bij het Nederlands elftal zit", zegt Koeman tegen Ons Oranje. "Daarom is het heel goed en belangrijk is dat je daar ook je gezicht laat zien en met Art contact hebt."

    "Sommige talenten zijn inmiddels aardig op weg en al wel of niet in beeld bij het Nederlands elftal. Het is de laatste stap vanuit Jong Oranje. Het is een moeilijke en zware stap, maar er is genoeg talent. Dan is het vanuit mijn positie belangrijk dat je daar zeer goed van op de hoogte bent."

    Koeman kan niet wachten om met de Oranje-spelers aan het werk te gaan. "Absoluut. Het mag komen. We zijn ons aan het voorbereiden. Het is inmiddels ook bekend dat we in Zeist gaan trainen, waar alle topfaciliteiten aanwezig zijn. We willen alles top hebben en dat begint met een trainingsveld. De faciliteiten zijn super om daar ook met het Nederlands elftal gebruik van te maken."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Mari +7760
    maandag 19 februari 2018 om 19:32
    "De faciliteiten zijn super om daar ook met het Nederlands elftal gebruik van te maken."

    Waarom hebben andere coaches dan de afgelopen jaren voor een geheel andere plek gekozen, waar de faciliteiten niet super waren.
    Welke trainer is hier mee begonnen, (de andere na hem waren navolgers)

    Speelden economische motieven (van de bondscoach(es)) toentertijd een rol?

    Vind ik leuk
    StijnManU +24
    maandag 19 februari 2018 om 19:47
    "Het afscheid van Noordwijk, waar Oranje op initiatief van wijlen Rinus Michels voor het eerst neerstreek, is in goed overleg met de directie van Huis ter Duin gegaan."
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:32
    We gaan het mee maken Ronaldje!
    Vind ik leuk
    Maxidi +3716
    maandag 19 februari 2018 om 19:34
    De jeugd heeft de toekomst... Lekker gaan verjongen...
    Vind ik leuk
    pico323 +5337
    maandag 19 februari 2018 om 19:34
    Laten we hopen dat hij ze wat discipline bij kan brengen en ze weten om ze langer in Nederland te blijven.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    maandag 19 februari 2018 om 20:30
    aan de resultaten van de clubs te zien leiden ze in het buitenland beter op dan in Nederland.
    Vind ik leuk
    Kuip +6993
    maandag 19 februari 2018 om 20:00
    Slechts twee bovengemiddelde talenten In jong Oranje: Kluivert en de Jong. De Ligt, het andere grote talent zit al bij het grote Oranje. Het wachten is op een nieuwe lichting waarbij ik denk aan Tahith Chong en Xavi Simons. Alles met elkaar ziet het er voorlopig nog niet zo best uit.
    Hopelijk kunnen Robben en van Persie nog tot en met het EK mee.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2034
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:37
    Robben en van persie? Serieus? En maar doorbaggeren pffff gewoon nieuw elftal bouwen en zorgen dat ze klaar zijn voor het volgende wk.
    Vind ik leuk
    Kuip +6993
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:44
    Robben speelt nog wekelijks, mits fit, op wereldtopniveau. In Oranje horen de beste spelers van het land. Zolang er geen betere is moet hij spelen.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2034
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:19
    Onzin laatste wedstrijden in oranje telkens hetzelfde trucje ondertussen kent iedereen dat wel.
    Vind ik leuk
    Kuip +6993
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:10
    Toch scoorde hij in z’n laatste wedstrijd tegen Zweden weer met hetzelfde trucje. Dus......
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2034